Onko vanhemman vain mentävä jälkikasvunsa tahdon mukaan
Tyttäreni on jo täysi-ikäinen ja asuu omillaan.
Ruokavalionsa on vaihtanut trendikkääksi.
Kun on juhlia tai muuta tapahtumia, joissa ruokailulla on suuri merkitys, niin hän vaatii, että syömiset on hänen valionsa mukaiset. Tai ei osallistu juhliin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän otetaan vieraiden ruokavaliot huomioon? Miksi ei tyttären?
Tytär on tytär eikä mikään vieras. Tytär tietää tasan tarkkaan mitä lapsuudenkodissa tarjoillaan. En antaisi hyppiä silmille. Eikä tulisi minulle pätemään. Hän voi tarjoilla omassa kodissaan vaikka höpöheinää.
Enpä ihmettele jos ei juuri lapsuudenkodissaan näy.
Kuka on niin kertonut ettei käy. Nythän oli kyse siitä että tytär määrää ruokalistan mitä tarjotaan. Jos vieraat ovat jo vanhempaa väkeä niin ei heille varmaan jotkut smootit uppoa.
Ovatko vanhat ihmiset oikeasti niin nirsoja?
Eiköhän jokainen noudata omaa ruokavaliotaan, oli sitten arki tai juhla. Ja jokainen myös itse päättää, mitä tarjoaa omissa juhlissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär on tytär eikä mikään vieras. Tytär tietää tasan tarkkaan mitä lapsuudenkodissa tarjoillaan. En antaisi hyppiä silmille. Eikä tulisi minulle pätemään. Hän voi tarjoilla omassa kodissaan vaikka höpöheinää.
Sun mielestäsi pitäisi tehdä niin kuin tytär haluaa? Miksi?
Nyt laps raukka ihmettelee sitä kun lapsena on saanut määrätä kaapin paikan. Ei ole vielä kasvanut aikuiseksi ... vetää hernettä nekkuun kun ei menen hänen mielen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä yksinäisiä vanhempia on aika paljon, kun eivät kunnoita aikuisia lapsiaan ihmisinä, vaan näkevät alisteisessa asemassa suhteessa itseensä.
Ja tämän päivän aikuislapset luulevat olevansa maailman napa. Eiköhän kunnioitus pidä olla molemmin puolista. Ettei meidän aikuisten tartte varoo aina sanojamme ja tekoja. Saitko lapsuudessa vallan jota yrität vieläkin meihin käyttää. Yritä jo kasvaa aikuisen kenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin kertonut ettei käy. Nythän oli kyse siitä että tytär määrää ruokalistan mitä tarjotaan. Jos vieraat ovat jo vanhempaa väkeä niin ei heille varmaan jotkut smootit uppoa.
Ovatko vanhat ihmiset oikeasti niin nirsoja?
Tytärhän ei nirso ole🙄
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä päättää, että pähkinäallerginen syö myös sitä pähkinäkakkua mitä muillekin tarjoillaan ja tappaa hänet allergiseen shokkiin. Vai huomioitko ja tilaat hänelle omanlaisen kakun?
"Lapsesi" vaikuttaa paljon aikusemmalta kuin sä.
Etkö tiedä, että on muunlaisiakin kakkuja on kuin pähkinä. Olen itse muna allergikko joten sama kohtalo se olisi minullekin. Vai tiedätkö jonkun pähkinäkakku ohjeen jossa ei olisi kananmunaa kerro minullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä päättää, että pähkinäallerginen syö myös sitä pähkinäkakkua mitä muillekin tarjoillaan ja tappaa hänet allergiseen shokkiin. Vai huomioitko ja tilaat hänelle omanlaisen kakun?
"Lapsesi" vaikuttaa paljon aikusemmalta kuin sä.
Eriasia allergiat kun kaikenmaailman ruokavaliot. En minäkään ala väsätä kun terveyssyistä tarjottavia.
Kun on vuosia ollut tietynlaisella ruokavaliolla, ei voi syödä muuta ilman että saisi vatsavaivoja. Vähintään ja lievimmillään. Tämähän vastaa ihan esim. keliakiaa terveysvaikutuksiltaan.
Kelpaako sulle muuten vakaumus/uskonto perusteeksi erilaisiin ruokatottumuksiin?
Niin kuin tuolla on moneen kertaan todettu... juhlakattauksesta löytyy aina jotain mitä sinäkin voit nauttia jos et syö lihaa ota kalaa jos olet allerginen kalalle ota kasvispuolen herkkuja jos olet intolerikko tai maitoallerkikko ota kotikaljaa jos olet keliaatikko ota vettä jos porkkana tai sitrushedelmät tekee migreenin ota vesimelonia jos sairastat kihtiä kysy emännältä mitä mausteita on laittanut tarjottaviin ettei vain sun isovarpaat sairastu jos olet munalle allerginen niin kluteenittomassa kakussa on kananmunaa jätä ottamatta jos kahvi tekee sinulle ripulin niin pyydä teetä jos uskontosi kuuluu paasto niin tule juhliin vasta auringon laskettua jos toivot hamallihaa tuo lammas mukanasi.
Ei voi.