Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi

Vierailija
21.09.2025 |

Miehet koittakaa nyt vähän ryhdistäytyä!

Kommentit (1407)

Vierailija
501/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin enemmänkin niinkuin se yleensä menee. Naiset tekevät ne puhumatta miehille mitään. Ei niistä edes tiedä isänä. Tänäänkin vaimo lapsen kanssa puheterapeutilla, ei minulle tullut mitään tietoa että ovat sopineet ajasta, ei siitä että miksi, ei mitään. Ei soittanut terapeutti minulle, kertonut asiasta että miksi ja sopinut aikaa. Ei ole miehen asia kalastella tuollaisia tietoja, on naisten asia ne tuoda miehen tietoisuuteen. Moni nainen ottaa jo vauvasta lähtien sellaisen roolin että isä ajetaan ulos.

Miten ihmeessä sinä et ole huomannut, että teidän lapsen puheenkehityksessä on jotain häikkää? Etkö mennyt mukaan neuvolakäynneille?

Vierailija
502/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naista, enkä tee metatyötä. Funtsin juttuja. Onhan se hienoo kuitenkin sanoa metatöiksi. Harmi etten ite kekannu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa yksi vertasi pyyheliinojen paikan tietämistä johonkin lasermitan paikan tietämiseen autotallissa. Osoittaa taas kuinka ei tajua yhtään mistä kyse. Jokainen meistä käyttää pyyheliinoja päivittäin (toivottavasti). Ja niitä otetaan ja laitetaan kaappiin viikoittain. Kuinka usein jotain lasermittaa tarvitaan ? Meillä kyseinen laite nytkin rikki ja mitä tulee vaikka metrin mittaan niin tiedän heti kolme mittaa missä ne ovat. Sitäpaitsi minulla on sisällä omat työkalut. Valitettavasti ne tuppaavat välillä katoamaan ja silloin ilmoitan miehelle että käy ostamassa minulle uuden setin ja vie vanhat pois. Pojalta joskus kysyin miksi hakevat minun varastosta työkaluja vaikka tallissa on niitä paljon ja laadukkaampia. Vastaus, äidin työkalut on aina siellä tietyssä paikassa mutta autotallin työkaluja joutuu etsimään

Moisena metatyön mestarina varmastikin johdat

Nainen osaa laittaa työkalut paikoilleen, on metatyön mestari? Miksi se sama olisi miehelle vaikeaa?

Vierailija
504/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hiton metatyöt? Asiat hoituu ilman niiden jatkuvaa pyörittelyäkin. Tekee ja toimii sen jatkuvan miettimisen sijasta vaan. 

T. Nainen 

Tässä on nyt aika monta sivua käyty läpi tätä käsitettä joten kyllä sinullakin on mahdollisuus se ymmärtää.

Tottakai lukea osaan, mutta jos joku kirjoittaa puutaheinää niin ei se tarkoiita että lukemalla siitä se tulisi minulle tutuksi. Metatyö on uhriutuvien naisten keksimä käsite mitä on kiva kylvää jotta saa vähän uhrautua lisää. Se metatyöstä uhriutumiseen käytetty aika olisi ollut jo vuoden metatyöt.

Metatyö ei ole uhriutumista. Mutta sun ko

En voi mitään sille, että olet noin yksinkertainen etkä osaa normaalia arkea. Kasva aikuiseksi ja teet kuten me muutkin eli elä sitä arkea äläkä uhriudu ja metaile. Olet säälittävä. Luulet olevasi jotenkin parempi ja mäkiset täällä, kun kaikki ei ole samanlaisia yksinkertaisia tolloja jotka ei osaa elää normaalia elämää. Kuvittelet, että meille normaaleille kaikki tapahtuu tekemättä. Et voi oikeasti olla noin tyhmä. Itsehän te tässä luettelette kaikenlaista paskaa metatöinä sillä välin kun me muut oikeasti tehdään ne arjen asiat.

