A-Talk: Kenelle sosiaaliturva Suomessa kuuluu?
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Halukkaat ei pääse kielikoulutukseen - ja persut leikkaa siitä edelleen.
Just näin.
Se kielikoulutus on todella epätasalaatuista Suomessa. Jossain on kevään ylioppilaan pitämä muutaman viikon kurssi, jossa käydään läpi laulun sanoja ja joku onnekas pääsee vuodeksi kansanopiston suomen linjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenes rahoja ne on?
Krista Kiuru on aiemminkin opastanut tietämättömiä että kulut eivät tule veronmaksajien taakaksi vaan ne otetaan valtion varoista.
Luulin että Artisti maksaa. Jee-Jee!
Onko muka vasemmistolla niin vaikea ymmärttää että sosiaaliturva on suomalaisille tarkoitettu?
Ei muualta tulleille kuulu maksaa mitään. Tämä on meidän suomalaisten luoma järjestelmä ja tarkoitettu meille.
Ansiosidonnaista työttömyyskorvaustakin maksetaan vain niille, jotka ovat työttömyyskassan jäseniä. Jos ei ole kassamaksuja maksanut eikä ole ollut töissä, niin ansiosidonnaista ei saa.
Ihan samalla tavalla voidaan määritellä suomalainen perusturva, se kuuluu vain niille, jotka ovat Suomessa asuneet vähintään 5 vuotta/syntyneet/osallistuneet veronmaksuun, tuen lajista ja henkilön iästä ja terveydestä riippuen.
Ei tule enää afrikkalaisia, kun eivät saa rahaa. Tulee vain ahkeria työperäisiä muuttajia, jotka hoitavat vanhukset ja paikkaavat IT-alan osaajapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko muka vasemmistolla niin vaikea ymmärttää että sosiaaliturva on suomalaisille tarkoitettu?
Tälläkin hetkellä eduskunnassa porvareilla (Keskusta mukaanluettuna) 65% enemmistö eduskunnassa, mutta mitään ei saada aikaiseksi. Pitäisi vasemmiston ilmeisesti tämäkin asia hoitaa oikeston puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Rydman on hirviö, millainen nainen haluaa lisääntyä tuollaisen läjän kanssa.
Jos joku puhuu vaikkapa ulkomaalaisista tai vähemmistöistä tuohon tyyliin, on se rasismia ja vihapuhetta. Miksi persua saa nimitellä ja solvata alatyyliin?
Puhutaanhan tuohon tyyliin myös esimerkiksi Sofiasta, Sannasta, Mariasta ja Listä... ainoa ero on, että heistä käytetään etunimeä.
Ei puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin.
Se kielikoulutus on todella epätasalaatuista Suomessa. Jossain on kevään ylioppilaan pitämä muutaman viikon kurssi, jossa käydään läpi laulun sanoja ja joku onnekas pääsee vuodeksi kansanopiston suomen linjalle.
Olen ollut töissä 12 maassa ympäri maailmaa. En ole koskaan saanut siellä kielikoulutusta. Kuuluisiko sellainen minulle jonkin kansainvälisen sopimuksen mukaan?
En ole koskaan ulkomailla saanut ilmaista asuntoa, koulutusta, toimeentuloa tai muuta etuutta? Kuuluisiko sekin minulle jonkin kansainvälisen sopimuksen mukaan?
Olen kyllä maksanut niihin veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin hetkellä eduskunnassa porvareilla (Keskusta mukaanluettuna) 65% enemmistö eduskunnassa, mutta mitään ei saada aikaiseksi. Pitäisi vasemmiston ilmeisesti tämäkin asia hoitaa oikeston puolesta.
Vasemmisto tulee jakamaan entistä enemmän tukia ulkomaalaisille.Nytkin vastustavat ehdotusta sos.turvasta vain. kansalaisile.
Vierailija kirjoitti:
Kotoutuminen helpottuu, kun saadaan sekä kantikset että m-muuttajat samoihin yhteisöihin. Kommunikointi pelkästään suomen kielellä. Niin ne lapsetkin oppii, puhumalla.
Olen ollut sairauteni vuoksi Kela-taksin käyttäjänä yhden ajanjakson elämässäni. Kaikki kuskit olivat muita kuin kantaväestön edustajia. Jokainen oli mielissään kun puhuin heille suomea, jota he saavat puhua liian vähän. Yleensä kaikki puhuvat heille englantia. Ihmiset voivat takapenkillä puhua keskenään suomea, mutta englanti on ikäänkuin palvelusväen kieli Suomessa. Vikaa on siis jokaisessa suomalaisessa, joka ei puhu heidän kanssaan suomea. Sillä tavalla he integroituisivay tänne parhaiten ja kokisivat olevansa hyväksyttyjä ihmisinäkin.
Ainakin Nerko ihmis jäte tarvitsee sosiaaliturvaa jotta voi vetää huumetta yhteiskunnan kustannuksella vuodesta toiseen. Ks. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0795d630-46a7-4f3a-88b0-51e79378d423
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin.
Kielikoulutuksessa on myös se ongelma, että viranomaiset eivät ole asettaneet mitään vaatimuksia, mitä tuloksia siellä koulutuksessa pitäisi saavuttaa. Kun ei vaadita tuloksia, niin ei niitä synny. Pitäisi ehdottomasti vaatia oppimistuloksia. Tällä hetkellä kielikoulutuksista seurataan vain sopimustasolla, että sovitut tunnit on pidetty ja niille on osallistuttu. Lopuksi viranomaiset lähettävät osallistujille täytettäväksi kyselyn, että olivatko tyytyväisiä, ja ainahan osallistujat ovat sitä tyytyväisempiä, mitä vähemmän heiltä on vaadittu. Moni käy samoja kursseja vuodesta toiseen, eikä opi mitään.
Vierailija kirjoitti:
I want MY money...
Tää ruoka on ihan paskaa. Sopii vain koirille ja naisille.
Viheriö-naiset:"iiik, ihania miehiä, niille pitää antaa parempaa ruokaa ja enemmän rahaa".
Ei kohta kenellekään. Loppuu se ainainen rutina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto tulee jakamaan entistä enemmän tukia ulkomaalaisille.Nytkin vastustavat ehdotusta sos.turvasta vain. kansalaisile.
Hittoako sillä on väliä, kun eduskunta muuttaa perustuslakia oikestopuolueiden voimalla ja muutaman oikeistodemarin turvin niin, että ainoastaan Suomessa kolmannessa sukupolvessa syntynyt on oikeutettu sosiaaliturvaan, kansalaisuuteen ja terveydenhuoltoon. Painukoot kommunistit muualle, ketään ei kiinnosta.
Minä olen rekrytoinut insinöörejä (sellaisia joilla on paperit) Hollantiin.
Ei ole tarjottu toimeentulotukia, kielikylpyjä ja ilmaisia asuntoja.
He ovat heti aloittaneet työpaikassa omissa ammattitöissään.
Asunto on löytynyt kiinteistövälittäjän vuokra asunnoista.
Perhe on tullut perässä jos sellainen on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä Suomen touhua?
Vierailija kirjoitti:
Sama systeemi Suomeen. Tulijalle osoitetaan työpaikka, markkinahintainen asunto ja perhe tulee perässä jos tulee. Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittoako sillä on väliä, kun eduskunta muuttaa perustuslakia oikestopuolueiden voimalla ja muutaman oikeistodemarin turvin niin, että ainoastaan Suomessa kolmannessa sukupolvessa syntynyt on oikeutettu sosiaaliturvaan, kansalaisuuteen ja terveydenhuoltoon. Painukoot kommunistit muualle, ketään ei kiinnosta.
Muistetaanpa, että meillä on myös oikeistolainen presidentti luultavasti seuraavat seitsemän vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin.
Se kielikoulutus on todella epätasalaatuista Suomessa. Jossain on kevään ylioppilaan pitämä muutaman viikon kurssi, jossa käydään läpi laulun sanoja ja joku onnekas pääsee vuodeksi kansanopiston suomen linjalle.Olen ollut töissä 12 maassa ympäri maailmaa. En ole koskaan saanut siellä kielikoulutusta. Kuuluisiko sellainen minulle jonkin kansainvälisen sopimuksen mukaan?
En ole koskaan ulkomailla saanut ilmaista asuntoa, koulutusta, toimeentuloa tai muuta etuutta? Kuuluisiko sekin minulle jonkin kansainvälisen sopimuksen mukaan?
Olen kyllä maksanut niihin veroa.
Ei kuulu. Se on sosialistien keksimä vale. Ei sellaista ole muualla tarjolla. Sosialistit vain haluavat kehitysmaista itselleen äänestäjiä jotka jäävät elämään tukien varassa.
Puhutaanhan tuohon tyyliin myös esimerkiksi Sofiasta, Sannasta, Mariasta ja Listä... ainoa ero on, että heistä käytetään etunimeä.