Mikä ihme minua vaivaa? Vatsaan ja suolistoon alkanut kertymään hirveästi ilmaa ja piereskelen nykyään tosi paljon (hävettää ihan)
Välillä herään yöllä vatsakipuun ja sitten tulee ilmaa kuin tykin suusta. Aamulla vessassa rutisee ihan kunnolla.
Syön samaa ruokaa, kuin ennenkin. Syön paljon kasviksia, aamuisin kaurapuuroa. Leipää pari siivua päivässä. Punaista lihaa syö harvoin, enemmän kanaa ja kalaa. Janojuomana vesi. Iltapalana syön jogurttia/rahkaa/mysliä/muroja. Aamuisin juon 1-2 kuppia kahvia.
Herkkuja syön satunnaisesti, enkä ole huomannut siinäkään mitään eroa. Samalla tavalla paukkuu ja vatsa on välillä iso ilmapallo. Keliakia on poissuljettu, samoin laktoosi-intoleranssi.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esivaihdevuodet?
On nekin käsillä ja olen käynyt muiden vaivojen vuoksi gynekologilla, joka määräsi e-pillerit. Tästä jo pidemmän aikaa. Kävin myös lääkärillä vatsavaivojen vuoksi ja mitään ei löytynyt. Ja tosiaan keliakia ja laktoosi-intoleranssi poissuljettiin.
Mietin nyt, että onko tämä nyt ruokavalioon liittyvää kuitenkin?
Ap
Edell mainutut testit tehty kolme kertaa mitään ei löytynyt ja minulla on sama homma. Nyt tiedän mikä minulla tekee kyseisen kierteen se on jokin osa vehnästä eikä se näy keliakia testissä.... jopa vähän ohrakin antaa samoja oireita... jätä kokonaan vilja pois niin tiedät sit onko se....nyt valmistan itselle leipää mikrossa mantelijauhoon siis kuppikakku teemalla, muna vettä öljyä leivinjauhetta mantelijauhoja joskus psylium. Levitä taikina lautaselle niin näyttää leivälle. Samoin voit tehdä kahvileivän laitat vain sokeria lisänä. Myös marjapiirakat onnistuu ... kokeile
Minun ei sovi juurikaan kiinnittää huomiota tuon alueen vaivoihin, koska se alkaa ruokkia niitä vaivoja ja kierre on valmis.
Yhden antibioottikuurin jälkeen sain aikaan sellaisen kierteen, että en enää koskaan vähättele mielen ja tuon alueen yhteyttä. Katkesi vasta, kun oli pitempi loma ja pystyi päästämään irti kontrollista ja suunnilleen asumaan vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso mitä jugurttia syöt, itsellä joku noista "laktoosittomista" aiheuttaa aika vahvaa ilmankertymistä jostain syystå. Normijugurteissa ei ole ongelmia.
Samaa ajattelin laktoositon ja lisäaineet siis makeutusaineet tekee ihan helvetinmoisen pierutaudin. Kaikille ei käy laktoositon vaikka sitä kailotetaan huulet pitkällä.
Makeutusaineet on se suurempi syyllinen, ei laktoosittomuus.
Vierailija kirjoitti:
Ap syö puuroa, leipää, muroja, kasviksia ja ihmettelee kun suolisto valittaa :D:D:D
Gluteenittomina puuro, mysli ja leivät ok.
Syy on yleensä makeutusaineissa, banaanissa, perunassa ja happovesissä, jos ei asetu vehnättömällä.
Itsellä peruna ja banaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esivaihdevuodet?
On nekin käsillä ja olen käynyt muiden vaivojen vuoksi gynekologilla, joka määräsi e-pillerit. Tästä jo pidemmän aikaa. Kävin myös lääkärillä vatsavaivojen vuoksi ja mitään ei löytynyt. Ja tosiaan keliakia ja laktoosi-intoleranssi poissuljettiin.
Ap
Se on ne e-pillerit. Tekee mulla tuota ihan samaa. Viljojen välttely auttaa huomattavasti, pienet määrät kaurapuuroa on itselleni ok. Mutta oireettomaksi tuskin tulet enää, monella nämä vatsaoireet jatkuvat pillereiden lopettamisen jälkeenkin.
suolistosairauden ensioireet, mulla alkoi CU tuolla tavoin, tuntui ajoittain että pieru kestää minuutteja, vaikka nyt ei kuitenkaan oikeasti niinkauaa mennyt, mutta pitkiä oli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esivaihdevuodet?
Ap
Mulla supistaa koko kehoa, kun munasarjat yrittää ovulaatiota ja sen jälkeen puhdistaa kuonat pois. Jopa pupillit on pieninä. Suolisto kramppaa siinä samalla. T. N53, perimenopaussissa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vain suljetaan eri ruoka-aineet yksi kerrallaan pois järjestelmällisesti. Muutat yhden osan ruokavaliostasi kerralla ja jatkay muutamia päiviä. Jos muutosta ei tule niin joku muu taas vuorostaan pois.
Jatketaan kunnes jonkun kohdalla tapahtuu muutosta.
Tämä. Samoin lisäaineet, kuten karrageeni yms. syyniin.
Vierailija kirjoitti:
Appivainaa kertoi, että hän alkoi piereskellä mojovasti ennen kuin todettiin suolistosyöpä.
Tuon luin vuosia sitten kun ittellä oli pierutauti ja samaa sanoi myös oma lääkärini. Asiaa ajattelinkin mutta en uskaltanut kirjoittaa koska minä en ole lääkäri. Ja en hallunnut tuoda pelottavaa tietoa esille näin maalikon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain lääkitystä? Mulla alkoi kauheat ilmavaivat reumalääkkeiden aloituksen jälkeen. Ei heti, vaan jonkun ajan päästä (tyyliin useampi kuukausi), joten en osannut yhdistää ilmavaivoja lääkkeisiin. Satuin kuitenkin lukemaan jostain keskustelusta kuinka joku toinen samojen lääkkeiden käyttäjä oli ottanut lääkkeiden kaveriksi maitohappobakteerit, joten kokeilin sitä ja vatsa rauhoittui, nykyään ilmavaivoja on vain harvakseltaan.
Mulla ilmavaivoja aiheutti capaben, jonka jouduin aloittamaan hermokipuun. Ainut vain, että se ei mene pois, vaikka olen lopettanut lääkkeen jo viikko sitten. Eli oliko sittenkin kyse muusta. Mene ja tiedä. Haittoissa tuo kuitenkin oli. Tuohon ei auttanut mulla maitohappo eikä myöskään cuplaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain lääkitystä? Mulla alkoi kauheat ilmavaivat reumalääkkeiden aloituksen jälkeen. Ei heti, vaan jonkun ajan päästä (tyyliin useampi kuukausi), joten en osannut yhdistää ilmavaivoja lääkkeisiin. Satuin kuitenkin lukemaan jostain keskustelusta kuinka joku toinen samojen lääkkeiden käyttäjä oli ottanut lääkkeiden kaveriksi maitohappobakteerit, joten kokeilin sitä ja vatsa rauhoittui, nykyään ilmavaivoja on vain harvakseltaan.
Mulla ilmavaivoja aiheutti capaben, jonka jouduin aloittamaan hermokipuun. Ainut vain, että se ei mene pois, vaikka olen lopettanut lääkkeen jo viikko sitten. Eli oliko sittenkin kyse muusta. Mene ja tiedä. Haittoissa tuo kuitenkin oli. Tuohon ei auttanut mulla maitohappo eikä myöskään cuplaton.
Se on muuttanut suolistoflooraasi eikä sitä saa enää välttämättä täysin entisenlaiseen kuntoon millään. Monet lääkkeet aiheuttaa tuota. Kannattaa kuitenkin lisätä hapatettuja tuotteita ruokavalioon, hapankaalia ja Myrttisen hapatettuja suolakurkkuja joka päivä.
Älä nyt viitsi, ei suolisto mitään ilmaa tarvitse toimiakseen.