Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei koko elämänsä aikana käy Lapissa?

Vierailija
21.09.2025 |

Minua tämä ihminen kummastuttaa. Hieman hävettääkin. Eikö hän itse ymmärrä, että on muiden silmissä ihan Uuno? 

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko käy Levillä, Saariselällä ja Rukalla (joka ei ole Lapissa, eikä edes tunturi) pitämässä hauskaa ja näyttämässä merkkiulkoiluvaatteitaan. Hän tykkää Lapin reissuistaan kovasti.

Mä käyn retkeilemässä ja kalastamassa vanhoissa farkuissa ja anorakissa em. paikat ja hotellit kaukaa kiertäen. Mä tykkään Lapin reissuistani kovasti. 

2 Lappifania. Molemmille sitä mitä haluaa. 

Vierailija
82/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

korona aikaan lappalaiset kielsivät etelän veteliä menemästä hyvin halveksivia kirjoituksia meistä. ei ole meidän porukastakaan 280 vaunua autoa kukaan käynyt eikä mene noudatamme käskyä.

Niinkuin yllä olevassa videossa todetaan, se että jollain alitehoisilla taunuksilla vedetään jäähallin kokoisia häkkyröitä pitkin maanteitä... ei, se ei ole kunnon lomailua, vaan reppu selkään ja Lappiin patikoimaan, niin Tarzankin teki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kallista.

Mikä? 

Vierailija
84/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy. Olen ruma ja tissitön nainen.

Vierailija
85/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pari kertaa, ihan ok matkoja olleet omalla autolla, patikoitu, katseltu maisemia. Nuo kokemukset riittävät hautaan asti.

Vierailija
86/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

korona aikaan lappalaiset kielsivät etelän veteliä menemästä hyvin halveksivia kirjoituksia meistä. ei ole meidän porukastakaan 280 vaunua autoa kukaan käynyt eikä mene noudatamme käskyä.

Pohjoisnavalla eristyksessä elävät jänkhäjussit pelkäävät ja vihaavat kaikkea vierasta. Sitten ne uhriutuu kun maan keski- ja eteläosista sanotaan, että pysykääkin siellä pohjoisnavalla.

Vierailija
87/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lapsena Lapissa kaksi kertaa. Haluaisin uudestaan käydä Lapissa kuukkelien ja lapintiaisten takia.

Vierailija
88/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjoisnavalla eristyksessä elävät jänkhäjussit pelkäävät ja vihaavat kaikkea vierasta. Sitten ne uhriutuu kun maan keski- ja eteläosista sanotaan, että pysykääkin siellä pohjoisnavalla.

Jännä juttu kun koskaan en ole Lapissa tavannut muita kuin tosi puheliaita ja mukavia ihmisiä olivatpa he saamelaisia, lappilaisia tai junan tuomia. Juttua piisaa, turistikin saa neuvoja ja vinkkejä, ja vieraanvaraisuus sekä ystävällisyys on huippua. Voisiko olla että sitä saa mitä tilaa? Kun itse olet kiva ja ystävällinen.. niin.. 😀

Vierailija
89/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen filtteröimätön ajatukseni oli että (suomalaisen) Lappia käymättömän täytyy olla idiootti. Toisaalta siellä on aivan mahtavaa, kun pysytte poissa.

En oikeasti ajattele noin pahasti 😊 Enkä ole Lapista itse.

Mutta kukaan (paitsi kunnanjohtajat ja elinkeinotyypit) ei kaipaa toista Leviä. Win-win! Itse rakastan Lapin kesää ja ruskaa. Minulle Lappia on muutenkin vasta pohjoisin tunturialue.

Hyvä että jokainen voi valita matkansa.

Vierailija
90/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka haluaa all inc -loman Kanarialla tai muussa rantamomakohteessa. 

Vierailija
91/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko käy Levillä, Saariselällä ja Rukalla (joka ei ole Lapissa, eikä edes tunturi) pitämässä hauskaa ja näyttämässä merkkiulkoiluvaatteitaan. Hän tykkää Lapin reissuistaan kovasti.

Mä käyn retkeilemässä ja kalastamassa vanhoissa farkuissa ja anorakissa em. paikat ja hotellit kaukaa kiertäen. Mä tykkään Lapin reissuistani kovasti. 

Mutta kumpi näki ja koki oikean Lapin? "Lapin luonto luo outoa taikaa. Se on kaunis ja vertaamaton" 🎶

Vierailija
92/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kumpi näki ja koki oikean Lapin? "Lapin luonto luo outoa taikaa. Se on kaunis ja vertaamaton" 🎶

Tämä. Käyhän jotkut esim. Inglesissä ja luulevat että se on sitä oikeaa Kanariaa se. 

Vierailija
93/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaisi mikä teitä ragebaittaajia mahtaa vaivata kun koette tarvetta kirjoittaa typeryyksiä ihmisen luettavaksi?

Vierailija
94/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kiinnostaisi mikä teitä ragebaittaajia mahtaa vaivata kun koette tarvetta kirjoittaa typeryyksiä ihmisen luettavaksi?

Aloitappa kertoa ihan itse.. 

Vierailija
95/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka asuu Lapissa

Vierailija
96/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että hämmästyttää ja kummastuttaa kun kaikki ihmiset eivät ole kiinnostuneita samoista asioista kuin sinä itse. 

En välitä luonnossa oleskelusta siinä määrin että haluaisin maksaa suuria summia noin kauas vääntäytymisestä ja siellä olemisesta. Vihaan kylmää ja talviurheilua, en erityisemmin välitä samoilusta. Siinä nyt ensin mieleen tulleet syyt jos joku ase ohimolla kysyy miksen halua mennä Lappiin. Mutta en alunperinkään ymmärrä miksi tämä edes on joku elämää suurempi kysymys kenellekään ja eroamme selvästi jo siinä aivan oleellisesti.

Vierailija
97/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä armeija-aikana enkä todellakaan halua niitä saatanallisia muistoja ja ankeutta. 

Vierailija
98/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lapsena Lapissa kaksi kertaa. Haluaisin uudestaan käydä Lapissa kuukkelien ja lapintiaisten takia.

Eli olet autistìretardi. 

Vierailija
99/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lapissa mm oopperaa?

Vierailija
100/117 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian askeettista. Liian karua. Liikaa polvinivelille, ei vaelluksia kiitos. Lappilaiset rahastaa liikaa kaikesta. Liian erikoista joukkoa yleisesti. En ole pitänyt yhdestäkään joita tavannut täällä etelässä. Ei kiinnosta tulla kynittäväksi. N 61 ja rahaa on.

Persaukinen idiootti olet, on heti niin mä asenne, mene sinne aurinkorannoille läskiä tummentamaan kun se on kuulema niin halpaa.