Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhemman vain mentävä jälkikasvunsa tahdon mukaan

Vierailija
15.09.2025 |

Tyttäreni on jo täysi-ikäinen ja asuu omillaan.

Ruokavalionsa on vaihtanut trendikkääksi. 

Kun on juhlia tai muuta tapahtumia, joissa ruokailulla on suuri merkitys, niin hän vaatii, että syömiset on hänen valionsa mukaiset. Tai ei osallistu juhliin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiat tottakai huomioidaan, mutta ei muut ihmiset voi alkaa pomppimaan ties millaisten erityisvalioiden mukaan. Jos ei mikään tarjottava kelpaa niin olkoot ilman.

Mitä säkin siinä kiukuttelet?  _Kaikki_ voivat syödä niitä lihattomia, maidottomia, gluteenittomia jne tarjoomuksia. Mikä ongelma? Miksi sun pitää tehdä "perinteiskonservatiivisille" eri tarjottavat? 

Pitää tehdä kun juhlaväki koostuu aikuisista etkä nalkuttavista pikkutytöistä.  Juhlassa on vanhempaa väkeä.  Ja luulenpa ettei vieraat ala tekohampain järsimään kovia porkkanoita tai sitkaita kaalinlehtiä.  Meillä tarjoillaan kunnon  juhlaruoka. lihaa, kalaa, riisipiirakat ja paljon muuta kermalla ja voilla höystettynä.

Vierailija
22/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän otetaan vieraiden ruokavaliot huomioon? Miksi ei tyttären? 

Tytär on tytär eikä mikään vieras. Tytär tietää tasan tarkkaan mitä lapsuudenkodissa tarjoillaan. En antaisi hyppiä silmille. Eikä tulisi minulle pätemään. Hän voi tarjoilla omassa kodissaan vaikka höpöheinää.

Enpä ihmettele jos ei juuri lapsuudenkodissaan näy.

Sun mielestäsi pitäisi tehdä niin kuin tytär haluaa? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä päättää, että pähkinäallerginen syö myös sitä pähkinäkakkua mitä muillekin tarjoillaan ja tappaa hänet allergiseen shokkiin. Vai huomioitko ja tilaat hänelle omanlaisen kakun?

"Lapsesi" vaikuttaa paljon aikusemmalta kuin sä.

Vierailija
24/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär on tytär eikä mikään vieras. Tytär tietää tasan tarkkaan mitä lapsuudenkodissa tarjoillaan. En antaisi hyppiä silmille. Eikä tulisi minulle pätemään. Hän voi tarjoilla omassa kodissaan vaikka höpöheinää.

Näitä yksinäisiä vanhempia on aika paljon, kun eivät kunnoita aikuisia lapsiaan ihmisinä, vaan näkevät alisteisessa asemassa suhteessa itseensä.

Vierailija
25/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkeleet ja punainen liha on bannattu jo ylemmältä taholta. 

Vaan ap varmaan sinnillä tuputtaa niitä kaikille.

Ja sitä iänikuista juhlamokkaa.

Omg

Juu... myöskään sinua ei ole kutsuttu noihin bileisiin niin voit aivan rauhassa imeskellä omaa peukaloa.

Viimeiset dinosaurukset pitojuhlissaan

vetävät kermaa ja kolesterolia

niin että suonet paukkuu vaan! 

Hahaha. 😂

Luuletko sinä, että juhlapöydän herkkuja vedetään viikosta toiseen. Jos juhlissa syö kerran mitä tarjotaan niin ne ei nosta minun veriarvoja enkä tee siitä numeroa, kun minulle ei ole hörhönrehuja. Vaikka kuin sinä niitä heiniä purisit niin sama päämäärä se sinullekin koittaa. Olen kuullut niin monelta eri henkilöltä ettei elämästä selviä hengissä. Sama kohtalo se on sinullakin edessä kun se viimeinen päivä koittaa...

Vierailija
26/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiat tottakai huomioidaan, mutta ei muut ihmiset voi alkaa pomppimaan ties millaisten erityisvalioiden mukaan. Jos ei mikään tarjottava kelpaa niin olkoot ilman.

Mitä säkin siinä kiukuttelet?  _Kaikki_ voivat syödä niitä lihattomia, maidottomia, gluteenittomia jne tarjoomuksia. Mikä ongelma? Miksi sun pitää tehdä "perinteiskonservatiivisille" eri tarjottavat? 

Pitää tehdä kun juhlaväki koostuu aikuisista etkä nalkuttavista pikkutytöistä.  Juhlassa on vanhempaa väkeä.  Ja luulenpa ettei vieraat ala tekohampain järsimään kovia porkkanoita tai sitkaita kaalinlehtiä.  Meillä tarjoillaan kunnon  juhlaruoka. lihaa, kalaa, riisipiirakat ja paljon muuta kermalla ja voilla höystettynä.

Mitä ihmettä nyt taas!  Oletko kuullut esim. viininlehtikääryleistä?  Tofusta?  Ei tarvi juuri hampaita ollenkaan. 

Sun "juhlaruoka" on NIIIN mennyttä maailmaa.  Taisi olla vitsillä sanottu...

Vierailija
27/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä päättää, että pähkinäallerginen syö myös sitä pähkinäkakkua mitä muillekin tarjoillaan ja tappaa hänet allergiseen shokkiin. Vai huomioitko ja tilaat hänelle omanlaisen kakun?

Vaikuttaa aikuisemmalta vaatimalla muille omaa ruokavaliotaan? Just.

Vierailija
28/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aina valinta, mitä tarjotaan.

Onko se liharuokaa vai kasvisruokaa. Onko se paleoliittista vai viljapitoista. Onko se prosessoimatonta vai prosessoitua jne.

Vierailija
29/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestäsi pitäisi tehdä niin kuin tytär haluaa? Miksi?

Vastaisitko.

Vierailija
30/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omg

Juu... myöskään sinua ei ole kutsuttu noihin bileisiin niin voit aivan rauhassa imeskellä omaa peukaloa.

Viimeiset dinosaurukset pitojuhlissaan

vetävät kermaa ja kolesterolia

niin että suonet paukkuu vaan! 

Hahaha. 😂

Luuletko sinä, että juhlapöydän herkkuja vedetään viikosta toiseen. Jos juhlissa syö kerran mitä tarjotaan niin ne ei nosta minun veriarvoja enkä tee siitä numeroa, kun minulle ei ole hörhönrehuja. Vaikka kuin sinä niitä heiniä purisit niin sama päämäärä se sinullekin koittaa. Olen kuullut niin monelta eri h

Kovasti ottaa nyt tunteisiin, varo korkeaa verenpainetta! 

En pure heiniä vaan syön monipuolista itsevalmistettua kasvisruokaa. Maistuis varmaan sullekin! 

P.s. ei tarvi majoneesia mihinkään väliin

Vierailija
31/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä vähän mallia:

https://www.instagram.com/sanrines/

Vierailija
32/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä yksinäisiä vanhempia on aika paljon, kun eivät kunnoita aikuisia lapsiaan ihmisinä, vaan näkevät alisteisessa asemassa suhteessa itseensä.

Meillä asiat on päin vastoin. Minä, mummo, olen vegetariaani mutta aikuisen lapseni perheessä syödään tyypillistä sekaruokaa JA todella paljon napostellaan karkkia ja sipsejä ym.  Ei minulle ole heidän jääkaapissaan oikein mitään.  Otan aina omat ruoat mukaan, jos tulee lapsenvahtikeikka.

Vierailija
33/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eriasia allergiat kun kaikenmaailman ruokavaliot. En minäkään ala väsätä kun terveyssyistä tarjottavia. 

Vierailija
34/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teet tarjottavat kuten itse haluat huomioiden tietysti vieraiden mahdolliset allergiat.

Vierailija
35/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omg

Sinäkö olet niin lammas, että kuuntelet mitä ylempi taho sanelee. Kasva aikuiseksi ja ajattele edes kerran omilla aivoilla äläkä kulje sopulilaumassa.

Vierailija
36/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omg

Sinäkö olet niin lammas, että kuuntelet mitä ylempi taho sanelee. Kasva aikuiseksi ja ajattele edes kerran omilla aivoilla äläkä kulje sopulilaumassa.

"Minä olen itsenäinen ajattelija! Periaatteen vuoksi syön suositusten vastaisesti!" 💪🏻

Vierailija
37/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös aikuisia lapsia, jotka näkevät vanhemmassaan vain sen äidin (tai isän), eivätkä ikinä kasva ajattelemaan ikääntyvää läheistään ihmisenä, jolla on oma persoona, oma elämä ja omat tarpeet.  

Vierailija
38/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eriasia allergiat kun kaikenmaailman ruokavaliot. En minäkään ala väsätä kun terveyssyistä tarjottavia. 

Kun on vuosia ollut tietynlaisella ruokavaliolla, ei voi syödä muuta ilman että saisi vatsavaivoja. Vähintään ja lievimmillään. Tämähän vastaa ihan esim. keliakiaa terveysvaikutuksiltaan.

Kelpaako sulle muuten vakaumus/uskonto perusteeksi erilaisiin ruokatottumuksiin?

Vierailija
39/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin kertonut ettei käy. Nythän oli kyse siitä että tytär määrää ruokalistan mitä tarjotaan.  Jos vieraat ovat jo vanhempaa väkeä niin ei heille varmaan jotkut smootit uppoa.

Vierailija
40/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi kiristykseen. Tytär on sitten lapsellisen mielenosoitusmaisesti pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi