Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (1407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet naiset on nykyään niin laiskoja ja itsekkäitä, että pitävät kotitöiden sun muiden naisten omien velvollisuuksien hoitamista TYÖNÄ? Ja samat naiset valittavat lapsistaan ja miehistään, niinkuin he olisivat naiselle taakka... Surullista, oikeasti ;(
Ei minulla sinkkuna ollut mitään ongelmia kotitöiden suhteen. Eihän niitä sinkuilla juuri ole.
Juu ei sinkuilla tule pyykkiä, likaisia astioita, roskia, pölyä, sormenjälkiä, saippuatahroja tai mitään muutakaan. Lakanoitakaan ei tarvitse vaihtaa eikä ikkunoita pestä, jos on sinkku.
Ei miessinkuille, ne kun ovat kuulemma naistentöitä. Kuten tuossa joku edellä mainitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä helpottui suunnattoma paljon, kun lapset muuttivat pois kotoa. Lakkasin huolehtimasta niistä asioista, joilla ei ole minun elämään merkitystä. Varsinkin ruuanlaiton osalta huomasin, että eihän minun tarvitse välittää muusta kuin omasta syömisestä. Teen sellaista ruokaa, joka minulle maistuu ja jos ei huvita kokata, en tee mitään. Jostain syystä mies syö lähinnä maksalaatikkoa, makkaraa eri muodoissa ja välillä grillin makkaraperunoita. Itse voin kasvisvoittoisen ruokavalion myötä hyvin, miehellä tuntuu olevan vatsavaivoja.
Rakkaus paistaa näissä viesteissä läpi todella voimakkaasti. Ai että, kylläpä naiset ovatkin hyviä ihmisiä.
Tätähän he korostavat joka ketjussa. Ja, että miehet ovat saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olisin mieheni jättänyt jo aikapäiviä sitten, jos hänen panostus parisuhteeseen olisi ollut seksistä riippuvaista. Silloin hän ei olisi ollut rakkauteni arvoinen. Eikä ansainnut meidän yhteisiä lapsia.
Mutta ihmisillä on näköjään arvomaailmat hyvin kaukana toisistaan.
Puhut alentuvasti. Seksi on miehen ja naisen välinen syvällinen kommunikaatiokanava, jota käyttämällä moni ongelma ratkeaa itsestään. Siinä annetaan ja vastaanotetaan myös hellyyttä.
Ilman seksiä puolisot alkavat helposti ajautua toisistaan etäämmäksi. Toki kyse on myös siitä, kuinka kauan seksitön aika kestää. Jos se kestää vuosia, minusta se on epätervettä, jos jompikumpi kuitenkin haluaisi seksiä.
Jos molemmat menettävät kiinnostuksensa seksiin, seksin lakkaaminen on tietysti ok, esim. vanhuudessa. Tilalle tulee uusia läheisyyden muotoja. Kute
Ymmärrän mitä tarkoitat, tuo mies, jota kommentoit, esittikin asian aika kärkevästi.
Itse opin aika katkeran opetuksen, että seksuaalista kontaktia ei kannata vuosiksi katkaista puolisoiden välillä, jos haluaa suhteen kehittyvän miehen ja naisen suhteena, rakkaussuhteena, ei pelkkänä ystävyytenä tai kumppanuutena. Seksuaaliset ongelmat kertovat psyykkisistä esteistä puolisoiden välillä, siksi ne ovat yhteinen työmaa ratkaista.
Itse arvostan seksuaalista kontaktia aika uniikkina kommunikaatiomuotona, mutta sitä se ei kaikille ole, ehkä varsinkaan miehille.
Vierailija kirjoitti:
Ongelman juuri on siinä, ettei metatyön määrä ole vakio. Se riippuu siitä, millaiset standardit on arjelle (siisteys, ruoka, lahjat, kekkerit, vaatteet, some, ym).
Jos kaiken pitää olla vimpan päälle kaiken aikaa, arki on yhtä metatyö-multitaskaamista.
Naiset katsovat tietävänsä paremmin millaista arjen tulee olla. Lopputuloksena metatyön pitäisi jakautua 50-50, mutta päätösvallan siitä mitä metatyötä tehdään, 100-0 naisen eduksi.
Ei ole aina tuosta kyse. Mä en ole YHTÄÄN pikkutarkka nainen missään "naisten hömpötyksissä" kuten esteettisissä asioissa tai kodin siisteydessä. Se on minulle ihan yksi hailee.
Tästä huolimatta jää hurjan paljon oikeasti tärkeää ja täysin pakollista metatyötä, kuten lasten kaudenmukaiset vaatteet, harrastuksiin ilmoittaminen, ajanvaraukset, kaverisynttärit...
(Jos nämä ovat kauhean korkea standardi, kaipa lasten voisi esimerkiksi antaa pudota sosiaalisten piirien ulkopuolelle, kun ei vaan reagoisi synttärikutsuihin. Samoin harrastusten kanssa, voisi kai kieltää harrastamasta. Tuntuu aika ankealta eikä tunnu, että näiden mahdollistaminen olisi kauhean "vimpan päälle" -standradi.)
