Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenlähtö ja niiden takaisin kasvaminen koronan jälkeen - kokemuksia

Vierailija
14.09.2023 |

Sain ensimmäisen (ja ainoan) koronan viime joulukuussa eli 9 kuukautta sitten.
Noin 2-3 kk kuluttua siitä, hiuksistani oikeasti lähti varmaan puolet, pikku hiljaa. Suihkussa irtosi aina isot määrät ja lattiakaivoa piti putsata viikottain. Samoin harjatessa irtosi mielettömästi hiuksia. Hiustenlähtö rauhoittui vasta tuossa noin kuukausi sitten.
Nyt olen sitten ollut tässä puolet ohuemmalla tukalla.

Eilen kuitenkin huomasin, että koko pääni onkin täynnä sellaisia noin 4 cm pitkiä hahtuvia kauttaaltaan. Sen huomaa silloin, kun hiukset ovat juuri pestyt ja täysin kuivuneet, niin kun pörröttää päälakea "vastakarvaan", niin sieltä nousee satoja ja satoja tuollaisia lyhyitä hiuksia.
Omat hiukseni ovat siis lapaluihin saakka pitkät.

Kysymykseni:
Ovatko nämä 4 cm hahtuvat uusia hiuksia vai olenko jotenkin nyt hiustenpesun jälkeen hangannut liikaa pyyhkeellä ja ne ovatkin kauttaaltaan katkenneita vanhoja hiuksia?
Onko tässä mahdollisuus, että hiukseni paksuuntuvatkin? Luulin jo menettäneeni hiukseni iäksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä muilla lähtenyt hiuksia?

Vierailija
2/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, löysin ketjusi juuri googlettamalla samaa ongelmaa. Minulla oli ensimmäinen korona toukokuussa ja kuukausi sitten eli 3 kk sairastamisen jälkeen alkoivat hiukset lähteä. Parhaillaan täällä haron hiuksia ja niitä vaan lähtee ja lähtee kourallinen joka kerta. Samaten jos kuljen hihattomassa paidassa niin jatkuvasti käsivarsissa tuntuu putoilevat hiukset. Pestessä ja harjatessa lähtee tukoittain jne. Muuta en osaa sanoa kuin että masentaa tämä asia ja toivon, että menee ohi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku sanoa, että kasvaako mulla hiukset takaisin (ne sadat 4 cm hiukset) vai onko ne jotain vanhoja puoliksi katkenneita hiuksia?

ap

Ja muutenkin kokemusta muilta, lähtikö teiltä hiuksia ja kasvoiko ne takaisin?

Vierailija
4/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa takaisin, älä huoli 🥳 mulla oli 2021 niin raju korona et melkein kuolin siihen. 2 viikkoa taju täysin kankaalla ja 1,5 viikkoa raju 40 asteen kuule.

Hiukset lähti tukkoina kuin koirilla. Toinen korona tänä vuonna, se oli mallia ei niin raju mutta muisti meni sekä haju ja maku.

Tukka on kasvanut takaisin, syön hiuksia sekä kynsiä vahvistavaa tuotetta ja ostin hyvän shampoon ja hoidon kampaamosta joka hellii päänahkaa.

Pelottavaa ja otin kuvia itsestäni kun ne hiukset lähti tukkoina, nyt on vahva.

Ei huolta siis, toki menee kuukausia aikaa.

Vierailija
5/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoveri kirjoitti:

Kasvaa takaisin, älä huoli 🥳 mulla oli 2021 niin raju korona et melkein kuolin siihen. 2 viikkoa taju täysin kankaalla ja 1,5 viikkoa raju 40 asteen kuule.

Hiukset lähti tukkoina kuin koirilla. Toinen korona tänä vuonna, se oli mallia ei niin raju mutta muisti meni sekä haju ja maku.

Tukka on kasvanut takaisin, syön hiuksia sekä kynsiä vahvistavaa tuotetta ja ostin hyvän shampoon ja hoidon kampaamosta joka hellii päänahkaa.

Pelottavaa ja otin kuvia itsestäni kun ne hiukset lähti tukkoina, nyt on vahva.

Ei huolta siis, toki menee kuukausia aikaa.

Oh hoh. Mulla oli melko lievä korona, mutta oireet kestivät 4 viikkoa kuitenkin.

Myös haju- ja makuaisti menivät kokonaan muutamaksi viikoksi, mutta ne ovat palautuneet.

Voitko kertoa mitä tuotetta syöt, mitä shampoota käytät?

Ja osaako kukaan sanoa, että onko nämä sadat 4 cm pitkät hiushahtuvat ympäri päätä tasaisesti nyt sitä uutta tukkaa vai olenko jotenkin itse katkonut hiukseni liian rajulla pyyhkeen hinkkaamisella päähän?

ap

Vierailija
6/13 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostooo

Vierailija
7/13 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama tilanne oli n. 4kk koronan jälkeen hiuksia alkoi irtoamaan tosi paljon. Paksu tukka oheni silmissä. On alkaneet kasvaa takaisin, mutta ovat sellaista ohuempaa kuin aiempi hius. En tiedä johtuuko tuo ohuempi rakenne iästä vai jostain muusta. Mutta takaisin kasvaa.

Vierailija
8/13 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uusia hiuksia ne lyhyet. Itsellä lähtee nyt, toivon, että uutta kasvua ilmaantuu jossain vaiheessa.

Vierailija
9/13 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
10/13 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta aloittajalle ja kommentoijille!

Mulla oli korona alkuvuodesta '22 suht lievänä, mutta n. kuukauden jälkeen suht pitkät hiukset alkoivat lähteä ja katketa.

Puolen vuoden päästä tilanne oli edelleen paha, ja päädyin laittamaan tuuhennokset/pidennykset, jotka olleet mulla nyt noin vuoden. En vaan kestänyt enää katsoa kun hiukset vaan ohenivat ja ohenivat.

Omat hiukset on vasta viimeisen puolen vuoden aikana selkeästi alkaneet "palautua" ja kasvaa voimakkaammin, ja koko pää on täynnä tuollaista ohutta ja lyhyttä uutta hiusta, sitä puskee ihan älyttömästi.

Meni tosi pitkään ennen kuin mielsin että hiustenlähtö voisi olla seurausta koronasta, ja tää ketju oli hyvä löytö.

Oon tuskaillut itsekseni tän ongelman kanssa, ja nyt näyttää vihdoin että ajan kanssa tää menee parempaan suuntaan.

Vierailija
11/13 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla putosi myös n.1/3 hiuksista. Ajallisesti n.3kk koronasta. Minulla on myös matala ferritiini niin mistäpä sen tietää mistä hiuskato johtui. Uutta hiusta kasvaa kyllä mutta edelleen lähtee hiuksia, taitaa olla aika toivotonta siis..

Vierailija
12/13 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt noin joskus 20 vuotta sitten, kun oli rajumpi tulehdus raajassa. Hiuksia lähti sen jälkeen juuri tukuittain. Muutaman kuukauden päästä huomasin saunassa pyyhekuivatessa, että uutta hiusta pukkaa muutaman sentin sänkenä. Siitä ne sitten kasvoivat hiljalleen entiseen tuuheuteen. Uskon että saat ap hiuksesi ihan hyvin takaisin. HIuksia voi lähteä minkä tahansa sairauden seurauksena paljon, kun immuniteetti häiriintyy. Myös jotkut lääkkeet aiheuttavat tällaista. Sairastin itse koronan vuosi sitten, mutta hiuksia ei sen jälkeen lähtenyt.

Vierailija
13/13 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun aloitusteksti olisi voinut olla mun kirjoittama. Ihan sama tilanne siis. Muutama kk koronasta tukkaa irtosi niin että hirvitti. Ja nyt sama juttu, koko pää täynnä tuota lyhyttä hiusta.

Juuri kampaajalta kysyin samaa, onko katkennutta vai uutta ja hän vastasi että nimenomaan uutta koska sitä kasvaa tasaisesti ihan koko päässä.

Tsemppiä, kyllä me vielä kunnon tukka saadaan! 😊