Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raharemontti, onko huonompaa ohjelmaa olemassa?

Vierailija
17.09.2025 |

3 aikuista lasta asuu kotona, vaikka yh-äidillä ei olisi varaa elättää yhtäkään. Remontin lopputulos: jäät joka kk enää 500e miinukselle, jippii

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen  muinoin säästettiin ennen ostamista huonekalut ja muut , ei osamaksulla.Talo ja autot voi hankkia velaksi mutta muut mannekiinikurssit vain jos on rahaa maksaa heti .

Vierailija
102/106 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää että opettaja ja ei osaa laskea menoja ja tuloja ja elää tulojensa mukaista elämää . 

No yksi opettaja kuvitteli että minä voin mennä ammattikoulupohjalla teknilliseen korkeakouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaron herraksi ohjelma oli paljon parempi. Olen yleltä toivonut uutta kautta tai sitten saisi vanhat jakso areenaan.

Vierailija
104/106 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkasen ot. Tässäkin ketjussa on ruodittu ohjelman köykäisiä keinoja tilanteen haltuunottamiseen.

Itseäni ihmetyttää ohjelmassa myös se, että ongelmissa oleva kirjoittaa luvan toiselle hoitaa talouttaan.

Itsellä on ikävä Kukkaron herraksi ohjelmaa, siinä oli huomattavasti laajempi keinovalikoima tarjolla ja esillä. Siinä neuvottiin ja max tehtiin yhdessä, ei puolesta. Eli siinä todella ongelmiaan setvivät olivat tekijöitä. Budjetointi opetettiin ja annettiin keinoja millä hoitaa itse.

Kannettu vesi ei kaivossa pysy. 

Budjetointi on hyvä taito osata, samoin itse olla yhteydessä velkojiin ym.

Siitähän oli Kukkaron herraksi nettisivuilla ladattava budjetointi kaavakekin katsojien iloksi, jotta voivat itse ottaa ohjelman keinot käyttöön. 

Toisaalta takuusäätiön sivuilta ja Martoiltakin löytyy vastaavat, sitten on se Penno sovellus. Toki myös ihan perus kynä ja paperikin toimii.

Toivoisin kovasti kyseiseen ohjelmaan jatkoa.

Vierailija
105/106 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://asiakaspalvelu.yle.fi/csp?lang=fi

Laitetaan porukalla Ylella ohjlematoive: Kukkaron herraksi uusi kausi

Vierailija
106/106 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään en käsitä, miten aikuisella ihmisellä, vieläpä opettajalla, ei ole kåsitystä kokonaistilanteesta.

Toisekseen en usko, että tilanne pelkästään noilla opeilla muuttuu. Vaikka toivon, että valmennus on laajempaa kuin mitä ohjelmassa näytetään. Niin paljon miinusta tulee edelleen joka kuukausi.  Eikä silti ollut valmis luopumaan kuin osasta suoratoistopalveluita.  Ok, nyt lapset maksavat osan, mutta ei se muuta kokonaistilannetta. Lapset voisivat silläkin rahalla lyhentää kalliita osamaksuvelkoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan