Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mieheni luulee tietävänsä minua paremmin mitä minä haluan?

Vierailija
18.09.2025 |

Mitä mä missaan? Tuntuu kuin olisin piilokamerassa tai jotain, mutta mieheni tekee hyvin monessa asiassa juuri päinvastoin kuin pyydän ja tuntuu oikeasti ajattelevan, että on huomaavainen.

Esimerkiksi mieheni opiskeli työn ohessa itselleen korkeamman tutkinnon jo jonkin aikaa sitten ja on jatkuvasti kannustanut myös minua siihen. Kun mies opiskeli, minä otin täyden vastuun kodista ja lapsista. Nyt, kun vihdoin minäkin aloitin maisteritutkinnon työn ohessa, pyysin mieheltä, että hän ottaa vuorostaan vastuun kodista. Mitä tekee mies? Ilmoittaa joka päivä lähtevänsä mökille, että saan opiskella rauhassa?!? No enhän minä sitten saa, kun tällä tavalla kaikki kotityöt ja teinit jäävät mun vastuulle ja mies tekee entistäkin vähemmän kotitöitä. Mitä enemmän pyydän, että hän olisi kotona, sen vähemmän hän kotona on.

Toinen esimerkki, mitä pyydän, on se että työpäivän aikana viestitellään tai soitellaan vain, jos on todella tärkeää asiaa. Minä teen työtä, jossa joudun keskittymään todella kovasti ja en pidä keskeytyksistä. Haluan kuitenkin olla tavoitettavissa hätätilanteissa, joten siksi puhelin on lähellä. Lapset tämän muistavat, mutta mies lähettelee milloin mitäkin ihan turhanpäiväisiä viestejä, vaikka kuvan puhelinlaskuista tai kysyy mitä tehtäisiin illalla. Loukkaantuu aivan suunnattomasti, jos pyydän olemaan häiritsemättä. Kokee olevansa huomaavainen ja hyvä mies, kun vaimoaan ajattelee ja muistaa päivän mittaan. 

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tuuliviiri, jonka kanssa mies kävelee miinakentällä, eikä naikkonen muista mitä on tunti sitten pyytänyt. 

Mies sanoo usein, että hänellä ei ole hajuakaan, mitä minä haluan ja on hyvin hämmentynyt, kun suutun hänen toiminnastaan. Mielestäni minä kerron hyvin selväsanaisesti ja konkreettisesti, mitä asioita toivoisin. Onko mieheni  siis niitä miehiä, joiden mielestä naisen ei on kyllä. Ajatteleeko hän jotenkin kummasti, että en tarkoittaisikin asioita, joita sanon? Ap.

Vierailija
22/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli vähän tuon tyylinen, minulle kyllä vastaava pelleily ei mennyt ollenkaan läpi vaan vastaavassa tilanteessa olisin esim. itse mennyt sinne mökille ensin ja jättänyt hänet hoitamaan kotityöt ja muut

Selvisi että eroahan se oli päässään hautonut ja käytös kieli tästä. Minulle oli siis ennen tämän selviämistä puhunut samantyylistä valehuomioimispaskaa kuin ap:n mies ap:lle, varmaan etten lähtisi menemään ennen kuin ehtii löytää uuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi typerän miehesi numero ei ole hiljennettynä? Jos ei ymmärrä rajojasi, hätätilanteessa soittakoot jollekulle muulle. Riittää että teinit saavat sinut kiinni työpäivän aikana

Vierailija
24/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on tuuliviiri, jonka kanssa mies kävelee miinakentällä, eikä naikkonen muista mitä on tunti sitten pyytänyt. 

Mies sanoo usein, että hänellä ei ole hajuakaan, mitä minä haluan ja on hyvin hämmentynyt, kun suutun hänen toiminnastaan. Mielestäni minä kerron hyvin selväsanaisesti ja konkreettisesti, mitä asioita toivoisin. Onko mieheni  siis niitä miehiä, joiden mielestä naisen ei on kyllä. Ajatteleeko hän jotenkin kummasti, että en tarkoittaisikin asioita, joita sanon? Ap.

"Ajatteleeko hän jotenkin kummasti, että en tarkoittaisikaan asioita, joita sanon?"

Voi hyvinkin olla. Minun mieheni sortuu tähän välillä. Mutta riittävän tehokas viestintä aiheesta menee onneksi perille ja muutosta tapahtuu. Selväsanaisuus ja konkretia ei ainakaan omalla kohdallani ole riittänyt. Olemme olleet yhdessä kohta 20 vuotta ja kummallekin kyseessä on ns. elämänsä rakkaus. Mutta sehän ei tarkoita, että kaikki olisi joka hetki täydellistä.

Vierailija
25/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin, kun miehelle ei mennyt perille, että olen aikuinen ihminen, joka kertoo sitten, kun kaipaa jotain. Loppuaikoina ei voinut käydä kaupassa ilman, että toi minulle jotain, vaikka olin sanonut, että en tarvitse yhtään mitään. 

Vierailija
26/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko vastata miehelle työn aikana koko ajan. Ellei hätä. Lasten soittoäänet ja viestit voi aktivoida puhelimeen. Ja miehen hiljentää jos et halua. Sano jos haluat miehen osallistuvan kotihommiin tai sopikaa niistä. Vai joko riitti koko suhde. Mies haluaa kai vapaa-aikaa muualla itselleen, entä sun vapaa-aika, koska sun vuorot.

Vierailija
27/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi typerän miehesi numero ei ole hiljennettynä? Jos ei ymmärrä rajojasi, hätätilanteessa soittakoot jollekulle muulle. Riittää että teinit saavat sinut kiinni työpäivän aikana

Pitää varmaan oikeasti mykistää mies. Siinäpähän sitten ihmettelee, jos oikeasti olisi jotain tärkeää asiaa, eikä saa mua kiinni. Hassua, että lapset ovat pienestä lähtien ymmärtäneet, että minulle saa työpäivän aikana soittaa tai laittaa viestin vain oikeasti kiireellisessä/ tärkeässä asiassa. Tuntuukin, että minun rahani eivät ole miehelle tärkeitä, vaan hän kävelee ylitseni jatkuvasti mukamas hyväntahtoisesti ja huolehtivasti. Ap.

Vierailija
28/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuitenkin olisi hyvä jonkun kertoa sen epärealistisen haluamisen seuraukset suoraan, siis mitä on lopputuloksena.

Vierailija
29/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohta on se, että mies ajattelee AINA ensisijaisesti itseään. Onko se sitten kusipäisyyttä vai mitä, niin sen saa jokainen tykönään päättää. Mutta tämä pitkän elämänkokemuksen tuomalla varmuudella. Ehkä voidaan tulkita niin, että se on miehille tyypillistä itsekkyyttä, joka kylläkin mielestäni muuttuu kusipäisyydeksi siinä vaiheessa, kun ääneen sanottuja toivomuksia ei kuunnella ja toimita niiden mukaan. 

Vierailija
30/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli vähän tuon tyylinen, minulle kyllä vastaava pelleily ei mennyt ollenkaan läpi vaan vastaavassa tilanteessa olisin esim. itse mennyt sinne mökille ensin ja jättänyt hänet hoitamaan kotityöt ja muut

Selvisi että eroahan se oli päässään hautonut ja käytös kieli tästä. Minulle oli siis ennen tämän selviämistä puhunut samantyylistä valehuomioimispaskaa kuin ap:n mies ap:lle, varmaan etten lähtisi menemään ennen kuin ehtii löytää uuden.

Minä tälle jo eroakin kiukuissani ehdotin, kun ei löydy haluja kotona olla, mutta kuulemma kiristän emotionaalisesti ja uhkaillen epäreilusti erolla riitatilanteessa. Ei halua erota ja rakastaa eniten maailmassa omien sanojensa mukaan. En tiedä, mikä tähän auttais, mut turhauttaa suunnattomasti. Ero kävi siis ihan oikeasti mielessä, en harrasta turhia uhkauksia. Voiko sillä olla joku keski-iänkriisi? Ap.

Vierailija
31/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille rajat. Tai laita rajat itsellesi, mitä siedät. Jos tuo vaikka sulle kaupasta jotain, mitä et halua, niin sanot, että tätä et ota, ei kiitos. Syö itse jne. 

Vierailija
32/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tälle jo eroakin kiukuissani ehdotin, kun ei löydy haluja kotona olla, mutta kuulemma kiristän emotionaalisesti ja uhkaillen epäreilusti erolla riitatilanteessa. Ei halua erota ja rakastaa eniten maailmassa omien sanojensa mukaan. En tiedä, mikä tähän auttais, mut turhauttaa suunnattomasti. Ero kävi siis ihan oikeasti mielessä, en harrasta turhia uhkauksia. Voiko sillä olla joku keski-iänkriisi? Ap.

Sun on oikeastaan turha arvuutella näitä juttuja täällä palstalla. Olisi pariterapian aika, ennen kuin menee pahemmaksi. 

Vierailija
33/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko vastata miehelle työn aikana koko ajan. Ellei hätä. Lasten soittoäänet ja viestit voi aktivoida puhelimeen. Ja miehen hiljentää jos et halua. Sano jos haluat miehen osallistuvan kotihommiin tai sopikaa niistä. Vai joko riitti koko suhde. Mies haluaa kai vapaa-aikaa muualla itselleen, entä sun vapaa-aika, koska sun vuorot.

En siis vastaakaan ja puhelin on pelkällä värinällä. Mutta, joka kerta ajattelen, että jollain on todella tärkeää asiaa ja  viesti täytyy katsoa, koska kaikki tietävät ettei saa turhaan häiritä. Siten huomaan, että se olikin miehen jokin aivan turha viesti ja jätän vastaamatta. Keskittyminen on kuitenkin häiriintynyt ja asiaan palaaminen vaikeaa. Taidan mykistää miehen oikeasti aina päiväksi. Ap.

Vierailija
34/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lue täällä oleva ketju rajattomista ihmisistä. Miehesi kuulostaa siltä, että hänellä on näitä piirteitä.

Vierailija
35/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väliä mistä johtuu, jos on noin huono puoliso ja sinun viestisi ei mene perille? Ei sun tarvi häntä alkaa parantamaan vaan miettiä oma sietoraja.

Vierailija
36/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse erosin, kun miehelle ei mennyt perille, että olen aikuinen ihminen, joka kertoo sitten, kun kaipaa jotain. Loppuaikoina ei voinut käydä kaupassa ilman, että toi minulle jotain, vaikka olin sanonut, että en tarvitse yhtään mitään. 

Minä en ihan ymmärrä mitä pahaa on tuoda kaupasta jotain hyvää? Jättää vaan syömättä jos ei ollut onnistunut yllätys?

Vierailija
37/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis vastaakaan ja puhelin on pelkällä värinällä. Mutta, joka kerta ajattelen, että jollain on todella tärkeää asiaa ja  viesti täytyy katsoa, koska kaikki tietävät ettei saa turhaan häiritä. Siten huomaan, että se olikin miehen jokin aivan turha viesti ja jätän vastaamatta. Keskittyminen on kuitenkin häiriintynyt ja asiaan palaaminen vaikeaa. Taidan mykistää miehen oikeasti aina päiväksi. Ap.

Ap, olet aika kiltti. Mulla mies olisi ensimmäisen viestin saanut vahinkona läpi ja toisen häiriköinnin jälkeen mykistetyksi tiukan palautteen kera.

Vierailija
38/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa, että sinä epäonnistut. Muille mies kertoo miten on kannustanut sinua, mutta ei sinusta ollut siihen.

Vierailija
39/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinua tyhmänä, jolle kaikki menee läpi. Joko olet sellainen tai et ole pitänyt puoliasi tärkeissä asioissa.

Vierailija
40/81 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sen kanssa? Kuulostaa ihan hirveältä suhteelta.

N60

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme