Ei ole enää matkustamisessa samanlaista hohtoa. Muutaman päivän päästä jo ihan valmis lähtemään kotiin!
Meillä oli neljän yön kaupunkiloma ja jo kahden päivän kuluttua olin ihan kypsä lähtemään kotiin. Miten sitä joskus jaksoi pitkiä ulkomaanmatkoja, kotona on paljon mukavampaa.
Kommentit (123)
Enää ei tarvitse matkustaa, että näkee roadmaneja ja joutuu ryöstetyksi tai muuta.
Minä tykkään matkustella, jopa samoissa paikoissa. Nautin joutenolosta, löhöilystä rannalla viiniä nauttien, hyvästä ruuasta, seikkailuista kapeilla kujilla, aikaisista aamukävelyistä ennen auringon porotusta jne
Tunnustan, ei se halpa punkku jaksa pitää enää mielenkiintoa yllä. 😂 Ja ennen luulin, että aikuisuuteen kuuluu se humble bragaaminen ja vähän kehuskelu sillä missä kaikkia tuli käytyä ja mitä kaikkea tuli nähtyä. Nyt uskallan olla se Petra, joka tykkää olla villasukat jalassa mukavasti ihan vaan kotona.
Täällä näyttää siltä, että kaikki viestit on kirjoittanut sama tyyppi? Niin paljon toistoa! Joku 7- kymppinen vähävarainen (paitsi tuo bungalow-nainen)?
Mökki! Hyvänen aika! Kuka sellaisen haluaa? Hyi olkoon.
Liian raskasta. Jonottamista ja odottamista. Weeteee ihmisiä kaikki paikat täynnä. Matkustamisesssa aina paras hetki oli se, kun avasi oman kotinsa oven ja pääsi takaisin kottin.
Vierailija kirjoitti:
Puistattaa lukea kuinka joku ostaa ulkomailta asunnon. Siis sidoksissa ulkomaille asunnon muodossa 😑
Ei puistata yhtään viettää esim. marraskuu lämpimimmillä leveysasteilla omaan makuun kalustetussa huoneistossa, jolle on paljon käyttöä.Käytämme itse ja myös etätyöskentelemme lomakohteesta käsin, nuoriso viettää siellä lomiaan ja samoin siskoni perhe. Muina aikoina vuokraamme harkiten luotettaville tahoille. Lyhytvuokraus kattaa verojenkin jälkeen asunnon kulut. Paras hankinta ikinä ja harmittaa ainoastaan ettei hankittu jo aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Liian raskasta. Jonottamista ja odottamista. Weeteee ihmisiä kaikki paikat täynnä. Matkustamisesssa aina paras hetki oli se, kun avasi oman kotinsa oven ja pääsi takaisin kottin.
En kyllä matkoillani ole nähnyt weetee-porukkaa. Onko sinulla ollut vääriä kohteita tai et ole varannut tarpeeksi tasokasta hotellia?
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään matkustella, jopa samoissa paikoissa. Nautin joutenolosta, löhöilystä rannalla viiniä nauttien, hyvästä ruuasta, seikkailuista kapeilla kujilla, aikaisista aamukävelyistä ennen auringon porotusta jne
Maailmallakin se ruuantaso on laskenut. Ja varsinkin rantaelämä on mennyt vähän turhan ahtaaksi. Joku mätisäkki tulee siihen ihan iholle ähisemään kakaralaumansa kanssa ja on jo puolilta päivin niin tuubassa ettei sitä kukaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, olen aikani kiertänyt maailmaa moneen kertaan, nykyään matkustan lähinnä toiseen kotiini Espanjaan. Vkl taas lähdössä kuukaudeksi. Helppoa matkustamista, kun mukaan tarvitaan vain passi, puhelin, lompakko, parin päivän lääkkeet ja Jabrat äänikirjojen kuunteluun.
Millähän rahalla sitä muka ostellaan asuntoja Espanjasta kysyn vaan?
Tämä on nykymaailmassa pilalla kun jokainen tyhjätasku ostelee mitä lystää Kelan rahoilla.
No kuule ei osteta Kelan rahoilla sellaista taloa, joka meillä on. Mistä kumpuaa luulo, että tällä palstalla kaikki ovat tyhjätaskuja?
Täällä köyhät kuvittelee ettei muillakaan ole rahaa? Täällä myös luullaan, ettei kuvataiteilija voi Suomessa elättää itseään tekemättä sivuhommia! Tunnen kymmeniä jotka pystyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, olen aikani kiertänyt maailmaa moneen kertaan, nykyään matkustan lähinnä toiseen kotiini Espanjaan. Vkl taas lähdössä kuukaudeksi. Helppoa matkustamista, kun mukaan tarvitaan vain passi, puhelin, lompakko, parin päivän lääkkeet ja Jabrat äänikirjojen kuunteluun.
Millähän rahalla sitä muka ostellaan asuntoja Espanjasta kysyn vaan?
Tämä on nykymaailmassa pilalla kun jokainen tyhjätasku ostelee mitä lystää Kelan rahoilla.
Jopa on typerä kommentti. Vakavissasiko luulet, että palstalle on pääsy vain Kelan eläteillä?! :D
Vierailija kirjoitti:
Weetee? Valitse makkakohteesi paremmin.
Pitkä viikonloppu vielä jotenkin menee, mutta viikko alkaa olla jo liikaa mullekin. Aika nopeasti ne nurkat on pyöritty, eli jotain muuta aktiviteettia siihen pitäisi keksiä kylkeen. Esim. auton vuokraus, ja vaikka frisbeegolf. Käy vaikka heittämässä lättyä välillä jossain muussa paikkakunnalla.
Jokin "teema" siihen kannattaa keksiä, jonka ympärillä matka löyhästi pyörii. Muutenhan se on ihan perus-ädläämistä ja kauhea krapula kun tulee takas.
Viimeksi Espanjanssa teema oli löytää aito Espanjalainen kitara. Niinkin hölmöä, enkä löytänyt mitään sopivaa, mutta siinä etsiessä näki muutakin, kuin rantabulevaardin.
Jätin tarkoituksella matkustelut eläkeikää lähemmäksi. En ymmärtänyt aikoinani, miksi kaikki pitää nähdä nuorena. Nyt kyllä haluaisin oleskella kotosallakin, mutta matkaan kerran vuodessa. Pelkään vähän, jos jotain huonoa käy. Nuorena en pelännyt tietenkään mitään. Paljon on paikkoja näkemättäkin.N60
Pattaya vieläki yhtä hieno kuin eka kerralla v.1999.
Minä taas tykkään nykyään matkustaa enemmän kuin ennen, kun lapset on jo aikuisia ja saadaan miehen kanssa kahdestaan ajella ympäri Eurooppaa. Tykätään syödä hyvin, asua kivoissa hotelleissa/asunnoissa ja oikeasti syventyä eri paikkojen historiaan ja nykyisyyteen. Ei ole kiire mihinkään eikä paineita tehdä mitään, joten tulee käytyä kohteissa, joita matkan varrella on. Matkailu on mukavaa, ja nautin siitä myös kotimaassa. Seuraavan vuoden aikana aion käydä Itä-Suomessa katsomassa onko siellä mitään muuta kuin luontokohteita, niistä olen saanut nuoruudessani tarpeekseni.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kamalin kohtalo olisi jämähtää kotinurkille. Viihdyn minä kotonakin, mutta nautin suuresti kun pääsen pois täältä. Vaihtelu virkistää ja sinä päivänä, kun ei reissaaminen jaksa innostaa, niin olen valmis hautaan. Onneksi kumppani on yhtä kova reissaamaan kuin minäkin, yhdessä on hauska koluta uusia (ja tuttujakin) paikkoja.
N 50
Vierailija kirjoitti:
Aika aikaa kutakin. Itse vielä tykkään käydä maissa, missä ei ole ennen käyty, mutta kaikki kreikat, britanniat, saksat, ranskat, virot, pohjoismaat ja espanjat on niin nähty. Lapselle kaikki on vielä melko uutta, sitä on kiva seurata.
Täytyy kyllä ihmetellä, miten kaikki edellämainitut on niin nähtyjä ja itse en ole vielä edes suomea ehtinyt nähdä tarpeeksi. Toki olen suhteellisen nuori, alle 40v ja en joka vuosi suomessa matkaile. Mutta että espanjasta norjaan on kaikki jo nähty, vaatii todella aktiivista matkailua tai suurpiirteistä näkemistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kauan pienituloinen, enkä ole vieläkään saanut kurottua kiinni kaikkia niitä paikkoja, joissa haluaisin käydä. Enkä edes suunnittele meneväni Euroopan ulkopuolelle. Matkustamisen uutuus on karissut kyllä, mutta edelleen innostun jokaisesta uudesta paikasta. N57
Samoin, olisi paikkoja joissa olisi ollut kiva käydä vaikka on siis joitain matkoja Euroopassa tehty. Eniten harmittaa, etten ole saanut houkuteltua miestä Italiaan, jo koulussa historiantunnilla ajattelin, että haluaisin joskus nähdä Pompeijin ja Herculaneumin, no näkemättä jäi. En tiedä uskaltaisko vielä jonnekin, terveydestä on vähän haittaa ja miehelleä liikkumisen kanssa, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tykkään nykyään matkustaa enemmän kuin ennen, kun lapset on jo aikuisia ja saadaan miehen kanssa kahdestaan ajella ympäri Eurooppaa. Tykätään syödä hyvin, asua kivoissa hotelleissa/asunnoissa ja oikeasti syventyä eri paikkojen historiaan ja nykyisyyteen. Ei ole kiire mihinkään eikä paineita tehdä mitään, joten tulee käytyä kohteissa, joita matkan varrella on. Matkailu on mukavaa, ja nautin siitä myös kotimaassa. Seuraavan vuoden aikana aion käydä Itä-Suomessa katsomassa onko siellä mitään muuta kuin luontokohteita, niistä olen saanut nuoruudessani tarpeekseni.
Savonlinnassa on upea Olavinlinna ja runsaskulttuuritarjonta ympäri vuoden.
Onneksi olen Euroopan kiinnostavat kaupungit kiertänyt jo 1990-2000 luvuilla, enää ei ole sama asia. Ihan liikaa ihmisiä joka paikassa.