Muistellaan korona-aikaa đ
Mulla tuli mieleen se kun ravintolat ja baarit meni kiinni niin ihmiset tapas toisiaan kadulla laittaen sinne pöytÀryhmÀt ja juomia. NiitÀ sitten siinÀ nautittiin kavereiden kanssa.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
vanhukset teljettiin huoneisiin kuin rikolliset, nesteen myyjÀt oli psykoosissa.
MinkÀ nesteen?
Vierailija kirjoitti:
Julkaistiin hallituksen omatekemÀ vÀÀrennetty tutkimus ettei maskeista ole apua mutta heti kun saatiin tilattua Kiinasta roskamaskeja niistÀ olikin hyötyÀ ja tuli maskisuositus!
Varsinkin edellinen kokpersuhallitus ei ollut huolehtinut ettÀ maskeja olisi ollut valmiina varmuusvarastossa.
Se hörhöily ahdisti silloin ja ahdistaa vielÀkin kun luen ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahalliin ei pÀÀssyt ilman koronapassia.
EikÀ osaan ruoka ja ravintolapaikkoihin:D ne menetti asiakkaat koska harva palas takaisin vaikka rajoitukset poistui. Eli ne luuli ettÀ vihreÀ passi pelasti koronalta eikÀ se tartu sitÀ kautta:D
VihreÀ passi?
Vierailija kirjoitti:
Liikumiskielto yöllÀ klo 21-06
Ei ollut.
Vierailija kirjoitti: Se hörhöily ahdisti silloin ja ahdistaa vielÀkin kun luen ketjua.
PÀÀsiÀinen 2020 oli ahdistava kun silloin kukaan ei oikeasti tiennyt ettÀ mitÀ tÀstÀ tulee. SiitÀ se sekoilu sitten vasta yltyikin.
EtÀkouluaika oli jÀrkyttÀvÀÀ. Ei ollut siunaaman rauhaa kotona. Lapset sinÀllÀÀn pÀrjÀsivÀt hyvin, kun ovat itseohjautuvia.
KÀvin isÀlleni kaupassa ja metsÀstin aikoja rokotuksiin.
En muistele mielellÀÀn sitÀ aikaa, oli se jotenkin rasittavaa ja kuormittavaa. ErÀs tuttava kuoli koronaan, se oli kamalaa.
Hysteerinen Krista Kiuru halusi sulkea koulut ja pilasi nÀin monen nuoren elÀmÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhukset teljettiin huoneisiin kuin rikolliset, nesteen myyjÀt oli psykoosissa.
Se oli varmaan kaikkein hirveintÀ, viimeiset vuoden menossa joillakin viikot/kuukaudet eikÀ ketÀÀn lÀheisiÀ nÀe kuin ikkunasta. Tunnen kotona olevia vanhuksia, moni kertoi ettÀ ensin olivat muutaman pÀivÀn yksin ja sitten vain lÀhtivÀt tapaamaan lÀheisiÀÀn, kun eivÀt tienneet, kestÀÀkö se loputtomiin ja ehtiikö enÀÀ lÀheisiÀ nÀkemÀÀn jos ei vain mene. Ihmiset joilla on toinen jalka jo syvÀllÀ haudassa suojeltiin ettei vaan kuole
Olis ollu parempi ettÀ vanhukset olis pÀÀstetty vapauteen, olisivat ainakin kuolleet nopeammin. Perilliset olis olleet kiitollisia.
Muistan sen nallekampanjan kun monet laittoi niitÀ nalleja ikkunoihin. Samoin sen kun ihmiset lauloi kuorossa parveikkeillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosaleille tuli ÀlyttömiÀ sÀÀntöjÀ desinfioida laite kÀytön jÀlkeen, mutta esimerkiksi ovenkahvoja ei tarvinnut desinfioida.
Kuntosalit laitettiin kiinni, mutta kulmakuppilat sai olla auki.
Vierailija kirjoitti:
EtÀkouluaika oli jÀrkyttÀvÀÀ. Ei ollut siunaaman rauhaa kotona. Lapset sinÀllÀÀn pÀrjÀsivÀt hyvin, kun ovat itseohjautuvia.
KÀvin isÀlleni kaupassa ja metsÀstin aikoja rokotuksiin.
En muistele mielellÀÀn sitÀ aikaa, oli se jotenkin rasittavaa ja kuormittavaa. ErÀs tuttava kuoli koronaan, se oli kamalaa.
Itse olin lomautettuna, joten yhden lapsen etÀkoulun hoitaminen oli oikein rentouttavaa. Muistelen lÀmmöllÀ niitÀ "tuntejamme" kun hoidin opetusta hÀnelle, ja kokkailtiin yhdessÀ. Monilapsiselle etÀtyölÀiselle se oli vastaavasti painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisille tÀÀ on hupaisaa, joillekin sitten vÀhemmÀn hupaisaa. Itse muistan alkuajoilta sen ahdistuksen, minkÀ vallassa ajoin yövuoroon töihin sairaalaan, jossa ei ollut varmuutta siitÀ onko riittÀvÀsti suojavaatteita työvuoron ajaksi. Ei paljon ne muistelot naurata.
Turhaa hysteeristÀ pelkoa ja sitkun hoitajatkaan ei osannut ajatella omilla aivoillaan.
Niin oli, paremmin tarttuvan noron kanssa niitÀ suojia enemmÀn tarttee
Vierailija kirjoitti:
Julkaistiin hallituksen omatekemÀ vÀÀrennetty tutkimus ettei maskeista ole apua mutta heti kun saatiin tilattua Kiinasta roskamaskeja niistÀ olikin hyötyÀ ja tuli maskisuositus!
Ei kirjallisuuskatsaus ole tutkimus.
"nyt e- i o-le aika mennÀ mökille" -sanna marin
ja itse havaittiin bilettÀmÀssÀ kavereidensa kanssa valtion huvilalla ja presidentin asunnolla
Vierailija kirjoitti:
Muistan sen nallekampanjan kun monet laittoi niitÀ nalleja ikkunoihin. Samoin sen kun ihmiset lauloi kuorossa parveikkeillaan.
Kaikki eivÀt uskaltaneet mennÀ edes nalleja katsomaan, vaan ulkoilut oli sitÀ ettÀ avattiin vÀhÀn ikkunaa.
Faktahan on se ettÀ kaikki ne toimet oli vÀlttÀmÀttömiÀ ja ihan syystÀ koska sitÀ ei tiedetty mitÀ se voi pahimmillaa aiheuttaa, mutta toinen fakta on myös se ettÀ jÀlleen kerran koko touhu politisoitiin ja pÀÀttÀjÀt, toimittajat ja kaikki muutki kÀyttÀyty ku pienet lapset vailla mitÀÀn ymmÀrrystÀ mistÀÀn, mitÀ on ÀrsyttÀvÀ seurata vierestÀ
itse olin koronan alkaessa Japanissa, sain halvalla sitten Okinawalla omakotitalon 500 e/kk normi ois 2000 e, ja tokiosta 1 kk asunto hotellista 450 e/kk, oli jÀnnÀÀ harmi etten uskaltanut jÀÀdÀ Japaniin kun meni lockdowniin kaikki. olisi pitÀnyt jÀÀdÀ sinne
Andy
TÀllÀ palstalla oli hysteerinen senssuuri. Sanat "korona" ja "rokotus" veivÀt kommentin automaattisesti tarkistusjonoon, josta se ei koskaan palannut. Myös sana "kuolla" oli kaikissa muodoissaan ja yhteyksissÀÀn kielletty.
MinÀ sain bannit lauseella "60 asteen pesussa virukset kuolevat".
PÀÀllimmÀisenÀ jÀi mieleen se hörhöilyaalto. Ei paljon naurattanut kun muualla maailmassa kaivettiin avaruuteen nÀkyviÀ joukkohautoja ja toiset hörhöilee.