Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voitte olla olematta kateellisia kauniille ja hyväosaisille ihmisille?

Vierailija
18.09.2025 |

Jotka esittelevät upeita talojaan ja perheidylliään telkkarissa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut ongelmana. Tyydyn siihen mitä mulla on, vaikka se ei materialistista olekaan. Toisaalta en katso tuollaisia ohjelmia enkä telkkaa muutenkaan kovin paljon, enkä seuraa ketään tuollaisia ihmisryhmiä somessakaan.

Vierailija
2/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska prameissakin kodeissa on väkivaltaa, surua ja epäonnea. Eivät pelkät puitteet onnelliseksi tee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää. 

Olen ihan tyytyväinen omaan elämään. Olen joutunut ponnistelee ja menemään mukavuusalueeni ulkopuolelle usein. Olen kuitenkin saavuttanutkin jotain. Kaunis ja hyvätuloinen en todellakaan ole. 

Vierailija
4/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska prameissakin kodeissa on väkivaltaa, surua ja epäonnea. Eivät pelkät puitteet onnelliseksi tee. 

Näitä on rumissakin kodeissa ja varmaan vielä enemmän. Ei tuo ole mikään joko tai valinta. Mun elämä on huonoa, ja olen 100 % varma siitä, että se olisi parempaa, jos saisin potea tätä ankeutta kauniimmissa puitteissa tai vaikka omalla pihalla. Olispa edes sauna.

Ap

Vierailija
5/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on helppoa. Minulla on ihan yhtä hyvä mahdollisuudet menestyä ja "kauneuden" puute ei kyllä sekään estä minua tekemästä yhtään mitään asioita, joita oikeasti haluan tehdä. Paitsi ehkä missikisat jne, mutta nepä ei kiinnosta minua edes katsomisen tasolla. Olen aina tykännyt siitä, mitä kaikkea olen KYENNYT itse tekemään ja nauttinut siitä. Jos teen tyhmiä valintoja, enkä siksi menesty, se on vain ja ainoastaan minun vikani. Ei sen jo menestyneen ihmisen vika millään tavalla.

Vierailija
6/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheidylli :DD

Vierailija
7/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, olen itse sellainen .

Vierailija
8/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mielestäni kaunis koti. Ei iso eikä ylellinen, mutta juuri sellainen, jossa viihdyn. Olen mielestäni hyväosainenkin, en osaa kadehtia ventovieraita tv-tähtiä. Tuntuu liian kaukaiselta. Meillä ei ole pitkään aikaan edes näkynyt tavallinen tv, ei sitä juuri kukaan katso. Joskus jotain leffaa tulee katsottua Netflixistä.

Vierailija
9/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen hyväosaisille kun tiedän, että monen hyväosaisenkin lapsesta tulee esim. narkkari. Hyvissä asemissa olevia vanhempia on vertaistukiryhmissä meidän ns. ei niin hyväosaisten kanssa yhdessä miettimissä että mitä teemme nuorison kanssa. En kadehdi. Se on oikeastaan ihan sama sille onko hyväosainen vai köyhempi ym. He ovat onnellisimpia kenellä on asiat hyvin ja lapsilla on asiat hyvin. Ei sairauksia yms. Toki pidän sitä epäreiluna, että toiset saa elää terveenä, mutta olen itsekin paljon terveempi kuin moni muu tässä maailmassa joten olen mielessäni hyvin kiitollinen siitä miten mietoja ja lieviä vaivani ovat. Vaikka minulla ei ole hienoa taloa niin en osaa kadehtia jonkun toisen hienoa taloa, koska se ei välttämättä ole juuri minun makuuni ja monesti ei olekkaan. Mutta toki minäkin haluaisin oman omistustalon ym. Mutta kun on nähnyt miten yhtäkkiä asiat voivat muuttua ja talot menettävät arvonsa ym, syntyy aavekaupunkeja, ihmiset muuttaa ym. niin en tiedä onko kaiken vaivan arvoista. Onko sittenkin kiva elää vaatimattomammin. En tiedä olisinki missään isossa hienossa talossa välttämättä onnellisempi. Onnea on enemmän se, että lapsilla on kaikki hyvin kuin hyväosaiset puitteet mitkä eivät onnellisuutta takaa aina. Hyväosaisuuden haluaisin saavuttaa myös eettisesti ja moraalisesti kestävällä tavalla, että voisin elää sen kanssa miten se on hankittu. Ei esim. käyttämällä muita jotenkin hyväkseen tai jollain muulla eettisesti ja moraalisesti kestämättömällä tavalla. 

Vierailija
10/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi verrata. Ja siinähän se aika menisikin kun vertailsi ja kadehtisii miten muilla on sitä tai kuinka sillä tai täälä menee niin ja niin paljnon paremmin tai huonommin kuin itsellä. 

Pätkätöihin tuomittu maisteri.

Vierailija
11/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö ei kiinnosta minua tippaakaan, päinvastoin ihmettelen miten se on joillekin niin tärkeää. Hyväosaisuus taas... no, olen sellainen itsekin. Vaikka olen työtön. Eikö me kaikki suomalaiset olla hyväosaisia? Ollaan.

Vierailija
12/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinut itseni kanssa, en koe tarvetta olla kateellinen muille.

Vierailija
13/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei kiinnosta.

Vierailija
14/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. En hyödy siitä mitään.

Vierailija
15/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle AP:

Köysi vai parveke?

Vierailija
16/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisuus on negatiivista energiaa.

Eli se syö positiivista energiaa. 

Vierailija
17/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu ja sama pätee kiusaamiseen yms. typeryyteenkin.

Vierailija
18/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie turhaa energiaa olla kateellinen yhtään mistään. Olit millainen hyvänsä, niin omat ongelmat ne on kuitenkin. Kukaan ei ole täydellinen,  ja minun kotini on just minulle se täydellinen paikka. 

Vierailija
19/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeastaan aina kokenut, että mulla on riittävästi, vaikka olen ruma ja mediaanituloinen. Joillain ei ole riittävästi koskaan ja siinähän sitten juoksevat. 

Vierailija
20/52 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se on helppoa. Minulla on ihan yhtä hyvä mahdollisuudet menestyä ja "kauneuden" puute ei kyllä sekään estä minua tekemästä yhtään mitään asioita, joita oikeasti haluan tehdä. Paitsi ehkä missikisat jne, mutta nepä ei kiinnosta minua edes katsomisen tasolla. Olen aina tykännyt siitä, mitä kaikkea olen KYENNYT itse tekemään ja nauttinut siitä. Jos teen tyhmiä valintoja, enkä siksi menesty, se on vain ja ainoastaan minun vikani. Ei sen jo menestyneen ihmisen vika millään tavalla.

Se on ihan tutkittua, että kauniit ihmiset menestyvät elämässään paremmin.

Ap