Sä et todellakaan ole mikään tavis. Olet tyhmä uhriutuja joka ei pärjää normaalissa arjessa. Tuollaisella sitten on lapsia joiden elämän pilaat tuolla sun stanan metatyödraamalla.

Vierailija
505/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hiton metatyöt? Asiat hoituu ilman niiden jatkuvaa pyörittelyäkin. Tekee ja toimii sen jatkuvan miettimisen sijasta vaan. 

T. Nainen 

Metatyöt on ajattelua ja suunnittelua. Sä et voi tehdä oikein mitään ajattelematta ensin.

Tämä niin kummallista. Viekö ajattelu energiaa, kun ajattelee jotain niin yksinkertaista kuin siivoamista, ruuanlaittoa tai perushyödykeiden ostamista. Ei lasten syntymäpäivien suunnittelukaan taida avaruustiedettä olla, tei tuota aina itse aivoja lepuuttaessa kahvihuoneessa töissä. Ei ihme, että osa naisista tuntuu kärsivän kroonisesta stressistä ja toistuvista burn outeista, jos pölypussien ostamisen suunnittelu tai laten hammaslääkäriaikojen laitto kalenteriin kuormittaa. Mitä nämä ihmiset tekevät, kun elämässä tulee vastaan oikeasti kuormittavia asioita, lasten vakavia sairastumisia tai muita onnettomuuksia?

Vierailija
506/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kas kummaa kun moni saat nämä kokonaisuudet hoidettua ilman mitään typerää ja lapsellista termiä kuin metatyö eivätkä ulise täällä kun yksin joudun kaiken tekemään ja mies ei tee mitään uli uli uli. Metatöiden luetteleminen on vain merkki uhriutumisesta, laiskuudesta, elämänhallinnan puutteesta ja laiskuudesta."

Itse sinä siinä uliset.

Saan minäkin puettua itseni vaikka en ikinä käyttäisi termejä 'housut' tai 'sukat'. Miksi vastustat termiä 'metatyö' niin kovasti? Mikä siinä risoo niin että loukkaannut henkilökohtaisesti?

Mä en ulise missään enkä ole loukkaantunut henkilökohtaisesti. Suahan tässä riepoo se, että muut osaa elää normaalia elämää ja arkea ja sulle kaikki on yhtä saakelin työmaata ja ulinaa. Metatyö on yksi t

Metatyö, tunteiden/elämän sanoittaminen, voimaantuminen. Samaa paskaa kaikki. Mä inhoan nykyaikaa kun pitää keksiä tuollaisia sontasanoja.

Joo joo, metatyö, tunteiden sanoittaminen ja voimaantuminen on kaikki vaan sontaa, koska nykyaikana pitää keksiä uusia cooleja sanoja ihan kaiken ympärille. Totuus kuitenkin on, että näillä termeillä yritetään tehdä näkyväksi asioita, joita aiemmin vain sivutettiin tai piilotettiin.  Mutta hei, jos sulle on helpompaa heittää kaikki samaan sontakasaan eikä nähdä todellisuutta, niin jatka ihmeessä!

Vierailija
507/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen 

Metatyöt on ajattelua ja suunnittelua. Sä et voi tehdä oikein mitään ajattelematta ensin.

Tämä niin kummallista. Viekö ajattelu energiaa, kun ajattelee jotain niin yksinkertaista kuin siivoamista, ruuanlaittoa tai perushyödykeiden ostamista. Ei lasten syntymäpäivien suunnittelukaan taida avaruustiedettä olla, tei tuota aina itse aivoja lepuuttaessa kahvihuoneessa töissä. Ei ihme, että osa naisista tuntuu kärsivän kroonisesta stressistä ja toistuvista burn outeista, jos pölypussien ostamisen suunnittelu tai laten hammaslääkäriaikojen laitto kalenteriin kuormittaa. Mitä nämä ihmiset tekevät, kun elämässä tulee vastaan oikeasti kuormittavia asio

Villi idea: tee sinä tuo kaikki vaikka seuraavat puoli vuotta. Miksipä et tekisi, jos puolisosi kokee sen kuormittavaksi mutta sinua se ei kuormita?

Vierailija
508/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne jää kun naiset yksin  sitä etukäteissuunnittelua vaatii ja naiset saa mieleterveysoirita jos ei pääse suunnittelemaan etukäteen. Tämä asia on tälläkin palstalla niin miljoonakertaa keskusteltu että ei kukaan kuole jos ei ole etukäteen suunniteltu ja lähtiessä ottaa mukaan ne mitä tarvitsee sen koommin miettimättä. Taitaa kyse olla siittä että naiset ei yksikertaisesti kykene toimimaan suunnittelematta ja tämä ahdistaa naisia joten naiset vaativat miehiä muuttumaan naisen kaltaiseksi suunnitteluaksi.

Miehille kun riittää että vetää vaatteet päälle, katsoo rahapussin  sekä puhelimen taskuun niin on valmis lähtemään ovesta

Vierailija
509/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

-yh isä

Yksinhuoltajaisiä on Suomessa hyvin vähän. Teitkö sinä metatöitä myös naimisissa ollessasi, vai nytkö vasta jouduit niitä opettelemaan?

Silti AINA naisille jäävät metatyöt. Kuka siis yh-isien metatyöt tekee?

No ei jää aina, yleensä ehkä.

Vierailija
510/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kas kummaa kun moni saat nämä kokonaisuudet hoidettua ilman mitään typerää ja lapsellista termiä kuin metatyö eivätkä ulise täällä kun yksin joudun kaiken tekemään ja mies ei tee mitään uli uli uli. Metatöiden luetteleminen on vain merkki uhriutumisesta, laiskuudesta, elämänhallinnan puutteesta ja laiskuudesta."

Itse sinä siinä uliset.

Saan minäkin puettua itseni vaikka en ikinä käyttäisi termejä 'housut' tai 'sukat'. Miksi vastustat termiä 'metatyö' niin kovasti? Mikä siinä risoo niin että loukkaannut henkilökohtaisesti?

Mä en ulise missään enkä ole loukkaantunut henkilökohtaisesti. Suahan tässä riepoo se, että muut osaa elää normaalia elämää ja arkea ja sulle kaikki on yh

Mä olen ymmärtänyt asioita jo paljon ennen noita sontasanoja. Olet todella yksinkertainen ihminen.

Vierailija
511/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.

Tällaisia arkisia asioita mistä naiset onnistuvat tekemään maailmaa isompia asioita. Ja sitten vingutaan täällä kun on niin raskasta.

Älä yleistä, että kaikki naiset. Mä olen nainen enkä voi sietää näitä metatöistä märisijöitä. Jotakin luusereita jotka tekee kaikesta vaikeaa.

Aivan mahtavaa, että juuri sinun henkilökohtainen kokemuksesi kumoaa vuosikymmenten tutkimukset, tuhansien

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.

Tilastokeskuksen mukaan naisten ja miesten koti- ja ansiotöihin käyttämä kokonaistyöaika on molemmilla sukupuolilla likimain yhtä suuri ajankäyttötutkimuksen runsaan 40 vuoden pituisen mittaushistorian aikana. Miesten ansiotöihin käyttämä aika on vähentynyt ja kotitöihin käyttämä aika lisääntynyt. Miehillä etenkin lastenhoitoon käytetty aika on lisääntynyt. Naisten käyttämä aika niin ansio- kuin kotitöihinkin on vähentynyt. Etenkin ruoanlaittoon, ostoksiin ja asiointiin naiset käyttävät aiempaa vähemmän aikaa, kuin miehet.

Ja tämä liittyi asiaan miten?

Metatöitä ei edes lasketa noihin kotiaskareihin!

Vierailija
512/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne jää kun naiset yksin  sitä etukäteissuunnittelua vaatii ja naiset saa mieleterveysoirita jos ei pääse suunnittelemaan etukäteen. Tämä asia on tälläkin palstalla niin miljoonakertaa keskusteltu että ei kukaan kuole jos ei ole etukäteen suunniteltu ja lähtiessä ottaa mukaan ne mitä tarvitsee sen koommin miettimättä. Taitaa kyse olla siittä että naiset ei yksikertaisesti kykene toimimaan suunnittelematta ja tämä ahdistaa naisia joten naiset vaativat miehiä muuttumaan naisen kaltaiseksi suunnitteluaksi.

Miehille kun riittää että vetää vaatteet päälle, katsoo rahapussin  sekä puhelimen taskuun niin on valmis lähtemään ovesta

Jep. Jätin kerran lapsen synttärit pitkälti miehen hoidettavaksi. Kun ekat vieraat ilmestyivät, lähti herra kauppaan hakemaan jotain puuttuvaa. En muista mikä sillä kertaa yllätti, olikohan kahvi lopussa tms. Mitä niitä etukäteen valmistelemaan. 

Vierailija
513/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekevät tilastollisesti enemmän oikeita töitä kuin naiset. Ero on merkittävä vuosituntimäärissä miesten eduksi.

Vierailija
514/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.

Tällaisia arkisia asioita mistä naiset onnistuvat tekemään maailmaa isompia asioita. Ja sitten vingutaan täällä kun on niin raskasta.

Älä yleistä, että kaikki naiset. Mä olen nainen enkä voi sietää näitä metatöistä märisijöitä. Jotakin luusereita jotka tekee kaikesta vaikeaa.

Aivan mahtavaa, että juuri sinun henkilökohtainen koke

Jaa miehet ei tee siis metatöitä? 

Vierailija
515/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tekevät tilastollisesti enemmän oikeita töitä kuin naiset. Ero on merkittävä vuosituntimäärissä miesten eduksi.

Joo ihan varmasti on. Ei tuottavissa tunneissa, mutta ilmoitetuissa takuulla.

Vierailija
516/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia ahdistaa se, että miehet ulkoistavat omaa suunnitteluaan naisille. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhelimen ja on valmis lähtemään, kun nainen pakkaa vauvan hoitolaukkua. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhelimen ja huikkaa naiselle, että niin hei missä ja monelta ne sukujuhlat nyt olikaan?

Vierailija
517/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metaämmäilijät ei kyllä käy ihan täysillä.

Vierailija
518/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän on meidän palstalaisten oma ränninputsaajamies? Hän, joka ei ehdi mitään muuta, kun putsaa sentään rännit.

Vierailija
519/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen 

Tämä niin kummallista. Viekö ajattelu energiaa, kun ajattelee jotain niin yksinkertaista kuin siivoamista, ruuanlaittoa tai perushyödykeiden ostamista. Ei lasten syntymäpäivien suunnittelukaan taida avaruustiedettä olla, tei tuota aina itse aivoja lepuuttaessa kahvihuoneessa töissä. Ei ihme, että osa naisista tuntuu kärsivän kroonisesta stressistä ja toistuvista burn outeista, jos pölypussien ostamisen suunnittelu tai laten hammaslääkäriaikojen laitto kalenteriin kuormittaa. Mitä nämä ihmiset tekevät, kun elämässä tulee vastaan oikeasti kuormittavia asio

Onhan se pölypussien oston suunnittelu iso prosessi, kun täytyy vertailla hintoja, merkkejä ja malleja, selvittää valitun merkin ja mallin saatavuus, valita kauppa, sen mukaan, miten se sopii muuhun liikenteessä olemiseen, esim. lasten harrastuskuskauksen yhteyteen, miettiä miten ne saa kuljetettua kotiin, missä niitä on paras säilyttää ja merkata arvioitu loppumispäivä, jolloin pitää olla uusi suunnitelma tehtynä. 

Vierailija
520/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyyhin pölyt eilen. Tänään tiskasin käsin, imuroin ja pesin pyykit. En edes huomannut  niihin käyttämiäni metatöitä.

Huomenna meen kauppaan ostamaan syyskanervan. Tää oli sitä metatyötä. Auton renkaan vaihdon tilasin viime viikolla pyörälenkin yhteydessä. Täytyy muistaa mennä. Meta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi