Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mieheni luulee tietävänsä minua paremmin mitä minä haluan?

Vierailija
18.09.2025 |

Mitä mä missaan? Tuntuu kuin olisin piilokamerassa tai jotain, mutta mieheni tekee hyvin monessa asiassa juuri päinvastoin kuin pyydän ja tuntuu oikeasti ajattelevan, että on huomaavainen.

Esimerkiksi mieheni opiskeli työn ohessa itselleen korkeamman tutkinnon jo jonkin aikaa sitten ja on jatkuvasti kannustanut myös minua siihen. Kun mies opiskeli, minä otin täyden vastuun kodista ja lapsista. Nyt, kun vihdoin minäkin aloitin maisteritutkinnon työn ohessa, pyysin mieheltä, että hän ottaa vuorostaan vastuun kodista. Mitä tekee mies? Ilmoittaa joka päivä lähtevänsä mökille, että saan opiskella rauhassa?!? No enhän minä sitten saa, kun tällä tavalla kaikki kotityöt ja teinit jäävät mun vastuulle ja mies tekee entistäkin vähemmän kotitöitä. Mitä enemmän pyydän, että hän olisi kotona, sen vähemmän hän kotona on.

Toinen esimerkki, mitä pyydän, on se että työpäivän aikana viestitellään tai soitellaan vain, jos on todella tärkeää asiaa. Minä teen työtä, jossa joudun keskittymään todella kovasti ja en pidä keskeytyksistä. Haluan kuitenkin olla tavoitettavissa hätätilanteissa, joten siksi puhelin on lähellä. Lapset tämän muistavat, mutta mies lähettelee milloin mitäkin ihan turhanpäiväisiä viestejä, vaikka kuvan puhelinlaskuista tai kysyy mitä tehtäisiin illalla. Loukkaantuu aivan suunnattomasti, jos pyydän olemaan häiritsemättä. Kokee olevansa huomaavainen ja hyvä mies, kun vaimoaan ajattelee ja muistaa päivän mittaan. 

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se mies mökillä tai jos on niin onkohan yksin? Kuulostaa siltä, ettei on ihan puhtaat jauhot pussissa. Yrittääkö hyvitellä syyllisyyttä viestittelemällä päivisin, kun iltaisin puuhaa jotain luvatonta siellä mökillä tai jossain muualla toisen naisen kanssa?

Vierailija
2/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia tiukasti puheeksi ja vaadi, että mies huomioi nyt vastavuoroisesti sinut. Oletko sanonut sitä hänelle tiukasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se mies mökillä tai jos on niin onkohan yksin? Kuulostaa siltä, ettei on ihan puhtaat jauhot pussissa. Yrittääkö hyvitellä syyllisyyttä viestittelemällä päivisin, kun iltaisin puuhaa jotain luvatonta siellä mökillä tai jossain muualla toisen naisen kanssa?

Siis tuo viestittely ei varsinaisesti liittynyt tähän opiskeluun. Viestien lähettämistä oli jo paljon ennen kuin aloitin tätä opiskelua. Nämä olivat vain esimerkkejä tavoista, joilla mieheni kuvittelee ilahduttavansa minua, vaikka olen pyytänyt aivan päinvastaista

Vierailija
4/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota asia tiukasti puheeksi ja vaadi, että mies huomioi nyt vastavuoroisesti sinut. Oletko sanonut sitä hänelle tiukasti?

Olen sanonut, mutta mies uhriutuu ja väittää ajattelevansa vain minun parastani. Että hän lähtee mökille, niin ei häiritse minun keskittymistäni. Olen useita kertoja sanonut, että en halua hänen hänen lähtevän mökille, vaan haluan hänen olevan enemmän kotona, käyvän kaupassa,tekevän ruokaa ja auttamaan teinejä läksyissä yms.

Mä alan pikkuhiljaa epäilemään, että tekee nää asiat ihan tahallani ajattelee vain ja ainoastaan omaa mukavuuttaan kaikissa näissä asioissa. Onhan hänellä paljon enemmän kivaa puuhaa mökillä, kuin että joutuisi ihan omien lastensa kanssa olemaan ja jopa ihan oman kodin ja perheen eteen näkemään vaivaa. Ehkä mun kysymys onkin, että onko mies vain ihan putkiaivot ja vähän hölmö vai onko se täydellinen kusipää?

Vierailija
5/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin toimii narsisti mies. Mies ei huomioi sinua juuri mitenkään eikä ole samalla kartalla miten parisuhteessa eletään vaan mies haluaa että sinä teet kotityöt koska et uskalla jättää miestä kuitenkaan. Mies käyttää heikkoa luonnettasi hyväksi.

Vierailija
6/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, joka tuottaa sinulle kärsimystä. Ihmiset on luokiteltavissa kärsimystä tuottaviin, neutraaleihin ja positiivistia asioita tuottaviin ihmisiin. Selitä asia ainakin teinitytöllesi ja kehoita valitsemaan paremmin.

Vierailija
7/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin toimii narsisti mies. Mies ei huomioi sinua juuri mitenkään eikä ole samalla kartalla miten parisuhteessa eletään vaan mies haluaa että sinä teet kotityöt koska et uskalla jättää miestä kuitenkaan. Mies käyttää heikkoa luonnettasi hyväksi.

No tätä mäkin vähän mietin, mut toisaalta, jos hän haluaisi pitää mut nyrkin ja hellan välissä, miksi hän kannustaisi minua niin voimallisesti opiskelemaan? Ja hölmöintä tässä on se, että ennen kuin aloitin opiskelut, meidän kotityöt jakautuivat vähän tasaisemmin. Siksi tuntuu ihan hullulta, että mies pakenee paikalta, kun hän tietää varsin hyvin itse, kuinka työlästä on tehdä töitä ja opiskella yhtäaikaa. Ap.

Vierailija
8/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kerran vuokramökillä ja minulle nousi ensimmäisenä päivänä kova kuume. En pysynyt pystyssä, kun huimasi niin pahoin. Mies sanoi, että hän menee nukkumaan toiseen huoneeseen ettei häiritse minua. Muuten ihan kiva, mutta mies ei aikonut ottaa 1- ja 4-vuotiaita lapsia mukaansa. Miehen mielestä minä olisin voinut ihan hyvin huolehtia heistä kuumeesta huolimatta.

Vierailija
9/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tuuliviiri, jonka kanssa mies kävelee miinakentällä, eikä naikkonen muista mitä on tunti sitten pyytänyt. 

Vierailija
10/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin kerran vuokramökillä ja minulle nousi ensimmäisenä päivänä kova kuume. En pysynyt pystyssä, kun huimasi niin pahoin. Mies sanoi, että hän menee nukkumaan toiseen huoneeseen ettei häiritse minua. Muuten ihan kiva, mutta mies ei aikonut ottaa 1- ja 4-vuotiaita lapsia mukaansa. Miehen mielestä minä olisin voinut ihan hyvin huolehtia heistä kuumeesta huolimatta.

Mitä helkkaria? Toiko sinulle ruokaa, juomaa, herkkuja, lääkettä tms?

Vierailija
11/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tekee tuon tahallaan, varma juttu. Se että pyörittelet asiaa ja teet tänne keskustelun, kertoo että hän on joko hyvä manipuloimaan tai sinä olet herkkäuskoinen, AP.

Vierailija
12/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa juurikin minun mieheltäni. Voiko tuo olla oikeasti vähän hölmö, mutta pohjimmiltaan huomaavainen ajatus, vai ovela tapa livistää vastuusta? Ap.

Vierailija
13/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä kun naisetkin aina luulevat tietänsä paremmin mitä miehet haluaa

Vierailija
14/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, joka tuottaa sinulle kärsimystä. Ihmiset on luokiteltavissa kärsimystä tuottaviin, neutraaleihin ja positiivistia asioita tuottaviin ihmisiin. Selitä asia ainakin teinitytöllesi ja kehoita valitsemaan paremmin.

Hmm. Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yli 20 vuotta ja nämä piirteet ovat tulleet esille vasta viimeisten 7 vuoden sisällä. Voiko tää olla jokin alkava muistisairaus?Ap.

Vierailija
15/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vain kannattanut tyytyä siihen kilttiin mieheen?🥺

Vierailija
16/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuinka se ei ole koskaan mikään ongelma kun nainen väittää tietävänsä mitä mies haluaa ja jotenkin jännästi se naisen luuleminen on aina naisen etua. Mutta toisaalta kaikkihanntietää että nykypäivänä naiset on itsekeskeisiä, itserakkaita ja omahyväisiä pikku paskiaisia joka ei koskaan ajattele kuin omaa parastaan välittämättä muista tai muiden halusta

17/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat sillä tavalla tyhmänovelia, että osaavat kietoa oman itsekkyytensä mukavuuden valeasuun. Katsokaa tekoja, ei puheita.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yleensä ole niin? Ite kanssa neuvon vaimoa, kun muuten hän tekee aina typerä päätöksiä.

Vierailija
19/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa juurikin minun mieheltäni. Voiko tuo olla oikeasti vähän hölmö, mutta pohjimmiltaan huomaavainen ajatus, vai ovela tapa livistää vastuusta? Ap.

Eihän tuo ole edes millään tavalla OVELA tapa livistää vastuusta vaan aika läpinäkyvän törkeä tapa olla ajattelematon ja ikävä puoliso, juuri pahimmalla hetkellä.

Vierailija
20/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta. Luulen, että molempia kuten sinunkin tapauksessasi voi olla. Mikään ei taida olla parempaa kuin luistaa vastuusta ja samaan aikaan ylistää itseään ajattelevaisuudesta ja toisten huomioimisesta.

Eipä tuollaista ole mukavaa katsella. Kissa pöydälle ja vääntämään rautalangasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi