Ostaakko uudelle puhelimelle kuoret vai "lompakon"? Neuvokaas
En ole aiemmin näitä hankkinut, mut nyt pitäis. En paljon tiedä näistä, netin kautta pitää tilata. Eli oisiko pelkät kuoret parhaimmat käytössä, vai ne sellaset nahkaset ym. lompakkokuoret. Ne näyttää muilla vaan aika hankalilta, ja tekee isosta puhelimesta vieläkin isomman. Pitää mahtua taskuun.
Onko noista kuorista mitään hyötyä oikeesti jos puhelin tipahtaa betonille, niin suojaako ne mitenkään sitä näyttöä? Ilmeisesti ei? Mitä materiaalia ne kuoret pitäis olla, näitä kun on monia?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Lompakkomalli ei ole minusta yhtään kömpelö vaan nimenomaan kätevä! Vasemman käden etusormi läpän alla pitämässä kiinni. Käytän puhelinta todella paljon, mutta aivan erilailla kuin nuoriso, otan esim kuvia harvoin.
Minulla on niin kätevä läppäkotelo, että minun ei tarvitse edes pitää siitä kiinni, vaan se pysyy sormissani, olin itse sitten vaikka ylösalaisin. Läppä heilahtaa sivuun heti, kun kameraa tarvitaan.
Joidenkin mielestä jokin muu ratkaisu on kätevämpi. Ei tässä olekaan mitään muuta kummallista kuin se, miten suunnattomasti jotkut inhoavat nimenomaan puhelinkoteloita ja erityisesti sitä kantta.
Vierailija kirjoitti:
Osta ihan tavallinen suoja, kyllä ne kaikki suojaa mutta voithan lukea keskusteluja ja arvosteluja jos haluat optimoida. Miten olet muutes selvinnyt ilman puhelimen kuorten ostamista tähän asti, niitähän on tarvinnut jo reilusti yli vuosikymmenen?!
Ps älä osta niitä Keski-ikäkuoria eli lompakkomallia... Ne on ihan kamalat ja vaikeuttaa puhelimen käyttöä sekä vie paljon tilaa. Sallittakoon ne vain 70+ ikäisille.
Kerrotko kuinka ne vaikeuttavat puhelimen käyttöä? Minulla kun on sellainen einkä ole mitään haittaa siitä havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvät ihmiset. Laitatko pankkikortteja ja maksukortteja sinne kännykkä koteloon ...
Miettikää nyt itsekin..kotelon mukana häviää kännykkä ja kortit ...on se sitten varastettu tai pudonnut..
Miten se puhelin ja kortit taskusta yhtäkkiä joku saisi? Olen niin vanha että olen käyttänyt ihan olkalaukkua jossa oli lompakko, se on takuulla helpompi varastaa kuin puhelin taskusta ja en todellakaan pidä missään takataskussa puhelinta.
Oletko koskaan kuullut taskuvarkaista? Ne rullaa sun kaikki taskut sekunneissa etkä huomaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt kolmas silikoninen takakuori, siis ollut kolmessa eri puhelimessa. Jokaisessa on ollut se ongelma että kynsisaksilla on ollut pakko itse nyrhiä sivupainikkeiden kohdalta aukkoa isommaksi. Jos tämmöiseen ei riitä näppäryys niin en suosittele ja ostaisin joko lompakkokuoret tai olisin ilman.
Tai ko. puhelimeen tarkoitettu, oikean kokoinen silikonikuori. Ei se kuori sitä näyttöä suojaa eli jos ostat silikonisentakakuoren, hanki myös nanosuoja näyttöön. Ja mä hommaisin sen näytön suojan vaikka hankkisin sen lompakkomallisen suojan puhelimeen, Itsellä ollut nyt 7v panssarilasi/nano ja silikonikuori, ei ole kertaakaan tarvinnut puhelinta korjailla.
Alapeukku koska et selvästikään tiedä mistä puhut. Panssarilasikin on nykynäyttöihin turha ellet ole joku alkkis jolta puhelin lentää jatkuvasti asfalttiin. Silikonikuorissa on tosiaan se ongelma että se kuori tulee (ihan tarkoituksella) sivunappien päälle ja suurin osa leikkaa aukon koska muuten sivu+volanäppäimien käyttö on todella hankalaa. Omituista että vuodesta toiseen tuo sama juttu, tosin itselläkin silikonikuori koska en koe ongelmaksi leikata. -eri
Vierailija kirjoitti:
Osta ihan tavallinen suoja, kyllä ne kaikki suojaa mutta voithan lukea keskusteluja ja arvosteluja jos haluat optimoida. Miten olet muutes selvinnyt ilman puhelimen kuorten ostamista tähän asti, niitähän on tarvinnut jo reilusti yli vuosikymmenen?!
Ps älä osta niitä Keski-ikäkuoria eli lompakkomallia... Ne on ihan kamalat ja vaikeuttaa puhelimen käyttöä sekä vie paljon tilaa. Sallittakoon ne vain 70+ ikäisille.
7 v sillekö sitten helppoa kun on sorminäppäryys mennyt, näkö,lukulasit joka tilanteeseen. miks 7 v sopii muille ei-- jos kerta ei helpottava ratakisu vaan vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ketään aikuista ihmistä oikeasti hävetä se, miten on puhelimensa suojannut tai mitä lisävarusteita käyttää? :D Etenkin kun vaikuttaa siltä, että nämä lompakkomallia nolona pitävät ovat itse (viestien perusteella) aika daijua väkeä?
No ei tietenkään. Nyt ollaan hei vauvalla, Suomen suurimmalla ällitällipalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Silikonikuori riittää ja suojaa näyttöäkin jonkin verran. En ikinä hankkisi kömpelöä läppäkuorta.
Suojalasin voi ostaa erikseen niin riittää takakansi silikoni sit van. aina se suojalasin uusinta heti uuteenkin.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osaa päättää itse. Eikö ole luetun ymmärrystä vai oleto äidin pikku ääliö jota äiti on hyysännyt mukanaan kaikki nämä vuodet. Tehnyt kaiken valmiiksi ja pitänyt sinua ns. prinsessana.
Tuollainen suunsoitto täysin asiantonta! haukut toista,mutta kilenkäyttösi ala-avoista- mikös näemmä itse olet, sille löytyy myös - syvä xxx sana- Mene vaan pois jos et osaa käyyttäytyä. kaikesta voidaan käydään vertailukokemuksia. Ole hiljaa jos et osaa käyytäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ketään aikuista ihmistä oikeasti hävetä se, miten on puhelimensa suojannut tai mitä lisävarusteita käyttää? :D Etenkin kun vaikuttaa siltä, että nämä lompakkomallia nolona pitävät ovat itse (viestien perusteella) aika daijua väkeä?
No siis nuorisolaiset häpee ihan kaikkea, siksi ne kaikki näyttääkin samanlaisilta. Sitten oikeasti aikuisena osaa ajatella itsekin ja voi hymyillä kaikelle tuolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantajaksi joku kortteja tänä päivänä kännykkä kotelossa..
Vielä kun tuossa "lauseessa" olisi subjekti ja predikaatti siitä voisi ehkä jotain ymmärtääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt kolmas silikoninen takakuori, siis ollut kolmessa eri puhelimessa. Jokaisessa on ollut se ongelma että kynsisaksilla on ollut pakko itse nyrhiä sivupainikkeiden kohdalta aukkoa isommaksi. Jos tämmöiseen ei riitä näppäryys niin en suosittele ja ostaisin joko lompakkokuoret tai olisin ilman.
Tai ko. puhelimeen tarkoitettu, oikean kokoinen silikonikuori. Ei se kuori sitä näyttöä suojaa eli jos ostat silikonisentakakuoren, hanki myös nanosuoja näyttöön. Ja mä hommaisin sen näytön suojan vaikka hankkisin sen lompakkomallisen suojan puhelimeen, Itsellä ollut nyt 7v panssarilasi/nano ja silikonikuori, ei ole kertaakaan tarvinnut puhelinta korjailla.
Alapeukku koska et selvästikään tiedä mistä puhut. Panssarilasikin on nykynäyttöihin turha ellet ole joku alkkis jolta puhelin lentää jatkuvasti
Väärin ...jos ei ole puhelimessa läppäkanntta niin panssarilasi kannattaa ehdottomasti laittaa.....nykylasit ei edelleenkään ole pudotus kestäviä...jos maassa on sepeliä tai soraa niin näyttöön tulee varmasti koloja ja säröjä basampin olen huomannut että jos samaan taskuun erehtyy metällitavaraa niin näytöstä löytyy naarmuja
Minulla ei ole koko elämäni aikana mennyt näyttö rikki puhelimesta, käytän lompakkomallista kuorta jossa on joustavat "kumi"reunukset. En laita mitään erillistä panssarilasia tms. Kerran puhelin tippui betonille lantion korkeudelta niin että lompakko oli auki ja näyttö alaspäin, säilyi ehjänä noiden reunuksien ansiosta. Joskus heitän puhelinta tahallaan, esim. jos yöllä inisee hyttynen katossa 😄
Puhelimet on ollut niin isoja jostain 2013 asti, niin ne ei joka tapauksessa mahdu taskuun, korkeintaan jonkun löysän tuulitakin taskuun. Niin lompakkokuori ei tee sitä millään merkittävällä tavalla isommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis nuorisolaiset häpee ihan kaikkea, siksi ne kaikki näyttääkin samanlaisilta. Sitten oikeasti aikuisena osaa ajatella itsekin ja voi hymyillä kaikelle tuolle.
Täytyy tähän todeta että pisti kyllä hymyiluttämäön nämä pikkukaupungin wannabe nuoret jota yrittää olla skeitteinnkanssa jotenkin katu uskottavia..
Nykyään näköjään pitää samanlaisen pukeutumisen ja tukka muodin jatkeena olla tupakki samalla tavalla suussa kun potkitaan sillä potkulaudalla.
Käyttötilillä kannattaa olla tosiaan rahaa vain sen verran, kun on varaa kadottaa. Toisilla se on enemmän, toisilla vähemmän.
(Isompia menoja varten siirretään toiselta tililtä rahaa käyttötilille juuri ennen maksutapahtumaa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku koska et selvästikään tiedä mistä puhut. Panssarilasikin on nykynäyttöihin turha ellet ole joku alkkis jolta puhelin lentää jatkuvasti
Kaikki kuoret ostetaan puhelimen mallin perusteella. Esimerkiksi jos sinulla on OnePlus, niin et osta mitä tahansa OnePlus kuorta, vaan menet puhelimen asetuksiin ja katsot sieltä että sinulla on OnePlus Nord CE 5g. Tämä on eri malli kuin esimerkiksi OnePlus Nord CE lite. Sitten etsit kuoren jossa lukee tuo sama merkki. Olet ostanut väärän kokoisia, koska olet ostanut väärän puhelimen kuoria.
Puhelimet on jo niin isoja että niitä ei haluta kasvattaa enää ylimääräisellä laukulla.
Oma puhelin painaa 300 g ja on. 3 cm paksu ..ei tuohon enää kannellista koteloa halua ostaa jos taskuun pitää laittaa
Itsellä kotona lankapuhelin ja ulkona liikkuessa vyölaukusta löytyy hakulaite jolla saa kiinni.
Kiukuttaako nepsylöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota asetelmaa ei muuteta. Teinien mielestä aikuiset ovat noloja. Aina.
Olin aikoinani itseäni kymmenen vuotta nuoremman teinilauman ohjaaja ja sain ystävällistä palautetta pukeutumisestani. Minulla ja muutamalla teinillä oli samanmerkkiset, -malliset, -väriset ja jopa -kokoiset farkut, mutta minulla ne olivat mystisesti vääränlaiset. Ei tuota keskustelua voi voittaa tai edes sopia, koska ongelmana olin vanha minä, eivät housuni. Sama juttu näiden puhelinten kohdalla: täsmälleen samat tarvikkeet voivat olla noloja, kun niitä käyttää täti tai setä, joka yrittää näyttää nuorekkaalta, oi myötähäpeää, ja sillä on sormetkin ihan väärässä asennossa.
En ole enää vuosiin ostanut puhelimeen suojakuoria. Kenelle sitä puhelinta pitäisi säästää? Oli 5v vanha luuri mistä otin lopulta kuoret pois ja puhelin uudenveroinen mutta hidas. En nauttinut päivääkään puhelimen upeasta ulkonäöstä ja tuntumasta vaan halpoja muovikuoria hypistelin. Puhelin on käyttöä varten eikä tarkoitus ole heitellä sitä 👍