Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi

Vierailija
21.09.2025 |

Miehet koittakaa nyt vähän ryhdistäytyä!

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baltian matkan tuliaispullo mieskaverille kyllä muistetaan, miesten tärkein metatyö, mutta oma lapsi kulkee kolme kokoa liian pienissä vaatteissa ja lapsen kaverin synttäreille (joista ei ennen sen juhlapäivän aamua ole muka koskaan kuultukaan) ei lahjaa tarvitakaan.

Vierailija
82/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran täällä joku mies selitti, että lapsen synttäreille riittää se, että ostaa mehukattipurkin ja keksipaketin ja laittaa sitten vieraille viestillä kutsun. 

Jos teillä on jotain wt-/amistason miehiä niin ei kannattane yleistää koko sukupuoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdittte kaikkein tärkeimmän metatyön, uhriutumisen!

Vierailija
84/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisen elämä on sitten niin kauheaa että jos olisin nainen, vetäisin jo itseni kiikkuun. 

Vierailija
85/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt huomaa että suurin osa ei ymmärrä mitä tällä tarkoitetaan. Ehkä ne on niitä joiden mielestä ihan itsestään asiat vaan järjestyy eli oikeasti puoliso hoitaa.

Myös töissä näkyy paljon niitä jotka tulee siinä ns siivellä kun ne muutamat oikeasti ennakoi ja katsoo asioiden perään. Kyllä se vie kaistaa omilta töiltä kun pitää huolehtia muistakin joten myös työelämässä olisi tasapuolisempaa jos vastuu jakaantuisi tasaisemmin. 

Vierailija
86/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tein. Nyt oon uudestaan naimisissa. Vastaan edelleen ruoanlaitosta kodin siisteydestä ja pyykkihuollosta lähes 100-prosenttisesti...just äsken pyöräytin lounaan salaatteineen. Mulle tää on hyvin helppoa. En ymmärrä miksi naiset tekee normaaliarjesta niin suurta numeroa. Mukavaa vsihtelua palkkatyöhöni nähden. Itse en miehenä tarvi moista itsekorostusta.

Vierailija
87/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naisissako siis on ihmisiä jotka eivät osaa lisätä asioita todo-listasovelluksen ostoslistoille, eivätkä jaettuun perhekalenteriin mistä niitä hoitaa se kumpi ehtii?

koko ketjun pointti on se että MIEHET eivät niitä huolehdi, mistä ihmeestä revit että naiset eivät huolehdi?

Vierailija
88/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tein. Nyt oon uudestaan naimisissa. Vastaan edelleen ruoanlaitosta kodin siisteydestä ja pyykkihuollosta lähes 100-prosenttisesti...just äsken pyöräytin lounaan salaatteineen. Mulle tää on hyvin helppoa. En ymmärrä miksi naiset tekee normaaliarjesta niin suurta numeroa. Mukavaa vsihtelua palkkatyöhöni nähden. Itse en miehenä tarvi moista itsekorostusta.

Juu, et tosiaankaan miehenä tarvii moista itsekorostusta!

Vierailija
89/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisten metatyö = tehdään kaikki vaikeaksi niin että tarvii 10-kertaisen työn

itsellä kans 2 poikaa, ja kuinka on paljon helpompaa olla yksin vanhempana, ilman että nainen on vieressä kuormittamassa paskajutuillaan

Miesten metatyö=sohvalla makaaminen ja some

En tiennytkään että ajattelulle on varattu jokin tietty asento.

T. Sohvan guru.

Vierailija
90/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran täällä joku mies selitti, että lapsen synttäreille riittää se, että ostaa mehukattipurkin ja keksipaketin ja laittaa sitten vieraille viestillä kutsun. 

Mies olen ja vein synttärisankarin itse valitsemaan mitä haluaa. Lapsikin tiesi että jos minä valitsen niin siinä on eri lajeja suklaata. Minä en osta karkkia. 

Vierailija
91/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut todella kuormittunut metatöistä, ja mies ei ymmärrä sitä. Tuntuu että mies on aivan pihalla kaikesta, ja kysyy aina kaiken minulta. Kun sanon asiasta, suuttuu kun luulee että tarkoitan sitä, ettei tee mitään kotitöitä. Mies kyllä laittaa ruokaa ja siivoaa, huoltaa autoja ym. Mutta minä suunnittelen ja koordinoin kaiken, varsinkin lapsiin liittyvän. Miehellä ei ole edes Wilma-tunnuksia, olen monesti pyytänyt liittymään sinne, mutta ei.

Joku kysyi mitä ovat metatyöt, tässä muutamia esimerkkejä: mietin milloin pitää olla ruoka valmiina jos lapsilla harrastuksiin menoa, hoidan lasten kouluasiat wilmassa, muistutan lapsia kokeista ja läksyistä, mietin arjen ja viikonlopun ohjelman jos on harjoituksia ja pelejä. Miehen kouluasioiden hoitaminen on sitä, että pistää nimen kokeeseen. Mies ei ikinä muista monelta harjoitukset ja pelit on, vaan kysyy minulta. Nyt olen alkanut vastaamaan, että katso sieltä sovelluksesta tai viestiryhmästä, sieltä ne harkka-ajat löytyy.

Olen suunnitellut kaikki lasten synttäri-ja rippijuhlat, mietin ketä kutsutaan ja mitä tarjoillaan, leivon tai hankin kaupasta tarjottavat. Jos pyydän miestä käymään kaupassa, täytyy hänellä olla yksityiskohtainen lappu, ja monesti vielä soittaa 3 kertaa kaupasta kun ei tiedä mitä pitä ostaa. Kerran olin viikonlopun poissa kotoa ja soitin tullessani että onko kotona mitään ruokaa, no ei ollut. Kysyin eikö mies ole käynyt kaupassa, niin leipää oli kuulemma ostanut. Olen myös suunnitellut kaikki perheen kesälomat ym.lomat, varaan matkat ja suunnittelen mökkireissut, leirit ym. Hoidan myös pääasiassa perheen raha-asiat ja muistuttelen miestä yhteisistä laskuista, harrastusmaksuista, lainan erääntymisestä ym. Miehelle tulee usein maksuhuomautuksia omista laskuistaan, kun ei muista maksaa niitä.

Metatyöt ovat nimenomaan sitä ajattelutyötä, että ennakoidaan ja suunnitellaan asioita. Tämä on kuormittanut itseäni paljon varsinkin kun lapset olivat pienempiä, tuntuu että mies on tässä se kolmas lapsi, jolle pitää aina kertoa mitä pitää tehdä ja milloin.

N46

Vierailija
92/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut todella kuormittunut metatöistä, ja mies ei ymmärrä sitä. Tuntuu että mies on aivan pihalla kaikesta, ja kysyy aina kaiken minulta. Kun sanon asiasta, suuttuu kun luulee että tarkoitan sitä, ettei tee mitään kotitöitä. Mies kyllä laittaa ruokaa ja siivoaa, huoltaa autoja ym. Mutta minä suunnittelen ja koordinoin kaiken, varsinkin lapsiin liittyvän. Miehellä ei ole edes Wilma-tunnuksia, olen monesti pyytänyt liittymään sinne, mutta ei.

Joku kysyi mitä ovat metatyöt, tässä muutamia esimerkkejä: mietin milloin pitää olla ruoka valmiina jos lapsilla harrastuksiin menoa, hoidan lasten kouluasiat wilmassa, muistutan lapsia kokeista ja läksyistä, mietin arjen ja viikonlopun ohjelman jos on harjoituksia ja pelejä. Miehen kouluasioiden hoitaminen on sitä, että pistää nimen kokeeseen. Mies ei ikinä muista monelta harjoitukset ja pelit on, vaan kysyy minulta. Nyt olen alkanut vastaamaan, että katso sieltä sovelluksesta tai viestiryhmäst

"Metatyöt ovat nimenomaan sitä ajattelutyötä, että ennakoidaan ja suunnitellaan asioita."

Ja multa kaikki onnistuu ilman metatyötä.

M45, lapset teinejä

Vierailija
93/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisen elämä on sitten niin kauheaa että jos olisin nainen, vetäisin jo itseni kiikkuun. 

Aivan kauheaa tuo on näin palstan perusteella. Ihan tässä ymmärtää jos ja kun kuluu muutamat juomat tai on mielialalääkkeet. Sehän on jo 800 000 suomalaista jotka syö mielialalääkkeitä. Osa on tietenkin miehiä mutta kuinka suuri on naisten osuus? 70% vai enemmän? Metatyö se naista syö noin runollisesti ilmaistuna.

Vierailija
94/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.

Kaikki luettelemasi asiat ovat ihan normaaleja, jotka pitäisi olla kunnossa ihan miettimättä ja metatöitä tekemättä, jos elämänhallinta on kunnossa. 

Jos joidenkin pölytussien miettiminen käy (meta)työstä, niin jotakkn on vialla.

Vierailija
95/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-vuotiaasta asti tehnyt metatöitä kun asunut yksin. Missä on minun metatyö "boonukseni"?Vai onko se vain naisten oikeus? Ystävällisin terveisin 32-vuotias mies.

Joo, kun tunnetusti lapsiperheen arjen pyöritys wilmaviesteineen, lasten harrastuksineen ja hammaslääkäriaikoineen on yhtä helppoa ja sujuvaa kuin poikamiesboksissa yksin raapia omia muniaan ja tilata rullakebab iltaruoaksi.

Vierailija
96/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi mitä ovat metatyöt, tässä muutamia esimerkkejä: mietin milloin pitää olla ruoka valmiina jos lapsilla harrastuksiin menoa, hoidan lasten kouluasiat wilmassa, muistutan lapsia kokeista ja läksyistä, mietin arjen ja viikonlopun ohjelman jos on harjoituksia ja pelejä. Miehen kouluasioiden hoitaminen on sitä, että pistää nimen kokeeseen. Mies ei ikinä muista monelta harjoitukset ja pelit on, vaan kysyy minulta. Nyt olen alkanut vastaamaan, että katso sieltä sovelluksesta tai viestiryhmäst

Voi kun on rankkaa, minä olen nainen ja minulla on kauppalappu kaupassa mukana, niin on miehelläkin, katsos kun muuten ei muista kaikkea, mutta ei siitä numeroa tehdä. Ruoka on joka päivä samaan aikaan, sitä pidä sen isomman miettiä ja suunnitella. Älkää tehkö normaalista elämästä mitään työtä, siinä se menee pieleen. Ihmiset on koko ihmiskunnan olemassaolon ajan suunnitelleet ja tehneet, nyt sitten keksittiin että se on jotain työtä. No siinäpä uhriudut 

Vierailija
97/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.

Nuohan hoituu miehillä aivan itsestään muun ohessa tekemättä niistä mitään numeroa.

Mä olen nainen ja nuo hoituu multakin ilman sen ihmeellisempää showta. Elämän ja arjen asioita jotka hoituu kyllä. En ole koskaan ymmärtänyt tuota metatyöstä ulisemista.

N46

Vierailija
98/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ne Metan facebookit ja instagramit? Mitä jos nainen antaisi välillä miehen hoitaa ne, ja kokeilisi välillä siivousta, tiskausta, ruuanlaittoa, pyykkäystä ynnä muuta?

Vierailija
99/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Nuohan hoituu miehillä aivan itsestään muun ohessa tekemättä niistä mitään numeroa.

Just näin, miehet ei tee näistä ongelmaa. Naiset tekevät.

Jotkut naiset tekee näistä ongelman, ei todellakaan kaikki naiset.

N46

Vierailija
100/148 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä metatyöläiset ei ikinä keksi mitään muuta kuin lasten kaverisynttärit ja hammaslääkärit?

Vai onko kyseessä vain yksittäinen palstajankkaaja? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme