Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsuosittu mielipide: Kokreantoimintakyvyn masentuneet vie resurssit ja ns. tavallisesti masentuneet ei saa apua

Vierailija
19.09.2025 |

Tuntuu että nykyisin melkein kaikilla on joku korkeantoimintakyvyn masennus ja nämä siis ovat niitä jotka pärjäävät työelämässä tai opiskeluissaan ja lisäksi ovaavat/pystyvät hakemaan itselleen apua ja myöskin edistämään sitä omaa hoitoaan. Kiva juttu heille, mutta nyt me ns. ihan vain tavallisesti masentuneet ja syrjäytyneet jäävät ilman hoitoa koska on hirveä resurssipula ja se joka on aktiivisin saa parhaan hoidon/avun. 

Tulee oikeasti ihan kamalta tunne siitä että on ihmisenä vielä epäonnistuneempi, kun on masentunutkin väärällä tavalla. Lisäksi monesti juuri nämä korkenatoimintakyvyn masentuneet palaavat jonkun burnoutin jälkeen kertomaan sitä selviytymistarinaansa ja että miten siitä masennuksesta kyllä pääsee, kun jaksaa taistella. Näitä on media pullollaan ja nämä ihmiset vaikuttavat olevan selkeästi introverttejä ja ulospäinsuuntautuneita mutta ne jotka masentuvat ja uupuvat yhteiskunnassa ovat usein introverttejä jotka kärsivät sopeutumishaasteista mitä nykyinen maailman meno on ja siksi masentuvat ja syrjäytyvät.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin burnout on miltei itse aiheutettua. Niin monta rautaa tulessa ja kaikesta pitää suoriutua täydellisesti ja samalla oikein mistään ei voi höllätä tai joustaa, ei pysähdytä miettimään onko todella tarpeellista vouhottaa ympäriinsä. Ei ihme että palaa loppuun! 

Ei se ole itseaiheutettua vaan yritys pysyä pystyssä juoksemalla samalla, kun on kaatumaisillaan. Sulla menee syy ja seuraus sekaisin.

Vierailija
22/28 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme menesty tarpeeksi. Emme suorita tarpeeksi. Pomo on ääliö. Työpaikka on surkea. Rahat on aina loppu. Emme ole tarpeeksi kauniita tai komeita tai laihoja tai muodokkaita tai mitä nyt kuuluisi olla. Emme ole täydellisessä parisuhteessa. Perheemme ja sukumme on kamala ja sukujuhlat yhtä helvettiä. Muut vie terapiapaikatkin nenämme edestä. Olemme ihan hemmetin epätäydellisiä ja kaikki on aina hemmetin väärin. 

Jos kaikki tuntuu aamusta iltaan aina väärältä, niin on taatusti ikävä olo kaiket päivät. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin burnout on miltei itse aiheutettua. Niin monta rautaa tulessa ja kaikesta pitää suoriutua täydellisesti ja samalla oikein mistään ei voi höllätä tai joustaa, ei pysähdytä miettimään onko todella tarpeellista vouhottaa ympäriinsä. Ei ihme että palaa loppuun! 

Ei se ole itseaiheutettua vaan yritys pysyä pystyssä juoksemalla samalla, kun on kaatumaisillaan. Sulla menee syy ja seuraus sekaisin.

Mikään ei riitä, kun ei riitä itselleen. Missä mukamas on se täydellisen ihmisen malli, jonka mukaan meitä mitataan? Ei missään. Olemme itse kehittäneet sen omassa päässämme.

Vierailija
24/28 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole ohjelmoituja robotteja vaan meillä on oma tahto ja vapaa valinta päättää, miten toimimme. Huijaamme itseämme alistumalla olosuhteisiin. 

Vierailija
25/28 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soiko päässäsi koko ajan sama levy? Kato nyt, miten tyhmä sä oot. Hitto mä oon ruma ja lihava. Taas mä mokasin. Kaikki nauraa mulle. Tästä ei tule yhtään mitään. Aina mä epäonnistun. Mun elämä on yhtä helvettiä. Aina mua sorretaan. Kukaan ei tajua mua. Kaikilla muilla menee hyvin ja mä vaan raadan tätä samaa kurjuutta.

Ajatuksesi eivät ole totta vaan oman pääsi pyhä totuus, jota levität kuin jotain evankeliumia. 

Vierailija
26/28 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusdiagnoosin allehan luokitellaan varsin keskenään erilaisia tiloja.

Esimerkiksi tietynlainen masennus on kokemukseni mukaan vaan elimistön tarkoituksenmukainen reaktio sietämättömään elämäntilanteeseen. 

Jos joudut vaikka työpaikkakiusaamisen uhriksi, sitä on järjetöntä alkaa hoitamaan lääkkeillä. 

Vierailija
27/28 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse täyttäisi tätä aukkoa terapia yhteiskunnassa ja perustaisi yritystä? 

Vierailija
28/28 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heihin kannattaa panostaa koska ovat tuottavia veronmaksajia useimmissa tapauksissa! Kotonamakoilijat kyllä pärjää vähemmälläkin.

t ex korkean toimintakyvyn vakavasti masentunut - nykyinen onnellinen työeläkeläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi