Miksi mieheni luulee tietävänsä minua paremmin mitä minä haluan?
Mitä mä missaan? Tuntuu kuin olisin piilokamerassa tai jotain, mutta mieheni tekee hyvin monessa asiassa juuri päinvastoin kuin pyydän ja tuntuu oikeasti ajattelevan, että on huomaavainen.
Esimerkiksi mieheni opiskeli työn ohessa itselleen korkeamman tutkinnon jo jonkin aikaa sitten ja on jatkuvasti kannustanut myös minua siihen. Kun mies opiskeli, minä otin täyden vastuun kodista ja lapsista. Nyt, kun vihdoin minäkin aloitin maisteritutkinnon työn ohessa, pyysin mieheltä, että hän ottaa vuorostaan vastuun kodista. Mitä tekee mies? Ilmoittaa joka päivä lähtevänsä mökille, että saan opiskella rauhassa?!? No enhän minä sitten saa, kun tällä tavalla kaikki kotityöt ja teinit jäävät mun vastuulle ja mies tekee entistäkin vähemmän kotitöitä. Mitä enemmän pyydän, että hän olisi kotona, sen vähemmän hän kotona on.
Toinen esimerkki, mitä pyydän, on se että työpäivän aikana viestitellään tai soitellaan vain, jos on todella tärkeää asiaa. Minä teen työtä, jossa joudun keskittymään todella kovasti ja en pidä keskeytyksistä. Haluan kuitenkin olla tavoitettavissa hätätilanteissa, joten siksi puhelin on lähellä. Lapset tämän muistavat, mutta mies lähettelee milloin mitäkin ihan turhanpäiväisiä viestejä, vaikka kuvan puhelinlaskuista tai kysyy mitä tehtäisiin illalla. Loukkaantuu aivan suunnattomasti, jos pyydän olemaan häiritsemättä. Kokee olevansa huomaavainen ja hyvä mies, kun vaimoaan ajattelee ja muistaa päivän mittaan.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Tuolla aiemmin jo kehoitettiin tutustumaan rajattomista ihmisistä kertovaan ketjuun. Miehesi käytös täsmää täysin joihinkin siellä esille tuotuihin ajatusmalleihin. Joko tutustuit ap?
Tutustuin ja löysin keskusteluista paljon samaistumispintaa. Ap.
Sun mies perseilee ja selittää mustan vielä valkoiseksi. Kukaan täysjärkinen, toista huomioiva ei karkaa joka pv mökille, kun pyydetään apua kotona.
Sun mies on hyvin itsekäs. Tyypillistä narsisteille - myös tuo kaasuvalottaminen, että muka ajattelee sun parasta karkaamalla mökille. Katin kontit. Itseään ajattelee ja välttelee vastuuta perheestä ja kodista.
No se mies voisi ottaa ne teinit mukaan sinne mökille. Ja kai jotain opinnoista saa suoritettua ilman nettiä, menet itse välillä sinne mökille. Tai joku halpa hotelli tms.
Vierailija kirjoitti:
No se mies voisi ottaa ne teinit mukaan sinne mökille. Ja kai jotain opinnoista saa suoritettua ilman nettiä, menet itse välillä sinne mökille. Tai joku halpa hotelli tms.
Edelllenkään tämä asia ei ole se koko jutun pointti vaan yksittäinen esimerkki siitä, kuinka mies tekee asioita juuri päinvastoin kuin toivon ja esittää, että tekee sen vain minun parhaakseeni.
Sitä paitsi miksi minun pitäisi poistua kotoa, missä minulla on hyvä työhuone, tietokone ja netti, kaikki vihkot ja muistiinpanovälineet yms ja lähteä jonnekin, tai miksi teinien pitäisi raahautua mökille, on heilläkin läksyjä ja netti on tarpeellinen. Edelleenkin se helpoin ratkaisu on se, että mies on kotona, jolloin hän samalla voi esimerkiksi leikata nurmikon, lämmittää takkaa, viedä roskat, tyhjentää ja täyttää tuskikonetta, huolehtia perheen ruokahuollossa, pestä pyykkiä jne. Osan toki hoitavat teinit ja osan minä, mutta miksi se mies saisi olla vapaamatkustaja ja puuhastella mökillä omiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea ketjua, mutta tässä lienee kyse empatiakyvyn puutteesta. Kuvitellaan, että se oma ajatus on myös sinun ajatus. Tällöin puolisosta tulee oman identiteetin jatko, eikä tule edes mieleen että sillä voisi olla jotain muuta mielessään
Jotain tällaista sen täytyy olla. Otin asian taas tänään esiin ja kysyin, mikä näistä neljästä vaihtoehdosta pitää paikkaansa. 1. Mies on idiootti, joka ei ymmärrä selvää suomen kieltä 2. Mies pitää minua idioottina, joka ei vaan tajua omaa parastaan 3. Mies ei välitä paskaakaan minun toiveista vai 4. Miehellä on muistisairaus ja hän vain unohtaa kaikki toiveeni. Kysyin myös, että onko siellä mökillä joku toimen nainen, vai mikä juttu
Mies valitsi vaihtoehdon 1. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Sun mies perseilee ja selittää mustan vielä valkoiseksi. Kukaan täysjärkinen, toista huomioiva ei karkaa joka pv mökille, kun pyydetään apua kotona.
Sun mies on hyvin itsekäs. Tyypillistä narsisteille - myös tuo kaasuvalottaminen, että muka ajattelee sun parasta karkaamalla mökille. Katin kontit. Itseään ajattelee ja välttelee vastuuta perheestä ja kodista.
Tähän lopputulokseen mäkin tulin. Tuolla se nyt luikkii pitkin seiniä, kun räjähdin asiasta ihan kunnolla, kun hän oli taas mökille lähdössä. Ap
Jotain tällaista sen täytyy olla. Otin asian taas tänään esiin ja kysyin, mikä näistä neljästä vaihtoehdosta pitää paikkaansa. 1. Mies on idiootti, joka ei ymmärrä selvää suomen kieltä 2. Mies pitää minua idioottina, joka ei vaan tajua omaa parastaan 3. Mies ei välitä paskaakaan minun toiveista vai 4. Miehellä on muistisairaus ja hän vain unohtaa kaikki toiveeni. Kysyin myös, että onko siellä mökillä joku toimen nainen, vai mikä juttu
Mies alkoi vaan mussuttamaan, miten on kuvitellut toimivansa minun toiveiden mukaan ja että pitää varmaan nyt jatkossa olla enemmän kotona. Minä odotan edelleen vastausta kysymykseeni ja minkä vaihtoehdon mies noista nyt sitten valitsee. Mua ei tällä hetkellä hirveästi kiinnosta ja mun puolesta painukoot sinne mökille ja pysykööt siellä. Ap