Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2

Vierailija
14.09.2025 |

Saapi kertoa.

Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.

Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.

Kommentit (1931)

Vierailija
1601/1931 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvvee yötä.

Vierailija
1602/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vain kauniin talvisään vallitessa.
Pitäisi ostaa lämpökerrasto. Sellainen, jonka voi ottaa matkalle mukaan ja olisi erityisen kevyt, hyvä, hengittävä ihoa vasten. 
Meillä on hyvin monta urheiluliikettä lähellä, mutta jos ryhdyn selittämään puolta nuoremmille/vielä nuoremmille myyjille asiaani ei kukaan jaksa keskittyä ja kuunnella. Heillä on oikeasti kova kiire ja liikaa töitä. En mene  siksi niihin kauppoihin. 
Olisi mahtavaa löytää kauppa, jossa voisin saada palvelua ja myyjä jaksaisi kertoa tuotteesta. Onkohan sellaisia? Maksan kyllä mielelläni hyvästä tuotteesta ja palvelusta. Hyvä investointi kestää pitkään.
Olen tutkinut eri yrityksien tarjontaa, lukenut tuotteista, mutta en voi käyttää merinovillaa sen aiheuttaessa kutinaa ja ihottumaa. Sääli, koska olisi hyvä materiaali kyllä.
Lähden nyt raahautumaan isolle kirkolle ja etsin sieltä. Tule osaava myyjä vastaan, tule!
Sori tämä purkaus, mutta jonnekin piti saada kertoa. Luotan, että asia selviää. Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Olipa täällä heti aamutuimaan huomion herättäviä viestejä. En tiedä muusta, mutta kyllä ihan tavallisesta urheiluliikkeestä saa palvelua, ei ole niin kiire nuorillakaan myyjillä, että eikun kysymään vaan heiltä.

Sopuisaa päivää ja hyvää tahtoa, ihmiset. Se on sydänystävällistä, myös omalle sydämelle.

Vierailija
1604/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vitutukseen kuolla? Tutkimuskin on aiheesta tehty.  Voi. Se ottaa sydämen päälle. Varokaa, ettei vituta ollenkaan, annetaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kaiken. Ei se ole niin nuukaa, mikään.

Vierailija
1605/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyssyttely ja epäaito positiivisuus on vaaraksi  nekin. Siinä voi kuolla pystyyn. 

Jollei kestä kohdata vaikeita asioita ja nostaa kissaa pöydälle, sitä nielee ja sietää huonoa kohtelua ja selittelee sen jotenkin positiiviseksi itselleen ja muille. Uhraa oikean itsensä.

Lopulta ei enää pystykään nousemaan vastarintaan, vaan negatiivisuus kääntyy sisään päin. Voi sairastua vaikka masennukseen, syömishäiriöön tms. 

En tarkoita, ettei saisi nähdä hyvää siellä, missä sitä on. Väkisin sitä ei kannata yrittää nähdä siellä, missä sitä ei ole.

Vierailija
1606/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta vain kauniin talvisään vallitessa.
Pitäisi ostaa lämpökerrasto. Sellainen, jonka voi ottaa matkalle mukaan ja olisi erityisen kevyt, hyvä, hengittävä ihoa vasten. 
Meillä on hyvin monta urheiluliikettä lähellä, mutta jos ryhdyn selittämään puolta nuoremmille/vielä nuoremmille myyjille asiaani ei kukaan jaksa keskittyä ja kuunnella. Heillä on oikeasti kova kiire ja liikaa töitä. En mene  siksi niihin kauppoihin. 
Olisi mahtavaa löytää kauppa, jossa voisin saada palvelua ja myyjä jaksaisi kertoa tuotteesta. Onkohan sellaisia? Maksan kyllä mielelläni hyvästä tuotteesta ja palvelusta. Hyvä investointi kestää pitkään.
Olen tutkinut eri yrityksien tarjontaa, lukenut tuotteista, mutta en voi käyttää merinovillaa sen aiheuttaessa kutinaa ja ihottumaa. Sääli, koska olisi hyvä materiaali kyllä.
Lähden nyt raahautumaan isolle kirkolle ja etsin sieltä. Tule osaava myyjä vastaan, tule!
Sori tämä purkaus, mutta

