Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kirpputorien aika jo ohi...?

Vierailija
14.09.2025 |

Pitkästä aikaa vein tavaraa kaupungin isoimmalle ja vilkkaimmalle itsepalvelukirppikselle. Valitsin ainoastaan parhaat mahdolliset, näyttävimmät tavarat ja hinnoittelin ne alakanttiin verrattuna kirpputorin yleiseen hintatasoon. Mitään kulunutta, krääsää tai liian tylsää en vienyt, koska ajattelin, että ne laskevat myyntipaikan "profiilia", ja ihmiset kävelevät sellaisten paikkojen ohi.

(Koska oletus tulee tietysti olemaan, että myytävät tavarani ovat rämää ja ylihinnoiteltua, esimerkkejä: uudenveroinen Ralph Laurenin pusero, 3 e. Käyttämätön Vans huppari, 4 e. Lohikäärmeen muotoiset kirjatuet, 5 e. Marimekon Unikko-mukit 5 e/kpl sentään meni kaupaksi. No en nyt tässä rupea listaamaan kaikkea, mutta pointtini on, että myynnissä ei ollut mitään "kauhtunut henkkamaukan neuletakki kympillä, rikkinäinen muki ja pussillinen pullonkorkkeja" kuten kirpputoriketjuissa aina väitetään.)

Olipa noloa, kun viikossa paikkavuokran päälle jäi vain 8 euroa. En minä nyt mitään palstan legendaarisia "sain viikossa 400 euroa" odottanut, mutta muutaman kympin edes? Muutama vuosi sitten kirppikseltä jäi käteen aina alussa 100 e/viikossa. Ja tällä kertaa minulla oli paljon parempaa tavaraa, joten olin aika hämmentynyt.

Onko tämä vain minun huonoa tuuriani, vai onko kirppiksillä oikeasti tapahtunut jotain? Ihmisvilinää siellä kyllä on aina kun siellä käyn, ja kuten sanoin, muiden myyntipaikkojen hinnat ovat paljon korkeammalla.

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellpy. Ei jaksa kierrellä missään.

Kokoja ja valinnanvaraa enemmän. 

Palauttaa tarvittaessa.

Vierailija
162/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut mitään kirppikseltä, ehkä joskus ohi kävellyt. En kyllä myynytkään. Ja ikää jo yli 60v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ostanut mitään kirppikseltä, ehkä joskus ohi kävellyt. En kyllä myynytkään. Ja ikää jo yli 60v

Mä mietin että mikä tästä tuli mieleen, mutta sehän oli se mainos. "En oo koskaan juonut maitoa, enkä juo." RIP Lemmy.

Vierailija
164/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppisten pöytävuokrat ovat liian korkeita, siksi en enää myy mitään kirppiksillä. 

Nää pöljät kirppisammatinharjoittajat eivät tajua, että heidän pitää kilpailla nettikirppisten kanssa ja ovat hinnoittelemassa itsensä ulos tästä kilpailusta.

Vierailija
165/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myyn nykyään netissä V:llä alkavalla sivustolla, koska:

-Kirppareilla osa tavaroista katosi (=ehkä varastettiin, ehkä eksyi toisiin pöytiin) ja isolla kipparille on MAHDOTONTA koluta joka pöytä ja rekki läpi lähtiessä 'löytyykö omia' vs. V:ssä kaikki on kotona, ei katoa.

- Kirppareilta tavarat pitää tuoda takaisin kotiin (siis ne mitkä ei mene kaupaksi) ja voi olla ties mitä 'tahroja' ilmestynyt, rypyssä, jne. =se vaiva että saa taas jonkun 1-2e vaatteen "myyntikuntoon", vs. V:ssä tavara pysyy siistinä ja myyntikunnossa, säilytän omissa laatikoissa myynnissä olevia.

-"Merkkivaatteista" saa paremman hinnan, eikä tule hävikkiä (=varasteta)

-Kaikki rahat jää itselle, vaikka myisi vain muutaman kerran/kk pari  euron jutun, se on 100% varmasti 'kotiin päin' =ei stressiä saako edes pöytävuokraa.

-Ei tarvitse siivoilla pöytää, kerran kun laittaa myytävät kotona 'valmiiksi' ja kuvat, si

Aiemmin kun olen kirppiksellä tavaroitani myynnit, että omasta pöydässäni ja muidenkin myyjien pöydistä siirtyi tavaraa erään jobbarin pöytään, kun hänen pöytävuokra-aika oli päättymässä. Onkohan kuinka yleistä tämä, että jobbarit keräävät myytäviä tavaroita varastamalla muilta myyjiltä?

Vierailija
166/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa kaupungeissa (paitsi helsingissä) voi olla haastavaa saada myytyä, koska tarjontaa on niin paljon mutta asiakkaat kuitenkin valikoivia. Itse olen käyttänyt kesäisin kesämökkipaikkakunnan kirppistä. Joka vuosi tulee 600-1000 euroa, omia tai esim kierrätyskeskuksen yms euron tuotteita pestyinä ja silitettyinä. Ihan kiva harrastus vaikka onhan siinä oma vaivansa. En myy mitään parin euron tuotteita ollenkaan.

Vierailija
167/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myynnissä suht vähän vaatetta/tavaraa (ellen hilloa monta vuotta myyntiä odottamaan, missä ei mielestäni järkeä) kerrallaan.

Jos nyt vien myyntiin vaikka 'ikea-kassillisen' (mikä täyttyy kun toppatakkia tm. Isompaa mukana) ja hinnoittelen kaikki keskimäärin esim. 2e/kpl, niin esim. 50kpl myymällä =100e rahaa. 

Tuosta kun  vähentää pöydän, menee melkein 50% 'tuloista' siihen. Sitten vielä bensakulut kipparille (ei ole ihan vieressä) ja aika mikä menee pöydän siistimiseen --> ei vaan ole mitenkään laskettuna kannattavaa.

Melkein nykyään panostan ennemmin siihen ettei talouteen hankita mitään turhaa. Tarkoittaa esim. sitä, että vaatteissa nykyään ostan vain sellaisia mitä todella käytän. Saattaa olla että olen joidenkin mielestä kuin 'Aku Ankka' aina "samoissa" vaatteissa, en vaan enää piittaa siitä.

Nykyään jos olen todennut vaikka tietyn paidan tai farkut hyväksi, ostan useamman samalaisen, ehkä parissa eri värissä. Panostan myös tietyissä jutuissa laatuun, ei akryyliä vaan villaa, niin kestää ja on mukava(!) päällä. Tuosta seurannut se, ettei vaatetta enää kerry juurikaan myyntiin, kun ei tee "heräteostoksia" tai koita pysyä uusissa trendeissä mukana.

Toki ostan aika klassista tyyliä, mikä kestää aikaa. Toisekseen tuntuu, että nykyään kaikki on muotia/on ihan sama mitä laittaa päälleen. Aiemmin  nuorista erotti kuka on sitä tai tätä (mitä musiikkia kuunteli tmv.) nykyään kaikki on pitkälti samaa massaa/mitä sattuu päällä.

Vierailija
168/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeisia vaatteita pelkääville:

Vintedissä on arvostelut, kannattaa ostaa myyjältä jolla enemmän myyntejä, eikähuonoja arvosteluja -kuten homeen haju.

Suurin osa ymmärtää myös laittaa hyvät kuvat, noita voi zoomailla ja skannata läpi ennen ostamista. 

Harva tuolla myy roskaa, tai varmaan osa koittaa myydä, mutta ne joilla kauppa käy tavara hyvälaatuista.

Hinnat myös halpoja, osin siksi ettei tarvitse miettiä pöytävuokraa. Jos mietin laitanko Uffille vai tuonne, usein nappaan kuvat, hinnaksi euro pari, ja liki kaikki on ostettu. Myyn kyllä vaan uutta vastaavaa, yhtään kauhtuneita en edes yritä.

Vierailija
169/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homeisia vaatteita pelkääville:

Vintedissä on arvostelut, kannattaa ostaa myyjältä jolla enemmän myyntejä, eikähuonoja arvosteluja -kuten homeen haju.

Suurin osa ymmärtää myös laittaa hyvät kuvat, noita voi zoomailla ja skannata läpi ennen ostamista. 

Harva tuolla myy roskaa, tai varmaan osa koittaa myydä, mutta ne joilla kauppa käy tavara hyvälaatuista.

Hinnat myös halpoja, osin siksi ettei tarvitse miettiä pöytävuokraa. Jos mietin laitanko Uffille vai tuonne, usein nappaan kuvat, hinnaksi euro pari, ja liki kaikki on ostettu. Myyn kyllä vaan uutta vastaavaa, yhtään kauhtuneita en edes yritä.

Siis myyt yhdellä tai kahdella eurolla Vintedissä tavaraa? Johan sinulla menee se teippiin ja muihin kustannuksiin. Kuulostaa älyttömältä.

Vierailija
170/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt kirppiksillä käymistä muun muassa seuraavista syistä:

Liian korkeat hinnat, huonolaatuista tavaraa esim vaatteet henkkamaukan keinokuitua, huuhteluaineen tai homeen hajuista tavaraa, temu tavaraa, shein tavaraa, muuta kiinakrääsää ja selvästi trokaripöytiä johon on haalittu juuri lumien tultua kaikki torin halvat suksipaketit jne...

Itse olen myynyt joitain tuotteita torissa ja kesäisin käyn joskus myymässä esim peräkonttikirppiksillä

Vierailija
171/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mua ihmetyttääkin, eli spr jne kirpparit. Miten niillä on varaa toimintaansa jos niiden kirppareilta ei kukaan oikein mitään osta? Paikallinen spr nosti muutama vuosi sitten hintojaan ja nyt verhonpari joka maksoi ennen 5€ maksaa nyt 15€! Se hm virttynyt trikoopaita oli ennen euron, nyt 5€. 

Itse en noilla hinnoilla osta, mutta pakko kai monen muun on ostaa, kai nuo kirpparit muuten kaatuisivat? Saakohan jostain julkisesti nähdä heidän voittonsa per vuosi?

Vierailija
172/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kirpputoreilta ja muista käytettyjen tuotteiden kivijalkaliikkeistä lähinnä vinyylejä ja elokuvia. Jos satun löytämään edullisia merkkivaatteita niin nekin lähtee kyllä mukaan. Harmi vain, että moni pääkaupunkiseudun kirppis on ahneiden myyjien paratiisi. Mökimme lähellä olevalta kirppikseltä saa elokuvia ja sarjoja 0,5e kpl, mutta pääkaupunkiseudulla naureskelin erään myyjän 15 euron hintapyynnöille. Mikään ei selitä moista hintaa yli 30 vuotta vanhoille leffoille. Eihän se toki ole tyhmä joka pyytää vaan..

Facebookin elokuvaryhmissäkin taitaa useimmat pyytää uuden hintaa vanhoista. Itse myyn samoja 1-2€/kpl jonka miellän kirppishinnaksi mutta eipä kovin nopeasti käy kauppa noillakaan hinnoilla kun postimaksu tulee päälle. Nytkin huutonetissä syyskuun tarjous Postin paketeista (4,30€ muistaakseni S koko) eikä yhtään kauppaa vielä tehty.

Dvd menee kirjeenä, ei tarvi maksaa paketin hintaa.

Vierailija
173/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Pitäisi myydä tuotteet halvemmalla. Ovat nykyään liian kalliita. Kaupasta saa yhtä halvalla uuden tuotteen.

Mistä saa esimerkiksi Vans-hupparin uutena alle 4 euron...?

Tuo pelkkä merkkihän ei nyt kerro mitään.

Olkoon vaikka mikä merkki, mutta jos on nuhjuinen, nyppyinen, mahdollisesti rikkikin, niin en osta vaikka euron maksaisi. Mieluummin sitten uutena jokin merkitön ja edullinen, mutta siisti vaate.

Vierailija
174/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle: Minulle kävi samoin. Vein eräälle kirppikselle vuosia sitten erään kuolinpesän tavaraa, en mitään harvinaista tai kallista eikä vaatteita ollenkaan.

Sain todella hyvän tilin, olin ihan yllättynyt.

Siitä muutaman vuoden päästä vein toiselle kirpparille tavaraa, en vaatteita, mm. Oiva Toikan  "Pinottava pullo" sarjan pullon. . Viisikymmenluvulta olevan puuvilla-satiinisen erittäin korkealuokkaisen ja napakan  sukkanauha liivi-korsetin..  käyttämättömän (No se oli vaatetavaraa)  ja lisäksi harvinaisia sarjiksia 70-luvulta.   

Hopeaa oleva kakkulapio (siis se otin oli hopeaa) 

Mitään ei mennyt kaupaksi paitsi kuparilangasta itse tekemäni komea rannekoru.

Eikä sekään mennyt kaupaksi, vaan se varastettiin.  Toivottavasti tuo rosvo tulee vastaan, tunnistan kyllä oman käsityöni.

Mutta ei ne tasokkaatkaan tavarat aina mene kaupaks

Hmm. Mitkäs hinnat näille tuotteille olit laittanut?

Vierailija
175/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä enää jaksa millään liputtaa ja laputtaa 0,5-2 euron tavaroita. Niitä saa myydä aika paljon, että saa edes pöytävuokran katettua. Live-kirppiksellä jengi narisee liian kalliista hinnoista, esimerkiksi ominaisuuksilla varustetut uutena 70 euron ulkoiluhousut 10-15 euroa. 

Tai sitten ne maahanmuuttjakitisijät minä maksa yksi euro, vaikka olisi mikä tavara kyseessä. Täällä Etelä-Suomessa kävi niin, että kun itäraja on kiinni, kaikkosi ostajat. Venäläiset eivät juuri tinkineet. Vetelivät rekistä vaatteet, kilpailua käytiin ja maksoivat kiltisti sen, mitä pyysin. Suomalaiset sen sijaan paiskovat tavarat lattialle, kun hinta ei miellytä. Kyllähän tinkiä saa, muttei törkeäksi kannattaisi heittäytyä. Useamman tavaran ostaja kun lähtee yleensä tyytyväisenä pois, kun hinta on sorvattu kohdilleen.

Nytkin olisi lasten merkkileluja, lps-hahmoja, ties mitä kaikkea myytävänä, mutta loppuu älli tälli, kun ei ole en

Miksi ihmeessä roskiin!! Hei, haloo.. eikö näitä voisi sitten lahjoittaa johonkin. Jos en saa myytyä, niin laitan esim. torille annetaan osastolle tai vien konttiin/hopelle, en laita roskiin kuin vain rikkinäisiä.

Vierailija
176/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpa myyjät tajuasi että ei voi pyytää käytetystä tavarasta uuden hintaa vaikka sitä ei juurikaan ole käytetty. Käytetty on käytetty ja kaupan hinta ei ole sen tuotteen todellinen arvo kun kauppa lyö siihen hintaan aina katteen

Kuulostaa usein siltä, että teille joillekin on tärkeitä just se, että saatte uusia tuotteita pilkkahintaan. Syyttelette myyjää ahneeksi, vaikka itse olette. Tuossa yllä joku valittaa, että on neljä euroa on liikaa tuotteesta, jonka alkuperäinen hinta on useita kymppejä. 

Jos kirppishinta lähentelee uuden tavaran hintaa, niin tietenkin ostan silloin tavaran uutena.

En ole merkkien perään, joten aivan sama mikä logo sitä niskalappua koristaa tai on koristamatta. Itselleni merkkaa enemmän vaatteen materiaali, kunto, ja se että miellyttääkö se omaa silmää.

Se ei myöskään tee minusta ostajasta ahnetta, että päätän jättää kirppistuotteen ostamatta.

Vierailija
177/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on kirppuja luteita täitä. Seassa lapsia pellavapäitä.

Vierailija
178/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä enää jaksa millään liputtaa ja laputtaa 0,5-2 euron tavaroita. Niitä saa myydä aika paljon, että saa edes pöytävuokran katettua. Live-kirppiksellä jengi narisee liian kalliista hinnoista, esimerkiksi ominaisuuksilla varustetut uutena 70 euron ulkoiluhousut 10-15 euroa. 

Tai sitten ne maahanmuuttjakitisijät minä maksa yksi euro, vaikka olisi mikä tavara kyseessä. Täällä Etelä-Suomessa kävi niin, että kun itäraja on kiinni, kaikkosi ostajat. Venäläiset eivät juuri tinkineet. Vetelivät rekistä vaatteet, kilpailua käytiin ja maksoivat kiltisti sen, mitä pyysin. Suomalaiset sen sijaan paiskovat tavarat lattialle, kun hinta ei miellytä. Kyllähän tinkiä saa, muttei törkeäksi kannattaisi heittäytyä. Useamman tavaran ostaja kun lähtee yleensä tyytyväisenä pois, kun hinta on sorvattu kohdilleen.

Nytkin olisi lasten merkkileluja, lps-hahmoja, ties mitä kaikkea my

Siksi roskiin että kauppaalustoilla pyörivät odottavat että tuotteen saa ilmaiseksi ja sitten se kelpaa vasta. Eivät siis halua maksaa senttiäkään vaan odottelevat että se ilmestyy annetaan palstalle. Itsekin laitan roskiin kaiken mistä ei tipu rahaa, hommatkaa ilmaistavaranne muualta. Roskilla toki tarkoitan loppusijoitusta kierrätyspisteellä, en pihassani seisovaa roskista.

eri

Vierailija
179/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on tupajumi yhdyskunta. Kaikki kuin pahinta painajaisunta.

Vierailija
180/190 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkin olisi las

Siksi roskiin että kauppaalustoilla pyörivät odottavat että tuotteen saa ilmaiseksi ja sitten se kelpaa vasta. Eivät siis halua maksaa senttiäkään vaan odottelevat että se ilmestyy annetaan palstalle. Itsekin laitan roskiin kaiken mistä ei tipu rahaa, hommatkaa ilmaistavaranne muualta. Roskilla toki tarkoitan loppusijoitusta kierrätyspisteellä, en pihassani seisovaa roskista.

eri

Jos myymistäsi tuotteista ei suostuta maksamaan senttiäkään, niin kierrätyspiste saattaa tosiaan olla ihan oikea osoite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi