Kyllä se tässä keski-ikäisenä usein mietityttää että mitä lisäarvoa kumppanin kanssa asuminen tuo
Kertokaa omia näkökantojanne! Miksi kannattaa asua yhdessä?
Kommentit (81)
Vastaus luonnollisesti riippuu siitä minkä kokee tuovan lisäarvoa elämäänsä. Omalla kohdalla se on esimerkiksi miehen hyvät keskustelu- ja seuranpitotaidot, huumorintaju, hellyys, seksi, ahkeruus, kätevyys, taitavuus, älykkyys ja komeus. On kiva katsella ja herätä vierestä halaten ja joka päivä sanomme toisillemme, että rakastan sinua.
Jos tuollaista ei olisi tarjolla, niin voisi olla parempi elää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Avaa autosi oven, ajaa sut, auttaa sua lainaamaan tavaroita, noutaa ja tuo lapsesi kyytiin.
T. Wille
Minkä ihmeen lapsen, jos ollaan keski-iässä.
Usein lapset on aikuisia jo, jos niitä on ollenkaan. Ja nainen/mies elää sinkkuna, kun mietitään yhdessä asumisen ja parisuhteen etuja/haittoja.
Itse en ainakaan sotkeutuisi mihinkään keski-ikäiseen, jolla (pieniä?) lapsia. Omat jo maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus luonnollisesti riippuu siitä minkä kokee tuovan lisäarvoa elämäänsä. Omalla kohdalla se on esimerkiksi miehen hyvät keskustelu- ja seuranpitotaidot, huumorintaju, hellyys, seksi, ahkeruus, kätevyys, taitavuus, älykkyys ja komeus. On kiva katsella ja herätä vierestä halaten ja joka päivä sanomme toisillemme, että rakastan sinua.
Jos tuollaista ei olisi tarjolla, niin voisi olla parempi elää yksin.
Taidat olla palstalla vähemmistössä. Niin kauan kuin kommentit olivat miehiä mitätöiviä keskustelu kulki, nyt kun tuli positiivisia kokemuksia yhdessäasumisesta se hiljeni. Varmaan aika moni valittaja haluaisi sinun kaltaista parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa autosi oven, ajaa sut, auttaa sua lainaamaan tavaroita, noutaa ja tuo lapsesi kyytiin.
T. Wille
Usein lapset on aikuisia jo, jos niitä on ollenkaan. Ja nainen/mies elää sinkkuna, kun mietitään yhdessä asumisen ja parisuhteen etuja/haittoja.
Itse en ainakaan sotkeutuisi mihinkään keski-ikäiseen, jolla (pieniä?) lapsia. Omat jo maailmalla.
Tämä!
"Keski-ikä on määritelmällisesti joustava, mutta perinteisesti sitä pidetään 4060-vuotiaana. Tarkkaa virallista määritelmää ei ole, mutta ajanjakso on mielletty eliniän keskivaiheille, ja se voi vaihdella huomattavasti eri ihmisten ja tutkimusten mukaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Wille
Tämä!
"Keski-ikä on määritelmällisesti joustava, mutta perinteisesti sitä pidetään 40 - 60-vuotiaana. Tarkkaa virallista määritelmää ei ole, mutta ajanjakso on mielletty eliniän keskivaiheille, ja se voi vaihdella huomattavasti eri ihmisten ja tutkimusten mukaan."
Omat kodit ja tavataan kun halutaan. Lisäksi haluan, että aikuiset lapseni saavat tulla luokseni kuin kotiinsa viikonlopuiksi, jouluna ym. Ei tarvitse heille vieraan ihmisen luo tulla. Ja tykkäisivätkö silloin tulla ikinä ollenkaan ?
Ja yksi tärkeä, usein vaiettu juttu. Olen perinyt isovanhemmilta/ vanhemmilta rahaa ja pörssiosakkeita. En miljoonia, mutta jonkin verran. Näitä rahoja käytän lapsiini esim. ostan autot, jelppaan asunnonostossa ja maksan lomamatkoja ym.
En halua miestä kerjäämään hänen lapsilleen myös lomamatkoja tai miehelle itsellle venettä/moottoripyrää ym.
Omia kokemuksia
Säännöllistä seksiä. Joka molemmille mukavaa.
Isompi talous kun kaksi työssä käyvää tuo rahaa kassaan
Lasten hoitaminen x määrän helpompaa. Kun kaksi tekijää.
Kodin hoitaminen helpompaa kun toinen esim. pyykkää ja imuroi sillä aikaa kun toinen tekee ruokaa ja laittaa tiskit.
