Ampuiko nämä Kittilän "sankarit" talviunille asettunutta karhua persieen? Sitten mediaan Elvistelemään
Mun mielestä törkeä metsästysrikos. Ammuttu lain vastaisesti karhu talvipesään ja tahalaan huono laukaus ja aiheutettu eläimelle turhaa tuskaa ja kipua. On kivuliasta kun ammutaan suolille.
On siinä meillä metsästäjät.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d97eddf8-64c5-4847-857d-8684076cdbfe
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin olisin äksynä, jos kesken päiväunien joku ampuisi. Olisivat antaneet karhun nukkua niin se ei olisi käynyt päälle. Ihan itse ne on aiheuttaneet sen, että karhun on aggressiivinen ja sitten se kun ampuu karhun hengiltä on sankari.
Mitäpäs jos siirrettäisiin nallukat ja susihukkaset teidän vihervasemmistolaisten iloksi sinne Kallioon, kun elukoista niin kovasti tykkäätte?
Suomen tihein susikanta on nykyään Varsinais-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan metsästäjiä. Hyi mitä saastaa. En halua olla missään tekemisissä.
Älä huoli, me metsästäjät inhoamme ihan yhtä paljon teitä ituhippejä
Olet harhainen ituhippeinesi. Kärsimyksen tuottamisen ja muun arvottoman toiminnan tuomitsee jokainen normaali ihminen, jopa lihansyöjät.
Vierailija kirjoitti:
Nämä typerät eläinsuojelija ansaitsisivat itse kuolla petoeläimen kynsissä
Millä tavalla juuri tuo karhu oli uhkaava ja vaarallinen? Henkeänsä puolustaakseenko miehet päättivät räiskiä karhua useaan kertaan kunnes se vihdoin menetti henkensä? Karhu NUKKUI kaikessa rauhassa omassa kotimetsässään ja nämä sankarit päättivät TAPPAA sen ihan omaksi ilokseen ja vielä kehua retostelevat raukkamaisuudellaan ja julmuudellaan mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuserit uikuttamassa yhden vaivaisen elukan takia, huutista! Nämä eivät tule ikinä selviämään sotatilanteessa kun yksi ammuttu karhu vetää noin kierroksille 😂
Nukkuvan eläimen tappo ei ole sitä sotaa. Tuommoiset ei pärjäisi sodassakaan, tohelot.
Joo noillahan oli vaikeuksia saada sitä aloillaan pysytellyttä tokkuraista karhua hengiltä. Varsinaisia (sota)sankareita ja pyssymiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kun ovat nämä maakukuntien kouluttautumattomat metsästäjäukot sitä ehtaa syvä joki -porukkaa. Juntteja, sovinisteja, aika varmaan persuja, konservatiivisia möhkäleitä.
Yhteiskunnalle aina parempi jos kansa on konservatiivista kuin ääriliberaalia. Koska liiallinen liberalismi tuhoaa kansan lopulta (kuten Suomessa on tapahtumassa)
Konservatismin ei ole samaa kuin tietämättömyys ja raakuus. Eläimet ja niiden kohtelu ei kuulu mihinkään poliittiseen leiriin. Juntit vetää kaikki samaan.
Mitä väliä kun se karhu ammutaan joka tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa ollut mitään lainvastaista. Luin tästä joku jutun tänään. Ei se missään talvipesässä ollu vaan nukkui kuusen alla. Minä olen törmännyt nukkuvaan villisikaan kerran. Joskus eläimet nukkuu sikeästi.
Sä selittäisit samaa raiskattuasi nukkuvan naisen.
Nirri pois tuollaisilta "metsästäjiltä". Hammurabin laki on minua vanhempi.
Hammurabin laki taisi muuten toimia. Järjestys palautui. Se oli ollutkin vähän huonolla tolalla.
Vierailija kirjoitti:
Karhulla voi olla talvipesä kuusen alla
Voi olla, mutta ei vielä tähän aikaan. Loka- marraskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ensitöiksi täyskielto sille, että alaikäinen voi harrastaa eläinten tappamista. Villieläinkannat ovat jo romahtaneet, mutta vielä vaan tämä julma huvitappaminen on isän ja pojan yhteistä kivaa.
Ihan hyvä harrastus on metsästys. Itse olen tätä "eläinten tappamista" harrastanut nuorimmillaan ala-asteella. Parempaa harrastusta saa hakea ja siitä voi sitten jokainen ihan omassa päässään miettiä, mikä on eettistä ruokaa.
Onko se pelkästään tapettavaksi kasvatetun lihan syömistä, onko se sitä, että tapetaan luonnossa vapaana lajityypillistä elämää viettänyt eläin, vai onko se kenties eläinten syömisen lopettaminen kokonaan.
Ainiin, on totta, että aina ei riistalaukaus ole hyvä ja nopea tappaja. Mutta toisaalta harvemmin luonnossa kuolemat ovat mitään kivuttomia pään sammalmättäälle painamisia ja poisnukkumisia.
Älä selitä. Vai on eläinten huvitappaminen hyvä harrastus, eikä se ei ole eettisempää ruokaa kuin mikään muukaan. Pitäskö varmuuden vuoksi ampua kun näkee metsästäjän, sehän olisi eläinsuojelurikoksen ennalta ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla juuri tuo karhu oli uhkaava ja vaarallinen? Henkeänsä puolustaakseenko miehet päättivät räiskiä karhua useaan kertaan kunnes se vihdoin menetti henkensä? Karhu NUKKUI kaikessa rauhassa omassa kotimetsässään ja nämä sankarit päättivät TAPPAA sen ihan omaksi ilokseen ja vielä kehua retostelevat raukkamaisuudellaan ja julmuudellaan mediassa.
Ei varmasti nukkunut! Koira haukkui sitä 20 minuuttia. Karhuja on liikaa. Tässä meidän alueella on ainakin kolme pesuetta ja kolme yksinäitä karhua, 10 km säteellä. Yhteensä 12 karhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin olisin äksynä, jos kesken päiväunien joku ampuisi. Olisivat antaneet karhun nukkua niin se ei olisi käynyt päälle. Ihan itse ne on aiheuttaneet sen, että karhun on aggressiivinen ja sitten se kun ampuu karhun hengiltä on sankari.
Mitäpäs jos siirrettäisiin nallukat ja susihukkaset teidän vihervasemmistolaisten iloksi sinne Kallioon, kun elukoista niin kovasti tykkäätte?
Ei kukaan pakota asumaan siellä pohjoisessakaan. Oma valinta.
Tämä juttu on kyllä oksettavinta aikoihin, mutta ikävä kyllä en ole ollenkaan yllättynyt.
Itse olen maalle kymmenisen vuotta sitten muuttaneena huomannut, että missään ei elä niin luonnon kokonaiskuvan ymmärryksestä irtaantunutta sakkia kuin pienessä maalaispitäjässä. Metsässeurat ovat suosituin ja usein myös ainoa yhteinen harrastus, ja jo pienet lapset viedään jahtimajoille katsomaan ja naureskelemaan traktorin perässä raahattaville kaadoille.
Koululaisluokkia kutsutaan tutustumaan metsästystykseen "terveellisenä ulkoilmaharrastuksena". Metsästyskoirat pidetään lyhyttä jahtikautta lukuun ottamatta pihan perällä pienissä häkeissä haukkumassa ja turhautumassa. Täkäläiset myös pelkäävät ja kummeksuvat tavallisia ihmisen mukana lenkkeileviä koiria, täällä kun koiria ei pidetä perheenjäseninä sisätiloissa eikä niiden sielunelämää näin ollen koskaan opita ymmärtämään. Saati että se ketään kiinnostaisikaan.
Susihavainto saa koko metsästysseuran kuohuksiin, kameroita asennellaan ja väkeä liikkuu kuin markkinoilla. Tämä siitäkin huolimatta, että kenelläkään ei ole edes karjaa tai muitakaan kotieläimiä joista suden takia pitäisi olla huolissaan.
Tähän aikaan vuodesta pikkuteillä törmää harva se päivä koiralenkeillä metsästäjien autoihin, joissa pönäkät sedät istuvat hirvien tienylitysjälkiä tähyillen. Ja jahtikaudella nämä samat ukot sitten seisovat pellon laidassa auton vieressä ase tanassa, ja näyttävät pitkää naamaa ohikulkeville ja metsästystilannetta häiritseville ulkoilijoille.
Ei nämä ihmiset liiku muuten luonnossa, marjat ja sienet saa poimia yksinään. Ilmeisesti luonnosta nauttiminen ilman pyssyä ei ole mahdollista.
Metsästäjät myös ihan oikeasti luulee että esimerkiksi tällainen nukkuvan nuoren karhun ampuminen ja vielä kitumaan jättäminen, on muiden ihmisten mielestä suunnaton uratyö. Senhän huomasi jo siitä miten tämä vanhempi räiskinnän aloittanut alfauros ymmärsi karhun tunnetiloja: Karhu kuulemma katsoi häntä vihaisesti ja olisi halunnut käydä kimppuun. Miten olisi esimerkiksi suunnaton hätä, pelko, hämmennys ja kipu mitä luontokappale kokee tullessaan kesken unien ammutuksi mitä kivuliaimmalla tavalla?
Mutta pähkinänkuoressa, luonto eläimineen merkitsee monille metsästäjille vain uhkaa, tai vastaavasti itselle saatavaa hyötyä. Sitkeässä elää myös käsitys siitä, että koko luonnon järjestelmä kaatuisi ryminällä hetkenä minä hyvänsä, ilman näitä pyssyn kanssa sinne tänne huseeraavia lippispäitä. Mutta kun eihän ne kehä kolmosen sisäpuolella ymmärrä näistä luontoasioista mitään...
Oikeasti tämän kaiken seuraaminen on niin surullista, etten lopulta löydä edes sanoja.
Tämä varmaan kesti tunteja, karhu hiljaa kitui siinä kun välillä ammuttiin ja odoteltiin😭😭
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa ollut mitään lainvastaista. Luin tästä joku jutun tänään. Ei se missään talvipesässä ollu vaan nukkui kuusen alla. Minä olen törmännyt nukkuvaan villisikaan kerran. Joskus eläimet nukkuu sikeästi.
Ja miksi pitää ampua? Miksei vain voi antaa olla?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on nukkuvan karhun ampumisessa? Onpahan yksi peto vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pakota asumaan siellä pohjoisessakaan. Oma valinta.
Ei persuilla ole varaa asua muualla😂😂
Vierailija kirjoitti:
Metsästys on ihan on ok jos metsästetään riistaa jota käytetään ravinnoksi, mutta tälläinen trofeen keräily on lähinnä oksettavaa.
Miten tuokin paksukainen poikineen edes kehtaa poseerata tuon karhun vieressä ikäänkuin olisi tehnyt suurenkin saavutuksen?
- Karhu tuli sattumalta vastaan, sen löytämisessä ei ollut mitään taitoa
- unenpöpperöistä karhua ammuttiin huonosti ja haavoitettiin, ei taitoa
- sitten sählättiin monta laukausta ja saatiin vielä asetin jumiin ennen kuin kärsivä eläin lopulta saatiin lopetettua, ei minkäänlaista taitoa.
Sitten patsastellaan ylpeinä kun ollaan karhunkaatajia. Voi vit#tu.Miten edes voi saada pulttilukkoisen metsästyskiväärin jumiin?? Ei taida onnistua muuta kuin jos kädet tärisevät paniikissa niin pahasti ettei luistin käsittely onnistu.
Säälittävää touhua. Tulee mieleen parin viikon takaa se TV:ssä esiintynyt
Tämän takia ampuma-aseita käyttäessäni ammun ainoastaan persujen kuvaksi tehtyjä julisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi pitää ampua? Miksei vain voi antaa olla?!?
Miksei? Kun sota Venäjää vastaan alkaa, on sitä parempi, mitä useampi tavallinen kansalainen osaa ampua, myös riistaa jos nälänhätä iskee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi ihmiselle valtuudet hallita meren kaloja, taivaan lintuja ja muita eläimiä. Harmi että ateistit pitävät eläimiä arvokkaampana kuin kanssaihmisiä
Millainen retardi kuvittelee hallitsemisen arkoittavan näiden murhurointia ja sadistista jahtaamista. Kyseessä on villieläin. Jos haluaa hallita karhuja niin ottaa karhun lemmikiksi sitten, eikä jahtaa sitä kuin sekopää metsässä.
Aina on ihmiskunta metsästänyt. Vähemmän se ammuttu karhu on kärsinyt kuin tehotuotettu broileri tuotantolaitoksessa. Olethan varmasti vegaani?
Täytyy olla täysi v.ajakki, jos kuvittelee ruu'aksi tuotetun siipikarjan ja huvikseen ammutun nallen olevan sama asia.
Moraalinen närkästys kohdistuu surkeasti suoritettuun metsästykseen. Ei tuollainen tohelointi täytä mitään standardeja. Ja sitten lehteen kehumaan että kyllä meillä metsästetään vain tarpeen vuoksi eikä huvikseen vaikkei tästä nukkuvan karhun ampumisesta kyllä mitään tarvetta näytä löytyvän.
En minä sinänsä metsästystä vastusta mutta turhan moni metsässä aseen kanssa sohlaamassa on melkoisia tunareita jotka vie maineen koko harrastukselta.