Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisikoira puri lasta ilman syytä, saa jatkaa poliisikoirana

Vierailija
18.09.2025 |

https://yle.fi/a/74-20183357

Siis miten voidaan sallia,että tämmöinen ohikävelevää lasta pureva koira saa vain jatkaa hommia?? Poliisi vain sanoo, että "vahinko" eikä koiraa saa syyllistää!! Uskomatonta. Ei ole tuollaisella koiralla asiaa yhteiskuntaan,jos ilman syytä puree ulkona kävelevää lasta!!

Kommentit (317)

Vierailija
281/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Poliisikoira puri lasta ilman syytä.'

Ohis: pureeko poliisikoira lasta joskus syystä?

No. Jos jos vaikka juoksee karkuun tai yrittää käydä jonkun kimppuun on ne koirat kai koulutettu käymään käskystä kiinni. Ei tappamaan. 

Ehkä koiralle ei ole opetettu lapsista. Tai pituusrajoista. Varmaan luullut kepin olleen jonkinlainen ase tms. 

Osa kai haistelee lähinnä huumeita tms.

Vierailija
282/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisikoiralle sattui vahinko, tapaturma.

Itse ihmettelen, että se pureminen ei kuitenkaan uutistekstien mukaan saanut aikaan kuin mustelmia ja nirhaumia.

Jos koira olisi täysillä purrut, olisi kai kunnon haavat.

En tietenkään vähättele tapausta millään lailla. Pahalta se koiran hyökkäys tuntuu vaikkei jälkiä syntyis kun mustelmina.

Mullekin tuli ikävät jäljet takareiteen kun kävelylenkillä ohittamani mäyräkoiratroikasta yksi yllättäen hyökkäsi reiteen kiinni. Kipeetä teki pitkän aikaa... mustelma ja jonkinlaiset näykkäisyn jäljet näkyi pitkän aikaa....

Ja se oli pahinta mun kohdalla, että se koiranulkoiluttaja huuteli mulle ikään kuin olisin itse syyllinen... Törkeä ihminen se tyyppi. Menin ohitse, koirat seilasivat kävelytietä laidasta laitaan pitkässä hihnassa....

No, onneksi tota troikkaa ei nyt

Sinä joka tähän vastasit kommentoiden että vähättelet kuitenkin!

Ensinnäkin, se vahingoksi ja tapaturmaksi tuota tapausta sanominen on poliisin oma kommentti. Tapaturma. 

Todellakin, jos koira olisi oikeasti rajusti purrut, jäljet olisivat toista luokkaa kuin mustelmia ja nirhaumia.

Ja todellakin, ymmärrän toki, että lapsen kokoisen koira kaataa helpommin kuin aikuisen, lapsi säikkyy, säikkyisi aikuinenkin. Ja niin edelleen.

Jätät sitten itse huomioimatta sen, että itsellänikin on kokemusta kimppuun käyvästä koirasta. Toinenkin tilanne kokemuspiirissäni, nuorempana palasin yöaikaan pyörällä himaan, tieosuudella ei ollut katuvaloja, yhtäkkiä jalkaani rupesi tökkimään susikoiran kuono. Onneksi se koira ei ollut puremaan halukas. En tiedä miksi se minut hoksasi ja seurasi minua jonkin aikaa. Mutta hiukan kyllä säikäytti.

Ja usein on käynyt niin, että lähistön metsäpoluilla jostain juoksee iso koira minua päin, minulla itselläni ei ole koiria, joten minulla ei ole luontevaa suhtautumista tällaisiin päin juokseviin koiriin, minun reaktioni on, että pysähdyn enkä tee mitään, vaikka se koira siinä päin hyppisi.... Ja juu, aina saa huutaa koiran omistajalle, että KUTSU TÄMÄ KOIRASI POIS!

Just just, vähättelen!

Vähättelevätkö ne poliisikoirien kanssa toimivatkin, kun sanovat, että vapaalla olevan koiran kanssa todella harvoin käy tällaista kuin nyt on käynyt, saati työssä olevan koiran kanssa, harvemmin käyvät aiheetta kehenkään kiinni!

Liioitteletteko te!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, että se pureminen ei kuitenkaan uutistekstien mukaan saanut aikaan kuin mustelmia ja nirhaumia.

En tietenkään vähättele tapausta millään lailla. Pahalta se koiran hyökkäys tuntuu vaikkei jälkiä syntyis kun mustelmina.

Mullekin tuli ikävät jäljet takareiteen kun kävelylenkillä ohittamani mäyräkoiratroikasta yksi yllättäen hyökkäsi reiteen kiinni. Kipeetä teki pitkän aikaa... mustelma ja jonkinlaiset näykkäisyn jäljet näkyi pitkän aikaa....

Ja se oli pahinta mun kohdalla, että se koiranulkoiluttaja huuteli mulle ikään kuin olisin itse syyllinen... Törkeä ihminen se tyyppi. Menin ohitse, koirat seilasivat kävelytietä laidasta laitaan pitkässä hihnassa....

Hei, moi, sinä joka kommentoit kommentoijaa.

ITEHÄN SILLE SEN VÄHÄTTELY-SANAN TARJOSIT! SIKSI SE SIIHEN TARTTUI!

Vierailija
284/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin mustavalkoista, että jos koira puree niin piikille vaan. Tilanteet on tapauskohtaisia

Olet oikeassa siinä, että asiaa ei hoideta automaattisesti piikillä. Jos koira kuuluu siviilille, poliisi ampuu koiran. Ja nykyään varsin matalalla kynnyksellä, usein toki hyvästä syystä.

Vierailija
285/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä.Todella vähättelet. 

Seuraavaksi tuo harvinainen päällekäynti voikin olla kohtalokas, se on tosiasia. Ja hirveä kokemus bytkin tuolle lapselle. Ja vastauksena pelkkää olkien kohottelua ja voi voi. Ei mitään millä jatkossa tilanne ennaltaehkäistään. Siellä on varmaan kaikki perheet paniikissa.

Vierailija
286/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys, mutta miksi se lapsi vietiin vasta seuraavana päivänä hoitoon? Eikö ollut päivystysvastaanoton arvoinen tilanne vanhampien mielestä? 

Kyllä vietiin heti ja oli hoitajan vastaanotolla. Seuraavana päivänä lääkärin.

* Eli ei siis ollut välittömän lääkärin hoidon eikä arvioinnin tarpeessa. Kiitos, tämä info riittää.

Vierailija
287/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys, mutta miksi se lapsi vietiin vasta seuraavana päivänä hoitoon? Eikö ollut päivystysvastaanoton arvoinen tilanne vanhampien mielestä? 

Kyllä vietiin heti ja oli hoitajan vastaanotolla. Seuraavana päivänä lääkärin.

* Eli ei siis ollut välittömän lääkärin hoidon eikä arvioinnin tarpeessa. Kiitos, tämä info riittää.

Koiranpurema on usein vain pieni pistohaava, jonka syvyys täytyy sondata. Vaatii aina voimakkaan antibioottikuurin verenmyrkystysvaaran vuoksi. Koirien syljessä bakteeri, joka tätä aiheuttaa. Useimmiten ihmiset eivät kuole raateluun vaan verenmyrkytykseen. 

Yle Areenassa Elossa 24h viimeisen kauden viimeisessä jaksossa järkyttävä esimerkki siitä, kun terveydenhuollossa ei ymmärretty riskiä.

Vierailija
288/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullin virkakoira otettiin ohjaajalta pois huolimattomuuden vuoksi.

Virkakäytössä olevan koiran ylläpito edellyttää koiranohjaajalta korostunutta huolellisuutta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c8912500-cfe0-4f86-9fcf-52c0dd88afcb

Vierailija
289/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Totta. Jos vaikka auto tönäisee niin pitää lukittautua sisällä loppuelämäksi, koska niin voi käydä uudelleen.

Sinä et halua lapsen edes parantuvan tästä. Jostain syystä.. pistää mietityttämään miksi."

Saahan tällä mukavasti itselleen huomiota ja koiravihaa lietsottua... 

Enemmän tuo vähättely lietsoo koiravihaa. Huomiota tuskin kukaan haluaa.

Ei täällä kukaan vähättele mitään, ärsyttää vaan tuo varsin tarkoituksellinen koiravihapuhe. 

Vierailija
290/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tällaista pitäisi päästä sattumaan. Meille ei ole kerrottu mitään konkreettisia toimenpiteitä, miten vastaava estetään jatkossa. Pidin selviönä, että koira lopetetaan sen jälkeen, kun se hyökkää ilman syytä lapsen kimppuun. Mieltä helpottaisi edes se, jos tietäisi, että koiralla pidetään jatkossa kuonokoppaa."

Miksi teille pitäisi siitä kertoa? Se lukee varmaan jossain uutisessa joskus niin kuin muutkin asiat. 

Vierailija
291/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirahan teki juurikin niin kuin on koulutettu. Kävi kepin heiluttaajaan kiinni.

Koira hyökkäsi ilman käskyä ja se pitää lopettaa!

Sut pitäs lopettaa. Maailma olis kertaheitolla parempi paikka.

Mahta olla tuskasia kokemuksia koirista.

Se on poliisikoira ja toimi niin kuin poliisikoiran kuuluu: tilanne ln ollut uhkaava ->keppi.

Vierailija
292/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011502330.html

Tästä voi lukea perheen kommentteja.

Hän oli kaatunut maahan, saanut pureman ja säikähtänyt todella paljon, Loikkanen kertoo.

Loikkanen ei ollut kotona tapahtuma-aikaan, mutta hänen miehensä oli kuullut murinaa ja lapsen huudon ja juossut välittömästi paikalle. Koira ei ollut ehtinyt retuuttaa lasta, sillä poliisi oli saanut käskytettyä koiran heti irti.

Koirahyökkäyksellä oli todella ikäviä seurauksia perheelle. Lapsella on voimakkaita pelkotiloja, eikä hän ole äidin mukaan pystynyt menemään kouluun viikkoon.

Perhe on tällä hetkellä todella ahdistunut, sillä he eivät tiedä, miten vastaavia tilanteita ehkäistään jatkossa.

Ikävää, mutta miksi sinä otat asian niin henkilökohtaisesti..? 

Vierailija
293/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina ehdi joka paikkaan heti

Vierailija
294/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siellä on varmaan kaikki perheet paniikissa."

Ei pidä yleistää vaikka itse on...

Vierailija
295/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistä sinä tiedät oliko iho rikki."

Kyseessä oli mustelma. Koira ei purrut ihoa rikki. 

Ei ollut vaan iho oli rikki.

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011503392.html

Missä ne kuvat on ja todisteet?

Vierailija
296/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota ettei lapsi ole mennyt viikkoon kouluun, ymmärrän pelon ja trauman, mutta kouluun on silti mentävä..se vaan pahenee jos kotiin jää..toki veisin alkuun autolla tai saattaisin tai jos en itse saa järjestettyä etsisin jonkun joka voi mennä hänen kanssaan. Sen jälkeen koiriin siedätystä..ehkä kysyisin jopa poliisilta saisiko lapsi tavata tuon kimppuun käyneen koiran.

Olet kyllä täysin hakoteillä. Lapsi on akuutissa traumatilamteessa. Sinä jatksisit kidutusta. 

Mutta onko pahempi trauma kuin tsunamiorvolla?

Vierailija
297/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla helpompi opettaa koululaisia olemaan heiluttelematta mitään keppejä koulumatkoillaan? Keppileikit sitten omassa pihassa.

Lapsi ei heilutellut mitään keppiä. Hän oli aivan lähellä kotia menossa leikkipuistoon. Niin lähellä, että hänen huutonsa ja koiran murina kuului kotiin, josta vanhemmat syöksyivät paikalle.

Kai lapsi saa kantaa keppiä tai vaikka heilutella sitä kulkiessaan ilman pelkoa päälle hyökkäävästi koirasta. Taitaisi olla helpompaa lopettaa koira,vjolla on riski hyökätä kenenkään kimppuun.

Ihan turhaa sössötystä ja kooravihasi ulostusta.

Se on työkoira ja tulee kuo lemaan vanhuuteen, ei sun sössötykseen.

Vierailija
298/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Totta. Jos vaikka auto tönäisee niin pitää lukittautua sisällä loppuelämäksi, koska niin voi käydä uudelleen.

Sinä et halua lapsen edes parantuvan tästä. Jostain syystä.. pistää mietityttämään miksi."

Saahan tällä mukavasti itselleen huomiota ja koiravihaa lietsottua... 

Enemmän tuo vähättely lietsoo koiravihaa. Huomiota tuskin kukaan haluaa.

Ei täällä kukaan vähättele mitään, ärsyttää vaan tuo varsin tarkoituksellinen koiravihapuhe. 

En ole nähnyt yhtään kouravihapuhetta täällä.

Vierailija
299/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tällaista pitäisi päästä sattumaan. Meille ei ole kerrottu mitään konkreettisia toimenpiteitä, miten vastaava estetään jatkossa. Pidin selviönä, että koira lopetetaan sen jälkeen, kun se hyökkää ilman syytä lapsen kimppuun. Mieltä helpottaisi edes se, jos tietäisi, että koiralla pidetään jatkossa kuonokoppaa."

Miksi teille pitäisi siitä kertoa? Se lukee varmaan jossain uutisessa joskus niin kuin muutkin asiat. 

Tuo lainaus on äidin puhetta uutisessa.

Vierailija
300/317 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirahan teki juurikin niin kuin on koulutettu. Kävi kepin heiluttaajaan kiinni.

Koira hyökkäsi ilman käskyä ja se pitää lopettaa!

Sut pitäs lopettaa. Maailma olis kertaheitolla parempi paikka.

Mahta olla tuskasia kokemuksia koirista.

Se on poliisikoira ja toimi niin kuin poliisikoiran kuuluu: tilanne ln ollut uhkaava ->keppi.

Lapsi kävelee kadulla tien toisella puolella keppi kädessä ja sinun mielestäsi se on hyvä syy poliisikoiran hyökätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän