Millainen ihminen ei koko elämänsä aikana käy Lapissa?
Minua tämä ihminen kummastuttaa. Hieman hävettääkin. Eikö hän itse ymmärrä, että on muiden silmissä ihan Uuno?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevä
Kaikkea muuta kuin järkevä. Etelän vetelät varikset eivät ymmärrä, että kehä kolmosen ulkopuolellakin on elämää.
Olen Lapissa syntynyt ja kasvanut. Muutin sitten Ouluun opiskelemaan ja täällä tuli tämä etelän vetelät-juttu vastaan. Kotiseudulla en ollut kuullut tuota vaan puhuttiin Helsingin herroista ; niihin kuului myös oman alueen kansanedustajat. Samoin Oulussa sanottiin, että pidetään me pohjoisen ihmiset puolemme etelää vastaan. Tähän kommentoin aina, että en pidä Oulua pohjoisena. ..olen kuulema Oulun vihaaja, kun tuollaista sanon. Etelä-Suomii on kuitenkin se alue, jossa suurin osa suomalaisista asuu ; kyllä se päätöksiin vaikuttaa ja niinhän sen pitää olla.
Oulussa luullaan, että kuulutaan Skandinaviaankin.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Sellainen, jokaei halua nähdä hopusia 🦌
Hopunenko olisi poro? Hobune (viroa) on hevonen.
Taasko joku on keksinyt uuden merkityksen toista asiaa tarkoittavalle sanalle.
Ei ole pakko jos ei tahdo.
Ystäväni kävi kerran Levillä ja sen keikan jälkeen Lappi on hänelle eihdoton EI, vaikka olen hänelle sanonutkin ettei ko. paikka ole "oikeaa" Lappia vaan lähinnä huvittelukeskus. Toinen kamu oli ollut nuoruudessa automatkalla vanhempiensa kanssa ja sanoo että Lappi on ehdoton EI, vaikka on innokas kalastaja ja metsästäjä. Nuoruuden trauma?
Minä käyn Lapissa 2 kertaa vuodessa koska rakastan sikäläistä luontoa, mutta en halua Kanarialle, Thaimaahan tai Euroopan kaupunkeihin. Toinen lapsistani on kuten minä, mutta toinen matkaa mieluummin etelän lämpöön. Meitä on moneksi.
Ei ole pakko jos ei tahdo.
Varmaan sellainen, jota ei kiinnosta. En itsekään ole käynyt koskaan rantalomalla, koska ei pahemmin uima-altaat tai rannat kiinnosta. Lapissa sen sijaan käyn säännöllisesti.
Tykkään isoista puista, kuinka ne humisee ja heiluu tuulessa. Tätä ei tapahdu Lapissa. Samasta syystä en tykkää englannista, ovat kaataneet melkein kaikki puut. Karun näköistä ja rakennukset ovat rumia ja naiset sellaisia hevosnaamoja.
Olen asunut Lapissa ison osan elämästäni. Nyt kun asun etelämpänä niin ainoa asia mitä kaipaan sieltä on se raikas ilma. Täällä etelässä ei ole yhtä raikas ilma.
Huono ihminen, sanoisin minä. Minä käyn Lapissa vähintään kerran vuodessa, kesälomalla. Reppu selkään, ja Lappiin vaeltamaan, niin Tarzankin teki.
Voi olla vaikka köyhä ja autoton. Jos on kipeäkin, niin ei jaksa kävellä sinne asti.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään isoista puista, kuinka ne humisee ja heiluu tuulessa. Tätä ei tapahdu Lapissa. Samasta syystä en tykkää englannista, ovat kaataneet melkein kaikki puut. Karun näköistä ja rakennukset ovat rumia ja naiset sellaisia hevosnaamoja.
Duoda, duoda, ei koko Lappi ole puutonta erämaata 😁
Tätä samaa kaavaa käyttäen: pidätkö ap uunona ihmisiä jotka eivät käy ulkomailla koko elämänsä aikana?
Vierailija kirjoitti:
Huono ihminen, sanoisin minä. Minä käyn Lapissa vähintään kerran vuodessa, kesälomalla. Reppu selkään, ja Lappiin vaeltamaan, niin Tarzankin teki.
Tarzan vaelsi Lapissa?
Vierailija kirjoitti:
Isot puut metsissä. Minun mielestä taas etelä-Suomalainen metsä, jossa puut on isompia, ja puusto muutenkin rehevämpää, on tavallaan ahdistavampi paikka koska taivasta, taivaan rantaa ei näy. Tulee ahtaanpaikan kammo. Sen sijaan, Lapin luonnossa matalamman puuston, kynttiläkuusikon latvuston läpi aina näkyy laaja taivas, on avaraa.
Lappi on pk-seudulta yhtä kaukana kuin Keski-Eurooppa. Se, että se on Suomessa, ei tarkoita, että kaikkien suomalaisten pitäisi käydä siellä. En itsekään ole paljon Suomen Lapissa pysähdellyt, kun Norjan puolella on paljon hienompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarzan vaelsi Lapissa?
Tarzanilla ei ollut reppuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarzan vaelsi Lapissa?
Kyllä, tämän mukaan (Ympäristöruu - lomailusta)
korona aikaan lappalaiset kielsivät etelän veteliä menemästä hyvin halveksivia kirjoituksia meistä. ei ole meidän porukastakaan 280 vaunua autoa kukaan käynyt eikä mene noudatamme käskyä.
Vierailija kirjoitti:
korona aikaan lappalaiset kielsivät etelän veteliä menemästä hyvin halveksivia kirjoituksia meistä. ei ole meidän porukastakaan 280 vaunua autoa kukaan käynyt eikä mene noudatamme käskyä.
Voi nyyh, aja vaikka ojaan sen vaunusi kanssa.
Luonnoltaan hienoa aluetta, mutta asukkaat tosiaan ovat enimmäkseen rasistisia punaniskoja.