Olen alkanut ostaa vaatteitani verkkokauppojen kautta, kun se on helpompaa kuin lähteä kiertelemään ja etsimään niistä liikkeistä.  Yleensä netissä on ollut hyvät selosteet vaatteen ominaisuuksista.  Tietysti riskinä on ollut, että koko on väärä, kun joskus puuttuu mittataulukot, tai sitten väri olikin toinen.  Urheiluliikkeissäkin on kyllä valikoimaa,  mutta myyjiä saa tosiaan etsiä, kuten nykyään muissakin kaupoissa sama juttu. 

Löytyisiköhän Tamsilkistä sopiva lämpökerrasto tai vastaava?  Minulla on vieläkin sieltä kauan sitten ostettu ns. laamapaita, joka on kestänyt hyvin.  Pehmeä ja kevytkin. 

Vierailija
1607/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyssyttely ja epäaito positiivisuus on vaaraksi  nekin. Siinä voi kuolla pystyyn. 

Jollei kestä kohdata vaikeita asioita ja nostaa kissaa pöydälle, sitä nielee ja sietää huonoa kohtelua ja selittelee sen jotenkin positiiviseksi itselleen ja muille. Uhraa oikean itsensä.

Lopulta ei enää pystykään nousemaan vastarintaan, vaan negatiivisuus kääntyy sisään päin. Voi sairastua vaikka masennukseen, syömishäiriöön tms. 

En tarkoita, ettei saisi nähdä hyvää siellä, missä sitä on. Väkisin sitä ei kannata yrittää nähdä siellä, missä sitä ei ole.

Lisään vielä tähän, että kyllä ihmismieli on ihmeellinen. Ei ole hyvä yksi juttu, mutta ei toinenkaan. Ollaan me melkoisia vekkuleita.

Vierailija
1608/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta. Pitäisi oppia purkamaan ne huonot tunteetkin, eikä kuunnella muiden laihoja lohdutuksia tai sortua yltiöpositiivisuuteen. Suuttua jostain oikeutetusti, ja purkaa viha vaarattomalla tavalla. Tai itkeä omassa rauhassa vaikka viikko, ja surra asia pohjia myöten.  Sitten lopulta noustava murheen suosta omin neuvoin, toivottavasti hieman vahvempana. 

Vierailija
1609/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupat on käteviä myös korujen ostossa. Valikoima on laaja, voi selata rauhassa eri kauppoja, ja toimitus on nopea. Vaihtokin onnistuu. Ei tarvi jonotella. Rippilahjat yms.ostan niistä.

Ehkä tulevaisuus on verkkokauppojen. Kivijalat väistyy. Miten käy ostoskeskusten. Ehkä ajanviettopaikkoja ja siksi säilyy jollain lailla.

Vierailija
1610/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan minäkin asun ison kaupungin keskustassa, jos asiakkuutta ajatellaan. Isot tavaratalot ja erikoisliikkeet jää käymättä, miltei toisen aakkosmarketin naapurissa asutaan. Lähikauppa, piskuinen ässä on perusruokakaupaksi sopiva. Sitten, kun päästään isolta kirkolta maalle, talvisin kauppareissuksi riittää yksi viikossa. Shoppailu ei mun juttu

Vierailija
1611/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko vitutukseen kuolla? Tutkimuskin on aiheesta tehty.  Voi. Se ottaa sydämen päälle. Varokaa, ettei vituta ollenkaan, annetaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kaiken. Ei se ole niin nuukaa, mikään.

Tuon kysymyksen esitti alunperin Paavo Väyrynen joskus 80-luvulla  lääkärille. Lääkäri vastasi, että kyllä se on mahdollista. Mikähän juttu Väyrystä riipi? 

Vierailija
1612/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan itse Väyrysestä. Saattoi olla jonkun vaalin jälkimainintoja. Hänhän teki pitkän uran ja siihen vaaleja mahtui.

Samaa tyyliä edusti Li Andersson, jonka kommentti V-tää kuin pientä eläintä tuli tunnetuksi. 

