Miksi mieheni luulee tietävänsä minua paremmin mitä minä haluan?
Mitä mä missaan? Tuntuu kuin olisin piilokamerassa tai jotain, mutta mieheni tekee hyvin monessa asiassa juuri päinvastoin kuin pyydän ja tuntuu oikeasti ajattelevan, että on huomaavainen.
Esimerkiksi mieheni opiskeli työn ohessa itselleen korkeamman tutkinnon jo jonkin aikaa sitten ja on jatkuvasti kannustanut myös minua siihen. Kun mies opiskeli, minä otin täyden vastuun kodista ja lapsista. Nyt, kun vihdoin minäkin aloitin maisteritutkinnon työn ohessa, pyysin mieheltä, että hän ottaa vuorostaan vastuun kodista. Mitä tekee mies? Ilmoittaa joka päivä lähtevänsä mökille, että saan opiskella rauhassa?!? No enhän minä sitten saa, kun tällä tavalla kaikki kotityöt ja teinit jäävät mun vastuulle ja mies tekee entistäkin vähemmän kotitöitä. Mitä enemmän pyydän, että hän olisi kotona, sen vähemmän hän kotona on.
Toinen esimerkki, mitä pyydän, on se että työpäivän aikana viestitellään tai soitellaan vain, jos on todella tärkeää asiaa. Minä teen työtä, jossa joudun keskittymään todella kovasti ja en pidä keskeytyksistä. Haluan kuitenkin olla tavoitettavissa hätätilanteissa, joten siksi puhelin on lähellä. Lapset tämän muistavat, mutta mies lähettelee milloin mitäkin ihan turhanpäiväisiä viestejä, vaikka kuvan puhelinlaskuista tai kysyy mitä tehtäisiin illalla. Loukkaantuu aivan suunnattomasti, jos pyydän olemaan häiritsemättä. Kokee olevansa huomaavainen ja hyvä mies, kun vaimoaan ajattelee ja muistaa päivän mittaan.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli vähän tuon tyylinen, minulle kyllä vastaava pelleily ei mennyt ollenkaan läpi vaan vastaavassa tilanteessa olisin esim. itse mennyt sinne mökille ensin ja jättänyt hänet hoitamaan kotityöt ja muut
Selvisi että eroahan se oli päässään hautonut ja käytös kieli tästä. Minulle oli siis ennen tämän selviämistä puhunut samantyylistä valehuomioimispaskaa kuin ap:n mies ap:lle, varmaan etten lähtisi menemään ennen kuin ehtii löytää uuden.
Minä tälle jo eroakin kiukuissani ehdotin, kun ei löydy haluja kotona olla, mutta kuulemma kiristän emotionaalisesti ja uhkaillen epäreilusti erolla riitatilanteessa. Ei halua erota ja rakastaa eniten maailmassa omien sanojensa mukaan. En tiedä, mikä tähän auttais, mut turhauttaa suunnattomasti. Ero kävi siis ihan oikeasti mielessä, en harrasta turhia uhkauksia. Voiko sillä olla joku keski-iänkriisi? Ap.
Miehet ei ole noin monimutkaisia. Jos mies ei kuuntele eikä kunnioita toiveitasi ja selkeitä ohjeita, niin se johtuu siitä että mies ei halua kuunnella eikä kunnioittaa. Ei siinä ole sen kummempaa syytä. Mies haluaa asiat siihen malliin kuin itse haluaa, jotta hänen oma olonsa on mukavaa ja huoletonta, sinun tarpeista ja toiveista viis.
Eikä tietenkään halua erota, kuka saavutetuista eduista luopuisi.
Lähde itse sinne mökille ennenkuin mies ehtii ja sanoita tiukasti että antaa olla rauhassa tai voi puan tullakin se ero, halusi eli ei.
muutenkin*