Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen rahattomuus ulosoton takia

Vierailija
17.09.2025 |

Mieheni on ulosotossa konkurssin takia.

Koska ulosotto vie suuren osan palkasta niin mies on usein loppukuusta rahaton. Miehellä on kaksi lasta joten kuluja on vaikka kaikki ylimääräinen on karsittu.

Usean joudun lainaamaan hänelle rahaa ihan lastenkin kuluihin.

Mutta olen perinyt lainat häneltä kun saa palkan,tämä toki tarkoittaa jatkuvaa kierrettä koska aina on vanhaa velkaa maksettavana minulle kun hän saa palkan.

Vai pitäisikö minun maksaa lastenkin kuluja koska minulla on nyt rahaa enemmän?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei pidä lainata miehelle rahaa. Kuluja karsimalla miehen pitää oppia rahaa käyttämään viisaammin.

Lapset ovat tulossa ja kaapit tyhjänä ruuasta,ja sinun mielestä minun ei pitäisi lainata hänelle rahaa ruokaan? Aika kylmää

Tee nyt miehen kanssa selvitys, minne miehen rahat menee. Sinne pitää merkitä jokainen ostettu kahvikupillinenkin, ei ne menot muuten selviä. Sitten vain karsimaan turhista.

Vierailija
62/65 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat puolet kuukaudesta meillä,ja puolet äitillään.

Emme ole naimisissa ja mutta yhdessä asumme.

Minulla on omiakin lapsia, enkä mielestäni ole velvollinen elättämään mieheni lapsia.

Velkaa on niin paljon ulosotossa että tässä menee vuosia näin.

Minulla vähän sama tilanne. Mies tehnyt konkurssin, molemmilla on omia lapsia, mutta miehen lapset tulevat vain viikonloppuisin. Olemme naimisissa, mutta en näe että kumpikaan on velvollinen elättämään toisen lapsia, tosin voin ostaa tyylin kaalilaatikon tai makaronilaatikon ainekset myös miehen lapsille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei pidä lainata miehelle rahaa. Kuluja karsimalla miehen pitää oppia rahaa käyttämään viisaammin.

Lapset ovat tulossa ja kaapit tyhjänä ruuasta,ja sinun mielestä minun ei pitäisi lainata hänelle rahaa ruokaan? Aika kylmää

Onhan tuo kylmää, mutta kaikki eivät ota opikseen lämpimästä puheesta. Miehen pitää ostaa kaapit täyteen ruokaa etukäteen, silloin kunnon rahaa. Sitten raha loppuu, mutta lapsilla on ruokaa.

Vierailija
64/65 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tilanne olisi tällä palstalla OK, jos nainen olisi miehen rahoista riippuvainen. Toisin päin olevassa asetelmassa mies leimataan luuseriksi.

Näinhän se on. Miehen pitäisi myös maksaa edellisen miehen, jonka nyrkkeilysäkkinä on oltu, aviottomat lapset. Se on tasa-arvoa.

Vierailija
65/65 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on yhteisiä lapsia niin tietysti maksat ja miehesi kulut kans! Mutta jos on jotain bonuslapsia niin silloin ei niiden kuluja tartte maksaa.

Luepa aloitus uudelleen.