Hallitus patistelee työttömiä töihin uudella kiristyksellä
Työtön voi pian menettää etuutensa aikaisempaa nopeammin, jos hallituksen suunnitelmat toteutuvat. Hallitus haluaa kiristää työttömyystuen karensseja. Se pyrkii saamaan työttömät nykyistä nopeammin töihin uhkaamalla aiempaa nopeammalla työttömyysetuuden menettämisellä.
Kommentit (400)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka kerran viiteen vuoteen patistelivat muakin keikkaduunarina jatkossa hakemaan vakipaikkoja (4kpl/kk), mutta niitä kun ei näin epäpätevän ole mahdollista edes saada. Aiemmin on riittänyt lisäkeikkatuntien pyytäminen.
Rassaisivat perkele niitä työttömiä, jotka EI TEE MITÄÄN.
- sotekeikkari
Olisi erittäin hyvä, että kaikilla työttömillä olisi mahdollista tehdä keikkaa, vaikka vaan vähänkin. Siitä se ura voisi lähteä käyntiin.
Nykyäänhän pitää olla 'työmarkkinoiden käytettävissä" eli passiivinen. Kaikenlaisesta aktiivisuudesta sanktioidaan herkästi. Aivan älytöntä.
Eli se 300e suojaosa vauhdilla takaisin!
Kelaelätti taas huutamassa.Eikö yhtään hävetä olla luuseri?Ei sillä,tuollaista ei kukaan palkkaisikaan koskaan,kehitysvammainen näyttää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja minusta tämä on hyvä asia.
Niin, että unohdat vaikka jonkin pikkuasian, heti on karenssi.
Tai vaikkapa netti ei toimi.
Nuo saa kuitenkin tehtailla virheitä.
Säästän ihan kaikki viestit mitä olen saanut työkkäristä.
Aikoja ja lausuntoja muutellaan päivän välein ettei muistaisi= karenssi.
Työhakemukset myös tallessa.
Miten nämä saikaan maan sekaisin muutamassa vuodessa ja ihmiset toisiaan vastaan 🤔
Suomalaisten pitää, pitää toistemme puolia.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vanha kikka. Jo 70-luvulla oli käytäntö, että jos kieltäydyit töistä tai koulutuksesta, tuli samantiein karenssia 3 kuukautta. Kaksi kertaa sattui omallekin kohdalle. Sama sääntö olisi saanut olla voimassa sieltä alkaen, niin olisi lusmuilu loppunut.
Harvoin tarvis olla kuukautta pidempään ilman työtä.
Omalla kylällä ( 300 asukasta) oli kolme isoa työnantajaa ja maatilat päälle.
Näistä on jäljellä yksi, kaikki ulkoistettu ja muutama maatila.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa kun kiristetään hakemaan töitä elättääkseen itse itsensä. Ja ennen kuin joku vetää taas kauheat raivarit niin kritiikkini ei kohdistu niitä työttömiä kohtaan jotka haluavat töihin vaan ap:n kaltaisiin joiden mielestä työttömän ei tarvitsisi edes hakea mitään töitä ja kaikki patistukset siihen on jotain kiristämistä.
Ja heti on 5 alspeukuttajaa eli laiskaa työtöntä.Raha kyllä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vanha kikka. Jo 70-luvulla oli käytäntö, että jos kieltäydyit töistä tai koulutuksesta, tuli samantiein karenssia 3 kuukautta. Kaksi kertaa sattui omallekin kohdalle. Sama sääntö olisi saanut olla voimassa sieltä alkaen, niin olisi lusmuilu loppunut.
Silloin oli töitä. Ainakin Ruotsissa.
Minä olin vuosina 1976-77 noin puolitoista vuotta työttömänä ja päivärahalla. En hakenut kouluun tai lähtenyt Ruotsiin. Rauhassa lusmuilin päivärahalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi ottaa käyttöön pohjoismainen malli, sama mikä on on esimerkiksi Ruotsissa ja Tanskassa. Siinä työtön ei saa tukia ikuisesti jos työttömyys venyy pitkäaikaiseksi vaan ainoastaan ennalta määrätyn määräajan jonka aikana tulisi työllistyä uudelleen tai saamiensa tukien määrä alkaa laskea portaistetusti kunnes ei saa enää ollenkaan tukia.
Miksi valehtelet? Tuollaista mallia ei ole missään pohjoismaassa. Te perskokkarit taidatte olla juoneet aivonne jo pehmeäksi kun puhutte ihannemaastanne Venäjästä pohjoismaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa kun kiristetään hakemaan töitä elättääkseen itse itsensä. Ja ennen kuin joku vetää taas kauheat raivarit niin kritiikkini ei kohdistu niitä työttömiä kohtaan jotka haluavat töihin vaan ap:n kaltaisiin joiden mielestä työttömän ei tarvitsisi edes hakea mitään töitä ja kaikki patistukset siihen on jotain kiristämistä.
Perskokkare voi työntää ihan itse peukun persuksiin. Varmaan odotat että idolii Putin tekee sen?
Missä niitä töitä olisi 59-vuotiaalle?
Eipä näy, ei kuulu.
Miksi Suomessa politiikko saa valehdella? Eikö väärän tiedon antamisesta pitäisi antaa vankeutta? Tuomio kuuluisi kaikille hallituksen politiikoille jotka lupasivat 100 000 uutta työpaikkaa.
Patistaisivat työntekoon ja työvoimapoliittisiin aktiviteetteihin sanktioiden avulla ihan oikeiden työtä haluavien työttömien sijasta nyt niitä vuosikausia toimeentulotukien varassa roikkuneita, jotka eivät ilman pakkoa ryhdy mihinkään työn tapaiseenkaan.
Millainen työ pitää vastaanottaa?
Voiko työnantaja tarjota härskiä, pa*kaa palkkaa ja se on pakko vastaanottaa?
Jos työttömiä ei uhkailtaisi ja patisteltaisi niin mitä he silloin tekisivät? Tarkoitus on saada työttömät aktivoitumaan ja hakemaan töitä jotta he voisivat työllistyä sen sijaan että makaavat kotona tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömiä ei uhkailtaisi ja patisteltaisi niin mitä he silloin tekisivät? Tarkoitus on saada työttömät aktivoitumaan ja hakemaan töitä jotta he voisivat työllistyä sen sijaan että makaavat kotona tekemättä mitään.
1987-93 työttömille TARJOTTIIN töitä koska Urpo Leppänen sääti kunnille velvoitteen työllistää työtön oikealla palkalla vuoden työttömyyden jälkeen. Sitten Kokoomus poisti tämän lain. Miksi Kokoomus syyllistää työttömiä työttömyydestä vaikka koko Suomen työttömyys on Kokoomuksen syytä?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos patisteltaisiin yrityksiä työllistämään työttömät yritystukien menetyksen ja veronkorotuksen uhalla? Ainiin mutta tällainen patistelu ei tietenkään kokkareille käy vaan kokkareen hikipajan pitää saada yritystuet vastikkeetta. Kuuluisa eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea! Mikäli et saa töitä kahdessa viikossa, niin persut määräävät sinut menemään töihin. Näin saadaan työttömyys kuriin.
Ihme jollei näillä toimilla työttömyys taitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perskokkare voi työntää ihan itse peukun persuksiin. Varmaan odotat että idolii Putin tekee sen?
Älä aina höpötä putinista ja venäjästä. Johan toi on jo ihan mielisairasta kun joka ketju on tätä täynnä. Ei liity mitenkään aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tarvis olla kuukautta pidempään ilman työtä.
Omalla kylällä ( 300 asukasta) oli kolme isoa työnantajaa ja maatilat päälle.
Näistä on jäljellä yksi, kaikki ulkoistettu ja muutama maatila.
Purra : Olemme tottuneet elintasoon, jota emme ansaitse.
Valtiovarainministeri Riikka Purra sanoi perussuomalaisten puoluevaltuuston kokouksessa, että talouspoliittisesti vaikeita ja kiperiä päätöksiä on tehtävä, vaikka ne eivät äänestäjiä miellyttäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä aina höpötä putinista ja venäjästä. Johan toi on jo ihan mielisairasta kun joka ketju on tätä täynnä. Ei liity mitenkään aiheeseen.
Ai miten ei muka liity kun pastapersut kaipailee Venäjän mallia työllisyyspolitiikkaan?
Luepa vaikka tätä keskustelia,kyllä näitä on.Lisäksi tahallaan työttömäksi jääneet kun 300e tukiosa vietiin.Samaa sakkia nuokin.