Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme minua vaivaa? Vatsaan ja suolistoon alkanut kertymään hirveästi ilmaa ja piereskelen nykyään tosi paljon (hävettää ihan)

Vierailija
19.09.2025 |

Välillä herään yöllä vatsakipuun ja sitten tulee ilmaa kuin tykin suusta. Aamulla vessassa rutisee ihan kunnolla.

Syön samaa ruokaa, kuin ennenkin. Syön paljon kasviksia, aamuisin kaurapuuroa. Leipää pari siivua päivässä. Punaista lihaa syö harvoin, enemmän kanaa ja kalaa. Janojuomana vesi. Iltapalana syön jogurttia/rahkaa/mysliä/muroja. Aamuisin juon 1-2 kuppia kahvia.

Herkkuja syön satunnaisesti, enkä ole huomannut siinäkään mitään eroa. Samalla tavalla paukkuu ja vatsa on välillä iso ilmapallo. Keliakia on poissuljettu, samoin laktoosi-intoleranssi.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi mantelijauhoista tehdyt jutut lainkaan. Olin hetken ketogeenisella ruokavaliolla, johon liittyi mantelijauhoista tehtyjä leivonnaisia. Itse jauhokin on sellaista liisteriä kosteana, etten ihmettele, että pistää suolen rullalle.

Vierailija
42/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et heti halua lähteä lääkäriin, niin hae nyt ensi töiksesi sitä Actimelia ja kokeile sitä käyttää päivittäin. Jos se ei auta, niin sitten lekuriin.

Mulla juuri tuon Actimelin päivittäinen käyttö rikkoi suoliston, näköjään pysyvästi. Sen jälkeen aloin saada noista ripulin ja polttoa suolistoon. Tulee joka maitohappobakteereja sisältävästä valmisteesta. Ennen tuota Actimelin päivittäistä käyttöä pystyin syömään noita ilman ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakian mahdollisuus pitää ottaa huomioon

Vierailija
44/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa ärtyneen suolen oireyhtymä eli ibs. Mulla on ollu noin kuukauden niin että aamupäivät menee vessassa, ihan vesiripulia välillä. Ulostenäyte tutkittu, ei viruksia tai tarttuvia tauteja. 

Mulla maitohappobakteeritabletti kahdesti päivässä auttaa. Keinomakeutusaineita en ole ikinä voinut käyttää, en tajua miten jonkun vatsa kestää niitä. Laktoosittomat tuotteet on käytössä, viljoista käytän vain gluteenitonta puuroa ja kauraleipää. Tosin taitaa tuo kauraleipäkin sulaa huonosti. 

Ja stressi pahentaa, mutta minkäs sille voi.

Vierailija
45/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap syö puuroa, leipää, muroja, kasviksia ja ihmettelee kun suolisto valittaa :D:D:D

Vierailija
46/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet?

On nekin käsillä ja olen käynyt muiden vaivojen vuoksi gynekologilla, joka määräsi e-pillerit. Tästä jo pidemmän aikaa. Kävin myös lääkärillä vatsavaivojen vuoksi ja mitään ei löytynyt. Ja tosiaan keliakia ja laktoosi-intoleranssi poissuljettiin. 

Mietin nyt, että onko tämä nyt ruokavalioon liittyvää kuitenkin?

Ap

Nimenomaan liittyy siihen, mitä syöt.

Vierailija
47/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jättää viljat pois

Toinen tyypillinen tapaus on, että toimii jos jättää maitotuotteet pois.

Voi olla ohutsuolen toiminnasta johtuvaa.

Vierailija
48/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka tilanne jos on ensimmäistä kertaa uuden poikaystävän luona. 

Vierailija
49/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet?

miehellä!

Vierailija
50/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivat voi kieliä vakavasta ongelmasta, mutta myös ihan vaarattomasta suolistotasapainon häiriöstä. Tasapaino voi häiriintyä pelkästä stressistäkin, vaikka ruokavalissa ei olisi tapahtunut muutoksia.

Kokeile probiootteja, joko niitä sisätävinä tuotteina, kuten Actimelia, tai jonain kapseleina. Gefilus-tuotteiden bakteerit ei tutkimusten mukaan selviä mahalaukkua pidemmälle.

Noi  Actimelit sun muut on aivan turhia, poistavat vain oireet, ei syytä. Sopiva ravinto on oikea ohje.

Vierailija
51/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokavalio on pysynyt samana, mutta ykskaks tulee joku vaiva, niin se kertoo siitä, että joku asia suolistossa on pielessä.

Pielessä on sopimaton ravinto.

Vierailija
52/52 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kamala kontrasti jos tyylikkään näköinen nainen piereskelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi