Tytär kysyi suoraan että miksi minä (äiti) olen nuorena seurustellut miesten kanssa kun hän ei näe sellaisen tuovan mitään lisäarvoa elämään
Mitäpä tuohon nyt sanoisi? Se oli tapana silloin ysärillä.
Tyttärellä on kyllä miehiä ystävinä mutta ei halua mitään seurustelusuhdetta.
Kommentit (7)
Sanot niin kuin asia on. Miehet ja seurustelu kiinnosti. Vaikka tyttäresi ei näkisikään siinä mitään "lisäarvoa", ei se tarkoita että sinun pitäisi olla samaa mieltä tai taipua ajattelemaan, että oliko siinä tosiaan mitään järkeä.
Silloin oli kyllä vaikea olla seurustelematta. Olin neitsyt parikymppiseksi asti ja häpesin valtavasti. Myöhemmin olen tajunnut ettei siinä ollut mitään häpeämistä...
Lesbo tai aseksuaali? Itse rakastuin puolisoni, edelleen yhdessä.
Jopa on höperö aloitus! Ja aloittaja.
Niin no tyttäreni ei ole mikään poikkeus tässä. Hänen kaveripiirrissään (n. 20-22-vuotiaita) on paljon enemmän sinkkuja kuin seurustelevia. Silloin ysärillä oli toisinpäin, ihmeteltiin kovin jos vaikkapa joku 21 v ei ollut koskaan seurustellut.
Ap
Mitäpä tuohon sanoa kuin, että fiksu tytär jos odottaa ja haluaa kumppanin tuovan mukanaan lisäarvoa elämään. - Voit kertoa, että sinä aikanaan koit ja uskoit hänen isänsä antavan sitä sinulle.
Maailma muuttuu, mutta harva miestä täällä pärjää tänäänkään aivan yksin.
Sinkkuuteenkin suhtaudutaan kovin eritavoin eriakoina. Tuskin koskaan Suomen historian aikana on Suomessa ollut niin paljon yksin eläjiä (, joka tietenkään suoraan kerro kenenkään parisuhde asemasta) kuin nyt.
Kerro, että vaikka hän ei haluaisi asettua parisuhteeseen, niin toivot, että hänellä on elämässään niin nyt kuin tulevaisuudessakin muita merkittäviä ja tärkeitä ihmissuhteita, heidän sukupuolellaan ei ole isompaa merkitystä. Ja kuinka heitä ei pidä ottaa itsestään selvyytenä, eivätkä ne ole aina helppoja ja mutkattomia ja itse on opittava tiedostamaan omat rajat ja kunnioittaa toisten rajoja
Uskovainen mies
Ihmiset nyt tykkää eri asioista, joku tykkää seurustelusta ja joku toinen ei. Yhtä hyvin minä voisin ruveta tivaamaan kaveriltani, miksi hän syö jäätelöä, josta minä en kovasti välitä. Tyttäresi tarvitsee vielä vähän aikuistua, niin hän ymmärtää ihmisten olevan erilaisia.