Heitän hanskat tiskiin ja teen vain pakolliset hakemukset, että tuet säilyy
Ei tästä mitään tule. Työpaikkoja on niin vähän ja työttömiä niin paljon, että ei hakemalla töitä voi saada. Samaa paikkaa hakee satoja hakijoita, joten en pääse edes haastatteluun. Olen valmistunut reilu vuosi sitten ja työkokemusta ei ole kertynyt harjoittelua enempää. En mitenkään pysty kilpailemaan työkokemusta omaavien kanssa. Olen vuoden nyt aktiivisesti hakenut oman alan paikkoja ja vastaus on aina sama, jos yleensä vastausta saa. Kun ei ole työkokemusta, niin ei pääse edes haastatteluun.
Luovutan ja haen jatkossa vain ne pakolliset ja ihan muulta alalta. Tyydyn kohtalooni, että minusta tulee palstan kommenttien mukainen tukielätti.
Kommentit (38)
Ei ihme, että maahanmuuttajia tarvitaan tekemään työt. Suomalaisista ei ole kuin valittamaan ja olemaan tukipykälien asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
On asioiden yksinkertaistamista sanoa, että tämä hallitus on lisännyt työttömyyttä. Isoille makroekonomisille ilmiöille kuten Venäjä-pakotteiden vaikutus, maariskin lisääntyminen ulkomaalaisten sijoittajien näkökulmasta ja korkojen nousu ei hallitus oikein voi tehdä mitään, etenkin kun edellisiltä hallituksilta on peritty mittava velkataakka.
Varmaan suurin Suomen talouteen negatiivisesti vaikuttanut asia on ollut Nokian menettäminen 2000-luvun puolivälin jälkeen. Nokian avulla noustiin viime lamasta 90-luvulla, sääli, että tuotekehityksessä myöhemmin epäonnistuttiin.
N58
Kotitalouksien kulutuskysynnän romahdukselle on täysin kotoperäiset selitykset. Kurjistuspolitiikka on vienyt uskon tulevaisuudesta ja kaikki jotka kykenevät säästämään säästävät, ne joilla olisi kulutuskysyntää ja tarpeita eivät taas siihen kykene.
Suurpääoma ei lähde investoimaan, sillä laskevien hintojen aikana kannattaa vaan hillota rahoja, sillä huomenna saat taas enemmän.
tajutkaa nyt jo, kukaan ei tarkasta siellä te-toimistossa niitä hakemuksia, itse en ole puoleentoista vuoteen tehnyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa määkii teen, mun ongelma on ikä eli 58 vuotta.
Mene vanhus töihin, hyvin ehdit vielä noin 10 vuotta töitä tehdä, hopi, hopi.
Mä olen 54, enkä aijo mennä enää ikinä töihin, koska ei ole pakko. Juon mielummin kaljaa tällaisten hopihopitöihin-idioottien rahoilla etelässä "töitä etsimässä".
Eikö Petteri, Sanni ja Arto mahdollistaneetkaan jokaiselle halukkaalle työpaikkaa!? Tämähän oli Kokoomuksen kärkiteema. Muistakaa, että siivoajakin voi olla keskiluokkaa, kunhan siivoaa oikein ahkerasti.
Puolet somaliaa ja arabiaa puhuvista nostaa toimeentulotukea
Vierailija
16.09.2025 | 13:01
Puolet somaliaa ja arabiaa puhuvista nostaa toimeentulotukea Vigelius: Ei rikkaus, vaan vararikko
Kelan ja Tilastokeskuksen tietojen mukaan vieraskielisten osuus Kelan maksaman toimeentulotuen saajista on kasvanut selvästi vuodesta 2017 lähtien. Koko maan tasolla somalia ja arabiaa puhuvista noin puolet nostaa perustoimeentulotukea. Perussuomalaisten 2. varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Joakim Vigelius ei ole luvuista yllättynyt.
https://www.suomenuutiset.fi/puolet-somaliaa-ja-arabiaa-puhuvista-nosta
Vierailija kirjoitti:
tajutkaa nyt jo, kukaan ei tarkasta siellä te-toimistossa niitä hakemuksia, itse en ole puoleentoista vuoteen tehnyt yhtään.
Jos joku kyselee niin aina voi väärentää läjän "Kiitos hakemuksesta, valitettavasti valinta EI kohdistunut Sinuun. Palkkasimme johtajan kummipojan ja sivusuhteen tyttären, heissä oli sitä jotain niin kuin Alexander Stubbin pojassa."
Eri asia hakeeko aktiivisesti. Kelan elättien ongelma on kun ei jaksa hankkia suhteita tai lähettää ympäri Suomea hakemuksia.
itse teen kerran kuussa ne 3 pakkohakemusta yhtenä hetkenä, siihen menee muutama minuutti kun etsin muka sopivan työn, sehän voi olla missä tahansa Suomea, tai vaikka joku worker-firma tai muu paska, en kirjoita niihin mitään esittelyä edes itsestäni, aina vaan "etsin töitä ja ei muuta"
sitten lähetän ne työmarkkinasivulle ja taas saa kuukauden levätä koko asian suhteen
onneksi saan työkkistä, toimeentuloa ja asuntotukea niin että vuokran maksaa kela ja käteen jää 600 e. ruoat haen ruokajonosta kaiken ja ilmaislounaat ja aamupalat. jääpähän rahaa bensaan ja urheiluun. ja kaljaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa määkii teen, mun ongelma on ikä eli 58 vuotta.
Mene vanhus töihin, hyvin ehdit vielä noin 10 vuotta töitä tehdä, hopi, hopi.
Hyppää Sinä urpå järveen äläkä tule sieltä pois, hopi hopi!
Pistetään sille vielä betoniporsas jalkaan niin ei taatusti mölise enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös hallitus ole luomassa jotain työllistämisseteliä, jolla helpotetaan vastavalmistuneiden asemaa?
Sellainen taitaa heikentää yli 50-vuotiaiden työttömien asemaa.
Hei Pummi! Ota Satosen laina, opiskele kolme vuotta lähihoitajaksi, velkaannu 50 000€ ja mene palvelemaan vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että maahanmuuttajia tarvitaan tekemään työt. Suomalaisista ei ole kuin valittamaan ja olemaan tukipykälien asiantuntijoita.
Sopii mulle. Niin kauan kun joku mölisee menkää töihin, pysyn poissa Suomesta. Ihan hlvetin sama mulle kuka hoitaa työt tai jääkö hoitamatta. Leikkikööt maksuhaluttomat työnantajat keskenään tyhmiä leikkejään, en osallistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Puolet somaliaa ja arabiaa puhuvista nostaa toimeentulotukea Vigelius: Ei rikkaus, vaan vararikko
Kelan ja Tilastokeskuksen tietojen mukaan vieraskielisten osuus Kelan maksaman toimeentulotuen saajista on kasvanut selvästi vuodesta 2017 lähtien. Koko maan tasolla somalia ja arabiaa puhuvista noin puolet nostaa perustoimeentulotukea. Perussuomalaisten 2. varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Joakim Vigelius ei ole luvuista yllättynyt.
Ei ihme, sillä heitä syrjitään työhönotossa.
Vierailija kirjoitti:
Eri asia hakeeko aktiivisesti. Kelan elättien ongelma on kun ei jaksa hankkia suhteita tai lähettää ympäri Suomea hakemuksia.
Jaksaisin, mutta miksi pitäisi? En edes halua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Ei ihme, sillä heitä syrjitään työhönotossa.
oletko wokevempula ihan tosissasi?
katsoppa muuten KELAN sivuja, etukannessa on aina joku aasialainen tai somppusomali, samoin kaikissa opiskelupaikoissa
Joka päivä kun Sossun Massi Jam soi niin olen iloinen. Aina voi tienata pikkaisen extraa vaatekaapin yrteillä tai myymällä itseään jollekin ylemmän keskiluokan kusipäälle.
Titteli muuttuu paremmaksi ja vastuut kasvavat, mutta palkkaus jää ENTRY LEVELin tasolle.