Välillä kiva vaan istua/maata vierekkäin ja lukea tai kattoo telkkua.
Jaettu vastuu isoista päätöksistä /tukea niihin
Kiva kattoi toisenkin reaktioita jos vaikka näkee jotain upeaa. Nähtävyys, ilotulitus, lapsen ensimmäiset pyöräilyt yms. Mitä nyt matkaan tuleekin.
Ja paljon muuta. Pääasia olisi että kumppani olisi sopiva ja sen kanssa pitää olla hyvä olla.
Hassu asia minkä oon huomannut, että varsinkin naisten pitää löytää sellainen kumppani joka viehättää myös sängyssä. Muuten tulee seinä vastaan ennemmin tai myöhemmin. Miehet ei oo niin ronkeleita ton suhteen.
M44
Vierailija kirjoitti:
Monesti miehille plussa, naisille miinus.
Katsot nalkutuksen plussaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Wille
Miksi kumppanin pitäisi ajaa? Kyllä itsekin ajan mielelläni.
Ap
En minäkään käsitä tätä. Osaan itsekin ajaa ja ajan mielelläni, joten ei kiitos, ei mua tarvitse ajeluttaa arjessa.
Haluan asua yhdessä sen ihmisen kanssa, kenen kanssa haluan viettää loppuelämäni. Meillä on yhdessä hauskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä asuen saa lisäarvoa. On laskettu, että molemma saavaat saman elintason noin 15% halvemmalla kuin yksin asuen.
Vaan pakkohan ei ole, jos ei mieluisaa kumppania löydy tai on muuten vain omaa rauhaa rakastava.
Olen ihan empiirisesti todennut, että pihinä ihmisenä minun on halvempaa asua yksin. En mistään ole löytänyt miestä, joka suostuisi yhtä niukkaan elämäntyyliin kuin minä. Poikkeuksetta homma menee niin, että mies päätyy rahoittamaan osan elämisestään minun rahoistani.
Ei parisuhteessa ole yhdessä asuessakaan pakko elää yhteistaloudessa. Molemmat voivat edelleen maksaa omat kulunsa. Laskut puoliksi ja kauppalaskut voidaan tasata.
Jaa että joutuisin vielä maksamaan miehen syömisistäkin ison siivun?
T: pieniruokainen nainen
Rankoissa elämänvaiheissa ja sairastuessa on kiva, kun on joku tukena ja jakamassa elämää. Mutta toki, jos on saamaton ja tunnekylmä vätys miehenä, ei tätäkään hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Wille
Ei tarvii sekaantua. On paljon ihan lapsettomia tai aikuisten lasten vanhempia jotka kuitenkin kaipaisi aikuista seuraa. Ja usein taustalla on vielä seksuaalinen kaipuu. Joka useimmilla hoituisi luontevimmin vakituisen kumppanin kanssa.
Mutta tosiasia on että moni keski-ikäinen on nykyään myös pienten lasten vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan totta. Hyvin usein käy niin, että pikkuhiljaa kaikki kotityöt kasautuu naiselle. Ja se on kyllä romanssin loppu, mieslapsi ei kiihota ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsot nalkutuksen plussaksi?
Aika harva ihminen nalkuttaa nalkuttamisen ilosta. Jos puoliso jatkuvasti nalkuttaa sinulle niin suosittelen että tarkastelet omia toimiasi, vika löytyy luultavasti peilistä.
Auttaa lastenhoidossa, kotitöissä, osallistuu menoihin. Yhdessä asuminen mahdollistaa paremman elintason, on seuraa, sekä henkistä, että fyysistä jne. jne.
Tietysti en asuisikaan miehen kanssa, jota en rakasta tai jolta en saa vastarakkautta.
Voi jakaa asumiskulut, huonekalu ja kodinkonekulut. Muut kulut henkilökohtaisia.
Asumiskulut joka kk, muut kulut harvemmin. Ei edes joka vuosi välttämättä.
Tekeegän se: Tonnista tulee 500.
1600 tulee 800 jne.
Vierailija kirjoitti:
Voi jakaa asumiskulut, huonekalu ja kodinkonekulut. Muut kulut henkilökohtaisia.
Asumiskulut joka kk, muut kulut harvemmin. Ei edes joka vuosi välttämättä.
Tekeegän se: Tonnista tulee 500.1600 tulee 800 jne.
Ai niin paitsi ei ihan noin. Jos ei ole kaksin niin silloin ei olisi ehkä tonnin asumiskuluja vaan 700.
seksistä ei mitään takuita