Puoliso tekee vapaaehtoisesti ylitöitä, jopa viikonloput, ja sillä perusteella luistaa kaikista kotitöistä
Eihän tuo nyt reilua ole?
Ne ylimääräiset eurot ei mene mitenkään "koko perheen hyväksi" vaan lähinnä jonnekin sijoituksiin.
Ei ymmärrä kun sanon etten minä ole mikään hänen kotiapulaisensa.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Korostan, osaan tiskata,imuroida yms sujuvasti.
Kerran emäntä alkoi valittamaan kun hän tekee kaikki sisäkotityöt. Ei hän siinä tietenkään muistanut, että minä teen polttopuut, leikkaan ruohot, pensaat, raivaussahalla heilun, revin rikkaruohot, asenteen kausivalot, hoidan auton, puhdistan räystäät, kolaan lumet, hiekotan, poltan oksat pois yms.
Ehdotin hänelle että jos vaihdettaisi viikoksi osia. Keskustelu loppui suht nopeasti hyvässä yhteisymmärryksessä. Toki pyykkääminen,tiskaus,ruuanlaitto,siivoaminen, vessan siivoaminen yms olisi siistiä sisätyötä. 😉
Minä teen noi kaikki naisena. Lisäksi käsilumitöiden lisäksi linkoan traktorilla. Helpompia noi kausittain tehtävät ulkotyöt on kuin siistit joka päiväiset sisätyöt :) noh, mies kyllä vaihtaa renkaat minunkin autoon ja yleensä yhdessä puut tehdään, mutta minä nautin puuhastelusta, joten ulkotyötkään ei haittaa. Tekisin niitä mieluummin kuin sisätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala säkin tekemään kotona ylitöitä ja ihmettele sitten miehelle kun ei kotityöt tule tehdyksi.
Meillä mies ei välitä sotkusta eikä siivoamisesta pätkääkään. Jos vaikka puhtaat astiat loppuu, niin ostaa pahviastioita :')
Olemme ratkaisseet tilanteen niin, että minä hoidan siivoukset (ja saampahan ylläpidettyä sitä tasoa mitä itse haluan), mutta mies maksaa minulle kuin erikseen tilatulle viikkosiivoojalle ja minä sijoitan ne.
Toivottavasti maksaa vain puolet (eli omasta osuudestaan) muutenhan tuo on törkeää.
En siivoa vain kerran viikossa, kuten viikkosiivooja kävisi. Toki voin kertoa sen seitsemällä ja laittaa puoliksi, kalliimmaksihan se tulisi miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen kestää sitä keskustelua, jossa kotityöt jaetaan tasan, mutta niin jaetaan perheen kulutkin. Kun tilille rapsahtaa lapsilisineen 1700 e/kk ja miehelle 5400 e/kk ja kulut ovat 3200 e/kk, niin se ikioma satanen ei paljoa naurata, kun miehelle jää tuhansia. Mutta kun meillä jaetaan kotityöt tasan, niin totta hemmetissä myös menot puolitetaan tasan eikä tulojen suhteessa. Ei parisuhde ole hyötysuhde, jossa naisella on vain nautintaoikeus ja miehellä kaikki työt.
Ihan oikeasti uskot että tuloerot on useinkin noin isoja? Jos äitisi on osa-aikainen siivooja ja isäsi lääkäri niin kaikilla muillakin on noin? 😅
Ylityöt ovat salarakkaan kanssa vietettyä aikaa ja sijoituksien kohde?
Mua aina huvittaa kun miehet puhuvat noista ulkotöistä kuin suunnilleen raivasivat metsiä pelloksi käsivoimin. Kuitenkin totuus on että se iso pihakin hoidetaan yleensä puoliksi, mies ei näe sitä kaikkea kastelua, istuttamista kitkemistä, ruohonleikkuuta, marjojen poimimista ym. sadonkorjuuta mitä nainen tekee. Mies muistaa vaan sen kun kantoi klapit vajaan tai kaatoi sen yhden puun viime huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Korostan, osaan tiskata,imuroida yms sujuvasti.
Kerran emäntä alkoi valittamaan kun hän tekee kaikki sisäkotityöt. Ei hän siinä tietenkään muistanut, että minä teen polttopuut, leikkaan ruohot, pensaat, raivaussahalla heilun, revin rikkaruohot, asenteen kausivalot, hoidan auton, puhdistan räystäät, kolaan lumet, hiekotan, poltan oksat pois yms.
Ehdotin hänelle että jos vaihdettaisi viikoksi osia. Keskustelu loppui suht nopeasti hyvässä yhteisymmärryksessä. Toki pyykkääminen,tiskaus,ruuanlaitto,siivoaminen, vessan siivoaminen yms olisi siistiä sisätyötä. 😉
Hetkinen, eli nyt loppuvuonna sun liki ainoa työ on kausivalojen asennus? Kelpaisi mullekin.
Muuten ihan vinkkinä tuo rännien puhdistus kannattaisi tehdä yhdessä, on nopeampaa ja turvallisempaa. Me ollaan toimittu aina niin jo yli 20 vuotta.
Oletko varma, että on ylitöissä? Minun lankomies sanoi olevansa ylitöissä, mutta olikin nussimassa bonusvaimoa. Jäi kiinni, kun bonusvaimo tuli raskaaksi. Hänen moraalinsa kieltää ehkäisyn ja abortin, mutta ei vapaata seksiä!
Vierailija kirjoitti:
Mielummin ylitöitä kuin nalkutusta kalkkunalta.
Jokaisella työpaikalla on tämä "pakko olla ylitöissä"-tyyppi, joka pakenee kotona olemista. Meidän työpaikalla se ei saa edes palkkaa, ylityöt on loppuvuodesta kielletty, edes pankittaa ei saa, mutta tämä kaveri jää hengaamaan työajan päätyttyä työpaikalle ihan omalla ajallaan.
Varmaan valehtelee kotona just samalla tavalla kuin ap:n mies, että muka sijoittaa, kun on tekevinään töitä muttei saa ylimääräistä rahaa.
Ei oo muuten miehes kaltaiset mitään kivoja työkavereita. Odottaa samaa panosta kaikilta muiltakin tiimissä. Myös naisilta, jotka tekee töiden lisäksi kaikki kotityöt ja hoitaa lapset. Kamala tapaus :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaatte kotityöt tasan ja tulee rangaistus, jos ei tee kotitöitä
Ja tuotte tietenkin yhtä paljon rahaa kotitalouteenne.
Siis puoliso sijoittaa rahat itseensä ja siksi ap:n pitäisi tehdä kaikki kotityöt? Jahas.
Eihän se itseensä sijoita. Osakkeisiin tms.
Ap on laiska soffanvaltaaja joka ei osaa katsoa pitkäaikaista hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Jaatte kotityöt tasan ja tulee rangaistus, jos ei tee kotitöitä
Jaatte kotityöt tasan ja mies maksaa joko ulkopuoliselle kotiapulaiselle oma osansa tai sitten sinulle, jos se sinulle sopii. Mutta piste on jokatapauksessa pantava lokkeilulle. Tee se nyt ja jämäkästi.
Vierailija kirjoitti:
Raha kuitenkin kelpaa?
.
Miten huonosti nykyään osataan lukea?? Lue aloitus uudestaan ajatuksella. Siinä ihan selvästi sanotaan että ylitöistä tuleva raha EI mene perheen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en luota pätkään siihen, että esim lapseni opinnot tulee olemaan ilmaisia ja säästän jokaisen sentin jonka vaan pystyn.
Kannattaa sitten pitää huolta myös lapsesi perheestä, koska jos olot jatkavat heikkenemistään, tarvitsette hyvät välit.
Vierailija kirjoitti:
Etätöinä tehtävistä sivutöistä kyse. Ruoka ja puhtaat pyykit kyllä kelpaa. Puoliso sulkeutuu työhuoneeseen ja häntä näkee lähinnä vain ruokapöydässä.
Ap
Oletko varma että tekee töitä siellä koko ajan? Ettei vaan liiku siellä sun täällä netissä ison osan ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehelle etukäteen, että tarvitset apua kotitöissä ja alkaa voimat loppua. Ilmoita myös, että tämän vuoksi jätät kotitöitä vähemmälle. Sitten mies saa ihmetellä lattialla lojuvia likavaatevuoria ja keittiön tiskaamattomia astiakasoja. Joko mies saa tarpeekseen ja lähtee lätkimään tai sitten osallistuu. Win win situation.
Heh, tuollaiset pikkuasiat kuin vaatekasat lattialla ovat miehille yhden tekeviä. Kotityöt eivät ole miehille se oman egon jatke joiden avulla päteä ja uhriutua.
Eikö miehiä tosiaan häiritse, jos lattialla on iso kasa vaatteista ja siinä on puhtaat ja likaiset sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että ylitöistä puolet sulle tilille niin homma ok, muuten saa luvan osallistua kotitöihin ja jättää itsensä rikastuttamisen perheensä kustannuksella väliin.
Tää on todella mielenkiintoinen näkökulma. Miten kummassa sinkut kykenee rikastumaan ilman tätä kotonaolijan vaativaa mahdollistamistyötä?
No niillä sinkuilla ei ole lapsia. Kas, näin.
Ja jotain kotitöitä on sinkullakin. Joskus pitää vähän siivota, pestä vaatteensa ja vaihdettava lakanat, käytävä kaupassa ellei syö ravintoloissa kaikkia aterioitaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että ylitöissä on raja, jota ei saa ylittää? Tee ilmoitus työsuojeluun, että miehesi työnantaja teettää liikaa ylitöitä. Vai teettääkö sittenkään?
Epävirallista ylityötä tehdään, jotta hommat toimisi ja jotta itse ei leimaantuisi tyypiksi, jonka hommat ei toimi. Jos on jo vähän vanhempi, ei halua tulla nuoremman syrjäyttämäksi. Ei sitä työtä minnekään merkitä eikä makseta.
Kyllä minuakin v*tutti, kun lasten ollessa pieniä mies teki usein ylitöitä viikonloppuisin. Lähti lauantaina aamulla ja palasi illalla niin väsyneenä, että syömisen jälkeen lösähti sohvalle. Mitäs minä tein? Hoidin lapset, siivosin, pyykkäsin, kävin lasten kanssa kaupassa, tein ruuat ja huomioin lapsia. Kulut maksettiin puoliksi ja mies otti ylityökorvaukset rahana tai vapaana, jonka hän käytti harrastuksiinsa. Jos ei ollut töissä, hän liehui muualla. Lapsille mies alkoi näyttäytyä ihan vieraana, ei he koskaan pyytäneet isänsä apua mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnossa ketjun sinkkumiesten kodit oikein on jos mitään kotitöitä ei tarvitse tehdä? Ilmeisesti ruokakin syödään kertakäyttöastioilta. Lakanoita ja pyyhkeitä ei vaihdeta ja miltä omat vaatteetkin mahtaa haista...
Kävin kerran yhden ihan mukavan tuntuisen miehen kotona, kun olimme jutelleet pitkällisesti treffipalstalla. Se pasqaisuus oli oikeasti kuvottavaa. Varsinkin vessa. Ihan järkyttävä. Ja hän oli kuitenkin ihan työssäkäyvä, koulutettu mies, kolmen lapsen isä. Elämänhallinta oli sitä luokkaa että ei kiitos.
Jospa se saa sitä siksi enemmän, että ne kotityöt menee tasan eikä naisen kaikki aika mene kotitöihin.