Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi

Vierailija
21.09.2025 |

Miehet koittakaa nyt vähän ryhdistäytyä!

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Ne megasynttärit 10-v Eemille jota lapsi itse ei todellakaan haluaisi. 

Siltä lapselta voi kysyä. Olin salaa tyytyväinen kun eivät halunneet vieraita. Ovelat kersat ne halusivat kaikki herkut itselleen. Vein ne kauppaan että saavat valita. Kannatti kysyä mitä halusi niin pääsi helpolla.

Vierailija
42/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Näyttäkää mulle kymmenvuotias, joka ei todellakaan halua synttäreitä. 

Hyvin naisellisesti kieroiltu! Megasynttärit joita ei halua kääntyikin muotoon synttärit!

No kerro mulle megasynttärien ja synttärien ero. Mitkä ovat megasynttärit, ja miksi lapset eivät sellaisia halua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun töissä kysytään vapaaehtoisia järjestämään pikkujouluja ja muita erityispäiviä, niin NAISET ovat ensimmäisenä ilmoittautumassa vaikka metatöiden piti olla niiiiiin vastenmielisiä. 

Vierailija
44/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.

apsen vieminen neuvolaan, lääkääriin, hammaslääkäriin, harrastuksiin, kouluun, kaverin synttäreille. Milloihankkia lapsen kaverille lahja, opettajille lahja, sukulaisille lahjat, tuliaiset

Lapsen vieminen neuvolaan, lääkäriin, hammaslääkäriin, ja aikojen varaus. Lapsen huolehtiminen harrastuksiin, kaverin synttäreille, leirikouluun, luokkaretkelle. Wilman seuraaminen, opettajan kanssa kommunikointi, poissaolojen ilmoittaminen, loman hakeminen, läksyjen vahtiminen, liikkatavaroiden mukaan ottamisesta huolehtiminen, rikkinäisten vaatteiden korjasminen ja uusien oik

Edelleen, aivan normaaleja arkiaskareita.

Vierailija
45/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Siltä lapselta voi kysyä. Olin salaa tyytyväinen kun eivät halunneet vieraita. Ovelat kersat ne halusivat kaikki herkut itselleen. Vein ne kauppaan että saavat valita. Kannatti kysyä mitä halusi niin pääsi helpolla.

Voi oikeasti olla, että lapset häpesivät kotia ja isää ja sellaisia synttäreitä, jotka eivät kestä vertailua kavereiden vastaaviin. Nämä ovat hienovaraisia asioita. 

Tai sitten lapsiasi yksinkertaisesti kiinnosti enemmän ruoan ahmiminen yksin kotona kuin kaverien kanssa olo, mikä ei sekään ehkä ole aivan ihannetilanne.

Vierailija
46/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö metamfetamiinin tekeminen ole laitonta?

Tekeminen ja myynti ovat laitonta touhua. Rahaa sillä tekee mutta kauheat riskit siinä on. Rikolliset on ehkä paskimpia asiakkaita ja poliisit on aina vaarana. En mä alkaisi tollaiseen isoistakaan rahoista.

Vierailija
47/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten energia menee kaiki niihin metatöihin, töihin joiden tekemättä jättäminen ei hetkauttaisi ketään.

Joo ei varata lapsen hammaslääkäreitä ja neuvolakäyntejä ajoissa. Ei se ketään hetkauta. 

Vierailija
48/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä saatanan metatöistä on asioita joita nainen ei edes suostu antamaan kenellekään muulle tehtäväksi, ei edes maksetulle ammattilaiselle, mutta niistä kuuluu valittaa kovaan ääneen ja uhrinttua. 

Vierailija
49/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Hyvin naisellisesti kieroiltu! Megasynttärit joita ei halua kääntyikin muotoon synttärit!

No kerro mulle megasynttärien ja synttärien ero. Mitkä ovat megasynttärit, ja miksi lapset eivät sellaisia halua?

"en tajua mitään"- olkiukko taaaas (toivottavasti)

Vierailija
50/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.

Eli, tärkeitä töitä, jotta arki pyörii. Tavallisia töitä, eikä jotain ihmeen metatöitä. Helvettiin joku metatyö termi ja puhutaan suomea.

Tärkeitä töitä, jotta arki pyörii, joita miehet eivät kuitenkaan usein tee. 

Vierailija
51/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Synttärit: kysytään mitä lapsi haluaa ja annetaan hänen jopa järjestää suurin osa asioista. 

Megasynttärit: äidin hyvesignalointi- ja itsekorostusjuhla jossa lapsi on täysin toissijainen. 

Vierailija
52/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten energia menee kaiki niihin metatöihin, töihin joiden tekemättä jättäminen ei hetkauttaisi ketään.

Joo ei varata lapsen hammaslääkäreitä ja neuvolakäyntejä ajoissa. Ei se ketään hetkauta. 

ihan normaaleja arkiaskareita ne on, ei mitään uhriutumispisteisiin oikeuttavia metatöitä

Vierailija
53/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäriin pääsee seuraavana päivänä kaikkialla. 

Vierailija
54/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

apsen vieminen neuvolaan, lääkääriin, hammaslääkäriin, harrastuksiin, kouluun, kaverin synttäreille. Milloihankkia lapsen kaverille lahja, opettajille lahja, sukulaisille lahjat, tuliaiset

Lapsen vieminen neuvolaan, lääkäriin, hammaslääkäriin, ja aikojen varaus. Lapsen huolehtiminen harrastuksiin, kaverin synttäreille, leirikouluun, luokkaretkelle. Wilman seuraaminen, opettajan kanssa kommunikointi, poissaolojen ilmoittaminen, loman hakeminen, läksyjen vahtiminen, liikkatavaroiden mukaan ottamisesta huolehtiminen

Edelleen, aivan normaaleja arkiaskareita

Ja kaikki niiden aivan normaalien arkiaskareiden toteutumiseen vaadittava työ, usein ajatustyö ja suunnittelu ja ennen kaikkea sen tiedon tietäminen ja mieleen painaminen, on sitä metatyötä.

Vierailija
55/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-vuotiaasta asti tehnyt metatöitä kun asunut yksin. Missä on minun metatyö "boonukseni"?Vai onko se vain naisten oikeus? Ystävällisin terveisin 32-vuotias mies.

Kuinka monta lasta sinulla on hoidossasi?

Vierailija
56/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan normaaleja arkiaskareita ne on, ei mitään uhriutumispisteisiin oikeuttavia metatöitä

ja lisäyksenä, että yleensä naiset hankaloittaa asioita, koska jos saavat itse jonkun tiedon, niin pimittävät sitä, tai eivät vain osaa kommunikoida sitä

Vierailija
57/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne miehet joihin nainen kiinnittää huomiota ja valitsee, eivät tee kotitöitä.

Voi ihme!

Vierailija
58/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Synttärit: kysytään mitä lapsi haluaa ja annetaan hänen jopa järjestää suurin osa asioista. 

Megasynttärit: äidin hyvesignalointi- ja itsekorostusjuhla jossa lapsi on täysin toissijainen. <

Apua, nyt kyllä olet aika loitontunut arjesta. Älä vaan perusta perhettä!

Vierailija
59/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Eli, tärkeitä töitä, jotta arki pyörii. Tavallisia töitä, eikä jotain ihmeen metatöitä. Helvettiin joku metatyö termi ja puhutaan suomea.

Tärkeitä töitä, jotta arki pyörii, joita miehet eivät kuitenkaan usein tee. 

Arkea ei tarvitse pyörittää muuta kuin näyttääkseen muille. 

Vierailija
60/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa metatyöstä johtuu naisten ja miesten erilaisista standardeista. Miehen siivous ei kelpaa naisille ja naisen tekevät sen uudestaan...

Ja kas näin miehet tajuavat että heidän on turha tehdä mitään koska kuitenkin tekevät väärin.

Kun se ei riitä, että pazkomisen jälkeen pyöräyttää vähän vessaharjalla pönttöä, koska kaikki lika pinttyy pikkuhiljaa, jos ei siivoa puhdistusaineilla säännöllisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan