Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei koko elämänsä aikana käy Lapissa?

Vierailija
21.09.2025 |

Minua tämä ihminen kummastuttaa. Hieman hävettääkin. Eikö hän itse ymmärrä, että on muiden silmissä ihan Uuno? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs erikoista siellä Lapissa on? Itse olen kyllä käynyt siellä useinkin työn takia, ei ole sen ihmeellisempää seutua.

Rauha, hiljaisuus ja puhtaus

Vierailija
22/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappalaiset intersektionaaliset aktivistit ovat pilanneet Lapin maineen. Lappi ei kiinnosta enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistyksestä pitävä.

Onhan Lapissa sivistystä: Tromssassakin on yliopisto.

Vierailija
24/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kiinnosta, täällä etelämpänäkin on aivan riittävän synkkää ja kylmää.

En ole ikinä vaivautunut Oulua pohjoisemmaksi ja tuskin ikinä lähdenkään.

Kohta 60v ja hyvin on pärjännyt käymättä Lapissa.

Vierailija
25/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi joka ei pohjoiseen mene. Matkustan Eurooppaan ja muihin maanosiin mutta en Lappiin. Kerran lapsena pakotettiin matkustamaan Norjan Hammwrfestiin se kerta riitti tämän elämän osalta. Lapissa ei ole yhtikäs mitään minulle ja lisäksi kauheasti hyttysiä. Joten sanon Ei kiitos Lappi. 

Sinkkumies 

Kesällä sääsket kyllä pilaavat paljon. Näkisitpä upean kaamoksen, mutta et näe, koska et halua.

T. Lapissa kasvanut

Vierailija
26/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän vares

Vierailija
27/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa on maan suurimmat kansallispuistot, muttei yhden yhtä suurpetoa. Muutama ahma. Kansallispuistoissa saa paikalliset metsästää, mikä ei ole etelässä mahdollista.

Vierailija
28/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappalaiset intersektionaaliset aktivistit ovat pilanneet Lapin maineen. Lappi ei kiinnosta enää.

tämä valitettavasti pitää paikkansa. En halua turistina tukea mitään öyhöttämistä ym. Samoin se Rovaniemen kuriton massaturismi syö Lapin viehättävyyttä.

Vierailija
29/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jota ei Lappi kiinnosta. Ymmärrän täysin, vaikka itse asun Lapissa.

Vierailija
30/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 vuotias keskisuomalainen maanviljelijä, joka on koko ikänsä asunut kotitilallaan. Ei ole kyllä käynyt Helsingissäkään.

Ihan tolkun ihminen ja kaikikpuolin hyvässä kunnossa

Vierailija
31/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi on täynnä repiviä riitoja. Menkää geenitesteihin, niin saatte selville kuka on alkuperäiskansaa. Millään muulla keinolla sitä ei voi selvittää. Pelkkä lapinpuku ei oikeuta siihen.

Vierailija
32/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Lapissa kaunista ja erilaista kuin täällä etelämmässä. On rikas oma kulttuuri ja kieli. Täältä on hurjan pitkä matka lähteä sinne, mutta ehkä joskus vielä.

Vierailija
33/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä valitettavasti pitää paikkansa. En halua turistina tukea mitään öyhöttämistä ym. Samoin se Rovaniemen kuriton massaturismi syö Lapin viehättävyyttä.

Tarkoitatko Nuorgamin siskoksia, jotka ovat etelässä kasvaneita, puoliksi tavissuomalaisia, mutta geeniensä perusteella ovat omistavinaan koko maakunnan?

Vierailija
34/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon käynyt vaan lapsena, joulupukin kylän ja kodan ja porot muistan, toinen vanhempi sai jonkun työpaikan mökin käyttöön, muistan että oli myös tosi raskas reissu lapselle. Aikuisiällä ei ole tullut käytyä, lähtemisen vaiva, ei edes omien lasten kanssa.

Vierailija
35/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs erikoista siellä Lapissa on? Itse olen kyllä käynyt siellä useinkin työn takia, ei ole sen ihmeellisempää seutua.

Rauha, hiljaisuus ja puhtaus

Meillä on tälläistä ihan mökillä, riittää ajaa 30 km tonne korpeen. Pääsee talvellakin.

Vierailija
36/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se sama, joka kyselee, millainen ihminen syö kaurapuuroa ja perunoita! Kas, siksi kun me ihmiset emme ole samasta puusta veistettyjä.

Vierailija
37/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on sinullakin heti aamusta näitä aamupieruja. Kyllä tuossa tulee tuo Uunous osuvasti esille.

Vierailija
38/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappi on täynnä repiviä riitoja. Menkää geenitesteihin, niin saatte selville kuka on alkuperäiskansaa. Millään muulla keinolla sitä ei voi selvittää. Pelkkä lapinpuku ei oikeuta siihen.

Juopot saamelaiset räyhää keskenään, puliukkoja näkee täällä etelässäkin.

Vierailija
39/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka

- viihtyy urbaanissa ympäristössä

- kokee saavansa samalla rahalla jotain itselle tärkeämpää esim ulkomaan kohteista 

- ei ole erityisesti luontoihminen ja nauti ulkoilma-aktiviteeteista

- ei ole aikaa ja tai rahaa matkustaa 

- ei tunne riittävästi Lapin tarjoamia mahdollisuuksia

- ei ylipäänsä matkustele

Onhan niitä monenlaisia syitä.

Minulle Lappi on kiinnostava paikka, mutta valitettavasti ei ole rahaa ja aikaa matkustaa sinne kovin usein. 

Vierailija
40/42 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lasketellut ja sukset omistin viimeksi alakoulussa. Lapin reissuun ei ole ollut rahaa majoitus niin kallista eikä ole autoa.

T: N 45 v Helsinki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi