Onko juustokakku leivontaa? Kaupan täytekeksiä, voita, kermaa ja sokeroitua tuorejuustoa sekaisin
Kommentit (25)
Ja ainahan sen voi koristella pursotuksin ja ties miten. Vaatii taitoa, jota minulla ei ole.
Oon saanut syödä erittäin hyvää juustokakkua mutten itse oo tehnyt.....vielä.
On leipomista eikä todellakaan yksinkertaisin asia saada onnistumaan. Piimäkakku esimerkiksi on paljon helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Ja ainahan sen voi koristella pursotuksin ja ties miten. Vaatii taitoa, jota minulla ei ole.
Pursotettu juustokakku? Mitä siihen pursotetaan?
Sinulla on erilainen ohje kuin minulla.
Itse murskaan Digestivet ja sekaan laitan voisulaa, se painellaan pohjaksi. Täyte sitten riippuu ihan siitä minkä makuisen juustokakku haluan, viimeksi taisi olla mangoversio vai olikohan se joulun aikaan karpalovaniljajuustokakku jossa mm Philadelphia-tuorejuustoa, vaniljaa ja kermavaahtoa, pinnalle vuolin hieman valkosuklaakiekuroita puolijäisestä suklaasta (tulee parempia kiekuroita).
Juu, ajattelen kyllä tuota leipomisena.
Kyllä se leipomista on. Välillä jopa haastavampaa kuin joku uunissa paistettava.
Domino tai digestive-keksejä, voisulaa tai margariinia, kermavaahtoa, tuorejuustoa, sokeria
Ei se tuorejuusto sokeroitua ole. Ja kakkuja voi tehdä uunissakin. Meinasit lätkästä kaikki mittaamatta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se leipomista on. Välillä jopa haastavampaa kuin joku uunissa paistettava.
Samaa mieltä. Monissa juhlissa olen nähnyt epäonnistuneita juustokakkuja, vaikka kuinka on seurattu reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tuorejuusto sokeroitua ole. Ja kakkuja voi tehdä uunissakin. Meinasit lätkästä kaikki mittaamatta?
Riippuu ohjeesta että onko maustamaton tuorejuusto + sokeria pussista vai vaniljatuorejuustoa jossa valmiina vanilja ja sokeri.
Monesti on todella sokerista ja raskasta.
Tietenkin on leipomista. Paistetussa juustokakussa on haastavaa saada oikeanlainen rakenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ohjeesta että onko maustamaton tuorejuusto + sokeria pussista vai vaniljatuorejuustoa jossa valmiina vanilja ja sokeri.
Minä en kyllä ikinä käytä maustettuja tuorejuustoja juustokakuissani vaan tuota Philadelphiaa jonka sitten maustan siihen suuntaan jollaisen juustokakun haluan tehdä. Ja vanilja on aitoa vaniljaa, tangosta tai pullosta.
-6-
En oo ikinä tehnyt juustokakkua maustetusta tuorejuustosta. Niitä maustettuja makeita tuorejuustoja käytän kyllä täytekakkujen täytteissä (kermavaahtoon ja rahkaan sekoitettuna).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Monissa juhlissa olen nähnyt epäonnistuneita juustokakkuja, vaikka kuinka on seurattu reseptiä.
Jep. Juustokakussa on samanlainen jännitysmomentti kuin vaikka sokerikakkupohjassa tai leivässä, onnistumisen näkee vasta silloin, kun siihen ei voi enää vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Domino tai digestive-keksejä, voisulaa tai margariinia, kermavaahtoa, tuorejuustoa, sokeria
Ei kai tuollainen toimi paistamattomana ilman liivatetta, tai paistettuna ilman kananmunaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollainen toimi paistamattomana ilman liivatetta, tai paistettuna ilman kananmunaa?
Itse asiassa toimii, kun sokerina käytetään tomusokeria. Se jää vähän löysemmäksi kuin liivatteen kanssa, mutta toisaalta siitä ei tule sellaista aladobia kuin liivatekakut joskus ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa toimii, kun sokerina käytetään tomusokeria. Se jää vähän löysemmäksi kuin liivatteen kanssa, mutta toisaalta siitä ei tule sellaista aladobia kuin liivatekakut joskus ovat.
Ok, pitääkin joskus etsiä sellainen resepti, kun kasvissyöjänä en käytä liivatetta, ja oon tehny vaan paistettuja juustokakkuja.
Juustokakku epäonnistuu useammin kuin täytekakku. Usein lopputulos on liian äklö ja makea, kun jo pohja on sokeroitua keksiä.
Voi lisäksi sisältää sulatetun suklaalevyllisen ja sekaan liivatetta. Vaatii että osaa käsitellä noita.