Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olisitte/olitte opiskelijasta synnytyksessä?

Vierailija
10.04.2007 |

Olen menossa työharjoitteluun synnytysosastolle ja mietityttää miten äidit suhtautuu opiskelijaan. Olen äiti itse myös ja en ole varma olisinko ilahtunut opiskelijan mukana olosta...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita paljoa siinä tiimellyksessä edes huomannut.

Vierailija
2/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken tohinan keskellä paljoa heitä ehtinyt edes huomaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haitannut yhtään, päteviä olivat.

Vierailija
4/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalla oli kuulemma valmistumiseen n. kuukausi aikaa ja minusta ei häirinnyt kun hän oli mukana, tuntui yhtä ammattimaiselta kuin oikea kätilökin. Ja ajattelen aina että täytyyhän opiskelijoidenkin oppia ja käytäntö opettaa parhaiten. En olisi tykännyt jos opiskelijoita olisi ollut useampi, mutta 1 oli ok.

Vierailija
5/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen synnytyksen hoiti loppuvaiheen opiskelija vanhemman kätilön valvonnassa. Ihan ok meni, ei voi valittaa kummastakaan kokemuksesta.

Vierailija
6/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän porukkaa, sen parempi.

Vierailija
7/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että ihmiset jotka ovat synnytyksessäni mukana (klöt ja lääkärit) ovat asiansa osaavia ja luotan heihin sataprosenttisesti.

Siksi on tärkeää että teikäläiset (opiskelijat) saavat parhaan mahdollisen koulutuksen ja pääsevät seuraamaan synnytyksiä paljon ennenkuin ryhtyvät itse tositoimiin ja joku äiti luottaa teihin sataprosenttisesti.

Eli hyvä kun ovat seuraamassa ja toivottavasti samalla oppivat paljon!

Vierailija
8/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tuli sitten niillä opiskelijoilla ja kätilöllä jotain sanaharkkaa, jota ei ehkä ollut kauhean hauska siinä seurata.

Vierailija
9/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa ekassa synnytyksessä ei ollut opiskelijaa, mutta kolmannessa oli mukana lääkäriopiskelija. Ihan hyvä kokemus oli.

Vierailija
10/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö poukkoili monessa huoneessa mutta opiskelija keskittyi vain minun synnytykseen ja tyynnytti ainakin minun mieltä. Kuopuksen synnytyksessä ei ollut opiskelijaa mutta ei haitannut, synnytyshuoneessa ehdin olla vain tunnin ennen kuin poika oli ulkona.

Mutta siis ei haittannut tai häirinnyt yhtään, päinvastoin

Vierailija
11/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin kivut oli jo niin kovat, että oli aivan sama kuka siellä oli kattomassa.

Mustakin ois ollu ihan kiva jos olisi ollut opiskelija mukana vaikka koko synnytyksen. Sitä olis sit saanu pommitella tyhmillä kysymyksillä...

Vierailija
12/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myötätuntoinen ihminen.

Vierailija
13/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vauhdissa - vajaat 15min synnytyssalissa - en kerinnyt miettimään sen paremmin kuka siinä oli jne. jälkeenpäin kävi sääliksi sitä opiskelijaa, koska olin huutanut ja kironnut koko ajan ja se oli hänen eka synnytyksensä jossa hän oli mukana. Hän sai puhkaista kalvoni ja sai lapsivedet siinä vauhdissa vielä kiitokseksi päällensä.

Täytyyhän heidän saada se ns. oikeaoppinen kokemus ihan paikan päältä, mutta ei välttämättä ekana kokemuksena sitä juuri meidän synnytystä, mutta mistäs sen tietää minkälainen synnytys on kysessä.

Vierailija
14/14 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oman synnytyksenikin hoiti kätilöopiskelija, itseasiassa vielä kaverini:) Ja mukana on ohjaava kätilö, jolla on vastuu, mutta vähän ennen valmistumista on pakkokin osata hoitaa " melkein" yksin. Oikeus on kuitenkin kieltäytyä, jos ajatus on jostain syystä vastenmielinen, mutta useimmat sanovat opiskelijoita olevan enemmän hyötyä juuri tuon ajan vuoksi.

Tsemppiä sinulle ap harjoitteluihin!

Axe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi