Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ole enää matkustamisessa samanlaista hohtoa. Muutaman päivän päästä jo ihan valmis lähtemään kotiin!

Vierailija
17.09.2025 |

Meillä oli neljän yön kaupunkiloma ja jo kahden päivän kuluttua olin ihan kypsä lähtemään kotiin. Miten sitä joskus jaksoi pitkiä ulkomaanmatkoja, kotona on paljon mukavampaa. 

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertelen nykyään eri kylpylöissä ja samalla vähän katson maisemia. Sopivasti rentoutumista ja sitten pari puolipäivämatkaa paikalliselta yrittäjältä. 

Vierailija
82/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti osaatte kuitenkin arvostaa sitä, että olette saaneet paljon matkustella. Se kun ei ole kaikille mahdollista.

Niin tästähän ei ollut nyt lähimainkaan kyse. 

No vähän tuli sellaiset epäkiitolliset vibat tuosta aloittajan vuodatuksesta. Ei osaa arvostaa hienoa asiaa, jonka saa kokea.

Ai. Minä taas ymmärsin sen niin, että ennen on tykännyt ja varmasti niitä muistoja arvostaa, mutta enää ei oikein tykkää. Nuo asiat voivat olla yhtä aikaa olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme heinäkuussa kolme viikkoa yhteen menoon kiertämässä Eurooppaa, en olisi halunnut palata vielä kotiin mutta oli pakko kun loma loppui. 

Vierailija
84/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Nuorena oli kiva matkustaa kun kaikki oli uutta. Sitten kun oli 50 vuotta matkustanut kaikki alkoi olla saman toistoa. Nykyään olen ihan tyytyväinen kotona ja matkustan lähinnä vain mökille ja sukulaisiin.

Matkustelu oli 80-90 luvuilla aika erilaista. Joka länsimaa oli lähes valkoinen, joka maassa oma raha, täytyi koko ajan olla rahaa vaihtamassa, oli vielä vahvasti oma kulttuuri joka maassa omine ruokineen jne, eikä niitä Mäkkäreitä yms samoja joka paikassa. Ihmisiä, turisteja oli paljon vähemmän. Ei varattu koskaan mitään, mentiin ex tempore. Matka ostettiin paperirahalla kadunvarren matkatoimistosta, lähtö huomenna, hotelli otettiin paperirahalla hotellin respasta, kysyttiin onko tilaa ja niin edespäin. Se oli todellista vapautta. Ei mitään varauksia minnekään, vain tukku rahaa taskussa, täältä tullaan!

Noin minä matkustan vieläkin, tosin autolla.

Vierailija
85/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tullut vähän ikää, niin kotona olemista  on oppinut arvostamaan. Koti on kiva paikka!

Vierailija
86/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian raskasta. Jonottamista ja odottamista. Weeteee ihmisiä kaikki paikat täynnä. Matkustamisesssa aina paras hetki oli se, kun avasi oman kotinsa oven ja pääsi takaisin kottin.

Missä te matkustatte kun weetee ihmisiä on kaikkialla? Itse en näihin törmää omissa lomapaikoissani. 

Vierailija
87/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jääkaappimagneetti missä lukee Tenerife. Että tietävät muutkin että on sitä käyty muuallakin kuin naapurikunnassa. Yritän kuitenkin olla vaatimaton enkä korosta asiaa.

Vierailija
88/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen 51 ja olen nuorempana paljonkin matkustellut. Kaikkeen kyllästyy, matkustamiseenkin. Nykyään mieluummin olen vaan kotosalla. Mökin hankkimista olen harkinnut myös, vaikka nuorena oikein inhosin kesämökkejä, minä halusin kaukomaille.

Juuri näin. 50 v. olen mökillä vaan. Matkustamisen hohto on täysin hävinnyt ja on terveysongelmiakin, joiden takia matkustaminen vaikeaa. 

Vierailija
89/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama fiilis. Matkustan vielä silloin tällöin, mutta oon huomannut, että jotenkin on aina vähän pettymyksiä nää matkat. Odotukset varmaan liian korkealla ja jos viikoksi lähtee jonnekin, parin päivän päästä alkaa jo vähän kyllästyttämään ja tekee mieli takaisin kotiin. Ehkä iän myötä on alkanut tympiä kaikki se likaisuus ja puutteet, joita Suomessa ei ole. Riippuu tietenkin vähän minne menee. Mutta rantalomakohteissa tämä etenkin on iän myötä ruvennut ärsyttämään. Nuorempana oli joustavampi ja seikkailunhaluisempi. Ja vaikka kuinka lähtee lomalle lepäämään ja keräämään akkuja, poikkeuksetta palaan kotiin entistä väsyneempänä, kun hotelleissa harvoin saa nukuttua niin hyvin kuin kotona.

Vierailija
90/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissiin aika monelle se "matkakohde" jo se ensimmäinen liikuntapuisto 2km päässä?

No hei hei, musta tuntuu, että mä meen.

Vierailija
91/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut aiemmin varaa matkustaa, nyt on mutta muutaman päivän reissu todellakin riittää ja äkkiä takaisin.

Vierailija
92/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläinen, joka talvi n. kuukauden jossain lämpimässä ihan sen takia, että se katkaisee talven sopivasti. Kauempaa en halua olla. En kiertele nähtävyyksiä enkä museoita, en makoile rannalla. Vietän siellä aikaa ulkona ja kävelen ja uin paljon. Vaatteita ei paljon tarvita. 

Viime talvena etenkin oli tosi vaikea ulkoilla Suomessa vaikka mitkä piikkikengät jaloissa.

Vierailija
93/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaipaa Suomeen! 9pv reissussa ja 61 pv jäljellä tätä reissua

Vierailija
94/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean moni näköjään vanhemmiten mökkiytyy. Ihmettelin kovasti, kun tässä taannoin luokkakokouksessa vain pieni joukko koolla, monella muulla oli mitä ihmeellisempiä syitä: se on niin kaukana, ei jaksa lähteä (etäisyys 20 km), mulla on just villasukkien kutominen kesken, en viitsi tulla, telkkarista tulee silloin Tanssii tähtien kanssa jne, jne. 

No, eipä heillä varmaan olisi mitään ihmeellistä keskusteltavaa kanssani ollutkaan, kun itse olen muuttanut tuhansien kilometrien päähän ja vietän edelleen hyvin aktiivista elämää, matkustelen, liikun, käyn ravintoloissa, teatterissa, oopperassa jne. Ehtii sitä sitten vanhainkodissa olla paikallaan.

Vierailija
95/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55v eikä kyllästytä matkustaminen yhtään. Päinvastoin. Joka päivä tekisi mieli lähteä taas uudelle reissulle. 

Rakastan kaikkia miljoonakaupunkeja ja niiden sykettä. Hyvässä ja pahassa. Tämän vuoden puolella on vielä reissut Madridiin, Kapkaupunkiin ja Hanoihin. Työttömänä on aikaa matkustella hyvin ja säästöjä riittää vielä monen vuoden reissuihin.   

Vierailija
96/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missä noin kurjaa on?

Ei reissussa kurjaa ole, mutta ei enää jaksa niin innostua vaikka olisi kuinka nätti vanha kaupunki tai rantabulevardit. 

Kun ne on täynnä niitä muita turisteja ei paikallisia. Ei sellaista jaksa katsella kun matkustamisen idea on se että menee toiseen kulttuuriin/valtioon ja kokee sitä paikallisten elämää joksikin aikaa. Ei se että katselee sitä turisti massaa ja kokee sitä massa tuotettua kulttuuria mitä voi kokea ihan missä vain.

Jag håller med dig om den saken. T.o.m. Finlands unika skärgård har tagit stryk av turismen.

Mera räcker det inte med rökt fisk direkt av fiskaren, en plats vid någon brygga med ankare från aktern eller att ligga på redden.

Nu finns diverse centrum med alla tjänster, vare sig du vill ha dem eller inte. De pittoreska och äkta bryggorna med några enstaka båtar har ersatts av campingområden till sjöss. I dem är väl livet som på campingområden på land? De hör inte hemma i skären.

Då turisterna vägrar att foga sig till de ställen de kommer till, blir de förstörda. Vem behöver köpa lakritsrem, guldkedjor och färglösa kläder även på semestern och det under dagen, för på kvällen har de stängt?

Vierailija
97/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli just tultua takaisin kolmen viikon matkalta Italiaan ja Kreikkaan. Oli ihan ok, mutta viikkokin olisi riittänyt. Ei sitä vanhemmiten enää tosiaan jaksa innostua kuten ap toteaa. Kaikki on jo nähty.

Olen varmaan sitten jo dinosaurus.

Vierailija
98/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene vähän niin, että nuotena matkustellaan, jotta vanhainkodissa olisi sitten muisteltavaa. 

Vierailija
99/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli just tultua takaisin kolmen viikon matkalta Italiaan ja Kreikkaan. Oli ihan ok, mutta viikkokin olisi riittänyt. Ei sitä vanhemmiten enää tosiaan jaksa innostua kuten ap toteaa. Kaikki on jo nähty.

Olen varmaan sitten jo dinosaurus.

Mulla on nyt kai n 117. matka menossa, tässäkin Italian kaupungissa ollut nyt 6x ja aina löytyy uutta. 

Hienoa että olet jo nähnyt "kaiken", suren jo nyt että 61 pvän jälkeen joudun käymään Suomessa

Vierailija
100/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se mene vähän niin, että nuotena matkustellaan, jotta vanhainkodissa olisi sitten muisteltavaa. 

Tätä noudatan! Nyt 65v joten 15-20v reissataan jos jalat kantaa. Voi sitten mummona muistella!!