Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heitän hanskat tiskiin ja teen vain pakolliset hakemukset, että tuet säilyy

Vierailija
16.09.2025 |

Ei tästä mitään tule. Työpaikkoja on niin vähän ja työttömiä niin paljon, että ei hakemalla töitä voi saada. Samaa paikkaa hakee satoja hakijoita, joten en pääse edes haastatteluun. Olen valmistunut reilu vuosi sitten ja työkokemusta ei ole kertynyt harjoittelua enempää. En mitenkään pysty kilpailemaan työkokemusta omaavien kanssa. Olen vuoden nyt aktiivisesti hakenut oman alan paikkoja ja vastaus on aina sama, jos yleensä vastausta saa. Kun ei ole työkokemusta, niin ei pääse edes haastatteluun.

Luovutan ja haen jatkossa vain ne pakolliset ja ihan muulta alalta. Tyydyn kohtalooni, että minusta tulee palstan kommenttien mukainen tukielätti.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän oikeistolaisten kommentit ovat AINA ylimielisiä, ilkeitä, jopa pilkkaavia?

Teoriani: oikeistolaisuus vetoaa kiusaajatyyppisiin ihmisiin "kovine arvoineen"

Hear, hear. 

Vierailija
82/89 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minäkin teen. Sen neljä sattumanvaraista hakemusta kuukaudessa. Kolmen kuukauden välein vaihdetaan virkailijan kanssa kuulumiset. Puhelimessa on muistutus ettei vahingossa myöhästy ja sen vuoksi menettäisin tuet. Leikitään mukana. M60v

Yllättävää. Itse täytän näillä näppäimillä saman. Eipä ole työkkäristä pahemmin hätyytelty sitten viime joulukuun. Itse piti soitella perään ja kysellä josko sais uuden työllistymissuunnitelman kun edellinen ehti jo umpeutua. Viikon päästä olisi tarkoitus olla yhteyksissä, kuulemma. Tuosta on jo yli 6kk aikaa. Osaan minä lähetellä turhia hakemuksia ilman työkkäriäkin mutta onhan tää nyt melko erikoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Ihan turhaan hakea liikaa niin säästyy paikkoja myöhempään hakuun.

Vierailija
84/89 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen vain ja ainoastaan pimeitä töitä. 3-4 päivää kuussa riittää ja jää rahaa käteen enemmän kuin kokoaikatöistä kun sosu maksaa kämpän, lääkärin, taxit, lääkkeet ja sähkölaskut.

Vierailija
85/89 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla ei ole juuri muita vaihtoehtoja kuin ruveta myymään huumeita tai itseään.

Vierailija
86/89 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On asioiden yksinkertaistamista sanoa, että tämä hallitus on lisännyt työttömyyttä. Isoille makroekonomisille ilmiöille kuten Venäjä-pakotteiden vaikutus, maariskin lisääntyminen ulkomaalaisten sijoittajien näkökulmasta ja korkojen nousu ei hallitus oikein voi tehdä mitään, etenkin kun edellisiltä hallituksilta on peritty mittava velkataakka. 

Varmaan suurin Suomen talouteen negatiivisesti vaikuttanut asia on ollut Nokian menettäminen 2000-luvun puolivälin jälkeen. Nokian avulla noustiin viime lamasta 90-luvulla, sääli, että tuotekehityksessä myöhemmin epäonnistuttiin.

N58

Työelämän heikennykset (esim. irtisanomisen helpottaminen) ja sosiaaliturvan leikkaukset ovat johtaneet siihen, että ihmiset pelkäävät työttömyyttä, joten kaikki ylimääräinen raha laitetaan säästöön pahan päivän varalle. Ja kun ihmiset eivät uskalla kuluttaa, konkurssien määrä kasvaa.

Vierailija
87/89 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanada, Aussit, Norja ?   Jos olet nuori.

Toki noissa maissa ei ikärasismia vaikka olisit 55v.

Vierailija
88/89 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka luovuttaa, on luuseri, ja samalla meidän muiden hyväksikäyttäjä.

Vierailija
89/89 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka luovuttaa, on luuseri, ja samalla meidän muiden hyväksikäyttäjä.

Jaksaisitko ite saada hyljyjä viikosta toiseen?