Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raharemontti, onko huonompaa ohjelmaa olemassa?

Vierailija
17.09.2025 |

3 aikuista lasta asuu kotona, vaikka yh-äidillä ei olisi varaa elättää yhtäkään. Remontin lopputulos: jäät joka kk enää 500e miinukselle, jippii

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ihanan Jaanan takia.. aina niin seksikäs

Vierailija
62/63 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vuokraan asuntoa. Vuokralla maksoi lainaerän ja asunnon kulut ja pikkuisen jäi itsellekin. Laina on jo maksettu, joten nyt jää tietenkin enemmän itselle.

Olin aivan ihmeissäni, kun tuttava kertoi, että hänellä jää vuokraamastaan asunnosta vain joitain laskuja itse maksettavaksi. Vuokralaisen maksama vuokra riittää juuri lainaan ja vastikkeeseen. Siis mitä ihmettä! Ihminen vuokraa asuntoa ja maksaa siitä silti vielä itse! Mikä järki tuossa on? Eikä hänellä ole laina-aika loppumassa vielä pitkään aikaan.

Että kyllä joillain rahan käytön suunnittelu on aika ihmeellistä ja heikkoa.

Sitä ihmettä esimerkiksi että korot hippusen pomppasi tossa vuosiksi, kotitalousvähennys leikattu, korkojen verovähennys leikattu, kiinteistöverot/tontin vuokrat+kaikki muutkin nousseet koska inflaatio. On tässä pikkaern kylmä tullut tosiaan omistusasujille/niiden vuokra

Eikö silloin vuokrakin nouse, kun kulut nousevat? On minulla se asunto edelleen vuokralla. Olen nostanut vuokraa viimeisen viiden vuoden aikana yhteensä 150 euroa. Vuokralainen on tuossa välissä vaihtunut kaksikin kertaa ja aina on uusi tulija löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vuokraan asuntoa. Vuokralla maksoi lainaerän ja asunnon kulut ja pikkuisen jäi itsellekin. Laina on jo maksettu, joten nyt jää tietenkin enemmän itselle.

Olin aivan ihmeissäni, kun tuttava kertoi, että hänellä jää vuokraamastaan asunnosta vain joitain laskuja itse maksettavaksi. Vuokralaisen maksama vuokra riittää juuri lainaan ja vastikkeeseen. Siis mitä ihmettä! Ihminen vuokraa asuntoa ja maksaa siitä silti vielä itse! Mikä järki tuossa on? Eikä hänellä ole laina-aika loppumassa vielä pitkään aikaan.

Että kyllä joillain rahan käytön suunnittelu on aika ihmeellistä ja heikkoa.

Sitä ihmettä esimerkiksi että korot hippusen pomppasi tossa vuosiksi, kotitalousvähennys leikattu, korkojen verovähennys leikattu, kiinteistöverot/tontin vuokrat+kaikki muutkin nousseet koska inflaatio. On tässä pikkaern

No mulla nousi pienessä asuntolainassa korko 35€sta> 100n euroon yhdessä yössä, onneksi pystyn asumaan itse, koska vuokratessa jos siihen päälle pitää uusia asuntoon jotain jääkaappia jne niin voi pian huomata että voitollinen yhtälö alkaakin olla nykyisessä tilanteessa mahdoton, koska plus energiakriisit, vastikkeen nousut jne. Kivalta toki kuulostaa ajatus nostella vaan simppelisti vastiketta, ja jengiä vaan pukkaa asumaan kuin pyöröovista, mutta ei se ole kaikkien todellisuutta, hyvä silti jos sulla on menny noin.