Miksi VR on käytännössä luovuttanut ns. hiljaisen osaston suhteen? Vaunuissa ei ole enää minkäänlaisia tarroja kertomassa hiljaisuudesta.
Selkänojassa on vain ihan pikkuruinen kuva, jossa on sormi suun edessä, mutta aika vaikea sitä on tulkita hiljaisen vaunun merkiksi.
Miksi ei voi olla monikielinen selväsanainen teksti joka selkänojassa, että täällä ei sitten puhuta eikä pidetä kaiuttimia päällä?
Kommentit (44)
Minä huomautan ystävällisesti kaikille hölöttäjille, että tämä on hiljainen osasto. Viimeksi menneellä viikolla parille vinkuintialaiselle. Ja he vaikenivat tosiaan.
Ördög kirjoitti:
Minä huomautan ystävällisesti kaikille hölöttäjille, että tämä on hiljainen osasto. Viimeksi menneellä viikolla parille vinkuintialaiselle. Ja he vaikenivat tosiaan.
Joo, mutta kyllähän se alkaa ottaa päähän, jos siitä pitää joka kerta sanoa. Iso teksti joka selkänojassa varmasti auttaisi asiaa. Ja jos joku vielä mölisee, riittää että käy sormella osoittamassa sitä kylttiä.
Sen olen huomannut, että jos vastakkaisilla paikoilla istuu naisihmiset, niin 95 %:n todennäköisyydellä eivät pysty olemaan hiljaa, vaan puhuvat tauotta (ja koska istuvat vastakkain, pitää tietysti puhua kovaan ääneen, jotta toinen kuulee).
Ei tästä kauan ole kun yksi bisnesmies höpötti työasioitaan hiljaisessa vaunussa. Yritti puhua matalalla äänellä, mutta kyllä se kuului joka paikkaan. Sitten meni puhelinkoppiin hölöttämään ja sekin kuului yhtä paljon. Tuollaisten pitäisi mennä sinne osastoon, missä saa olla äänekkäämpi.
Miksi maksaa extraa jos ei saa sitä luvattua extraa?
Olen hiljaa ihan tavallisellakin osastolla. Puhelut puhun kopissa.
Osittain huutajien vika, mutta osittain on kyllä myös VR:n vika, koska tätä hiljaista vaunua ei ole koskaan "lanseerattu" kunnolla, vaan vaivihkaa vaan keksittiin, että tämä entinen 1. luokka onkin nyt hiljainen.
Ulkomailla olen nähnyt hiljaisia vaunuja, niin niissä lukee jo vaunun ulkoseinässä, että se on hiljainen vaunu!
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeastaan väärin, että hiljaisudesta pitäisi maksaa lisämaksu! Mölyäjiltä se lisämaksu pitäisi periä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä kauan ole kun yksi bisnesmies höpötti työasioitaan hiljaisessa vaunussa. Yritti puhua matalalla äänellä, mutta kyllä se kuului joka paikkaan. Sitten meni puhelinkoppiin hölöttämään ja sekin kuului yhtä paljon. Tuollaisten pitäisi mennä sinne osastoon, missä saa olla äänekkäämpi.
Joillakin tuntuu olevan käsitys, että työasiat eivät ole hiljaisuuteen kuuluvaa meteliä. Ainoastaan paskanjauhanta, musan kuuntelu ja lasten mölinä.
Joillakin ei vaan lamppu syty. Jos ympärillä on ihan hiljaista, eikö muka itse tajua sitä, että kun rupeat siinä huutamaan jotain yksityisasioitasi puhelimeen, niin tilanteessa olisi jotain kummallista? Että yhtäänkö ei edes mieleen tule se, että muut eivät ehkä halua kuunnella sitä?
Kohta VR keksinee, että niitä pikku-hyttejä kannattaa alkaa rakennella lisää, että saadaan omat hiljaiset ja tietysti kalliit osastot jokaiselle. Sitä odotellessa
Anna palautetta vr:lle suoraan, että joka kerta on joku möykkääjä puhunut puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeastaan väärin, että hiljaisudesta pitäisi maksaa lisämaksu! Mölyäjiltä se lisämaksu pitäisi periä.
Toisten puhelujen pakkokuuntelu on rasittavaa, kun ei kuule sen toisen ääntä. Keskustelut muuten on ihan ok. Kesällä jouduin kuuntelemaan ihan joutavaa hölötystä ainakin 20 minuuttia, kun matkustaja soitti sille, jonka luo oli menossa!! Onneksi tuli tunneli ja puhelu katkesi.
Kun pitäisi palkata joku kaitsemaan näitä mölyturpia sinne vaunuun. Liian kallista palkata joku kaitsemaan aikuisia ihmisiä. Vai pitäisikö kaikille jakaa joku suukapula kun astuvat vaunuun?
Itse asiassa tavallisen vaunun tasainen puheensorina on jopa vähemmän ärsyttävää kuin se, että muuten hiljaisessa vaunussa on se yksi kailottaja!
Ongelma on siinä, ettei junissa lentäen riittävästi läsnä henkilökuntaa. Kaikki jätetään asiakkaiden itsensä varaan, kun henkilökuntaa ei ole koko ajan näkyvillä. Tämä on myös turvallisuusasia.
Vierailija kirjoitti:
Anna palautetta vr:lle suoraan, että joka kerta on joku möykkääjä puhunut puhelimeen.
Tuskimpa ne mitään tekee, asiakaspalvelukin on nykyään niin huonoa.
Joka ainoa kerta siellä on joku kännykkään huutaja. Ja sitten niitä, jotka kuvittelee, että kun puhuu 2 tuntia tauotta sössöttämällä, niin se ei häiritsisi muita.