Suomalaiset naiset on maailman sorretuin ja rasitetuin, ahkerin ja pyyteettömin ihmisryhmä ;( Rakkaus niiiiiin huokuu heistä <3
Suomalaiset naiset on maailman sorretuin ja rasitetuin, ahkerin ja pyyteettömin ihmisryhmä ;( Rakkaus niiiiiin huokuu heistä <3
Jos teen metatyölistan jossa vaimo keittää minulle aamukahvin ja paistaakananmunan niin tekeekö vaimo näin? Turhaa mies tekee metatöitä kun vaimo kuitenkin muuttaa listalta kaiken.
Elämä helpottui suunnattoma paljon, kun lapset muuttivat pois kotoa. Lakkasin huolehtimasta niistä asioista, joilla ei ole minun elämään merkitystä. Varsinkin ruuanlaiton osalta huomasin, että eihän minun tarvitse välittää muusta kuin omasta syömisestä. Teen sellaista ruokaa, joka minulle maistuu ja jos ei huvita kokata, en tee mitään. Jostain syystä mies syö lähinnä maksalaatikkoa, makkaraa eri muodoissa ja välillä grillin makkaraperunoita. Itse voin kasvisvoittoisen ruokavalion myötä hyvin, miehellä tuntuu olevan vatsavaivoja.
Etkö halua miehellesi hyvää. Miten teillä seksi sujuu?
Tuota menoa istut miehesi vuoteen laidalla keskussairaalan syöpäosastolla, koska hän on saanut vatsasyövän makkarasta.
Mutta en usko, että olet naimisissa, koska miksi kukaan haluaisi elää tuollaisessa liitossa? Ei ainakaan itsenäinen nykyaikainen tahtonainen. Oletko heikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus paistaa näissä viesteissä läpi todella voimakkaasti. Ai että, kylläpä naiset ovatkin hyviä ihmisiä.
Tätähän he korostavat joka ketjussa. Ja, että miehet ovat saatanasta.
Juu ja silti asunnot ja talot menisivät asuinkelvottomiksi hetkessä ilman miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia ahdistaa se, että miehet ulkoistavat omaa suunnitteluaan naisille. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhelimen ja on valmis lähtemään, kun nainen pakkaa vauvan hoitolaukkua. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhel
Nainen sanoo miehelle, että pakkaa sinä hoitolaukku, minä vien vauvan istuimeen ja käyn juhliin mennessä tankkaamassa, nappaan samalla huoltsikalta jotain evästä kun tuota matkaakin on jne. Eivätkö ihmiset puhu ollenkaan keskenään?
Tämä oli ihan järkyttävä esimerkki juuri siitä paskasta, mitä naisilta odotetaan.
Minkä saatanan takia vaimon pitää olla työnjohtaja, joka muistelee, mitä piti tehdä, aikatauluttaa kaiken ja jakaa työt (= se nimenomaan METATYÖ)? Eikö miehellä ole aivoja?
Jep, todella oivallinen esimerkk
"Ei tietenkään tapahdu, koska jos mies silittää, nainen nalkuttaa, että väärin silitetty."
No en todellakaan nalkuta. Meillä siis mies alkanut silittää mun mekkoja viime aikoina. Mutta hänellä se homma onkin hanskassa, koska on työpaitansa silittänyt viimeiset kolkytvuotta. Ilman sitä kokemusta vois jälki ollakkin huuomauttamisen arvoista
Naiset ovat länsimaissa onnettomampia kuin koskaan ennen ja miehet tekevät enemmän kotitöitä ja osallistuvat lasten hoitoon enemmän kuin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on miehelle hyvä tilaisuus ottaa ruokahuolto haltuun ja tehdä ihan huippukokkitason ruokia. Ei naisten pidä vallata keittiötä itselleen vaan antaa miehelle tilaa ja mahdollisuuksia. Eikös ne maailman huippukokit ole miehiä, joten upeaa, jos omasta puolisosta kehkeytyisi sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.
Nuohan hoituu miehillä aivan itsestään muun ohessa tekemättä niistä mitään numeroa.
Tämäpä se kun EI hoidu. Yhtä ainoaa lasten vaatetta ei mies ole tähän talouteen hankkinut ilman hyvin painokasta pyyntöä ja (hänen pyytämiään) ohjeita. Edes ruokakaupalta ei osaa ilman erillistä listaa tuoda ruisleipää tai juustoa, joita lapset käyttää, kun itse syö vaaleaa leipää ja leikkelettä. Ei osaa ajatella mitä joku muu tarvitsee. Esimerkiksi tänään ilmoitti että voisi huomenna töiden jälkeen käydä asioilla x ja y. Jaa, perhekalenterissa on kyllä toisen lapsen kuskaamista vaativat treenit ja toisen vanhempainilta, joista kummastakin olen myös suullisesti infonnut ja pyytänyt ilmoittamaan kumman hoitaa. Autoja vain yksi. Ja mitä veikkaatte, jos huomiset treenit on tuntia tavallista aiemmin, kumpi tiedostaa ettei siinä mitään ruokaa ehdi laittaa vaan tekee tänään sellaista mistä riittää huomiselle? Kumman muistissa on se että pitäis ostaa uudet nappikset ja ai niin toinen lapsista pyysi lisää akryylimaaleja?
Miksi useimmissa tuntemissani perheissä naiset tekee kaiken tämän jos se miehiltä käy niin itsestään? Kyse on siitä, että miehet ei ole edes tajunneet että ne asiat eivät tapahdu itsestään mutta kun ne näyttää tapahtuvan niin olettavat olevansa siinä jotenkin osallisia ja sitten ylivoimaisia kun eivät siitä rasitu. Vähän niin kuin sylissä istuva taapero kuvittelee kantavansa itse maitopurkin pöytän jos länttää tahmaista tassunsa sen kylkeen äidin kantaessa sitä pöytään. Että kiitos kun autoit, oletpa sinä vahva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet naiset on nykyään niin laiskoja ja itsekkäitä, että pitävät kotitöiden sun muiden naisten omien velvollisuuksien hoitamista TYÖNÄ? Ja samat naiset valittavat lapsistaan ja miehistään, niinkuin he olisivat naiselle taakka... Surullista, oikeasti ;(
Koska mies on aika usein naiselle ään taakka, yksi lapsi lisää muiden päälle. Parisuhde lisää sen laadusta riippumatta miehen hyvinvointia, kun taas naisen hyvinvointia parisuhde usein huonontaa.
Kuka on saanut sinut uskottelemasn itsellesi että perheestä ja kodista huolehtiminen on taakka? Se on elämää. Ennen se oli normaalia naisen elämää, ja silloin, toisin kuin nyt Suomessa, se oli myös oikeasti raskastakin. Silti se oli onnellista ja naisen tavoite elämässä, vaikka nykyään eräät yrittää väittää toisin. K
Olet ilmeisesti lukenut taas viiskytluvun naistenlehtiä...
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat länsimaissa onnettomampia kuin koskaan ennen ja miehet tekevät enemmän kotitöitä ja osallistuvat lasten hoitoon enemmän kuin ikinä.
Jep. Ennen naiset teki 90% kodin töistä, miehet kävi palkkatöissä ja hoiti loput 10%. Nykyään molemmat käy palkkatöissä, naiset tekee 80% kodin töistä ja miehet enemmän kuin koskaan, 20%. Mitä ihmettä ne naiset ruikuttaa?
Miksette naiset osaa ikinä olla valittamatta? jos rakastaisitte samalla intesiteetillä, niin varmasti se metatyötaakkakin helpottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Etkö halua miehellesi hyvää. Miten teillä seksi sujuu?
Tuota menoa istut miehesi vuoteen laidalla keskussairaalan syöpäosastolla, koska hän on saanut vatsasyövän makkarasta.
Mutta en usko, että olet naimisissa, koska miksi kukaan haluaisi elää tuollaisessa liitossa? Ei ainakaan itsenäinen nykyaikainen tahtonainen. Oletko heikko?
Olen tehnyt ruokia liki 30 vuoden ajan, joten se on ihan riittävä määrä minun osalta. En ole kieltänyt miestä tekemään itselleen terveellistä ruokaa. Välillä ihmettelen, että miksi sinä syöt tuollaista moskaa, mutta jos se miehelle maistuu, mikä minä olen häntä kieltämään. Syövän mies on jo sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa naisten pikkuhommille keksitty hieno nimi :D
Siinä taas väärinymmärtäjä :D
Metatöitä tehdään kotona ja töissä, niin miehet kuin naiset, ja vanhemmat lapsetkin. Jos sinä et niitä tee, olet juuri sellainen vapaamatkustaja mistä tässä ketjussa nillitetään.
Metatyö on mukavasti määritelty siten, että siihen kuuluu kaikki naisten toimet paitsi sohvalla lojuminen.
Miesten toimista siihen ei kuulu mitään ja herra jumala jos naisen pitäisi niihin osallistua.
Nykyfeministit ovat naisista pahinta laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa naisten pikkuhommille keksitty hieno nimi :D
Siinä taas väärinymmärtäjä :D
Metatöitä tehdään kotona ja töissä, niin miehet kuin naiset, ja vanhemmat lapsetkin. Jos sinä et niitä tee, olet juuri sellainen vapaamatkustaja mistä tässä ketjussa nillitetään.
Metatyö on mukavasti määritelty siten, että siihen kuuluu kaikki naisten toimet paitsi sohvalla lojuminen.
Miesten toimista siihen ei kuulu mitään ja herra jumala jos naisen pitäisi niihin osallistua.
Nykyfeministit ovat naisista pahinta laatua.
Siihen kuuluu miesten tekeminä aivan tasan samat asiat kuin naisten. Esimerkiksi jos muistat, että neuvola pitäisi varata, ja sitten varaat sen, olet hienosti hoitanut metatyön.
Niin, toista se on nämä ketjut joissa haukutaan miehiä. Sinäkin hakeudut sellaisiin joka päivä.