Hikoilen kuin pieni sika öisin
Satunnaisia hikoilupuuskia niin, että yöpaitani on likomärkä. Myös päivisin tulee hikoilukohtauksia. Hiki valuu noroina. Olen vaihdevuosi-ikäinen eli luultavasti siitä johtuu. Söin hetken estrogeenia mutta ei mitään suurempaa apua. Olen alkanut miettiä, että onko tämä jotain muuta? Onko muilla tällaista?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet, mutta myös uniapnea, ylipaino, diabetes, kilpirauhasongelmat ja alkoholismi aiheuttaa hikoilua. Mulla oli lihava mies, joka joi kaljaa ja tupakoi ja sitten hengitti pihisten ja koristen ja hikoili kuin sika. Hän tuotti henkilökohtaisen höyrypilven.
Nuku alasti ja vaihda petivaatteet viileämpiin. Tuuleta makuuhuonetta yöllä.
Nuku alasti ja pidä ikkuna auki niin saat yllätysseksiä ulkomaan elävältä
Mulla ja mun muutamalla sukulaisella oli vuosi sitten tuollainen jakso, että hiki valui ihan kasvoilla silmiin, vaikkei muuta kuin käveli sisällä. Oltiin kaikki eri ikäisiä naisia, 20-, 30-, 55, 85. Asuttiin eri paikkakunnilla ja sää oli viileä. Loppui yhtä yhtäkkiä kuin oli alkanutkin. Epäiltiin, että olisi ollut koronan seurauksia. Osa tiesi sairastaneensa, osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kunnon pumppaushoito illalla auttaa nukkumaan paremmin.
Niin, sehän on niin, että nussittuna nukkuu paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Diabetes 2 aiheuttaa yöhiloilua myös.
Verensokeriarvoni ovat tähän asti olleet kyllä hyvät. Jotain arvon 5 kohdilla. Aloitin vuosi sitten kolesterolilääkityksen ja kontrolleissa mitattiin sitten myös verensokeri. Se olikin kohonnut lähelle 6. Olen kohta menossa kontrolleihin taas. Epäilen vain, että statiini nostaa myös verensokeria. Syön terveellisesti ja vältän makeaa. Siksi tämä epäily. ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä suihketta? Sano tuotteen nimi ja paljonko estrogeeniä on yhdessä suihkauksessa. Mitä keltarauhashormonia otit ja millä annoksella?
Sun oireethan on ihan oppikirjaesimerkki estrogeenin vähyydestä eli öisin tulee hikikohtaus ja sen jälkeen palelet kuin horkassa. Olet likimärkä hiestä ensin ja sitten palelu.
Lenzetto tranderminaalisumute, liuos 1,53 mg/suihke.
Joko
1)Vaihdevuodet tai
2) Sairaus
Vierailija kirjoitti:
Joko
1)Vaihdevuodet tai
2) Sairaus
Niinpä. Mentävä lääkäriin. Hiki myös haisee erittäin pahalta vaikka peseydyn aktiivisesti.
Sika ei hikoile, viilentää itseään mudassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko
1)Vaihdevuodet tai
2) Sairaus
Niinpä. Mentävä lääkäriin. Hiki myös haisee erittäin pahalta vaikka peseydyn aktiivisesti.
Saattaa olla rintasyöpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko
1)Vaihdevuodet tai
2) Sairaus
Saattaa olla rintasyöpää.
Niin. Joukkoseulonta viikonta kuluttua. Katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verensokeriarvoni ovat tähän asti olleet kyllä hyvät. Jotain arvon 5 kohdilla. Aloitin vuosi sitten kolesterolilääkityksen ja kontrolleissa mitattiin sitten myös verensokeri. Se olikin kohonnut lähelle 6. Olen kohta menossa kontrolleihin taas. Epäilen vain, että statiini nostaa myös verensokeria. Syön terveellisesti ja vältän makeaa. Siksi tämä epäily. ap
Mulla oli yöhikoilu merkki diabeteksestä, laitoin monta vuotta vaihdevuosien piikkiin. Sain Metformiinin ja vähensin, en ihan lopettanut sokereita. Syön myös kolesterolilääkkeitä. Silloin kun yöllä erityisesti tulee kuuma ja hiki, olen syönyt päivällä normaalia enemmän sokerisia tuotteita tai hiilareita.
Mullakin on epäsäännölisen säänöllistä ja tosi voimakasta yö hikoilua. Joskus pari kertaa viikossa, joskus on kuukausien väli. Eikä tietoo mistä johtuu.
Juljus kirjoitti:
Mullakin on epäsäännölisen säänöllistä ja tosi voimakasta yö hikoilua. Joskus pari kertaa viikossa, joskus on kuukausien väli. Eikä tietoo mistä johtuu.
sama mulla muutaman päivän ryyppäämisen jälkeen. sitten loppuu pikkuhiljaa kunnes uusi kankkune taas.
Minä myös, mutta alkoi noin 25 vuotiaana, joten ei voi olla vaihdevuodet.
Hikoilu kohdistuu niskaan, mutta jos en heti herää, se leviää keskivartaloon ja lopuksi päähän.
Joitain labroja on otettu, mutta mitään ei ole vielä löytynyt. Itse olen alkanut epäillä yöaikaista refluksia. Uniapneakin voisi olla. Kuulemma borrelioosikin (punkkitauti) voi aiheuttaa yöhikoilua.
Mutta koska hikoilu alkaa aina niskasta, niin mietin olisiko se vika juuri sillä alueella. Otsa ja kasvot ei hikoile.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös, mutta alkoi noin 25 vuotiaana, joten ei voi olla vaihdevuodet.
Hikoilu kohdistuu niskaan, mutta jos en heti herää, se leviää keskivartaloon ja lopuksi päähän.
Joitain labroja on otettu, mutta mitään ei ole vielä löytynyt. Itse olen alkanut epäillä yöaikaista refluksia. Uniapneakin voisi olla. Kuulemma borrelioosikin (punkkitauti) voi aiheuttaa yöhikoilua.
Mutta koska hikoilu alkaa aina niskasta, niin mietin olisiko se vika juuri sillä alueella. Otsa ja kasvot ei hikoile.
Ja niin, painan 50 kg, joten ei ole ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ei aiheuta.
LL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä annoksella otit estrogeeniä? Miten? Tabletit? Kuinka kauan?
Sitä suihketta kaksi suihkausta päivässä. Gynekologi vain ei enää suositellut jatkamaan ns. pumppaushoitoa jossa tyhjennetään kohtua jne. Mulla alkoi sillä ongelmat, että kohtu ei tyhjentynyt spontaanisti. Pitää nyt katsoa tuleeko sieltä enää mitään ulos pelkällä keltarauhashormonilla. Suositteli kierukkaa ja estrogeenia sitten. Huoh. Raskasta. ap
Mitä ei tule ulos? Kuukautisveri jää kohtuun vai mitä ihmettä tyhjennetään?
En tiiä mut ihana mielikuva se pieni, nukkuva sika, joka hikoilee peiton alla nukkuessaan.