Ostaakko uudelle puhelimelle kuoret vai "lompakon"? Neuvokaas
En ole aiemmin näitä hankkinut, mut nyt pitäis. En paljon tiedä näistä, netin kautta pitää tilata. Eli oisiko pelkät kuoret parhaimmat käytössä, vai ne sellaset nahkaset ym. lompakkokuoret. Ne näyttää muilla vaan aika hankalilta, ja tekee isosta puhelimesta vieläkin isomman. Pitää mahtua taskuun.
Onko noista kuorista mitään hyötyä oikeesti jos puhelin tipahtaa betonille, niin suojaako ne mitenkään sitä näyttöä? Ilmeisesti ei? Mitä materiaalia ne kuoret pitäis olla, näitä kun on monia?
Kommentit (83)
Minulla on itsellä vain suojakuori ja näytöllä panssarilasi..kyllä sillä saada hyvän suojan nuorelle ja näytölle ihan putoamisia vastaan.
Suojakuori kannattaa ostaa sellainen että siinä on kulmat vahvistettu ja siinä on korkeat reunat...tämä suojaa erityisesti näyttöä jos putoaa näyttö edellä lattiaan.
Monissa uusissa känny malleissa on sellainen kaareva näyttö joka on kyllä paholaisen keksintö.
Riippuu täysin kannatko lompakkoa vai et. Jos et kanna lompakkoa niin tarvitset korteille lompakon puhelimen kylkeen, ja tietenkin päinvastoin. Joo, puhelimella voi maksaa ja kortteja ei tarvita, mutta tuo vaatii AINA toimivan nettiyhteyden tai ei onnistu.
Minä suosittelen aramidi suojakuorta. Istuu täysin puhelimeen, kun on oman puhelinmallin mukainen ja kuori ei ole liukas, kuten pelkkä puhelin siihen verrattuna. Ja on huomattavasti ohuempi kuin joku silikonikotelo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuoret korttipaikoilla. En maksa koskaan rahalla, joten tuo on korvannut lompakon täysin. Mukana kulkee ajokortti ja yksi maksukortti vaikka käytän myös mobiilimaksamista. Autossa pidän muutamaa seteliä jemmassa siltä varalta että tulee joku valtakunnallinen häiriö kortteihin.
Kantajaksi joku kortteja tänä päivänä kännykkä kotelossa..
Mulla on kaikki kannettavat kortit nykyään sähköisessä muodossa walletissa ..ei tarvi roikottaa noita muovikortteja mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt kolmas silikoninen takakuori, siis ollut kolmessa eri puhelimessa. Jokaisessa on ollut se ongelma että kynsisaksilla on ollut pakko itse nyrhiä sivupainikkeiden kohdalta aukkoa isommaksi. Jos tämmöiseen ei riitä näppäryys niin en suosittele ja ostaisin joko lompakkokuoret tai olisin ilman.
Tai ko. puhelimeen tarkoitettu, oikean kokoinen silikonikuori. Ei se kuori sitä näyttöä suojaa eli jos ostat silikonisentakakuoren, hanki myös nanosuoja näyttöön. Ja mä hommaisin sen näytön suojan vaikka hankkisin sen lompakkomallisen suojan puhelimeen, Itsellä ollut nyt 7v panssarilasi/nano ja silikonikuori, ei ole kertaakaan tarvinnut puhelinta korjailla.
Montako kertaa olet pudottanut puhelimesi maahan tai lattialle?
Jokin suoja pitää olla näytölle naarmuuntumiselta ja koska panssarilasi heikentää kosketusherkkyyttä niin muuta ei oikein ole kuin läpällinen kansi, mihin mahtuu pakollinen kortti mikä kulkee aina sitten samalla kun lompakkoa ei viitsi.
Tämä on täysin käytännöllinen ratkaisu, niitä joutuu tekemään elämässä. Esteettinen tai käytännöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta ihan tavallinen suoja, kyllä ne kaikki suojaa mutta voithan lukea keskusteluja ja arvosteluja jos haluat optimoida. Miten olet muutes selvinnyt ilman puhelimen kuorten ostamista tähän asti, niitähän on tarvinnut jo reilusti yli vuosikymmenen?!
Ps älä osta niitä Keski-ikäkuoria eli lompakkomallia... Ne on ihan kamalat ja vaikeuttaa puhelimen käyttöä sekä vie paljon tilaa. Sallittakoon ne vain 70+ ikäisille.
Hesarissa olikin äskettäin artikkeli siitä, että uusimmat sukupolvet ovat ihan kädettömiä: ei osata kirjoittaa kynällä, ei pystytä tekemään ohueeseen lankaan solmua ja suuntaakin osoitetaan peukalolla, kun etusormista ei ole muuhun kuin kännykän pitelemiseen. Seitsenkymppiset eivät koe lompakkomallisia kuoria vaivaksi, koska käden taidot ovat tallella.
Meidän perheen nuori on ainut meidän perheessä, joka tuollaista käyttää. Hän vähät välittää muiden mielipiteistä. Se suojaa hänen mielestään parhaiten puhelinta ja sen näyttöä. Hänellä ei ole koskaan puhelin hajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt kolmas silikoninen takakuori, siis ollut kolmessa eri puhelimessa. Jokaisessa on ollut se ongelma että kynsisaksilla on ollut pakko itse nyrhiä sivupainikkeiden kohdalta aukkoa isommaksi. Jos tämmöiseen ei riitä näppäryys niin en suosittele ja ostaisin joko lompakkokuoret tai olisin ilman.
Tai ko. puhelimeen tarkoitettu, oikean kokoinen silikonikuori. Ei se kuori sitä näyttöä suojaa eli jos ostat silikonisentakakuoren, hanki myös nanosuoja näyttöön. Ja mä hommaisin sen näytön suojan vaikka hankkisin sen lompakkomallisen suojan puhelimeen, Itsellä ollut nyt 7v panssarilasi/nano ja silikonikuori, ei ole kertaakaan tarvinnut puhelinta korjailla.
Voi useasti. Meillä on kämpässä kaksi kerrosta kivilattiaa eli kovaa alustaa. Ja myös autosta noustessa puhelin on pudonnut taskusta tai kädestä ihan asvaltille. Enkä kyllä ole ainoa, kun katsoo kuinka paljon noita puhelinkorjausfirmoja nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta ihan tavallinen suoja, kyllä ne kaikki suojaa mutta voithan lukea keskusteluja ja arvosteluja jos haluat optimoida. Miten olet muutes selvinnyt ilman puhelimen kuorten ostamista tähän asti, niitähän on tarvinnut jo reilusti yli vuosikymmenen?!
Ps älä osta niitä Keski-ikäkuoria eli lompakkomallia... Ne on ihan kamalat ja vaikeuttaa puhelimen käyttöä sekä vie paljon tilaa. Sallittakoon ne vain 70+ ikäisille.
Hesarissa olikin äskettäin artikkeli siitä, että uusimmat sukupolvet ovat ihan kädettömiä: ei osata kirjoittaa kynällä, ei pystytä tekemään ohueeseen lankaan solmua ja suuntaakin osoitetaan peukalolla, kun etusormista ei ole muuhun kuin kännykän pitelemiseen. Seitsenkymppiset eivät koe lompakkomallisia kuoria vaivaksi, koska käden taidot ovat tallella.
"Ne lompakkomallit on suoraan sanottuna ihan helvetin noloja, nykyajan vyökotelo. Setämiehille ja tätinaisille. Ei niitä kukaan alle 50v käytä."
Mistä tuo ajatus on peräisin eli onko jokin konkreettinen syy sille, että jotkin ikäryhmät pitävät lompakkomalleja noloina? Vai onko vain kyse siitä, että matkapuhelimen keksinyt ikäluokka alkoi aikoinaan käyttää koteloa, ja seuraavan polven mielestä se on automaattisesti noloa?
Puhelimen kurahousut, pysyy paremmin toimintakuntoisena ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi useasti.
"Voi useasti. Meillä on kämpässä kaksi kerrosta kivilattiaa eli kovaa alustaa. Ja myös autosta noustessa puhelin on pudonnut taskusta tai kädestä ihan asvaltille. Enkä kyllä ole ainoa, kun katsoo kuinka paljon noita puhelinkorjausfirmoja nykyään on."
Oletpa sinä kömpelö ja huolimaton. Pitäisiköhän sinun käydä lääkärillä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuoret korttipaikoilla. En maksa koskaan rahalla, joten tuo on korvannut lompakon täysin. Mukana kulkee ajokortti ja yksi maksukortti vaikka käytän myös mobiilimaksamista. Autossa pidän muutamaa seteliä jemmassa siltä varalta että tulee joku valtakunnallinen häiriö kortteihin.
Mulla on kaikki kannettavat kortit nykyään sähköisessä muodossa walletissa ..ei tarvi roikottaa noita muovikortteja mukana
Ajokorttia ei vielä saa sähköisesti ja sitä on kannettava aina mukana sekä osoittamaan ajo-oikeus että henkilöllisyys. Toki bussilla kulkevien teinien ei tarvitse sellaista kantaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firman luottokorttia ei pysty oikein muuttamaan sähköiseksi. Samaten hotellien ja laivojen ovikortit kulkee kätevästi kännykän korttitaskuissa.
T: työssäkäyvä ja matkustava henkilö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa olikin äskettäin artikkeli siitä, että uusimmat sukupolvet ovat ihan kädettömiä: ei osata kirjoittaa kynällä, ei pystytä tekemään ohueeseen lankaan solmua ja suuntaakin osoitetaan peukalolla, kun etusormista ei ole muuhun kuin kännykän pitelemiseen. Seitsenkymppiset eivät koe lompakkomallisia kuoria vaivaksi, koska käden taido
Kun puhelinta käyttää paljon, eli selaa, kuvaa, jne, se läpöttävä läppä on koko ajan tiellä. Siksi niitä ei käytä nuorempi sukupolvi joka käyttää puhelinta paljon. Käytännössä en ole koskaan nähnyt lompakkomallia alle Keski-ikäisillä.
Ps missä hiekkakasoissa te niitä puhelimia käytätte? Mulla ei ole ollut edes mitään extrakalvoa näytöstä vuosikymmeen, eikä yhden yhtä naarmua ole näyttöön tullut. Näytön suojaaminen on siis turha selitys pappaläpälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokorttia ei vielä saa sähköisesti ja sitä on kannettava aina mukana sekä osoittamaan ajo-oikeus että henkilöllisyys. Toki bussilla kulkevien teinien ei tarvitse sellaista kantaa mukana.
Ajokortilla ei voi todistaa henkilöllisyyttä, ainakaan viranomaisille tai pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa olet pudottanut puhelimesi maahan t
Miksi? Ja mitähän sä kuvittelet että lääkäri moiselle edes pystyisi tekemään? Minkä alan lääkäri mielestäsi olisi tämän alan asiantuntija? Maksoin 40€ puhelimen suojauksesta ja säästän useamman satasen uuden näytön tai takakannen korjauksessa. Miksi tuo sun p***ä noin kovasti kaivelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varo kesällä varsinkin että ei napa vilahda. Naapurin pojat muuten nauraa sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortilla ei voi todistaa henkilöllisyyttä, ainakaan vi
Ajokortti käy pankissa ja viranomaisilla vaikkei olekaan virallinen henkilötodistus. Se käy myös matkustusasiakirjaksi Pohjoismaissa.
Ne lompakkomallit on suoraan sanottuna ihan helvetin noloja, nykyajan vyökotelo. Setämiehille ja tätinaisille. Ei niitä kukaan alle 50v käytä.