Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi seksi on monille keski-ikäisille naisille ihan evvk?

Vierailija
18.09.2025 |

Onko haluttomuus synnynnäistä vai onko niiden miehet vaan ollu huonoja panemaan? Mistä on kyse?

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpsykologille:

Ensinnäkään en ole mies. Toisekseen, jos sinä haluat pitää elämäsi osa-alueet siististi omissa lokeroissaan, niin vapaa maa. Jollekin on luonnollista kokea jopa spirituaalisia kokemuksia seksin yhteydessä, ja se on täysin ok ja voi rikastaa elämää ja henkilökohtaista kasvua paljonkin. Kolmanneksi, seksimyönteisyys ei tee panoaddiktiksi.

Älä jaksa saarnata äidillesi. Olet kokematon ja tokihan exploraat tuota sekä henkistä kenttää niin kauan kun sielu sietää. Itseä ei kiinnosta enää, koita nyt vaan kestää.

Vierailija
142/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elin 15v suhteessa jossa seksi narsistin kanssa oli a) tunnetta että olen pumpattava nukke jolla ei ole tunteita tai seksuaalisuutta b) väkivaltaista, myös raiskauksia c) ei ikinä silloin kuin minä olisin halunnut, mutta aina olisi pitänyt olla valmis kun hän halusi

Eipä sen jälkeen kauheesti kiinnosta seksiasiat. Täysin evvk. Uuden kumppanin kanssa meni kaaaaaauuuuaaaan ennenkuin seksi alkoi taas olemaan sitä mitä se oli ennen eksääni.

Eli sinulle "sattui" narsisti mieheksi. Mites nykyinen mies? Onko hän ihana ja jännittävä eroon asti ja sitten hänestäkin löytyy tarkemmin ajatellen narsistisika jota et vaan tajunnut suhteen aikana?

Yrität olla nokkela mutta noin voi ihan oikeasti käydä. Tukholma-syndroomassa nainen tottuu ja rakastuu jopa alistettuna panttivankina, mutta tuskin hän vapaaksi pää

Pahoittelut. Tuo oli tarkoitettu ylesitykseksi eikä kohdistunut suoraan edelliseen kirjoittajaan, vaikka niin sen esitinkin. Sinulle esitän kysymyksen. Miksi liian moni nainen löytää miehestään narsistin vasta eron jälkeen? Onko kaikilla näillä naisilla Tukholma-syndrooma? Et varmasti itsekään usko siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos tietyssä ammatissa oleva mies sanoo, että hänellä on ollut vaan kaksi niin en kyllä usko. 

Missä ammatissa?

Vierailija
144/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos tietyssä ammatissa oleva mies sanoo, että hänellä on ollut vaan kaksi niin en kyllä usko. 

Missä ammatissa?

Kyllä te ne ammatit tiedätte. Pysytellään kaukana tiettyjen ammattien miehistä. 

Vierailija
145/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän:

"Miten se seksin harrastaminen estää muut mielenkiinnon kohteet? Mulla riittää aikaa ja kiinnostusta moneenkin asiaan seksin lisäksi"

Kyllä se estää. Vanhenevan miehen kanssa pitää olla täydellinen ajoitus ja kaikki tähdet kohdillaan jotta homma toimii. Joskus vaatii monta yritystäkin. Sen jäljeen pesulle. Siinä vierähtää helposti pari tuntia, mutta vähintään tunti. Ja tätä monta kertaa viikossa. Liikuntaan käytän vielä enemmän aikaa, mutta siihen se jää. Millekään muulle ei vaan aika riitä arjessa.

Kai sinä tajuat miten typerältä tuo kuulostaa. Että väkisin väännätte vanhan miehen piliä pystyyn jotta sinä saat simuloitua siitetyksi tulemista. Oletettavasti tuo ei ole lastentekotarkoituksessa eli olisiko aika vaan lopettaa? 

Jos käytät itse jotain steroideja niin lopeta ne, jotta omakin kehosi sa

Mitääh??? Ihan kuule miehen vuoksi toimintaa on usein. Minä rakastan häntä ja siksi _minä suostun_ tähän. Olen ehdottanut että oltaisiin harvemmin. Ei käy kun miehinen itsetunto kärsii.

Vierailija
146/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ammatissa?

Onnistuu muuten hyvin. 

Vierailija
147/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpsykologille:

Ensinnäkään en ole mies. Toisekseen, jos sinä haluat pitää elämäsi osa-alueet siististi omissa lokeroissaan, niin vapaa maa. Jollekin on luonnollista kokea jopa spirituaalisia kokemuksia seksin yhteydessä, ja se on täysin ok ja voi rikastaa elämää ja henkilökohtaista kasvua paljonkin. Kolmanneksi, seksimyönteisyys ei tee panoaddiktiksi.

Älä jaksa saarnata äidillesi. Olet kokematon ja tokihan exploraat tuota sekä henkistä kenttää niin kauan kun sielu sietää. Itseä ei kiinnosta enää, koita nyt vaan kestää.

Oletko siis noin 70-kymppinen? 

Et voi mistään tietää kokemukseni määrää - voin kertoa että sitä on.

Vierailija
148/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elin 15v suhteessa jossa seksi narsistin kanssa oli a) tunnetta että olen pumpattava nukke jolla ei ole tunteita tai seksuaalisuutta b) väkivaltaista, myös raiskauksia c) ei ikinä silloin kuin minä olisin halunnut, mutta aina olisi pitänyt olla valmis kun hän halusi

Eipä sen jälkeen kauheesti kiinnosta seksiasiat. Täysin evvk. Uuden kumppanin kanssa meni kaaaaaauuuuaaaan ennenkuin seksi alkoi taas olemaan sitä mitä se oli ennen eksääni.

Eli sinulle "sattui" narsisti mieheksi. Mites nykyinen mies? Onko hän ihana ja jännittävä eroon asti ja sitten hänestäkin löytyy tarkemmin ajatellen narsistisika jota et vaan tajunnut suhteen aikana?

Yrität olla nokkela mutta noin voi ihan oikeasti käydä. Tukholma-syndroomassa nainen tottuu ja rakastuu jopa alistet

Uskon. Se on erittäin tyypillistä, että traumaattiset kokemukset hahmottaa ja niitä pääsee käsittelemään vasta sitten, kun on saanut riittävästi etäisyyttä kyseisen trauman aiheuttajaan. Samasta syystä lapsuuden traumoja ei käsitellä siellä lapsuudessa vaan yleensä vasta sen jälkeen, kun on saavuttanut itsenäisyyden ja reippaasti etäisyyttä, ja usein alle tarvitaan myös korjaavia kokemuksia. Joillekin se korjaava kokemus voi olla esim. yksin asuminen, ettei kukaan nälvikään ja kotona saa olla rauhassa. 

Esimerkiksi itsellä väkivaltaisesta suhteesta toipumisen akuuttivaihe kesti 2 vuotta, mutta edelleen näin lähes 4 vuoden jälkeen mieleeni pulpahtelee säännöllisesti uusia asioita, että "olipa se ja sekin väärin". Osittain tiedostin nuo asiat suhteen aikana, mutta koska ne eivät olleet sen ainoa anti, olo on vähän kuin olisi ollut huumattuna. Ja kun suhteen jälkeen pääsin lopulta takaisin siihen hyvinvoinnin tilaan, mikä sitä oli edeltänyt, oma oloni on tietysti vaan jatkanut parantumistaan ja paranee edelleen. Joten tuo suhde ja mies näyttävät päivä päivältä huonommilta.

Vierailija
149/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itse olen 58-vuotias nainen. Miesystävä on 62-vuotias. Ennen pidin seksistä, mutta nykyään olen mieluummin ilman, kuin jaksan alkaa jännityksellä odotteleen että seisooko tänään ja jos, niin kuinka kauan. Löysän munan vatkaaminen ei vaan kiinnosta. Kyllä nuorempana pidin seksistä, mutta miehetkin olivat silloin nuoria, ja toimintakuntoisia. 

Elämä on luopumista

Ja seksistä "luopuminen" on pelkkää plussaa. Elämä on niin paljon parempaa, huolettomampaa ja vapaampaa ilman seksiä. 

Vierailija
150/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ammatissa?

Täytyy vaan liikkua tiettyihin aikoihin niin pystyy välttelemään.

Vierailija
151/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itse olen 58-vuotias nainen. Miesystävä on 62-vuotias. Ennen pidin seksistä, mutta nykyään olen mieluummin ilman, kuin jaksan alkaa jännityksellä odotteleen että seisooko tänään ja jos, niin kuinka kauan. Löysän munan vatkaaminen ei vaan kiinnosta. Kyllä nuorempana pidin seksistä, mutta miehetkin olivat silloin nuoria, ja toimintakuntoisia. 

Elämä on luopumista

Ja seksistä "luopuminen" on pelkkää plussaa. Elämä on niin paljon parempaa, huolettomampaa ja vapaampaa ilman seksiä. 

Moni voi kokea toisin.

Vierailija
152/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpsykologille:

Oletko siis noin 70-kymppinen? 

Et voi mistään tietää kokemukseni määrää - voin kertoa että sitä on.

Tiedän sen siitä että teet oletuksia minun tietämättömyydestäni ja puhut alentuvasti. Se paljastaa sinun tasosi. 

Vierailija
153/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he eivät ole kokeilleet avoimia suhteita ja polyamoriaa. 

Vierailija
154/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on luopumista

Moni voi kokea toisin.

Siitä vaan. Tässä ketjussa ei sitä mitenkään kielletä, vaan pohditaan ainoastaan, että onko tällaisia seksittömiä keski-ikäisiä ja jos on niin miksi. 

Miksi sinä olet täällä uhriutumassa omasta harrastuksestasi? Onko se tosiaan sinulta jotenkin pois, että muut eivä pane? :D Olisit onnellinen, enemmän munaa, pallia ja siementä sinulle.

Vierailija
155/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän:

"Miten se seksin harrastaminen estää muut mielenkiinnon kohteet? Mulla riittää aikaa ja kiinnostusta moneenkin asiaan seksin lisäksi"

Kyllä se estää. Vanhenevan miehen kanssa pitää olla täydellinen ajoitus ja kaikki tähdet kohdillaan jotta homma toimii. Joskus vaatii monta yritystäkin. Sen jäljeen pesulle. Siinä vierähtää helposti pari tuntia, mutta vähintään tunti. Ja tätä monta kertaa viikossa. Liikuntaan käytän vielä enemmän aikaa, mutta siihen se jää. Millekään muulle ei vaan aika riitä arjessa.

Kannattaisko miehen hakea tuohon apuja? En ole vastaavaan törmännyt vaikka edellinen mies oli 59v

Vierailija
156/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he eivät ole kokeilleet avoimia suhteita ja polyamoriaa. 

Just näin, että ei kun pyyhkäiset Sirpan kuivettuneet limat pois Juhan kangesta ja jatketaan... juu ei kiitos. 

Vierailija
157/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on luopumista

Onko sun puoliso samaa mieltä? Vai luovuitko parisuhteesta samalla kun seksistä? Muutenhan sun valinnoilla ei ole kenellekään minkään maailman merkitystä. Who cares. 

Vierailija
158/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole tehnyt mitään oletuksia tai puhunut alentuvasti. Sinulla ei myöskään ole mitään kapasiteettia arvioida toista, anonyymia nettikeskustelijaa tai tämän tasoa. 

Vierailija
159/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa jotenkin tuo tässäkin ketjussa esiintyvä asenne "on niin paljon muutakin tekemistä", jossa rivien välistä paistaa viesti "olen henkisesti pitemmällä kuin seksiä haluavat".

Mikäs siinä pelottaa? Ajatteletko että ulkosynnyttimien hinkuttaminen on jotenkin hirveän henkisesti kehittnyttä? :D

Ei sen tarvitse ollakaan. Ja huomaan kommentistasi että olet kokenut vain huonoa seksiä, jos se on ollut vain hinkuttamista

Vierailija
160/191 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on luopumista

Onko sun puoliso samaa mieltä? Vai luovuitko parisuhteesta samalla kun seksistä? Muutenhan sun valinnoilla ei ole kenellekään minkään maailman merkitystä. Who cares. 

Jos puoliso on peliaddikti, niin tästä kannattaa erota ennen kuin tämä vie itsen vararikkoon. Sama juttu seksiaddiktin kanssa. 

Se puolisoan voisi myös yhtä lailla tukea tätä toista seksittömyys-harrastuksessa ja opetella harrastamaan seksittömyyttä tämän kanssa. Ei ole mitään määritelmää sille, että seksin harrastaminen olisi parempi tai arvokkaampi kuin seksittömyyden harrastaminen. Huono puoliso jos ei harrasta seksittömyyttä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi