Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole enää matkustamisessa samanlaista hohtoa. Muutaman päivän päästä jo ihan valmis lähtemään kotiin!

Vierailija
17.09.2025 |

Meillä oli neljän yön kaupunkiloma ja jo kahden päivän kuluttua olin ihan kypsä lähtemään kotiin. Miten sitä joskus jaksoi pitkiä ulkomaanmatkoja, kotona on paljon mukavampaa. 

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä noin kurjaa on?

Vierailija
2/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota loppuloma rennosti siellä hotellissa, chillaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen 51 ja olen nuorempana paljonkin matkustellut. Kaikkeen kyllästyy, matkustamiseenkin. Nykyään mieluummin olen vaan kotosalla. Mökin hankkimista olen harkinnut myös, vaikka nuorena oikein inhosin kesämökkejä, minä halusin kaukomaille.

Vierailija
4/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missä noin kurjaa on?

Ei reissussa kurjaa ole, mutta ei enää jaksa niin innostua vaikka olisi kuinka nätti vanha kaupunki tai rantabulevardit. 

Vierailija
5/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin nuorempana innokas kaikkeen matkustamiseen mutta enää ei huvita käydä missään....kotona vain köllötellään

Vierailija
6/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän niin, että kun olet yhden nähnyt, olet nähnyt kaikki.

Vierailija
7/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missä noin kurjaa on?

Ei reissussa kurjaa ole, mutta ei enää jaksa niin innostua vaikka olisi kuinka nätti vanha kaupunki tai rantabulevardit. 

Kun ne on täynnä niitä muita turisteja ei paikallisia. Ei sellaista jaksa katsella kun matkustamisen idea on se että menee toiseen kulttuuriin/valtioon ja kokee sitä paikallisten elämää joksikin aikaa. Ei se että katselee sitä turisti massaa ja kokee sitä massa tuotettua kulttuuria mitä voi kokea ihan missä vain.

Vierailija
8/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Nuorena oli kiva matkustaa kun kaikki oli uutta. Sitten kun oli 50 vuotta matkustanut kaikki alkoi olla saman toistoa. Nykyään olen ihan tyytyväinen kotona ja matkustan lähinnä vain mökille ja sukulaisiin.

Vierailija
9/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja viimeinen matkani oli viime talvena 2 viikoksi Thaimaahan. Lomapaikka oli täynnä venäläisiä ja ukrainalaisia. Ruokalistat venäjäksi/ukrainaksi, hotelli täynnä venäläisiä ja ukrainalaisia mölyämässä niin että henkilökunta joutui puuttumaan asiaan, tuloksetta. Öykkäreitä molemmat osapuolet. Vtuttaa että jouduin maksamaan hyvän summan tuostakin oksennusreissusta.

Vierailija
10/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin ulkomaille viimeksi 2002, jos Viroa ei lasketa ulkomaaksi. 90-luvulla matkustelin hulluna ja asuinkin ulkomailla omassa vuokra-asunnossa. Samoin lapsena kasarilla vanhempien mukana matkustelin paljon.

On nähty Sahara, Mombasa, Mont Blanc ja Key West. Enää ei juuri kiinnosta. Jos olisi paljon löysää rahaa, niin ehkä voisi kerran vielä jossain käydä, ehkä.

Vierailija
11/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko silti matkustaa että luonto tuhoutuisi, eikä jälkipolville jäisi mitään. 

t. vihreä nainen ja etuoikeutetun perijättären sairas päähänpinttymä

Vierailija
12/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että jokainen sossupummikin voi matkustaa nykyään minne vain Kelan piikkiin.

Kaikki paikat täynnä weetee-porukkaa...

Vierailija
13/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustin ulkomaille viimeksi 2002, jos Viroa ei lasketa ulkomaaksi. 90-luvulla matkustelin hulluna ja asuinkin ulkomailla omassa vuokra-asunnossa. Samoin lapsena kasarilla vanhempien mukana matkustelin paljon.

On nähty Sahara, Mombasa, Mont Blanc ja Key West. Enää ei juuri kiinnosta. Jos olisi paljon löysää rahaa, niin ehkä voisi kerran vielä jossain käydä, ehkä.

Helppo kait se on sanoa, kun on etuoikeutettu luonnonraiskaaja.

Vierailija
14/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan sitten ole vielä löytänyt sitä omaa kotia kun ei ole tullut tuollaista tunnetta vastaan.

Vierailija
15/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty viisi kertaa Roomassa ja vieläkin on hitokseen paljon mielenkiintoista nähtävää. Enkä puhu nyt niistä ilmeisimmistä turistikohteista.

Vierailija
16/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaa kutakin. Itse vielä tykkään käydä maissa, missä ei ole ennen käyty, mutta kaikki kreikat, britanniat, saksat, ranskat, virot, pohjoismaat ja espanjat on niin nähty. Lapselle kaikki on vielä melko uutta, sitä on kiva seurata. 

Vierailija
17/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Nuorena oli kiva matkustaa kun kaikki oli uutta. Sitten kun oli 50 vuotta matkustanut kaikki alkoi olla saman toistoa. Nykyään olen ihan tyytyväinen kotona ja matkustan lähinnä vain mökille ja sukulaisiin.

Matkustelu oli 80-90 luvuilla aika erilaista. Joka länsimaa oli lähes valkoinen, joka maassa oma raha, täytyi koko ajan olla rahaa vaihtamassa, oli vielä vahvasti oma kulttuuri joka maassa omine ruokineen jne, eikä niitä Mäkkäreitä yms samoja joka paikassa. Ihmisiä, turisteja oli paljon vähemmän. Ei varattu koskaan mitään, mentiin ex tempore. Matka ostettiin paperirahalla kadunvarren matkatoimistosta, lähtö huomenna, hotelli otettiin paperirahalla hotellin respasta, kysyttiin onko tilaa ja niin edespäin. Se oli todellista vapautta. Ei mitään varauksia minnekään, vain tukku rahaa taskussa, täältä tullaan!

Vierailija
18/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!!! Ei millään saisi ulkomaille enää. Etoo pelkkä ajatus. Kotimaan kaupunkilomia harrastan välillä kun käyn kyläilemässä lasten luona. 

Vierailija
19/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo kait se on sanoa, kun on etuoikeutettu luonnonraiskaaja.

Lopeta ininä peräkkammarisurkimus. Mene töihin, niin saat matkarahaa sinäkin.

Vierailija
20/123 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattaa lukea kuinka joku ostaa ulkomailta asunnon. Siis sidoksissa ulkomaille asunnon muodossa 😑

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän