Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaakko uudelle puhelimelle kuoret vai "lompakon"? Neuvokaas

Vierailija
16.09.2025 |

En ole aiemmin näitä hankkinut, mut nyt pitäis. En paljon tiedä näistä, netin kautta pitää tilata. Eli oisiko pelkät kuoret parhaimmat käytössä, vai ne sellaset nahkaset ym. lompakkokuoret. Ne näyttää muilla vaan aika hankalilta, ja tekee isosta puhelimesta vieläkin isomman. Pitää mahtua taskuun.

Onko noista kuorista mitään hyötyä oikeesti jos puhelin tipahtaa betonille, niin suojaako ne mitenkään sitä näyttöä? Ilmeisesti ei? Mitä materiaalia ne kuoret pitäis olla, näitä kun on monia?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset. Laitatko pankkikortteja ja maksukortteja sinne kännykkä koteloon ...

Miettikää nyt itsekin..kotelon mukana häviää kännykkä ja kortit ...on se sitten varastettu tai pudonnut..

Vierailija
42/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta molemmat. ...vaihtele sitten koteloa tarpeen mukaan missä se soveltuu parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt kolmas silikoninen takakuori, siis ollut kolmessa eri puhelimessa. Jokaisessa on ollut se ongelma että kynsisaksilla on ollut pakko itse nyrhiä sivupainikkeiden kohdalta aukkoa isommaksi. Jos tämmöiseen ei riitä näppäryys niin en suosittele ja ostaisin joko lompakkokuoret tai olisin ilman.

Tai ko. puhelimeen tarkoitettu, oikean kokoinen silikonikuori. Ei se kuori sitä näyttöä suojaa eli jos ostat silikonisentakakuoren, hanki myös nanosuoja näyttöön. Ja mä hommaisin sen näytön suojan vaikka hankkisin sen lompakkomallisen suojan puhelimeen, Itsellä ollut nyt 7v panssarilasi/nano ja silikonikuori, ei ole kertaakaan tarvinnut puhelinta korjailla. 

Montako kertaa olet pudottanut puhelimesi maahan tai lattialle?

Enpä ole laskenut. Kolme tai neljä puhelinta on mennyt rikki pudotusten seurauksena.  Olen niin vanhanaikainen että en pidä sitä kokoajan tuossa silmien edessä vahdittavana.  Yksi on pudonnut taskusta järveen.

Vierailija
44/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset. Laitatko pankkikortteja ja maksukortteja sinne kännykkä koteloon ...

Miettikää nyt itsekin..kotelon mukana häviää kännykkä ja kortit ...on se sitten varastettu tai pudonnut..

Ihan samalla laillahan se lompakko pystyy putoamaan tai varastetaan.

Vierailija
45/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös ääni magneettiselle lompakkokuorelle. Kun lähtee kaupungille niin nappaa kuoret mukaan ja laittaa puhelimen niihin, mutta kotona voi olla pelkän puhelimen kanssa ilman kuoria. 

Vierailija
46/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites suljet korttisi kun puhelin ja kortit ovat menneet samassa paketissa? 

Vierailija
47/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettipankissa. Mutta enpä ole koskaan vielä ollut niin huolimaton että olisin hävittänyt tai antanut varastaa puhelimeni.

Vierailija
48/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos vain lompakko ja kortti varastetaan sulla on kännykkä jolla soittaa sulku palveluun ja tarkistaa tilit

Mutta jos varastetaan kännykkäkotelo puhelimen  kanssa niin ei häviä maksukortit samalla.

Vierailija
49/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt kolmas silikoninen takakuori, siis ollut kolmessa eri puhelimessa. Jokaisessa on ollut se ongelma että kynsisaksilla on ollut pakko itse nyrhiä sivupainikkeiden kohdalta aukkoa isommaksi. Jos tämmöiseen ei riitä näppäryys niin en suosittele ja ostaisin joko lompakkokuoret tai olisin ilman.

Tai ko. puhelimeen tarkoitettu, oikean kokoinen silikonikuori. Ei se kuori sitä näyttöä suojaa eli jos ostat silikonisentakakuoren, hanki myös nanosuoja näyttöön. Ja mä hommaisin sen näytön suojan vaikka hankkisin sen lompakkomallisen suojan puhelimeen, Itsellä ollut nyt 7v panssarilasi/nano ja silikonikuori, ei ole kertaakaan tarvinnut puhelinta korjailla. 

<

"Miksi? Ja mitähän sä kuvittelet että lääkäri moiselle edes pystyisi tekemään? Minkä alan lääkäri mielestäsi olisi tämän alan asiantuntija? Maksoin 40€ puhelimen suojauksesta ja säästän useamman satasen uuden näytön tai takakannen korjauksessa. Miksi tuo sun p***ä noin kovasti kaivelee?"

Hymiön oli tarkoitus kertoa, että kyseessä oli hyväntahtoinen naljailu.

Mutta onhan se totta, että sinä olet aika kömpelö ja huolimaton. Pudotteletko sinä muitakin esineitä kuin vain puhelintasi?

Vierailija
50/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Ps missä hiekkakasoissa te niitä puhelimia käytätte? Mulla ei ole ollut edes mitään extrakalvoa näytöstä vuosikymmeen, eikä yhden yhtä naarmua ole näyttöön tullut. Näytön suojaaminen on siis turha selitys pappaläpälle.

No hiekkakasoissa, kivikasoissa, kallioilla, poluilla, laitureilla, jalkakäytävällä, asfaltilla yms yms. Et kai itse vain sohvalla selaile, eikö se puhelin sulla kulje mukana, minne menetkin?

Esim. olen kiipeillyt moniin lintu- ja näkötorneihin kesällä ja yhdessä oli niin jyrkät portaat että puhelin putosi sortsin taskusta kun menin ylöspäin, tuli sen verran kallistusta. Ja itsehän en ole käyttänyt mitään suojaa tässä nykyisessä puhelimessa ja aikansa se kesti, mutta nykyisin näyttö on säröillä ja mm. kameroiden edessä oleva lasi rikki, joten fiksu ap, kun hankkii suojan ajoissa.

Vierailija
51/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkomalli ei ole minusta yhtään kömpelö vaan nimenomaan kätevä! Vasemman käden etusormi läpän alla pitämässä kiinni. Käytän puhelinta todella paljon, mutta aivan erilailla kuin nuoriso, otan esim kuvia harvoin.

Vierailija
52/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettipankissa. Mutta enpä ole koskaan vielä ollut niin huolimaton että olisin hävittänyt tai antanut varastaa puhelimeni.

Monilla kun on se avain sovellus siinä kännykässä ja se avainlulukortti jossain kotona 200 km päässä..

Vierailija
53/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on läpälliset kuoret ja vielä panssarilasi. Suojaa puhelinta jos tippuu. Toki jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, pelkkä silikoni puhelimen takana, ei hirveästi suojaa puhelinta 

Vierailija
54/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla ole aikaa etsiä mitään nettipankkeja. Tili on tyhjä minuuteissa. Pelkästään jo lähimaksulla saa viidessä minuutissa lavallisen kaljaa lähimarketista.

Vierailija
55/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole pariin vuoteen ollut kuin ihan vaan puhelin, ilman kuoria ja lompakkoa. Puhelimessa on jo itsestään lompakko, eikä tarvitse erillistä "varustetta".

Mulla on ajokortti puhelimen silikonikuoren alla, tästä kun pääsisi vielä sähköiseen muotoon, niin sitten voisi pärjätä pelkällä puhelimella. Maksukortit kun löytyy mullakin ApplePaysta.

Vierailija
56/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla pappalompakko. On lentänyt aika komeassakin kaaressa betoniin, eikä puhelin ole mennyt miksikään. Jo toinen iPhone saamassa brutaalia pahoinpitelyä eikä vanhassakaan ole naarmuja.

En uskalla pitää normaalia kuoria joten mennään nololla tyylillä. Minua ei hävetä mutta jotkut jaksaa hävetä minunkin puolesta.

Vierailija
57/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se puhelin ja kortit taskusta yhtäkkiä joku saisi? Olen niin vanha että olen käyttänyt ihan olkalaukkua jossa oli lompakko, se on takuulla helpompi varastaa kuin puhelin taskusta ja en todellakaan pidä missään takataskussa puhelinta. 

Vierailija
58/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lompakkomallista kuorta, jossa on samassa silikoninen suojakotelo. Kotelo suojaa ja puhelinta on helpompi käsitellä, kun kannesta saa hyvän otteen. 

Lisäksi keinonahkainen suojakotelo on mielestäni hyvän näköinen. Ihan hyvin puhelin mahtuu kaikkialle minne tarvitsee myös suojakotelon kanssa. Ei se edes kaksinkertaista puhelimen paksuutta. 

Vierailija
59/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sulla ole aikaa etsiä mitään nettipankkeja. Tili on tyhjä minuuteissa. Pelkästään jo lähimaksulla saa viidessä minuutissa lavallisen kaljaa lähimarketista."

Siksipä en muutenkaan pidä käyttötilillä kuin paria sataa kerralla. Kaikki ostokset maksan Finskin Visalla jonka kuittaan pois kuun lopussa. Jos joku onnistuu luottokorttia käyttämään niin se on luottoyhtiön ongelma.

Vierailija
60/83 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla pappalompakko. On lentänyt aika komeassakin kaaressa betoniin, eikä puhelin ole mennyt miksikään. Jo toinen iPhone saamassa brutaalia pahoinpitelyä eikä vanhassakaan ole naarmuja.

En uskalla pitää normaalia kuoria joten mennään nololla tyylillä. Minua ei hävetä mutta jotkut jaksaa hävetä minunkin puolesta.

Jo toinen = en uskaltanut pitää alkuun likaisissa töissä mukana, vaan oli toinen luuri. Nyt todennut ettei näitä saa niin helposti rikki, ainakaan kun on lompakko päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi