Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitän hanskat tiskiin ja teen vain pakolliset hakemukset, että tuet säilyy

Vierailija
16.09.2025 |

Ei tästä mitään tule. Työpaikkoja on niin vähän ja työttömiä niin paljon, että ei hakemalla töitä voi saada. Samaa paikkaa hakee satoja hakijoita, joten en pääse edes haastatteluun. Olen valmistunut reilu vuosi sitten ja työkokemusta ei ole kertynyt harjoittelua enempää. En mitenkään pysty kilpailemaan työkokemusta omaavien kanssa. Olen vuoden nyt aktiivisesti hakenut oman alan paikkoja ja vastaus on aina sama, jos yleensä vastausta saa. Kun ei ole työkokemusta, niin ei pääse edes haastatteluun.

Luovutan ja haen jatkossa vain ne pakolliset ja ihan muulta alalta. Tyydyn kohtalooni, että minusta tulee palstan kommenttien mukainen tukielätti.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus, vastavalmistuneena on lähes mahdoton löytää töitä, ellei ole suhteita täi sukulaisilla yritystä, johon voi päästä töihin.

Vierailija
2/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa määkii teen, mun ongelma on ikä eli 58 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hallitus ole luomassa jotain työllistämisseteliä, jolla helpotetaan vastavalmistuneiden asemaa?

Vierailija
4/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma homma, ainakin minä sain juurikin HAKEMALLA töitä. Vielä harvinaisempaa se on että saisi työtä HAKEMATTA. 

Vierailija
5/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vanhus töihin, hyvin ehdit vielä noin 10 vuotta töitä tehdä, hopi, hopi.

Vierailija
6/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla eikä auta edes lisäopinnot, kun ei ole näyttöjä työelämästä. Hukkaan meni vuosikausien opinnot näköjään.

Vierailija
7/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraneeko tilanne: A) kurjistamalla yrityksiä. B) tekemällä työttömyydestä kannattavaa?

Koska nämä on opposition tarjoamat vaihtoehdot.

Ehkä se sitten vähentää hakijoiden määrää, kun suurin osa on tyytyväisiä työttömyyteensä.

Vierailija
8/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vastavalmistunut niin kannattaisikohan hakea niitä ENTRY LEVEL paikkoja ensin, sitten sitä kautta se uraputki aukeaa. Ensin vaikka aspaan, siellä puoli vuotta, sitten talon sisällä vaativampiin hommiin, niin onkin jo parin vuoden päästä aivan eri mahdollisuudet hakea muuallekin.

Vierailija
9/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, 59 täällä ja turha toivo saada enää töitä. 

Vierailija
10/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hallitus ole luomassa jotain työllistämisseteliä, jolla helpotetaan vastavalmistuneiden asemaa?

Tämä hallitus ei ole kuin lisännyt työttömyyttä ja entisestään kurjistanut työttömien asemaa. Mitään seteleitä ole tulossa ainakaan työttömälle.

Vierailija
11/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on vastavalmistunut niin kannattaisikohan hakea niitä ENTRY LEVEL paikkoja ensin, sitten sitä kautta se uraputki aukeaa. Ensin vaikka aspaan, siellä puoli vuotta, sitten talon sisällä vaativampiin hommiin, niin onkin jo parin vuoden päästä aivan eri mahdollisuudet hakea muuallekin.

NIITÄ EI OLE. Ja silloin harvoin kun on niin hakijoita on satoja, joiden joukosta valitaan kokenein ja koulutetuin.

Vierailija
12/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIITÄ EI OLE. Ja silloin harvoin kun on niin hakijoita on satoja, joiden joukosta valitaan kokenein ja koulutetuin.

ainakin minun silmiini sattuu viikottain kymmeniä erilaisia auki olevia tehtäviä useilla eri senioriteettitasolla, ihan entry leveliltä senior ja executive paikkoihin. Ihan turha väittää ettei paikkoja ole. Ja tosiaan minä olin hiljattain työttömänä ja sain juuri työpaikan. tähän paikkaankin oli päälle 300 hakijaa mutta ei sen tarvitse kuin kerran osua kohdalleen. Tästä hiljan päättyneestä työttömyydestä johtuen, minulle vielä tulee viikottain toistakymmentä työpaikkailmoitussähköpostia eri firmoilta, ja näissä aina useita auenneita paikkoja listattuna. 

Kannattaa katsella niitä työpaikkoja VÄHÄN MUUALTAKIN kuin sieltä surkeasta työmarkkinatorista. 

Vierailija
13/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on tullut haettua kaikkiin mahdollisiin työpaikkoihin joita voisi pystyä tekemään. Ja ihan perus hommiin jossa ei vaadita kummoisia taitoja. Tilanne tällä hetkellä se ettei ole vielä tullut ensimmäistäkään haastattelua edes. 

45v mies lahdesta

Vierailija
14/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus, vastavalmistuneena on lähes mahdoton löytää töitä, ellei ole suhteita täi sukulaisilla yritystä, johon voi päästä töihin.

Laajentakaa hakua ulkomaille,jos tilanteenne sen mahdollistaa,yllätytte positiivisesti.

Vierailija
15/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus ei ole kuin lisännyt työttömyyttä ja entisestään kurjistanut työttömien asemaa. Mitään seteleitä ole tulossa ainakaan työttömälle.

Samaa helvetin jorinaa,Marin paskoi suomen totaalisesti,joten voit AINA puhua,kun edellinen hallitus,RAJU alämäki alkoi jo 2022,vieläkään ei toipuminen kunnolla ole käynnistynyt,niin syvään päätyyn mentiin ja VELKAVUORI on muistona.

Vierailija
16/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta? Itse tein saman päätöksen jo silloin kun sannan hallitus askarteli tämän pakkohaun. Sitä ennen hain useampaakin kuin neljää työpaikkaa kuukaudessa ja välillä olin töissäkin erimittaisia pätkiä, mutta en enää.

Orpon hallituksen olisi pitänyt ihan ekana leikata tästä älyttömyydestä, mutta kerran eivät siihen kyenneet niin minä menen jatkissakin yli siitä mistä aita matalin. (okei myönnän, katson kyllä edelleen josko kokoaikatyötä olisi tarjolla toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla mutta mitään silpputöitä en hae tuota pakollista enempää)

Vierailija
17/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa helvetin jorinaa,Marin paskoi suomen totaalisesti,joten voit AINA puhua,kun edellinen hallitus,RAJU alämäki alkoi jo 2022,vieläkään ei toipuminen kunnolla ole käynnistynyt,niin syvään päätyyn mentiin ja VELKAVUORI on muistona.

Työllisyys oli hyvässä nousussa Marinin hallituksen loppukaudella. Nykyinen hallitus paskoi hommat ja nyt työttömiä ennätysmäärä, samalla kun avointen työpaikkojen määrä vaan vähenee.

Vierailija
18/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vanhus töihin, hyvin ehdit vielä noin 10 vuotta töitä tehdä, hopi, hopi.

Hyppää Sinä urpå järveen äläkä tule sieltä pois, hopi hopi!

Vierailija
19/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes hae mihinkään. Ikää 60 v. ja hakuvelvoite poistettu sairauden vuoksi. Eläkkeelle en vielä pääse. Hanskat löin tiskiin jo ajat sitten.

Vierailija
20/38 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asioiden yksinkertaistamista sanoa, että tämä hallitus on lisännyt työttömyyttä. Isoille makroekonomisille ilmiöille kuten Venäjä-pakotteiden vaikutus, maariskin lisääntyminen ulkomaalaisten sijoittajien näkökulmasta ja korkojen nousu ei hallitus oikein voi tehdä mitään, etenkin kun edellisiltä hallituksilta on peritty mittava velkataakka. 

Varmaan suurin Suomen talouteen negatiivisesti vaikuttanut asia on ollut Nokian menettäminen 2000-luvun puolivälin jälkeen. Nokian avulla noustiin viime lamasta 90-luvulla, sääli, että tuotekehityksessä myöhemmin epäonnistuttiin.

N58

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä