Millainen ihminen ei koko elämänsä aikana käy Lapissa?
Minua tämä ihminen kummastuttaa. Hieman hävettääkin. Eikö hän itse ymmärrä, että on muiden silmissä ihan Uuno?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä se sama, joka kyselee, millainen ihminen syö kaurapuuroa ja perunoita! Kas, siksi kun me ihmiset emme ole samasta puusta veistettyjä.
On varmaan kyseli myös kuka syö vielä nyky aikana lihapullia ja muusia. Tai kuka voi työskennellä navetassa.... onhan noita aivopieruja ollut hänellä joka lähtöön. Tuossa sen huomaa kuin järjenjättämiä voi olla vielä siellä Suomessakin.
Minä en käy Lapissa. Kesällä hyttysiä, talvella kylmää. En ole käynyt enkä tule käymään. Vaikka maksaisit, ei onnistu. Get over it.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä
Kaikkea muuta kuin järkevä. Etelän vetelät varikset eivät ymmärrä, että kehä kolmosen ulkopuolellakin on elämää.
Vain maalaisjuntti on käynyt lapissa
Sellainen, joka ei tykkää lentämisestä eikä pitkistä automatkoista.
Sellainen, jolla ei ole mitään tarvetta käydä lapissa. Itse olen sieltä kotoisin, mutta asun nykyisin etelä-Suomessa, enkä keksi mitään syytä, miksi sinne lappiin olisi täältä pakko lähteä vierailulle, jos en sitä sukulaisia nähdäkseni tekisi.
Minä olisin mielelläni ollut käymättä. Tylsä paikka ja juntteja ihmisiä täynnä. Todella ankeaa verrattuna esim. Alppeihin ja Pyreneihin. En voi suositella Lappia kenellekään.
En uskalla käydä, jotten harjoita kulttuurista omimista tai imperialismia.
Sellainen, jota Lappi ei kiinnosta.
Köyhänä en edes pystyisi käymään siellä koska bälimatlat on pitkiä ja majoittuminen kallista.
Sivistymätön suomalainen. Kohta taas talvi ja Lappi täynnä sivistyneitä ihmisiä ympäri maailmaa. Lappi ei tarvitse nurkkiin k u s e v i a öykkääviä etelän vareksia.
Lappi on minun koti, vaikka asun nykyään eteläisessä Suomessa. Tiedän hyvät ja huonot puolet. Vanhana en haluaisi asua siellä, koska joku sydänkohtaus voi viedä hengen, kun apu on Rovaniemellä asti.
Suosittelen kuitenkin käyntikohteena. Ihania maisemia ja pääosin mukavia ja rentoja ihmisiä.
Minun ei ole tarvinnut erikseen käydä, sillä olen syntynyt Kittilässä. Lapsena oltiin usein ukin ja mummin luona pikkukylässä Kittilän alapuolella. Äidin puolen sukua edelleen asuu Kaukosessa ja Sodankylässä. Viime jouluna viimeksi käynyt. Varmaan tänä jouluna taas.
Leville minua ei saa millään. Lapsuuteni Levi on tuhottu enkä mene siihen turistirysään. Haluan säilyttää muistoissani Levin sellaisena kuin se oli aikoinaan. Ukki veti pulkalla rinnettä ylös ja minä pörryytin alas. Metsästä haettiin risuja ja rinteen alla paistettiin makkaraa. Oli pimeää. Ei valoja. Sitä oli Levi aikoinaan.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevä
Kaikkea muuta kuin järkevä. Etelän vetelät varikset eivät ymmärrä, että kehä kolmosen ulkopuolellakin on elämää.
Olen Lapissa syntynyt ja kasvanut. Muutin sitten Ouluun opiskelemaan ja täällä tuli tämä etelän vetelät-juttu vastaan. Kotiseudulla en ollut kuullut tuota vaan puhuttiin Helsingin herroista ; niihin kuului myös oman alueen kansanedustajat. Samoin Oulussa sanottiin, että pidetään me pohjoisen ihmiset puolemme etelää vastaan. Tähän kommentoin aina, että en pidä Oulua pohjoisena. ..olen kuulema Oulun vihaaja, kun tuollaista sanon. Etelä-Suomii on kuitenkin se alue, jossa suurin osa suomalaisista asuu ; kyllä se päätöksiin vaikuttaa ja niinhän sen pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevä
Tampere on - mitä muuta muka?
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy Lapissa. Kesällä hyttysiä, talvella kylmää. En ole käynyt enkä tule käymään. Vaikka maksaisit, ei onnistu. Get over it.
Lapissa pystyy viettämään maaliskuussa aika valoisaa täystalvea, jos tykkää vuodenajasta muuten, mutta pimeydestä ei.
Minä en ole vielä käynyt. Ei ole pahemmin rahaa matkustella.
Tai millainen ihminen ei käy jollakin muulla alueella?
Snadi, 1 vain tullut vastaan.