Poliitikoilta jää paljon lentäviä lauseita elämään.

Vierailija
1613/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan itse Väyrysestä. Saattoi olla jonkun vaalin jälkimainintoja. Hänhän teki pitkän uran ja siihen vaaleja mahtui.

Samaa tyyliä edusti Li Andersson, jonka kommentti V-tää kuin pientä eläintä tuli tunnetuksi. 

1997 jäi syrjään haluamastaan poliittisesta valinnasta. En kyllä tykkää, että v-sanaa käytetään 'kiroamiseen'. Toki en kiroa muutenkaan.

Äsken soitin läheiselleni. Keskusteltiin liki tunti maailman menosta. Rattoisaa.

Vierailija
1614/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1997 jäi syrjään haluamastaan poliittisesta valinnasta. En kyllä tykkää, että v-sanaa käytetään 'kiroamiseen'. Toki en kiroa muutenkaan.

Äsken soitin läheiselleni. Keskusteltiin liki tunti maailman menosta. Rattoisaa.

Minä taas tykkään värikkäästä ja ilmaisuvoimaisesta kielestä.  Naisen lisääntymiselimiä ja seksuaalisuutta on ammoisista ajoista kunnioitettu ja pelätty. Syntymä ja uuden ihmisen luominen on ollut hämmentävää ja pyhää. Siksi naisen lisääntymiselinten nimitykset ovat voimallisia sanoja. Siksi se on kirosana. Kirosanathan ovat alunperin pyyntöjä ja rukouksia. "Jumala auta" on lyhentynyt muotoon "Jumalauta" jne.  Paholaista on myös huudettu apuun ja huudetaan vieläkin. Kirosanojen eli voimasanojen etymologia ja historiallinen käyttö on mielenkiintoista.

Vierailija
1615/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkään värikkäästä ja ilmaisuvoimaisesta kielestä.  Naisen lisääntymiselimiä ja seksuaalisuutta on ammoisista ajoista kunnioitettu ja pelätty. Syntymä ja uuden ihmisen luominen on ollut hämmentävää ja pyhää. Siksi naisen lisääntymiselinten nimitykset ovat voi

Värikäs kieli voi mielestäni olla ilman kiroilua

Vierailija
1616/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harri Holkeri: Minä juon nyt kahvia

Vierailija
1617/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikästä kieli ei voi olla, jos sitä sensuroidaan ja jätetään jotain oleellista kansankielistä pois. Kirosana oikeaan paikkaan osuessaan tuo paljon lisäarvoa ilmaisuun, varsinkin kansan kuvauksissa ja huumorissa ne ovat tärkeitä. Turha puritaanisuus kahlitsee ajattelu ja ilmaisua  ja sensurointi on aina este vapaudelle. 

Mitä olisi Jussin suon kuokkiminen ilman voimallista kiroamista? 

Vierailija
1618/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harri Holkeri: Minä juon nyt kahvia

Anneli Jäätteenmäki: ...yllättäen ja pyytämättä....

Vierailija
1619/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mielessä kieli on köyhtynyt. Vanha kansa käytti paljon voimasanoja.

Tuosta uli mieleen sanonta, jota käytetään jonkun rikkoontumisen yhteydessä. "Meni tuhannen p llun päreiksi". 

Joku toimittaja oli käyttänyt sitä kirjoituksessaan ja tarkkasilmäinen lukija oli lähettänyt viestin, jossa kertoi sen taustan.

Se menee aikaan ennen kuukautissuojia. Naiset käytti kapeita päreen paloja, joiden päällä oli turvetta. Tuo sanonta kertoi siis siitä, kuinka pieniksi paloiksi joku meni. Oli ehkä siihen aikaan kuvaava.

Lukemassani jutussa toimittaja kiitti tiedosta ja sanoi, että juuri tällaisen palautteen vuoksi hän jaksaa työssään. 

Armoitettu vääräleuka. Jäi mieleen.

Vierailija
1620/1931 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikko Vennamo: Kyllä kansa tietää!

Paavo Lipponen: Nahkurin orsilla tavataan.

Juha Sipilä: Kansakunnan kusitolppana olen.

Ketju on lukittu.