Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoista on työnhaku nykyään

Vierailija
17.05.2025 |

Pitää olla tili tuhanteen eri vuokrafirman järjestelmään (suurin osa paikoista niiden alla), hakemuksiin ei mitään vastausta kuulu oikein koskaan, useampi vaihe ihan perustason duuneihin.

Luulisi, että nykyaikaisilla järjestelmillä olisi simppeliä laittaa massaviesti sellaisille, jotka eivät valituiksi tulleet, niin ei jäisi roikkumaan.

Ja toisekseen, kenen hyöty on, että ihan perusduuneihin on monta eri vaihetta, kun sen työn osaisi tehdä koulutettu apinakin.

Lähes kaikki hakevat työtä vain saadakseen rahaa elämiseen, niin miksi pitäisi edes esittää, että on muitakin intessejä päästä töihin. Ihan turhaa kysyä, että miksi haet juuri tätä työtä. Ei kukaan mene töihin huvikseen, vaan siksi, että saa elantonsa!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 asiaa: Älyttömästi työvoimaa ja HR Pimbot

Vierailija
2/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakuni on pelkkä pakollinen harrastus.

-työtön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä.

Haen tätä työtä koska se on ainut työpaikka.

Vaatiiko ne jo että teet esittely videon itsestäsi jonka sitten lähetät niille pällisteltäväksi

Vierailija
4/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin just töihin "energiseen työyhteisöön jne". Toki markkinoin myös itseni dynaamisena ja laveasti kehuin tarjolla ollutta työtä unelmaduunina. 

Nyt töissä sitten työkaverit ovat hieman kyynistyneitä, ei kovin intohimoisia, ihan tavallisia ihmisiä. Työyhteisökin on ihan tavallinen. Ei pahimmasta päästä, mut ei mikään energinen ja nuorekas ja eteenpäinpyrkivä.

Ihan ok näin, mä tykkään kyllä työstä ja työyhteisöstä, mutta miksi tuo hakusirkus on tuollainen?

Vierailija
5/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittää rekryfirmoje  rahhaa saada

Vierailija
6/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tiedot on siellä vuokrafirmoissa odottamassa sopivaa hetkeä. Hetkeä, jolloin on hyvä alkaa kiristämään työnhakijaa suuntaan tai toiseen.

Vierailija
7/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa kuukaudessa haku jonnekin. Siinä se. Täysin hyödytöntä kyykyttämistä. Itse pääsin töihin sattumalta mutta en sellaiseen yritykseen johon noita pakkohakuja laittelin. 

Vierailija
8/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä kertaa kuukaudessa haku jonnekin. Siinä se. Täysin hyödytöntä kyykyttämistä. Itse pääsin töihin sattumalta mutta en sellaiseen yritykseen johon noita pakkohakuja laittelin. 

Sivussa se tulee tehtyy. Tosin lottovoitto erottua 700 hakijasta

Vierailija
9/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hallituksen mukaan töihin pitää vaan "mennä". Ei kuulemma tarvi monimutkaisia asioita tehdä, vaan töihin pelkästään mennään.

Vierailija
10/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähes kaikki hakevat työtä vain saadakseen rahaa elämiseen, niin miksi pitäisi edes esittää, että on muitakin intessejä päästä töihin. Ihan turhaa kysyä, että miksi haet juuri tätä työtä. Ei kukaan mene töihin huvikseen, vaan siksi, että saa elantonsa!"

Asia, jota työnantaja ei ikinä halua kuulla, mutta tietää kuitenkin.

Vierailija
11/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hallituksen mukaan töihin pitää vaan "mennä". Ei kuulemma tarvi monimutkaisia asioita tehdä, vaan töihin pelkästään mennään.

Ja apu mitä jostain työkkäristä saa on LOPUTON MÄÄRÄ työhakemusten ja cv:n sisällön ja sanamuotojen hinkkausta. Sit katsotaan yhdessä että mitäs töitä täältä vois hakea, vain jotta voit todeta että hait jo kaikkia esitettyjä ja avoimet hakemuksetkin on ko paikkoihin tehty.

Brändäyksestä ei enää taideta niin vouhottaa?

Vierailija
12/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pittää rekryfirmoje  rahhaa saada

Liian simppeliä julkaista että paikka auki, pitäs osata sellaista ja sellaista,  ja hae kipin kapin jos tarvitset työtä.  

Vierailija
13/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koskaan tarvii, haen aina huippu virkoihin

Vierailija
14/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja apu mitä jostain työkkäristä saa on LOPUTON MÄÄRÄ työhakemusten ja cv:n sisällön ja sanamuotojen hinkkausta. Sit katsotaan yhdessä että mitäs töitä täältä vois hakea, vain jotta voit todeta että hait jo kaikkia esitettyjä ja avoimet hakemuksetkin on ko paikkoihin tehty.

Brändäyksestä ei enää taideta niin vouhottaa?

Kaikki tämä koska: EI OLE TÖITÄ KAIKILLE!

Vierailija
15/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ihan turhaa, kun vain sukulaisia käytännössä kuitenkin palkataan. No onpahan HR-firman sukulaisilla sitten keskenään paperinpyörittelyä ja käsienheiluttelua riittämiin.

Vierailija
16/25 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Vierailija
17/25 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin just töihin "energiseen työyhteisöön jne". Toki markkinoin myös itseni dynaamisena ja laveasti kehuin tarjolla ollutta työtä unelmaduunina. 

Nyt töissä sitten työkaverit ovat hieman kyynistyneitä, ei kovin intohimoisia, ihan tavallisia ihmisiä. Työyhteisökin on ihan tavallinen. Ei pahimmasta päästä, mut ei mikään energinen ja nuorekas ja eteenpäinpyrkivä.

Ihan ok näin, mä tykkään kyllä työstä ja työyhteisöstä, mutta miksi tuo hakusirkus on tuollainen?

Nuo ylistystekstit ilmoituksissa ja nettisivuilla saa aina ohittamaan työpaikan. Ja työnhaku on kuin tenttiä tekisi.

Olin kerran haastattelussa, josta jäi huono kuva pomosta ja johtamiseasta. Ilmoituksessa sekä nettisivuilla työyhteisöä kuvailtiin auttavaiseksi ja avoimeksi. Haastattelussa selvisi, että apua ei taidakaan saada kuin tietyt ihmiset ja itsenäinen työotteeni kyseenalaistettiin.  Kaiken lisäks palaute haastattelusta oli rivien välistä lukemista.

Vierailija
18/25 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikunnassani on eräs työpaikka ollut auki nyt kolme kuukautta peräkkäin. Olen hakenut paikkaan jo kaksi kertaa, mutta sieltä ei kuulu mitään. Mitä ihmettä?

Vierailija
19/25 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikunnassani on eräs työpaikka ollut auki nyt kolme kuukautta peräkkäin. Olen hakenut paikkaan jo kaksi kertaa, mutta sieltä ei kuulu mitään. Mitä ihmettä?

Työttömyysaikoina oli parasta kun laittoi hakemuksen, eikä tullut minkäänlaista yhteydenottoa tai edes kieltävää sähköpostia. Mutta sitten paikka laitettiin uudelleen hakuun uusilla päivämäärillä. Hemmetin sirkusperseilyä koko sonta.

Vierailija
20/25 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan että suurin osa on piilotyöpaikkoja. No kummasti vaan firmoista ei mitään kuulu takaisin, vaikka sinne avoimia hakemuksia laittaisi. Kun siellä on jo satojen muiden avoimet hakemukset jonossa!