Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mieheni luulee tietävänsä minua paremmin mitä minä haluan?

Vierailija
18.09.2025 |

Mitä mä missaan? Tuntuu kuin olisin piilokamerassa tai jotain, mutta mieheni tekee hyvin monessa asiassa juuri päinvastoin kuin pyydän ja tuntuu oikeasti ajattelevan, että on huomaavainen.

Esimerkiksi mieheni opiskeli työn ohessa itselleen korkeamman tutkinnon jo jonkin aikaa sitten ja on jatkuvasti kannustanut myös minua siihen. Kun mies opiskeli, minä otin täyden vastuun kodista ja lapsista. Nyt, kun vihdoin minäkin aloitin maisteritutkinnon työn ohessa, pyysin mieheltä, että hän ottaa vuorostaan vastuun kodista. Mitä tekee mies? Ilmoittaa joka päivä lähtevänsä mökille, että saan opiskella rauhassa?!? No enhän minä sitten saa, kun tällä tavalla kaikki kotityöt ja teinit jäävät mun vastuulle ja mies tekee entistäkin vähemmän kotitöitä. Mitä enemmän pyydän, että hän olisi kotona, sen vähemmän hän kotona on.

Toinen esimerkki, mitä pyydän, on se että työpäivän aikana viestitellään tai soitellaan vain, jos on todella tärkeää asiaa. Minä teen työtä, jossa joudun keskittymään todella kovasti ja en pidä keskeytyksistä. Haluan kuitenkin olla tavoitettavissa hätätilanteissa, joten siksi puhelin on lähellä. Lapset tämän muistavat, mutta mies lähettelee milloin mitäkin ihan turhanpäiväisiä viestejä, vaikka kuvan puhelinlaskuista tai kysyy mitä tehtäisiin illalla. Loukkaantuu aivan suunnattomasti, jos pyydän olemaan häiritsemättä. Kokee olevansa huomaavainen ja hyvä mies, kun vaimoaan ajattelee ja muistaa päivän mittaan. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet sen kanssa? Kuulostaa ihan hirveältä suhteelta.

N60

No tässä nyt luonnollisesti kerron vain ne huonot puolet, koska ne ovat ongelma, johon kaipaan apua. Hyviäkin puolia löytyy, mutta juuri nyt näitä huonoja on aika paljon. Meillä on ollut pitkä liitto, joka on ollut pitkään hyvä. Ei sitä nyt viitsisi roskiin heittää ihan helpolla. Lähinnä kaipaan näkökulmia ja neuvoja tilanteeseen. Alkaa tulla nyt ainakin ymmärrys, että olen ihan liian kiltti ja ainakin viestit aion estää työpäivinä. Ap.

Minä ottaisin jollain tekosyyllä etäisyyttä ja kävin nauttimassa vain ne hyvät puolet

Vierailija
62/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N60

No tässä nyt luonnollisesti kerron vain ne huonot puolet, koska ne ovat ongelma, johon kaipaan apua. Hyviäkin puolia löytyy, mutta juuri nyt näitä huonoja on aika paljon. Meillä on ollut pitkä liitto, joka on ollut pitkään hyvä. Ei sitä nyt viitsisi roskiin heittää ihan helpolla. Lähinnä kaipaan näkökulmia ja neuvoja tilanteeseen. Alkaa tulla nyt ainakin ymmärrys, että olen ihan liian kiltti ja ainakin viestit aion estää työpäivinä. Ap.

Lähde tosiaan viikonlopuksi pois kotoa ennen kuin mies ehtii lähteä mökille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N60

Lähde tosiaan viikonlopuksi pois kotoa ennen kuin mies ehtii lähteä mökille. 

Tai kuukaudeksi, pariksi

Vierailija
64/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti samasta syystä, kuin sinäkin luulet tietäväsi miestäsi paremmin mitä hän haluaa.

Vierailija
65/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällainen veli. Tietää paremmin kuin minä joka asian. Hänen ei tarvitse myöskään kysyä minulta yhtään mitään, koska hän tietää omasta mielestään kysymättä miksi esim. teen jotain tai mitä vaikka ajattelen. Kävelee yli joka asiassa, perinnönjako oli jopa lakimiehen mielestä veljeni puolelta kohtuutonta. On selvää, että hän on väärässä näiden tutkintojensa kanssa. Jonkinlaista kontrollointia ja kyvyttömyyttä nähdä toisen näkökulma. Isäni oli samanlainen. Veljeni kanssa en ole tekemisissä ja veikkaan että hänen tulkintansa tilanteesta on vaikea sisko, jolla on shock horror oma tahto. Mitä ei saisi olla.

Hmm.  Miehen isä oli hyvin kontrolloiva anoppiani kohtaan, alkaakohan mies iän myötä muistuttamaan edesmennyttä isäänsä. Ap?

Iän myötä? 7 vuotta sitten oli hyvinkin i

Häh? Ei ole hyvin iäkäs on vähän päälle 50 vuotta. Muistisairautta pohdin, koska kyllähän jollakin voi olla vaikka alkava muistisairaus jo 40-50 vuotiaana. Ap.

Vierailija
66/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelma on siinä, että puhut anonyymillä palstalla asioista, joista muut puhuvat sen kumppanin kanssa.

Vierailija
67/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kun olet ajattelevaisesti antanut minulle paljon omaa rauhaa. Nyt onkin yllätyksenä vastalahja sinulle! Saat nauttia omasta rauhasta ihan kunnolla, minä vetäydyn opiskelemaan teitä häiritsemästä loppuvuodeksi. Treffailustakin tulee varmaan uudelleen jännittävää, kun ollaan enemmän erossa! Pus pus!"

Lappu pöydälle

Vierailija
68/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa, että sinä epäonnistut. Muille mies kertoo miten on kannustanut sinua, mutta ei sinusta ollut siihen.

Tämä. Ja myös se, että ensin opiskeli itse ja sitten piruuttaan alkoi kannustaa ap:ta kun aatteli ettei siitä kuitenkaan ole mihinkään. Kun ap pääsikin kouluun, nyt koittaa tehdä tämän opiskelut tyhjäksi katoamalla pelipaikalta ja epäämällä kaiken avun. Mies olis halunnu paistatella oppineisuudellaan ja painaa alas ap:ta, joka ei mukamas samaan pystyisi.

Vierailija
69/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N60

Et sinä ole kiltti. Sinä olet alistuva ja laitat omat tarpeesi syrjään jostain syystä ja selität sen itsellesi kiltteytenä.

Kiltti ihminen osaa huolehtia itsestään. Hän osaa olla kiltti myös itselleen. Kiltti ihminen osaa tunnistaa, jos häntä kohdellaan huonosti.

Vierailija
70/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä voin kertoa, että tuo on juuri klassinen tapa päästä helpolla. Ja siihen aika monet miehet pyrkivät. Minäkin usein.

Sivusta kyselen.. Miten tuossa muka pääsee helpolla? Selvästi mies ei halua olla ap:n seurassa eikä tee häntä onnelliseksi vaan ärtyneeksi ja jopa vihaiseksi. Lopputuloksena mies saa tuosta.. mitä? Bimbsiä tuskin. Miksei vaan elä vapaana?

Vierailija
71/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit !  Laita nyt  ihmeessä  kotitöitä niillekin 

Juu. Teinien syy, että parisuhde on epätasa-arvoinen. Nimenomaan lapset pitää ottaa keskusteluun mukaan, kun iskä vähän aliarvio äiskää parisuhteessa. No mutta kun eihän se äiti edes tiedä, mikä on hänen omaksi parhaakseen. Eihän aikuinen nainen voi sellaista itse tietää.

Vierailija
72/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ongelma on siinä, että puhut anonyymillä palstalla asioista, joista muut puhuvat sen kumppanin kanssa.

Ehkä ongelma on siinä, että kommentoit palstalla asioita, joita joko et ole lukenut tai et ole ymmärtänyt lukemaasi.

Vierailija
73/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä voin kertoa, että tuo on juuri klassinen tapa päästä helpolla. Ja siihen aika monet miehet pyrkivät. Minäkin usein.

Minun isäni myös opettanut nämä kikat minulle. -Tytär, joka tarvittaessa osaa päästä helpolla

Minä en haluaisi olla parisuhteessa niin tyhmän ihmisen kanssa, kelle tuo menee läpi.

Mielummin palkkasin vaikka siivoojan ja ottaisin fiksun kumppanin, jota arvostan.

Vierailija
74/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän yrittää manipuloida sinua ja vieläpä sangen läpinäkyvästi ja surkeasti. Muka sinun parhaaksi.

Lähde hotelliin viikonlopuksi ja sano miehellesi, että ajattelet hänen parastaan. Mies saa rauhassa olla isänä ja siinä samalla tehdä suursiivoiksen ilman, että sinä olet häiritsemässä.

Miehen parasta voisi ajatella muutenkin.

Imuroinnin voi jättää miehelle, koska hän nyt vaan on niin hyvä siinä.

Riittää, että näkee hänen imuroivan edes kerran.

Hienoahan se on, että juuri hän on se imurointilahjakkuus tässä taloudessa, jossa nainen tuskin edes tietää mistä imuri käynnistyy. Ei tuollaista lahjakkuutta voi jättää käyttämättä. 

Vierailija
75/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oikeasti suuttuisin ihan tosissani, jos mulle tehtäisiin noin. Olisin niin vttumainen, että varmasti muistaisi jatkossa.

Niinpä. Minä en pelkää yksinoloa enkä suhteen päättymistä. Minua ei olekaan koskaan kohdeltu huonosti parisuhteessa.

Parisuhteen eteen teen kaikkeni, mutta jos toista se ei kiinnosta vaan hän perseilee, niin se on sitten siinä.

Tämähän se on ja kiltti ihminen olen minäkin. Siksi en voikaan hyväksyä sitä, että se minulle kaikkein rakkain ihminen olisikin jotain muuta minua kohtaan.

Vierailija
76/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pärjääkö miehesi ilman sinua koko pitkän työpäivän, vai oletko liian julma?

Vierailija
77/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko vastata miehelle työn aikana koko ajan. Ellei hätä. Lasten soittoäänet ja viestit voi aktivoida puhelimeen. Ja miehen hiljentää jos et halua. Sano jos haluat miehen osallistuvan kotihommiin tai sopikaa niistä. Vai joko riitti koko suhde. Mies haluaa kai vapaa-aikaa muualla itselleen, entä sun vapaa-aika, koska sun vuorot.

En siis vastaakaan ja puhelin on pelkällä värinällä. Mutta, joka kerta ajattelen, että jollain on todella tärkeää asiaa ja  viesti täytyy katsoa, koska kaikki tietävät ettei saa turhaan häiritä. Siten huomaan, että se olikin miehen jokin aivan turha viesti ja jätän vastaamatta. Keskittyminen on kuitenkin häiriintynyt ja asiaan palaaminen vaikeaa. Taidan mykistää miehen oikeasti aina päiväksi. Ap.

Ap, olet aika kiltti. Mulla mies olisi ensimmäisen viestin saanut vah

Ei ole kiltti. Päinvastoin. Ei osaa olla kiltti edes itselleen. Alistuu ja sietää.

Vierailija
78/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi nainen, jonka elämä pyörii miehen ympärillä ja sitä kutsutaan ihan normaaliksi elämäksi.

Selitetään miehen teot aina parhain päin ja korostetaan niitä yksittäisiä "huippuhetkiä" isänä.

Älä valita, jos annat jonkun muun määritellä sen, mikä on sinulle hyväksi. Kukaan terve aikuinen ei suostu tuollaiseen.

Vierailija
79/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi nainen, jonka elämä pyörii miehen ympärillä ja sitä kutsutaan ihan normaaliksi elämäksi.

Selitetään miehen teot aina parhain päin ja korostetaan niitä yksittäisiä "huippuhetkiä" isänä.

Älä valita, jos annat jonkun muun määritellä sen, mikä on sinulle hyväksi. Kukaan terve aikuinen ei suostu tuollaiseen.

Jep. Tuollaisia puheita joutui ottamaan vastaan lapsena joskus 70-luvulla.

Vierailija
80/82 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta kyselen.. Miten tuossa muka pääsee helpolla? Selvästi mies ei halua olla ap:n seurassa eikä tee häntä onnelliseksi vaan ärtyneeksi ja jopa vihaiseksi. Lopputuloksena mies saa tuosta.. mitä? Bimbsiä tuskin. Miksei vaan elä vapaana?

Ap passaa ja seksiä on silloin, kun mies haluaa. Vai mitä muuta odotat, kun nainen antaa muutenin kohdella itseään huonosti?