Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla näin "mukavaa" ja "reilua" kaveria?

Vierailija
08.05.2024 |

En oikein osaa selittää millainen tämä ystäväni on, mutta minulla on aina hänen seuransa jälkeen epämääräinen inhottava olo, ja tuntuu oikeasti ihan pahalta. Jollain tapaa häntä voisi kuvata ylimieliseksi ja tylyksi. Tai sellainen minulle itselleni tulee mieleen hänestä. Tuntuu että hän pitää minua ihan roskana, tyhmänä, sietämättömänä, riesana tai ääliönä pikkulapsena.

Meillä on välillä hauskaa, ja joskus hän on tosi hauska kun ollaan kahdestaan. Hän on hyvin huumorintajuinen ja pelleillään yhdessä aika paljon ja nauretaan. Hän heittää kaikista ihmisistä läppää ja vitsiä ja myös minusta kaikenlaisia pilkkajuttuja, jotka ymmärrän leikiksi.

Tämä minua kuitenkin hämää tosi paljon. Kun paikalla on muita ihmisiä, ja heitän jonkun ihan saman vitsin tai läpän mitä hän on tehnyt vähän aikaa sitten, niin hän ikään kuin vetää maton jalkojen alta, ja heittäytyy kuin eri ihmiseksi. Yhden äkin hän ei muka ymmärrä huumoria, ja alkaa paheksumaan tai teatraalisesti loukkaantuu siitä leikistä. Nolaten minut, ja saaden minusta kaikkien silmissä tyhmän pahiksen.

Muut kaverukset voivat heittää toisilleen läppää ja kiusoitella, eikä heidän tarvitse pelätä toisen vetävän mattoa alta, ja tekevän tuollaisia temppuja.

En osaa selittää tätä ilmiötä, mutta minusta on todella inhottavaa ja tuntuu että olen maailman huonoin ihminen ja minun pitäisi vaan kuolla häpeästä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloija, pysy kaukana ja kuuntele vaistoasi

Vierailija
2/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskasti annat kohdella itseäsi. En hengaisi kuvaamasi kusipään kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti pysy kaukana tuollaisesta ihmisestä. 

Vierailija
4/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse jo.

Vierailija
5/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisi varmaan juosta. Tässä on vaan sellainen hauska juttu, että hän on saanut kaikki vihaamaan minua. En ole varma, enkä voi todistaa tätä mitenkään, mutta minulla on monesti sellainen kutina, kuin minusta olisi puhuttu pahaa muille tai jotain valehdeltu hirveää. Ihmiset katselee silleen kuin olisin joku rikollinen, mutta en viitsi kysyä kun en ole varma, enkä myöskään usko tai luota, että kukaan olisi minun puolella ja mieluumin uskoisi minua, kuin "mukavaa" ystävääni.

Kun hän on niin "mukava" ja osaa olla mielinkielin muille. Monet ihailee häntä ja kehuvat, kun on niin iloinen ja kiva tämä "mukava" ystäväni. Minulle ihmetellään miksen vaan ota mallia tästä ihanasta kaveristani, ja miksi en hymyile niin ihanasti mitä hän. Minkä minä voin rumalle naamalleni, jos on paha mieli. En osaa väkisin nauraa, jos tekisi mieli itkeä ja huutaa.

Vierailija
6/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kaveriporukka vaikuttaa siltä että kannattaa etsiä ihan uusi.

Vierailija
7/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tilanteissa kannattaa aina muistaa KOSKELA, mihin saakka tuollaiset "kaverit" ovat valmiit menemään. Haluatko itsäsi kohdeltavan samoin?

Vierailija
8/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaa keksiä muita huvituksia kuin toisten ihmisten pilkkaaminen. Sitähän te tämän kaverisi kanssa teette.

Et vain ole tajunnut kuviota: hän on kingi ja sinä olet kumarteleva hovi. Ylität oikeutesi, kun teet toisten läsnäollessa pilaa kingistä. Ei hänelle saa nauraa.

Taidat olla kovin nuori kun et tajua. Kaverisi on narsisti. Jos hän ei vielä ole käyttänyt sinua jollain tavalla hyväkseen, hän muokkaa sinua. Kun jätät hänet, hän kostaa. Saat nähdä.

Vierailija
9/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun kannattaa keksiä muita huvituksia kuin toisten ihmisten pilkkaaminen. Sitähän te tämän kaverisi kanssa teette.

Et vain ole tajunnut kuviota: hän on kingi ja sinä olet kumarteleva hovi. Ylität oikeutesi, kun teet toisten läsnäollessa pilaa kingistä. Ei hänelle saa nauraa.

Taidat olla kovin nuori kun et tajua. Kaverisi on narsisti. Jos hän ei vielä ole käyttänyt sinua jollain tavalla hyväkseen, hän muokkaa sinua. Kun jätät hänet, hän kostaa. Saat nähdä.

No en kyllä ole mikään kiusaaja tai pilkkaaja, mutta kiva että olet sinäkin päättänyt minua tuntematta, että olen paha ja ilkeä ihminen.

Vierailija
10/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kaveriporukka vaikuttaa siltä että kannattaa etsiä ihan uusi.

Ei ole mitään kaveriporukkaa.

Vierailija
11/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yllättynyt siitä, että selän takana paskaa puhuva puhuu sinustakin paskaa selän takana? 

Vierailija
12/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa tilanteissa kannattaa aina muistaa KOSKELA, mihin saakka tuollaiset "kaverit" ovat valmiit menemään. Haluatko itsäsi kohdeltavan samoin?

Ei ole mitään tuollaista kaveriporukkaa, tai mitään tuollaista mitä kuvittelet. Tämä "mukava" ystäväni on niin "täydellinen" ja oikein jumalasta seuraava, ettei varmasti tee mitään oikeasti pahaa, tai väkivaltaa. Hän tekee kaiken inhottavat siten, ettei kukaan näe, vain minä saan maistaa sitä sontaa, ja kukaan ei usko, koska hän on niin taitava.

Vierailija
13/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet yllättynyt siitä, että selän takana paskaa puhuva puhuu sinustakin paskaa selän takana? 

En ole yllättynyt, enkä ole edes varma onko hän puhunut mitään. Epäilen itseäni ja olen varmaan hullu kenet pitäisi t.ppaa pois.

Minulla on vaan sellainen epäilys, että ihan kuin minusta olisi maalattu joku hirviö.

Toisaalta mietin, että jospa olen paha ja hirveä ihminen, ja en vaan itse sitä tajua. Kun hän on niin mukava. Miksi niin ihana ja mukava olisi ystävälleen ilkeä?

Vierailija
14/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset harrastaa noita pelejä. Jos porukka ymmärtäisi lähteä heti, kun huomaa tulevansa heitetyksi bussin alle kaveriporukassa, pelaaminen muuttuisi näkyväksi ja kannattamattomaksi. Nyt hyväksyt pelaamisen ja nokkimisen. Äärimmäisimmillään ryhmädynamiikka voi johtaa Koskelan tapauksiin. "Mitäs et tajunnut lähteä vaikka näytettiin miten ilkeitä ollaan."

Vierailija
15/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole yllättynyt, enkä ole edes varma onko hän puhunut mitään. Epäilen itseäni ja olen varmaan hullu kenet pitäisi t.ppaa pois.

Minulla on vaan sellainen epäilys, että ihan kuin minusta olisi maalattu joku hirviö.

Toisaalta mietin, että jospa olen paha ja hirveä ihminen, ja en vaan itse sitä tajua. Kun hän on niin mukava. Miksi niin ihana ja mukava olisi ystävälleen ilkeä?

Käy ostamassa eilinen ip-lehti, jossa oli juttu tomu-ihmisistä. Kuvailet toista ihmistä samanaikaisesti tosi mukavaksi ja tosi kamalaksi. Et vaan huomaa sitä itse? 

Vierailija
16/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ole kaverisi, ei ole ollut koskaan. Sinä vain olet matkiva takertuja.

Vierailija
17/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, eikö sinulla ole lainkaan sosiaalista pelisilmää? Jos kahden kesken heitätte roisia herjaa, niin ei ole välttämättä lainkaan okei toistaa niitä isommassa porukassa.

Vierailija
18/18 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, eikö sinulla ole lainkaan sosiaalista pelisilmää? Jos kahden kesken heitätte roisia herjaa, niin ei ole välttämättä lainkaan okei toistaa niitä isommassa porukassa.

Ei ole kyse mistään roisista herjasta, vaan sellaisesta ihan normaalista leikin laskusta. Muut ihmiset tekevät ihan samanlaista, ja roisimpaakin, mutta ei heillä ole tapana tehdä tuota maton alta vetämistä.

Huomaan että moni on päättänyt minua tuntematta, vaan keksiä omassa päässään, että olen joku ihan hirveä kiusaaja ja tökerö moukka.

En jaksa enää tätä, kun tuntemattomat palstan tekopyhät viisastelijatkin tuntuu olevan "mukavan" ystäväni hovia, ja minut on jo julisettu ihmispskaksi. Enkä voi enää mitään.

Ihan sama kuolla pois kun on näin halveksittu ja vihattu.