Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.
Nuohan hoituu miehillä aivan itsestään muun ohessa tekemättä niistä mitään numeroa.
Just näin, miehet ei tee näistä ongelmaa. Naiset tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Ap, unohdit TUNNETYÖN, joka on hirvittävän kuormittavaa ja uuvuttavaa. Tulee itkuinen ja paha olo sekä traumat.
Niin, kun naisen tunnetyö on sitä, että joutuu koko ajan itseään psyykkaamaan "tyytymään" olemassaolevaan jo täydelliseen elämään haluamalla lisää jotain, mitä ei itsekään osaa määritellä.
Suuri osa metatyöstä johtuu naisten ja miesten erilaisista standardeista. Miehen siivous ei kelpaa naisille ja naisen tekevät sen uudestaan...
Ja kas näin miehet tajuavat että heidän on turha tehdä mitään koska kuitenkin tekevät väärin.
Metatyön tekijöitä on Suomessa hyvin vähän ja heistäkin suurin osa on miehiä. Itse olin jonkin aikaa Metatyön tekijä kun tein HorizonOS:n audio ajureiden testausta. Jos muuttaisin takaisin amerikkaan niin voisin alkaa taas Metatyöläiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.
apsen vieminen neuvolaan, lääkääriin, hammaslääkäriin, harrastuksiin, kouluun, kaverin synttäreille. Milloihankkia lapsen kaverille lahja, opettajille lahja, sukulaisille lahjat, tuliaiset
Lapsen vieminen neuvolaan, lääkäriin, hammaslääkäriin, ja aikojen varaus. Lapsen huolehtiminen harrastuksiin, kaverin synttäreille, leirikouluun, luokkaretkelle. Wilman seuraaminen, opettajan kanssa kommunikointi, poissaolojen ilmoittaminen, loman hakeminen, läksyjen vahtiminen, liikkatavaroiden mukaan ottamisesta huolehtiminen, rikkinäisten vaatteiden korjasminen ja uusien oikean kokoisten ostaminen. Kaupassa käynti, ruokien laitto kaappiin, ruokalistan teko, ruoanteko, roskienvienti kierrätykseen, pullojen palautus. Lahjojen ja tuliaisten hankinta, synttärien järjestäminen. Lempiruokien, syntymäpäivien, nimipäivien muistaminen. Lemmikin vieminen lääkäriin, ajanvaraukset, rokotuksista huolehtiminen, lemmikin ruokinta ja ruokatilanteen varmistaminen. Lista jatkuu. Ja ennen kaikkea tieto siitä mitä pitää tehdä milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Ne megasynttärit 10-v Eemille jota lapsi itse ei todellakaan haluaisi.
Näyttäkää mulle kymmenvuotias, joka ei todellakaan halua synttäreitä.
Eikö metamfetamiinin tekeminen ole laitonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
apsen vieminen neuvolaan, lääkääriin, hammaslääkäriin, harrastuksiin, kouluun, kaverin synttäreille. Milloihankkia lapsen kaverille lahja, opettajille lahja, sukulaisille lahjat, tuliaiset
Lapsen vieminen neuvolaan, lääkäriin, hammaslääkäriin, ja aikojen varaus. Lapsen huolehtiminen harrastuksiin, kaverin synttäreille, leirikouluun, luokkaretkelle. Wilman seuraaminen, opettajan kanssa kommunikointi, poissaolojen ilmoittaminen, loman hakeminen, läksyjen vahtiminen, liikkatavaroiden mukaan ottamisesta huolehtiminen, rikkinäisten vaatteiden korjasminen ja uusien oik
Hyvin onnistuu multa kahen lapsen kanssa ilman metatöitä.
M45
Suomi on täynnä naisia matalapalkkatöissä missä työvuorot iltapainotteisia ja miehensä pyörittävät _kaikkea_ kotirulettia. Niitä ihan oikeita kotitöitä ja keksittyjä meta-sellaisia.
Metatöiden tärkeydestä yleensä vastaa (lue: määrittelee) yksi henkilö. Puolet metatöistä voi karsia pois ja sitten katsoa missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kahden miespuolisen homoseksuaalin suhteissa ei tätäkään ongelmaa ole.
Mä olen joskus vähän kateellinen homoille. En vain syty miehistä yhtään niin naisen kanssa tai ilman. Nyt olen ollut kauan ilman kun en yritä naisia. Onhan ne kivoja kyllä mä tiedän mutta aivan ihme jutuista aivan tekemällä tehdään vaikeaa. Antaa olla ei mun ole pakko osallistua.
M.54
Tilastovääristymä johtunee osin siitä, että siististi itsekseen asuvat miehet eivät naisia kiinnosta ja täten naisilla on havaintoa ainoastaan sottaisista (mutta ah niin jännistä) miehistä.
Täällä olis Metatöitä tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Lapsen vieminen neuvolaan, lääkäriin, hammaslääkäriin, ja aikojen varaus. Lapsen huolehtiminen harrastuksiin, kaverin synttäreille, leirikouluun, luokkaretkelle. Wilman seuraaminen, opettajan kanssa kommunikointi, poissaolojen ilmoittaminen, loman hakeminen, läksyjen vahtiminen, liikkatavaroiden mukaan ottamisesta huolehtiminen, rikkinäisten vaatteiden korjasminen ja uusien oik
ja jos yhtäkkiä kuolisit, maailma ei loppuisi siihen vaan kaikki menisi yhtä hyvin kuin ennenkin.
Tunnen erään perheen, jossa metatyöt oli jaettu tasan äidille ja isälle. Isällä oli synttärivastuu.
Poika oli syntynyt kesäkuussa, synttärikutsu tuli lokakuussa. Kyllä lapsi itse vaikutti hieman kärsineen siitä, että ensin odoteltiin koulun alkua, jotta saadaan kutsu kaikille, ja sitten odoteltiin sitä että isä saa varattua juhlapaikan ja sitten vielä odoteltiin kuukauden päivät vapaana olevaa viikonloppua kyseisessä paikassa.
Sen takia yksin asuminen lienee yhä useammalle mieluista; voi päättää itse mitä tekee ja miten tekee, tietää itse mitä pitää tehdä milloinkin, eikä tarvitse huolehtia jonkun muun kotona tekemättömistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Hyvin naisellisesti kieroiltu! Megasynttärit joita ei halua kääntyikin muotoon synttärit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Nyt puhutaan Megasynttäreistä joihin kutsutaan erityisesti ne luokkakaverit joista lapsi ei pidä ja jotka kiusaavat.
Aina joskus sinkkuna vuosia eläneenä miehenä rajoittuneessa ja ahtaassa mielessäni käy, että onko yksi syy sinkkuuteeni se, että olen tavallaan liian itsemäinen.
Samantapaisen diagnoosin olen ollut tekevinäni monesta nuoresta (tai ainakin nuorehkosta) monesti vähän paremmin koulutetusta, siten usein myös vähän parempi palkkaisesta ja yksinelävästä naisesta.
Ajatus tai siis tämä diagnoisin jatko on, että parisuhdekumppania tarvitsee rinnalleen loppuviimein hyvin harvassa asiassa ja puuhassa.
Hän (kumppani) on enempi bonus kuin välttämättömyys.
Ajatukseni on tietysti helppo lytätä ja sanoa, että ei kumppani ole mikään tarvekalu tai esine, jonka pitäisi tehdä jotain ja joka mahdollistaisi ja tekisi tai jolle voisi tehdä itse jotain.
No ei tietenkään ole.
Mutta miksi asettua parisuhteeseen, jos kumppani tuo ja mahdollista itselle kuten itse vastaavasti hänelle "riittävän paljon" lisäarvoa ja tunnetta siitä, että 2.kanssa on enemmän kuin yksin.
Kyllä kuullostan ja vaikutan itseriittoiselta ja kusipäältä itsekkäin vaatimuksin mutta ei minulla ole, eikä ole ollut tarvetta hakeutua ja pyrkiä parisuhteeseen vain siksi, että voisin sanoa olevani parisuhteessa.
Minusta parisuhteessa molempien tulee antaa ja mahdollistaa.
Ei se toimi jos vain toinen ohjaa ja sanelee mitä ja miten tehdään.
Sitähän se metatyökin kaiketi osaltaan on, jos kumpoanilta puuttuu kokonaa tai suurelta osin kyky kantaa vastuuta ja kyvyttömyys suunnitella asioita etukäteen (/ennakoida) tarttua toimeen itsenäisesti,. Nämä eivät tarkoita samaa kuin jättää kertomatta asioista kumppanille tai sivuuttaa aina hänen mielipitrensä ja kumppaneusta heikomman tulisi vain sopeutua 2.tapoihin ja tottumuksiin.Tai sitä, että eletään kuin kämppikset, joilla ei oikeastaan ole muuta yhteistä kuin sama osoite, eikä aina sitäkään.